MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018

20 sept 2018 07:03
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #31
Hoe gaat dit aflopen,mvv heeft bij de knvb melding gemaakt dat paco van moorsel die inviel niet op het wedstrijd formulier vermeld stond,
3 pnt voor mvv?...gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2018 08:12
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #32
hoe kom je aan dit nieuws opa?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2018 08:38
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 502
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #33
Staat in de leugeneer van vandaag
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2018 09:08
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 501
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #34
Kan iemand de link plaatsen aub?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2018 09:16 20 sept 2018 09:39 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 423
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #35
Er staat in het artikeltje van de Limburger niet zoveel meer dan wat opadiehard zegt, namelijk dat er door de KNVB onderzoek wordt gedaan naar een foute wissel van Go Ahead, namelijk van Moorsel die niet op het wedstrijdformulier zou hebben gestaan volgens MVV. Meer informatie is er niet uit de krant te halen. Van Moorsel kwam er overigens bij 1-1 stand in de 46e minuut in tijdens de wedstrijd.

Dit kan interessant worden. Indien van Moorsel inderdaad niet op het wedstrijdformulier stond was hij niet speelgerechtigd. Ik heb geen idee welke straf hierop staat, kan zo snel geen eerder geval hiervan vinden in het betaald voetbal. Wel is onder andere PSV een keer uit de KNVB beker gezet omdat ze een speler hadden opgesteld die geschorst was. Ook is vorig seizoen de wedstrijd Oss-Jong AZ overgespeeld moeten worden nadat bleek dat AZ een aantal minuten spelers erin had staan die vanwege leeftijdsgrenzen niet hadden mogen spelen. Beiden gevallen van niet speelgerechtigde spelers die meededen, maar, ik weet het, ook heel andere situaties dan deze.

Maar, als bewezen kan worden dat van Moorsel inderdaad niet had mogen spelen dan gaat dit gegarandeerd een staartje krijgen. De vraag zal in dat geval alleen zijn of wij daar voordeel van gaan hebben, bijvoorbeeld door een reglementaire overwinning of overspelen van de wedstrijd, of dat de KNVB het bij een boete houdt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2018 09:18
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #36
Als dit zo is krijgen we er 3 punten bij, of de wedstrijd moet worden over gespeeld!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2018 09:56
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #37
De KNVB kennende zal Go Ahead wel een boete krijgen en daarmee is de kous af denk ik. Alleen als ik logisch nadenk en van Moorsel stond niet op het wedstrijdformulief dan is er sprake van een soort competitievervalsing. Het gaat hier niet om een paar minuten maar over een hele helft. Het zou mooi zijn als we Ronaldo kunnen opstellen voor 1 helft tegen Roda, dus dit moet wel een staartje krijgen. Hopelijk een rematch met 1 of 3 punten en extra inkomsten voor MVV. Verloren heb je deze wedstrijd toch al, alles extra is mooi meegenomen. Alleen de blessures en kaarten niet als die eruit voortvloeien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2018 10:22 20 sept 2018 10:24 door Audiowaste.
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #38

tuutsje schreef : De KNVB kennende zal Go Ahead wel een boete krijgen en daarmee is de kous af denk ik. Alleen als ik logisch nadenk en van Moorsel stond niet op het wedstrijdformulief dan is er sprake van een soort competitievervalsing. Het gaat hier niet om een paar minuten maar over een hele helft. Het zou mooi zijn als we Ronaldo kunnen opstellen voor 1 helft tegen Roda, dus dit moet wel een staartje krijgen. Hopelijk een rematch met 1 of 3 punten en extra inkomsten voor MVV. Verloren heb je deze wedstrijd toch al, alles extra is mooi meegenomen. Alleen de blessures en kaarten niet als die eruit voortvloeien.


Het ligt wel iets genuanceerder dat dit.
Allereerst dient MVV binnen 8 dagen schriftelijk nadat ze er kennis van hebben genomen aangifte van te doen. Wanneer MVV hieraan voldaan heeft en de KNVB bepaalt dat er een niet speelgerechtigde speler heeft meegedaan, wordt de gespeelde wedstrijd ongeldig verklaard. Daarmee vervallen dus ook alle kaarten in die wedstrijd. Wel pijnlijk voor de rode kaart van Gunst, aangezien hij die schorsing al heeft gehad maar so be it. Vervolgens zal worden bepaald of de wedstrijd overgespeeld wordt. Aangezien MVV de wedstrijd heeft verloren en van Moorsel een rol hierin speelde. Acht ik die kans heel groot.

Mocht aan die randvoorwaarden worden voldaan en de wedstrijd worden overgespeeld, dan geldt dat van Moorsel ook voor die wedstrijd niet speelgerechtigd is.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2018 10:35
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #39
De KNVB is toch het orgaan die moet controleren of de spelers speelgerechtigd zijn en is toch geen taak van een tegenstander?
Slechte zaak hoor....
Ik vraag me ook af waarom dit pas nu bekend is. Hopelijk heeft MVV binnen die 8 dagen dan wel gereclameerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2018 11:04
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #40
MVV kan natuurlijk al eerder aangifte gedaan hebben voordat het door de krant bekend werd gemaakt.
Maar ook dan is het nog de vraag: gaat het om het officiële wedstrijdformulier of om het formulier wat bij MVV aangeleverd is.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2018 11:10
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #41
Het feit dat er onderzoek naar gedaan wordt betekent óf dat MVV op tijd heeft geklaagd óf dat de KNVB zelf vastgesteld heeft dat hier mogelijk iets mis is.
Nu zal inderdaad het officiele wedstrijdformulier uitsluitsel moeten geven. Als het klopt zal de wedstrijd overgespeeld moeten worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2018 11:12 20 sept 2018 11:14 door Audiowaste.
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #42
Op dit formulier stond hij in ieder geval niet. Al is dit dus niet het officiële wedstrijdformulier.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2018 11:17
BOCA
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 44
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #43

tuutsje schreef : De KNVB is toch het orgaan die moet controleren of de spelers speelgerechtigd zijn en is toch geen taak van een tegenstander?
Slechte zaak hoor....
Ik vraag me ook af waarom dit pas nu bekend is. Hopelijk heeft MVV binnen die 8 dagen dan wel gereclameerd.


Met de speelgerechtigheid van van Moorsel zal ansicht niet veel mis zijn, wat er waarschijnlijk gebeurt is, is dat de teamleiding van Go Ahead een onschuldige, maar met mogelijk verstrekkende gevolgen, onbewuste fout heeft gemaakt door van Moorsel vergeten te zijn op het wedstrijdformulier.

Na afloop van de wedstrijd zijn het de clubs zelf die verantwoordelijk zijn voor het controleren van het wedstrijdformulier, uiteindelijk tekenen scheidsrechter (die dit kennelijk dus ook niet geconstateerd heeft, of wellicht juist degene is geweest die MVV er op attent heeft gemaakt) en beide aanvoerders voor akkoord.

De vraag is nu of de KNVB Go Ahead dit "foutje" even zwaar aanrekent als bijvoorbeeld het opstellen van een werkelijk niet speelgerechtigde speler zoals bijvoorbeeld bij een schorsing het geval is (meest recent jong Ajax-NEC).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2018 11:19 20 sept 2018 11:20 door Saint Pierre.
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #44

Boschpoort schreef : Het feit dat er onderzoek naar gedaan wordt betekent óf dat MVV op tijd heeft geklaagd óf dat de KNVB zelf vastgesteld heeft dat hier mogelijk iets mis is.
Nu zal inderdaad het officiele wedstrijdformulier uitsluitsel moeten geven. Als het klopt zal de wedstrijd overgespeeld moeten worden.


MVV heeft dit op tijd bij de KNVB gemeld.

Op dit moment is de discussie waar de fout ligt. De Eagles zijn van mening dat zij het wel correct naar de KNVB hebben gestuurd en dat de fout dus bij de KNVB zou liggen (maar ja... dat zou ik ook zeggen). Afwachten hoe de KNVB hierover denkt en welke sanctie zal volgen als blijkt dat de Eagles een fout hebben gemaakt.

Bij MVV ligt de fout in ieder geval niet. Dat is ook eens prettig ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2018 12:29
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 781
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #45
Maar Van Moorsel stond gewoon onder contract bij de Eagles en was vanuit de KNVB speelgerechtigd? En Go Ahead zat niet al aan het maximum aantal reservespelers zonder hem erbij? Als dat zo is, laat lekker gaan wat mij betreft. Zou het beetje zeuren vinden. Als deze speler nou niet speelgerechtigd was zou ik het ander verhaal vinden. Maar als hij gewoon volledig onder contract staat bij Go Ahead vind ik niet dat we moeten zeuren dat hij speelt. Alsof Ron een heel ander tactisch plan in gedachte had voor een Go Ahead met of zonder Van Moorsel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.256 seconden