MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018

17 okt 2018 15:08
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #76
Dan hoeven we vanaf nu dus geen wedstrijdformulier in te vullen, iedere speler die theoretisch speelgerechtigd is, mag dus ook spelen! Prima, weer wat papierwerk minder. Ik zou als MVV komende wedstrijd geen spelers op het formulier zetten. Eens kijken wat de reactie van de KNVB dan is ....


DDeDD, MVV, Door Dik en Door Dun!

MVV, Door Dik En Door Dun

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2018 15:16
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #77
Misschien eens aankloppen bij 't CAS. Denk dat de KNVB dan een probleempje heeft!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2018 15:28 17 okt 2018 15:28 door TPC.
TPC
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 108
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #78
Ik neem dat een ICT-bedrijf makkelijk kan controleren of op de datum van deze wedstrijd daadwerkelijk Paco van Moorsel op de wedstrijdapp heeft gestaan.

Jammer dat deze kwestie zelf wordt beoordeeld door de KNVB, ik geloof hier namelijk niks van:

De aanklager kwam toen tot zijn oordeel omdat de vierde official verklaarde dat hij de naam van Van Moorsel wel op het wedstrijdformulier in de wedstrijdapp heeft zien staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2018 15:38 17 okt 2018 15:40 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #79
Jammer, maar niet onverwacht. Vind het overigens ook vreemd dat MVV blijkbaar niet bij de uitspraak van de tuchtcommissie aanwezig is maar die een dag later krijgt opgestuurd? Erg transparant is het allemaal niet, al is dat geen verrassing bij de KNVB. Tja, en onderbouwen kan de tuchtcommissie in deze inderdaad beter niet doen. Iedereen die zou lezen dat het oordeel puur en alleen gebaseerd wordt op de herinnering van iemand die zelf een enorm belang heeft bij de uitkomst van de hele zaak snapt natuurlijk meteen dat dit zaakje stinkt. Benieuwd overigens of we vierde official Robin Hensgens nog eens in de Geusselt gaan zien dit jaar. Zelfde met scheidsrechter Bax.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2018 16:20
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #80
Als ik het beroep lees en goed begrijp dan boog deze commissie zich niet inhoudelijk over de zaak, maar alleen of de juiste procedures gevolgd zijn tijdens de eerdere behandeling?


www.knvb.nl/nieuws/betaald-voetbal/keuke...-terecht-geseponeerd

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2018 16:29
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #81
“....,niet op het wedstrijdformulier vermeld stond. Na onderzoek van de KNVB bleek echter dat de hij wel degelijk speelgerechtigd was ...”. Dit stuk tekst haal ik van dat artikel op de site van de KNVB. Is weer goed juridisch geformuleerd: niet op het wedstrijdformulier, wel speelgerechtigd ! Ze zeggen dus niet dat hij toch op het formulier stond. Lijkt me echt voer voor een advocaat met een MVV hart. Mijn conclusie (zoals eerder vermeld): wedstrijdformulier hoeft niet meer, als een speler maar speelgerechtigd is, mag hij altijd spelen. Am I right?


DDeDD, MVV, Door Dik en Door Dun!

MVV, Door Dik En Door Dun

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2018 16:35
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #82
Zoals ik al eerder hier zei: "op naar het CAS!!!"

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2018 16:52
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3817
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #83

Robin schreef : “....,niet op het wedstrijdformulier vermeld stond. Na onderzoek van de KNVB bleek echter dat de hij wel degelijk speelgerechtigd was ...”. Dit stuk tekst haal ik van dat artikel op de site van de KNVB. Is weer goed juridisch geformuleerd: niet op het wedstrijdformulier, wel speelgerechtigd !



Inderdaad erg interessant. In de "echte" wereld betekent dit inderdaad dat het wedstrijdformulier het raam uit kan. Maar KNVB werkt natuurlijk niet zo, die doen lekker waar ze zelf zin in hebben.

Robin schreef : Lijkt me echt voer voor een advocaat met een MVV hart.

Jo70 schreef : Zoals ik al eerder hier zei: "op naar het CAS!!!"



Om heel eerlijk te zijn mag MVV dit van mij laten rusten. Ik vind het een bizarre zaak en de onderbouwing van de KNVB is flinterdun, zoniet gewoon regelrecht onjuist, maar niet iets waar MVV geld of tijd aan moet spenderen. MVV heeft geen full-time jurist in dienst die hier eens lekker op los kan gaan omdat hij niets anders te doen heeft, zoals bijvoorbeeld Feyenoord wel heeft. Er zijn zaken die belangrijker zijn voor MVV.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2018 17:01
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #84
Ik denk juist dat een club als mvv hier juist wel verder mee moet gaan. Om te laten zien dat ook kleine clubs met minder budget zelfde behandeld dienen te worden als de grote drie.
Misschien is er wel een advocaat die het interessant vindt om zich hierin vast te bijten op basis van No cure no pay
Een zaak die zo stinkt kun je gewoon niet laten rusten en geef je de knvb nog meer een dictatoriale positie.

Tripels advocatennzijn toch partner van mvv, wellicht kunnen zie iets beteken
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Robin, middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2018 18:04
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #85
Hebben jullie echt zin dat het crème de la crème onder het scheidsrechtersgilde, de wedstrijden van MVV kapot gaan fluiten de komende maanden, omdat MVV formeel in hun recht staat door een typefout van een speelgerechtigde speler? (Een speelgerechtigde speler!) Laat toch varen mensen, wees de sportieve verliezer, hier valt meer te verliezen dan te winnen in deze kwestie. Er zijn betere kwesties tussen de bond en de club waarin je een punt kunt maken, kwesties die ergens om gaan, zoals onevenredig zware schorsingen van MVV spelers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2018 18:07
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #86
In de 70 jaar dat ik supporter ben van MVV, kan ik mij niet herinneren dat de KNVB, het eens een keer eens was met een protest van MVV.
Wij waren alleen maar goed voor boete"s en punten aftrek! Hier moeten we actie tegen voeren middels een advocaat, er is hier wel degelijk
geld mee bemoeid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2018 18:38
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #87
Wellicht hebben we ooit een advocaat nodig voor een echt belangrijke kwestie. Dan hoop ik dat een MVV vriendelijk kantoor ons helpt. In deze kwestie, ach, veel verschil maakt het niet. Laten wij ons concentreren op de competitie en onze positie op de ranglijst. Wat mij betreft, vergeet het en bouw verder aan positieve zaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2018 18:59
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #88

"houtengerard72160 schreef : Hebben jullie echt zin dat het crème de la crème onder het scheidsrechtersgilde, de wedstrijden van MVV kapot gaan fluiten de komende maanden, omdat MVV formeel in hun recht staat door een typefout van een speelgerechtigde speler? (Een speelgerechtigde speler!) Laat toch varen mensen, wees de sportieve verliezer, hier valt meer te verliezen dan te winnen in deze kwestie. Er zijn betere kwesties tussen de bond en de club waarin je een punt kunt maken, kwesties die ergens om gaan, zoals onevenredig zware schorsingen van MVV spelers.


Dat is precies wat de knvb ook denkt. Ze gaan er toch niet mee verder dus komen we er toch mee weg. En zo gaat dat bij alle kleinere clubs die de knvb niet durven tegen te spreken, bang omdat ze de bond in de toekomst tegen ze krijgen.
Zolang kleinere clubs niet in actie gaan tegen de knvb zal de bond altijd van deze acties blijven uithalen. Nu eens een vuist maken en die heren uit Zeist laten zien dat mvv niet met zich laat sollen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2018 19:15 17 okt 2018 19:34 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #89

De_Lange schreef :

"houtengerard72160 schreef : Hebben jullie echt zin dat het crème de la crème onder het scheidsrechtersgilde, de wedstrijden van MVV kapot gaan fluiten de komende maanden, omdat MVV formeel in hun recht staat door een typefout van een speelgerechtigde speler? (Een speelgerechtigde speler!) Laat toch varen mensen, wees de sportieve verliezer, hier valt meer te verliezen dan te winnen in deze kwestie. Er zijn betere kwesties tussen de bond en de club waarin je een punt kunt maken, kwesties die ergens om gaan, zoals onevenredig zware schorsingen van MVV spelers.


Dat is precies wat de knvb ook denkt. Ze gaan er toch niet mee verder dus komen we er toch mee weg. En zo gaat dat bij alle kleinere clubs die de knvb niet durven tegen te spreken, bang omdat ze de bond in de toekomst tegen ze krijgen.
Zolang kleinere clubs niet in actie gaan tegen de knvb zal de bond altijd van deze acties blijven uithalen. Nu eens een vuist maken en die heren uit Zeist laten zien dat mvv niet met zich laat sollen.


Ik ben het met je eens. Maar ik denk dat de schorsing van Schroijen een beter onderwerp was geweest om over te strijden. (Had geseponeerd moeten worden of maximaal 1 duel. Maakte geen contact met de tegenstander).

Je weet gewoon dat er een tegenreactie gaat komen, (ook al is het op een kinderachtige manier) is het dat strijden waard? Dat draait die rode kaart toch niet terug die deze wedstrijd weggaf. Een goede voet bij de bond hebben weegt bij "River Plate-Boca Juniors" achtige derbies ook in je voordeel en daar heb je meer aan dan aan je gelijk krijgen. Laat die wedstrijd nou net volgende maand op het programma staan, in weer dat stadion met beperkte voorzieningen. De KNVB kan ons in haar besluiten/onderzoeken harder raken, dan wij hun. Aan welke kant valt het dubbeltje als de derby weer bijvoorbeeld escaleert? Als je in verzet gaat, laat het dan over hoofdonderwerpen gaan vind ik, nu kun je een financiële of sportieve tegenreactie verwachten en MVV is daar niet tegen bestand, ook al staat de club in haar gelijk, je creëert een rompslomp door hier aan vast te houden. Als het om een speler ging die niet speelgerechtigd was kon ik het wel begrijpen, maar dit is flinterdun en creëert onnodig veel problemen als het moet worden hersteld, vind ik. Niemand zit hier op te wachten, dit is je gram halen, terwijl er wordt gehandeld in kilo's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2018 19:40
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV - Go Ahead Eagles 31-08-2018 #90
Ik snap heel goed je punt Houtengerard en ik kan ook heel goed meegaan in jouw betoog maar dezelfde redenatie kan opgaan voor het aanvechten van die rode kaart.
De bond kan en zal je dan ook hoe dan ook terugnaaien.
In het geval van de speler niet op het formulier en al dan wel of niet in de app geeft in de toekomst heel veel jurisprudentie in het voordeel van de bond. Waar ze naar zullen verwijzen mocht het nog eens gebeuren. Nu is denk ik de tijd om er tegen in te gaan en helaas zal in mijn ogen mvv dit moeten aanvechten als kleine club
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.424 seconden