MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018

17 okt 2018 19:52 17 okt 2018 19:58 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #91

De_Lange schreef : Ik snap heel goed je punt Houtengerard en ik kan ook heel goed meegaan in jouw betoog maar dezelfde redenatie kan opgaan voor het aanvechten van die rode kaart.
De bond kan en zal je dan ook hoe dan ook terugnaaien.
In het geval van de speler niet op het formulier en al dan wel of niet in de app geeft in de toekomst heel veel jurisprudentie in het voordeel van de bond. Waar ze naar zullen verwijzen mocht het nog eens gebeuren. Nu is denk ik de tijd om er tegen in te gaan en helaas zal in mijn ogen mvv dit moeten aanvechten als kleine club


Klopt, er komt altijd wel een tegenreactie, formeel of informeel. Maar het nobele doel van een oorlog moet wel haar slachtoffers waard zijn vind ik.
Als ik MVV was zou ik deze uitspraak van de bond gewoon bewaren in een dossier, in een speciaal klappertje "Uitspraken KNVB". Mochten we zelf ooit een keer in de toekomst een speler op het wedstrijdformulier vergeten te zetten, dan kan men zelf verwijzen naar hun besluit van deze wedstrijd. (En de uniformiteit in de methoden van afwikkeling hiervan.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2018 21:00 17 okt 2018 21:05 door De_Lange.
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #92
Ergens iets fout gegaan en mijn hele verhaal weg als reactie...

In het kort nogmaals wat ik had geschreven.

Je kunt het zeker in een klapper stoppen en voor de toekomst gebruiken maar wat als je dit wilt doen tegen een club die wel de aanval zoekt en dus wel verder strijdt. De bond zal dan wel moeten inzien dat ze er volkomen naast zitten en dan sta je als mvv twee keer met lege handen.
We hebben lang genoeg de bond proberen te vriend te houden en veel bereik je er niet mee. Ik denk dat het nu de tijd is om eens vol op de aanval te gaan en de knvb laten zien dat we ook voor ons recht opkomen en niet alles maar accepteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2018 21:25
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #93
Ik heb liever weer een rode kaart voor *oda en een penalty mee, in ruil voor dit allemaal. Lijkt me een goede deal. En dan zand erover.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2018 05:58 19 okt 2018 06:34 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 778
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #94
In de www.knvb.nl/downloads/bestand/4841/spelr...l-versie-14-aug-2018 lezen we o.a. op pagina 16:

3. Wisselprocedure
De namen van de wisselspelers moeten voor de start van de wedstrijd aan de scheidsrechter worden gegeven.
Iedere wisselspeler waarvoor dit niet is gebeurd, mag niet deelnemen aan de wedstrijd.

De KNVB zegt doodleuk dat de wisselspeler wel speelgerechtigd was. Eh... ongetwijfeld zal die speler niet zijn geschorst wegens een zoveelste gele of rode kaart. Maar waar het om gaat is dat de naam van die wisselspeler niet aan de scheidsrechter is doorgegeven, via het wedstrijdformulier. Het is de verantwoordelijkheid van de clubs, of misschien beter: de aanvoerder van de clubs, om ervoor te zorgen dat de scheidsrechter weet welke spelers mogen spelen. Daartoe dient het wedstrijdformulier. Het was gewoon een stomme administratieve fout van Go Ahead, neem ik aan, om die wisselspeler niet op het wedstrijdformulier te melden. Maar ja, sorry, volgens de hierboven geciteerde wisselprocedure, mag die wisselspeler dan niet aan de wedstrijd deelnemen. Die regel is toch overduidelijk?!

Ik weet dat MVV's beroep tegen het spelen van die niet op het wedstrijdformulier genoemde speler is afgewezen. Eigenlijk is dat een onbegrijpelijke beslissing gezien de hierboven geciteerde Wisselprocedure. Ik adviseer MVV daarom aan de KNVB te vragen wat de precieze strekking is van de hierboven aangeduide regel 3 over de Wisselprocedure. Het lijkt mij bij een voetbalwedstrijd de verantwoordelijkheid van de scheidsrechter en van de aanvoerders van de twee clubs dat aan het begin van een voetbalwedstrijd aan iedereen duidelijk is welke spelers aan die voetbalwedstrijd mogen deelnemen. Als door een slordigheidje voor het begin van de wedstrijd een naam van een speler niet is doorgegeven aan de scheidsrechter (en in het verlengde daarvan de stadionspeaker) dan mag die speler niet deelnemen aan de wedstrijd. Tja, dat is heel lullig, want het was gewoon een stomme fout van Go Ahead en van de scheidsrechter (of de vierde man ?) dat die speelgerechtigde speler niet was aangemeld. Maar ja, niet als die speler niet aangemeld is, dan is dat, heel lullig voor die speler, in strijd met regel 3 van de Wisselprocedure. KNVB, jullie zijn zo van de regeltjes, maar hoe interpreteren jullie die regel 3 van de Wsselprocedure, hierboven geciteerd?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2018 08:51
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #95
Tja Ben, gevoelsmatig ga ik helemaal met je mee.
Maar feitelijk staat hier in het geciteerde stukje (ik heb niet de hele regeling erbij gepakt) niet hóe de namen moeten worden doorgegeven.
Als de KNVB stelt dat ze mondeling zijn doorgegeven aan de scheidsrechter die dat bevestigt, kun je dus helemaal niks. Hoe onrechtvaardig dat ook is.
Het is onmogelijk te bewijzen dat de naam niet is doorgegeven als de KNVB iets anders beweert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2018 09:56
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #96
We kunnen hier nog lang over door discussiëren en voor mijn part doen we dat. Daar is het een forum voor. Maar in het "echte" leven is er zoiets als pick your battles. Je kunt en wilt niet iedere strijd aan gaan. En voor mijn gevoel geldt dat hier heel erg. Er valt te weinig te winnen voor MVV, tegen een waarschijnlijk hoge prijs. Als je hiervoor echt naar bijvoorbeeld een CAS gaat, gaat de KNVB je traineren. En dat terwijl de meest positieve uitkomst is dat de wedstrijd over gespeeld moet worden. Dat zal wel op een maandagavond zijn, in de koude wintermaanden. Aan kaartverkoop weinig extra opbrengsten want kaartjes zijn nog gewoon geldig - voor wie het digitaal had. Sterker nog, kan me voorstellen dat MVV de poorten gratis openzet om discussie te voorkomen met mensen die zeggen dat ze een kaartje gekocht hadden en dat inmiddels weggegooid had. Moet dan van de bieromzet van Veer zien MVV komen. Dekt dat alle kosten? Mwah. En win je die wedstrijd gegarandeerd? Nou, Go Ahead is nog altijd gewoon een heel goede tegenstander en die zullen dan tot op het bot gemotiveerd zijn. Dus dat zie ik ook niet zo snel gebeuren.

Kortom: weinig te winnen, veel gedoe en gezeur, laat gaan.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2018 11:09 19 okt 2018 11:19 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #97
Dit probleem deit ziech neet allein veur bij de KNVB, mer bij alle groete instanties; verzekeringe, hospitaole, serviceverlieners, wat daan ouch.
Es iemand 'n klach indeent, weurt dat altied ''oonderzeuk'' door 'nen tak vaan de desbetreffende instantie zelf, zoegenaomp ''neutraal''.

In feite is 't gewoen altied weer: Wij van WC Eend adviseren WC Eend...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Vrijgeleer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.314 seconden