MVV-De Graafschap 16-08-2019

16 aug 2019 22:56
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #31

Strucht schreef : Dit was natuurlijk te verwachten, sterke tegenstanders en een niet compleet MVV. Ongelofelijk dat zo jonge keeper word kapot gemaakt. Natuurlijk gaat hij in de fout, maar MVV had voor een ervaren leider in de as erbij moeten zorgen in de verdediging. Elsen verwacht nu de koopjes te halen maar ben benieuwd of hij wel de juiste types gaar halen, afwachten....


Eerlijk is eerlijk, dat heeft MVV ook gedaan alleen is die leider meteen 2 a 3 maanden geblesseerd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2019 22:57
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 367
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #32
Vanavond weer een kansloos Mvv gezien, de keeper van de Graafschap had een rustdag, de gehele wedstrijd niets hoeven te doen.
De spelers van Mvv kun je eigenlijk niets verwijten, de inzet is er wel maar ze komen gewoon kwaliteit tekort. Ik ben benieuwd of Mvv voor het einde van deze maand met echte versterkingen komt anders eindigen we weer ergens onderaan in het rechterrijtje.
Wel complimenten voor de Angelside, zij lieten zich de gehele wedstrijd luid horen en zorgden voor sfeer in het stadion met als hoogtepunt het vuurwerk buiten het stadion in de 41e minuut voor de overleden Nick Goedkoop.

De Graafschap was een maatje te groot voor Mvv…………...maar Mvv speelde wel erg zwak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2019 23:04
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #33
Dat mvv met deze onevaren keeper het seizoen begint mag je toch de hele TS/bestuur aanrekenen. Die jongen is zo onzeker en komt ook kwaliteit te kort.
Mvv speelde de eerste 25 minuten maar na de eerste goal zakte het als een kaarten huis in elkaar.
Op zich niet zo verrassend , kijkend na de selectie momenteel .
Hopenlijk slaagt mvv erin om 4 basispelers vast te leggen anders.......
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2019 23:07
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #34
Ik snap de teleurstelling, maar ik vind je woordkeus ongepast Schapendonk.
MVV was vandaag tandeloos, krachteloos en dus kansloos. De Graafschap op alle fronten beter: sterker, meer lengte, slimmer, veel makkelijker voetballend. Zoals gezegd waren de eerste 25 minuten niet verkeerd. De graafschap had weinig in te brengen. Maar met deze ploeg en deze doelman is elke corner een 100 procent kans. Daarna was MVV het helemaal kwijt. Mij leek ook de 0-2 niet onhoudbaar. De tweede helft was het kwaliteitsverschil enorm. De Graafschap speelde op 70 procent en nog wist MVV niets te creeeren. Vooral het middenveld viel door de mand. Nys en Kostons heel zwak, Holtby en Deom onzichtbaar. Achterin komen Shermar en Mares fysiek te kort. Seuntjens kon echt alles doen wat hij wilde. Voorin legde Van den Hurk het alleen af tegen ook alweer langere verdedigers. Lichtpuntje: Bonifazi. De enige die constant de bal wilde hebben.
Ik begreep verder de wissels van Usta niet. Kostons was niet goed, maar dan een verdedigende middenvelder brengen?? Frenoy speelde niet onaardig, waarom dan Vermijl en niet Vlijter eerder?
Het wensenlijstje wordt helaas alleen maar langer: creativiteit, een sterke verdediger en een nieuwe doelman. Sorry voor Deusings, maar hij straalt gewoon onzekerheid uit. Niet alleen bij corners, maar ook in zijn coaching en zijn positionering. Er is nog volop werk aan de winkel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Tuor, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2019 23:07
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #35
En hulde voor de Angel-Side.
Geweldige sfeer en mooi eerbetoon!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2019 23:09
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #36
Tja, de waarheid doet soms pijn...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2019 23:14 16 aug 2019 23:33 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #37
Een voetbalfeest op de tribunes, een hartverwarmend eerbetoon aan een overleden supporter, en zelfs nog een schitterende vuurwerkshow. En dat op het 20 jarige jubileum. Prachtig!

Maar op het veld... niets.., maar dan ook helemaal niets van routines en aanvalskwaliteiten te zien. De eerste 15 minuten zat er nog een beetje zelfvertrouwen in de ploeg, maar toen de Graafschap toesloeg was de wedstrijd vroegtijdig beslist. Nu speelden we wel tegen een ploeg die een eredivisie doelstelling hanteert, niet te verwarren met ambitie natuurlijk, dat is natuurlijk een ploeg van een andere kaliber. Maar het was gewoon kinderlijk om te zien hoe efficiënt dit De Graafschap MVV de bal ontnam. Tussen elke afspeelmogelijkheid stond gewoon een speler van hun in de startblokken om de bal éénvoudig over te nemen. Waar er in de eerste helft nog ballen aankwamen, bereikte slechts in de tweede helft maar 10% van al onze passes de man, en daar hoefde de Graafschap helemaal niets voor te doen.

Ik heb vandaag Nys zijn slechtste wedstrijd ooit in het rood-wit zien spelen. Hij zat volgens mij nog in de Netflix modus, tussen de koelkast en te televisie in. Werkelijk geen enkele bal die hij heeft gegeven is aangekomen. Bij een gebrek aan wissels mocht hij de volle negentig minuten tegen zijn eigen ploeg spelen. Dit niveau ben ik niet gewend van hem, hij is altijd een belangrijk aanspeelpunt, hopelijk is hij volgende week weer scherp.

Dan de omschakelingen van het team, zooooooo tergend langzaam, je kreeg er een maagzweer van. Het duurt vijf tellen voordat een speler een bal gecontroleerd heeft en aanstalten gaat maken om vanuit de verdediging een aanval op te opzetten. De kans is al verkeken bij het behandelen van de bal, de tegenstander kan gewoon met de neus naar voren blijven opvangen, zonder ook maar iets van druk te voelen.

Maar het meest deprimerende vanavond was eigenlijk het moment als de bal dan uiteindelijk een keertje goed valt door de defensie heen, en je dan moet concluderen dat de vleugelspelers conditioneel en qua sprintsnelheid niet hun man voorbij kunnen komen. Om te janken om te zien hoe machteloos dit MVV is op de flanken. En als je dan ook nog oog in oog met de keeper 100% doelkansen niet tussen de balen kunt mikken, dan ga je je serieus afvragen waar het profvoetbal begint en het amateurvoetbal ophoudt. Ook leek het alsof onze doelman de lasagne uit de oven aan het halen was, bij iedere corner sloeg hij op het keukentrappetje naast de bal, en zelfs de ballen die hij simpelweg had moeten vangen stompt hij verkeerd weg. Ik wil hem niet afbranden, maar deze jongen heeft slechts 4 oefenwedstrijden vorig seizoen mogen spelen, dat is een hele omschakeling voor iemand met een amateur-achtergrond om hem eerste keeper te maken. Maar je zou kunnen zeggen dat je in het licht van zijn voorgang 'Koopmans' alvast tien punten minder moet begroten op de ranglijst, als je zo kwetsbaar bent bij hoekschoppen. Maar ik loop nu op zaken vooruit.

Van Den Hurk was alweer noodgedwongen bezig aan zijn American Football Tour , het verste dat hij kon komen vanaf de middenlijn was een touchdown in het zestienmetergebied. Ik hoop voor hem dat er echt vleugelspelers bij komen, anders kan hij weer een wereldprestatie gaan neerzetten op dat verlaten eiland.

Kortom, mochten er geen vijf basisspelers naar de bank worden gebonjourd voor een nieuwe lichting de komende twee weken, dan kunnen we ons gaan opmaken voor deel drie in de befaamde trilogie "Kut seizoen part III: Ut Kós toch Erger.". En om daar nu al de trainer van de schuld te geven is ver van realistisch, dat neigt meer naar xenofobie vind ik.

Edit:

Om niet helemaal zuur te eindigen. Ik vond Deom hard werken vandaag, hij bood zich goed aan, maar had een muur in zijn rug lopen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Tuor, jovkle, Satinius, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2019 23:20 16 aug 2019 23:22 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #38
Maar om meteen te zeggen dat Go Ahead Eagles boven ons gaat eindigen die vandaag met 5-0 door Cambuur werden afgedroogd. Is daar ook een woord voor? Ontkenning? Dus als MVV de eerste wedstrijd van Go Ahead verliest en de tweede van de Graafschap eindigen ze allebei boven ons. Right...dat is dan wel niveau zeker...Het beste ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2019 23:24
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #39

Schapendonk schreef : Tja, de waarheid doet soms pijn...


Dan nog kun je die fatsoenlijk onder woorden brengen. Daar zij dergelijke kwalificaties niet voor nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2019 23:26
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #40
Brrr… dat is geen lekkere 1e thuiswedstrijd. Dat we van deze ploeg verliezen is geen schande. Die gaan echt wel meedoen voor de topposities. Zorgelijker vind ik de machteloosheid na de 0-1 en het 1e halfuur van de 2e helft. Dan hebben we toch geen leiders in de ploeg die de rust bewaren en de lijnen uitzetten.
Daarnaast onze doelman. Al heel wat over geschreven het afgelopen uur...Ik geloof er niet zo in dat dit met onervarenheid te maken heeft. Hij heeft op de lijn een paar leuke dingen laten zien, mn bij die vrije trappen. Maar in de 5 meter is hij gewoon niet aanwezig. Het lijkt wel of ie gewoon bang is. Hij komt niet uit, gaat niet voor de bal, durft niet te stompen....onbegrijpelijk gewoon. Dat lijkten mij toch basisvoorwaarden om zelfs maar een 1e elftal te halen bij iedere club op welk nivo ook.
Maar uiteraard gaan we niet bij de pakken neerzitten. De komende 2 weken komt er vast nog wel wat bij. De Angelside was top vanavond en dat beloofd veel goeds voor de derby. Daar pakken we gewoon onze 1e thuiszege dit seizoen. Een sfeervolle Geusselt, een ploeg die er vol opklapt. Lekker begin van september.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2019 23:26
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #41
@Schapendonk, neem een lekkere koude douche, koelt je heethoofd wellicht een beetje af.

Hoogtepunt van de wedstrijd: minuut 41. Meer worden wil ik er niet aan vuil maken. De competitie begint helaas (hopelijk) pas echt op 1 september. O ja, 4-0 op de broek krijgen van die palingvissers is ook wel lekker. Dat is toch wel een ander kaliber dan de Graafschap.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2019 23:28 16 aug 2019 23:29 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #42
Ik begrijp het best, maar neem mijn uitspraak niet terug. Ik vind het totaal geen uitstraling hebben. Integendeel. Ik vind het verder ook niet nodig om hier op door te zagen. Laten we het maar over MVV hebben. Dat was al beschamend genoeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2019 23:37
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1149
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #43
Als je als bestuur uitspreekt dat je voor eredivisie gaat, en je komt met dit elftal de eerste 4 wedstrijden op tafel, dan mag je je schamen. Geef gewoon toe MVV bestuur. Ons beleid is niet gericht op structurele groei, maar alleen op de gok van een FC Emmen scenario. Arme Fuat Usta, begint zijn carrière met een elftal dat bestaat uit aangeboden kansjes via de e-mail.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2019 00:28
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 807
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #44
Precies wat ik verwachtte Mvv kwam te kort in elke linie , toen ik naar huis ging stonden voor het station 6 politie wagens ( om 23,30 uur ) en op het perron waren ze met politie honden ,ik heb het een beetje gehad met MVV , Wie het nu schuld is of niet het hoort niet .Vind dit gewoon beelden uit een oorlogs gebied .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2019 01:18 17 aug 2019 01:30 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 423
Meer
MVV-De Graafschap 16-08-2019 #45
Nou, nog maar eens met de neus op de feiten gedrukt. 0 uit 2 en inmiddels 6 tegendoelpunten. Vanavond vijfentwintig minuten leuk meegedaan, daarna kansloos afgeserveerd. 

De eerste helft begon MVV heel aardig. Na 45 minuten hadden wij 2 100% kansen alleen voor de keeper gehad en had De Graafschap geen enkele open kans gecreëerd. Toch stond het 0-2. En net als vorige week gaven we de goals weer veel te makkelijk weg. De 0-1 kwam uit de lucht vallen, maar werd ingeleid met Deusings die een vrije trap matig verwerkte. Daarna mocht die jongen van de Graafschap hemeltergend vrij inkoppen. Daarmee kwam een einde aan de felheid en vechtlust die MVV tot die tijd op de mat legde. De Graafschap kreeg het middenveld onder controle en heeft de rest van de wedstrijd met gemak uitgevoetbald. Met de 0-2 was de wedstrijd beslist. Ook hier zag de keeper niet goed uit. 

De tweede helft begon met een vreemde wissel, ik ben vaak kritisch op Kostons maar vond hem zeker de eerste 25 minuten niet slecht spelen. Tegelijkertijd was de wissel illustratief voor onze mogelijkheden op dit moment. De tweede helft had verder ook schriftelijk afgedaan kunnen worden. De enige kansen die we gehad hebben kwamen voort uit een individuele actie (Schroyen) of puur geluk (Vlijter). De Graafschap deed verder niet veel meer, het kwaliteitsverschil was echt gigantisch. Pijnlijk. 

Enfin en dus staan we na 2 wedstrijden op 0 punten. Gegeven de uitwedstrijd van volgende week zou het zomaar kunnen dat we 1 september laatste staan. De competitie duurt 38 wedstrijden en geen 3, maar dat zou natuurlijk een klote begin zijn. Paar losse opmerkingen:


- Bij binnenkomst id controle. Waarom echt? Misschien ervaren anderen dit anders, maar ik vind het een zeer ongastvrije ontvangst, die bovendien werkelijk helemaal nergens op slaat. Wie verzint dit? Komt dit uit de koker van de veiligheidsdriehoek?

- waar waren de opstellingen? Geen geprinte versie meer, begrijp ik uit het bericht in een ander topic, maar ook via de Twitter van MVV was alleen de opstelling van de Graafschap te zien (en ook eens met spelersnummers deels zichtbaar, zeer onprofessioneel en ik vraag me zelfs af of het niet in strijd is met de AVG, maar dat terzijde).

- Al genoeg over gezegd door anderen, maar Deusings gaat ons op deze manier punten kosten. Het is me overigens te makkelijk om alles bij de keeper te leggen. De hele defensie oogt onzeker, centraal dan. We hebben inmiddels 6 goals tegen gekregen en daarvan hadden er minstens 4 relatief makkelijk voorkomen kunnen worden. Mares en Shermar zijn fysiek te zwak, die Seuntjes domineerde hen totaal, en ook bleek vandaag weer dat zij enorm kwetsbaar zijn bij diepe ballen. En voetballend houdt het bij beiden ook niet over. Die Luxemburger ligt er 2 a 3 maanden uit. Tel daarbij op dat hij dan nog wedstrijdfit moet worden zonder tweede elftal en conclusie is dat we hem wellicht pas in 2020 gaan zien. Een ervarener keeper is nodig, maar eigenlijk is een extra centrale man ook bittere noodzaak, al zal dat financieel ongetwijfeld moeilijk worden.

- Bonifazi speelde een aardige wedstrijd. Probeerde ook aanvallend zijn steentje bij te dragen. Frenoy begon wat nerveus maar vond ik ook degelijk spelen.

- Tot de 0-1 vond ik ons heel leuk combineren, lekker de aanval zoeken en fel op de Graafschap jagen. Daarna lukte helemaal niks meer en bleek net als tegen Go Ahead dat we de echte kwaliteit missen om het een tegenstander van dit formaat moeilijk te maken. Zoals door anderen ook al aangeven, het was weer pijnlijk zichtbaar hoe ontzettend gebrekkig de voetballende kwaliteiten van een aantal spelers is. Zoveel mogelijke kansen worden bij voorbaat om zeep geholpen door slechte en slordige passes, het is echt om gek van te worden. Een wereld van verschil met de tegenstander van vanavond.

- Na de 0-1 hadden we eigenlijk kunnen ophouden. De kopjes gingen meteen hangen. De felheid, de agressie van de eerste 20 minuten was op het slag verdwenen. Wat is dat? En zoals hierboven al terecht opgemerkt, waar zijn de leiders in dit elftal die dit kunnen opvangen?

- Deom als verdedigende middenvelder zit potentie in. Kan met zijn techniek een heel nuttige verbindingsspeler worden. Helaas kwam hij naarmate de wedstrijd vorderde steeds minder in het stuk voor. Hielp ook niet dat zijn partner op het midden, Nys en daarna Shermaine beiden zeer matig speelden. Nys op 10 trouwens, nooit meer doen. Mist daar de snelheid en technische finesse voor. Zoals anderen al aangeven, waarom niet Holtby op 10 gezet en Vlijter als rechtsbuiten laten invallen (dat gezegd hebbende, die viel heel matig in)?  

- Scheidsrechter Mulder floot weer net als altijd. Elk duel werd afgefloten, voor mijn gevoel vaak compleet random in het voordeel van ons of van de Graafschap. En zoals altijd komt dan overmijdelijk het moment dat hij vergeet te fluiten, wat meteen de woede van iedereen wekt. Ik begrijp oprecht niet wat de theorie is achter deze stijl van een wedstrijd leiden.

- als laatste, ook al door meerdere personen gezegd, maar desalniettemin het herhalen waard: genoten van de sfeer die vanaf de Angelside kwam en mooi eerbetoon in de 41e minuut.


Nouja, al met al, de conclusie is hetzelfde als vorige week en hetzelfde als wat iedereen zegt. Er moet kwaliteit bij. Eigenlijk in letterlijk elke linie. Zolang die niet komt zal het met deze ploeg behelpen blijven en wordt het rechterrijtje. Ik heb vertrouwen dat die versterkingen er ook zullen komen. Hopen dat dat zo snel mogelijk is, liefst voor komend weekend. Zo niet, dan wordt het volgende week tegen beter weten in hopen op een mazzeltje bij Jong PSV
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Frank Salemans, Ben Salemans, Lassie80, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.286 seconden