Fortuna - MVV (2 maart 2018)

28 feb 2018 21:54 28 feb 2018 21:56 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Onderwerp Auteur
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #16
Wat een domper dat Higler hier weer mag fluiten. Je vraagt je af wat een scheidsrechter in Nederland moet doen om van betaaldvoetbalwedstrijden te worden afgehaald. Deze perverseling heeft sinds zijn optreden vorig jaar in de Geusselt meerdere wedstrijden om zeep geholpen.

Eigenlijk zou je als club gewoon een of twee scheidsrechters moeten kunnen weigeren.

Ik gok op 10 gele kaarten en 2 rode.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2018 08:47
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #17
iemand meer info omtrent de vertrektijden van de bussen. of is tussen 18:30 en 19:00 de enigste info die er is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2018 09:39
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #18

Hill28 schreef : Wat een domper dat Higler hier weer mag fluiten. Je vraagt je af wat een scheidsrechter in Nederland moet doen om van betaaldvoetbalwedstrijden te worden afgehaald. Deze perverseling heeft sinds zijn optreden vorig jaar in de Geusselt meerdere wedstrijden om zeep geholpen.

Eigenlijk zou je als club gewoon een of twee scheidsrechters moeten kunnen weigeren.

Ik gok op 10 gele kaarten en 2 rode.

Dat begon al veel eerder dat hij wedstrijden van MVV om zeep hielp. Ik voorspel zeker een penalty voor Fortuna. Heel jammer dit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2018 09:40
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #19
Kan me niet voorstellen dat deze wedstrijd door gaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2018 10:18
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #20
Behoorlijk rustig hier op het forum de laatste tijd en ook zeker in aanloop naar deze (belangrijke) wedstrijd. Of is het de stilte voor de storm?
Ik verwacht geen hoogstaand voetbal. Dat zie je in deze derby’s bijna nooit. Met minimaal een punt ben ik op voorhand tevreden. Hopelijk wel een mooie sfeer. Jammer dat ik er voor het eerst in meer dan 10 jaar niet bij kan zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2018 11:26
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 281
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #21
Denk dat de weersvoorspellingen niet bepaald bijdragen aan het derbygevoel van deze wedstrijd. Grote kans dat de wedstrijd niet doorgaat gezien de kwaliteit van de grasmat daar.
De omstandigheden zullen een extra factor zijn waardoor deze wedstrijd bijna onmogelijk te voorspellen is. Net even de statistieken erbij gepakt: bij de laatste elf (!) ontmoetingen tussen MVV en Fortuna wist de thuisploeg niet te winnen. Wij hebben daar nu al vijf keer op rij gewonnen, terwijl onze zes thuiswedstrijden drie nederlagen en drie gelijke spelen opleverden.
Vaak waren dat onverwachte uitslagen, wanneer wij in de subtop stonden en Fortuna weer eens op plek achttien. Dit seizoen leken de rollen lange tijd omgedraaid, maar Fortuna heeft al zes keer op rij niet gewonnen, terwijl wij nu negen uit drie hebben.

Op basis hiervan zou je kunnen stellen dat we goede kans hebben om tenminste een puntje te pakken, maar het zou me niets verbazen als het weer anders loopt. Ik zou tevreden zijn met een gelijkspel. Daarna móeten we thuis uiteraard winnen van Jong FC Utrecht en dan staan we 'gewoon' op een play-offplek.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2018 11:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #22
Bij Fortuna zijn een aantal namen onzeker: keeper Özer viel tegen NEC uit, Saddiki is geschorst, Smeets sukkelt met een blessure. Aanvaller Semedo idem. Als Saddiki en Smeets niet meedoen is hun vaste centrale middenveld er niet bij en die Semedo was in Maastricht een grote plaag met een doelpunt en een assist (en domme tweede gele kaart). Met in totaal 9 doelpunten en 15 assists dit seizoen sowieso een gevaarlijke man, wellicht dé gevaarlijkste van Fortuna. Moeilijke keuzes voor Hofland dus, laat je licht geblesseerde spelers in een derby starten op een ijzige toendra, met de kans dat je voor de rust al twee of drie wissels nodig hebt? Of stel je anderen op, waarbij Fortuna in eerdere wedstrijden heeft laten zien dat de bank minder sterk is dan de basis (zoals overigens bij vrijwel iedere club in de jupiler league)? Daarnaast heeft Fortuna al zes wedstrijden niet meer gewonnen, al is een gelijkspel uit bij NEC en thuis tegen Telstar echt geen slecht resultaat. Maar in een positieve flow zitten ze niet. Om deze redenen is het niet in het belang van Fortuna dat de wedstrijd morgen doorgaat, en op de fansite van hun is dan ook te lezen dat vrijwel iedereen hoopt dat de wedstrijd niet doorgaat. Begrijpelijk, zo zou ik ook redeneren.


Bij MVV is het verhaal omgekeerd. Ondanks een foto van Okita op instagram bij een echo-apparaat en bijbehorende paniek van Trepke B, is bij ons op Ippel en Ogunjimi na iedereen fris en fit. En eerlijk is eerlijk: Ogunjimi reken ik al niet meer mee dan kan het alleen maar meevallen, dus wij kunnen op Ippel na met de sterkste opstelling spelen, een team dat in vorm is gezien drie ruime overwinningen op rij. Ik hoop in ieder geval dat de wedstrijd doorgaat, ook al zal ik staan te vernikkelen van de kou.

Belangen voor beide ploegen zijn overduidelijk. Ondanks de reeks van zes wedstrijden, twee punten, doet Fortuna nog mee om directe promotie en zelfs het kampioenschap. MVV leek het seizoen begin februari afgeschreven te hebben, maar drie moeilijke tegenstanders worden verslagen en opeens zijn de play-offs binnen handbereik. Bij een overwinning kun je zelfs weer dromen van overslaan eerste ronde play-offs, gezien het feit dat vrijwel alle ploegen tussen plaats 12 en plaats 7 een moeilijke tegenstander hebben en er zeker teams tussen ons en die magische zevende plaats gaan verliezen deze speelronde.

Goed, dat gezegd hebbende kan alle praat over selectieperikelen en vorm de prullenbak in, een derby op een waarschijnlijk erg matig veld wordt zoals zo vaak een wedstrijd die alle kanten op kan en door toeval beslist zal worden. Hopelijk trekken wij aan het langste eind. Na Fortuna zijn er nog elf wedstrijden te gaan, met een thuiswedstrijd tegen Emmen en een uitwedstrijd naar Jong Ajax als enige twee wedstrijden tegen hoogvliegers dus genoeg wedstrijden waar MVV op papier punten zou moeten pakken. Winnen in Sittard legt de weg vrij voor een hele mooie lente. Maar met een gelijkspel ben ik op voorhand ook tevreden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, jovkle, De Zwarte Vogel, M.V.V. 1902, Larsbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2018 11:43
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 281
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #23
Op basis van de vorm waarin beide teams verkeren, is het vooral in ons belang dat de wedstrijd doorgaat. Dit is het juiste moment op Fortuna te treffen.
Maar eerlijk is eerlijk, als MVV-fan zijn er weinig wedstrijden waar je weken van tevoren naar uit kan kijken, maar dit is er wel één van. Voor de voetbalbeleving zu het veel mooier zijn om deze wedstrijd ergens in april of mei af te werken.

Ben trouwens benieuwd wat er gaat gebeuren wanneer Ippel weer volledig wedstrijdfit is. We draaien nu uitstekend en Mares doet het de laatste weken voortreffelijk op zijn positie. In ieder geval hebben we nu de luxe om hem niet te overbelasten, met het risico dat hij opnieuw geblesseerd raakt. Dat was voor de winterstop wel anders.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2018 12:56
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #24

zitterd schreef : Zeggen jullie nu ook Shittard? Of stiekem toch een voorliefde voor Roda ipv mvv?


Heb je toch nog een pannetje warm water gevonden om de grond te ontdooien om er onder vandaan te komen?

We vonden het al lang duren voordat zo een als jou op dit forum zijn gezicht liet zien. Jullie waren de laatste tijd een beetje stil. Maar jij bent dus toch een stoere jongen die de stap durft te maken. Chapeau!

Je hebt gelijk dat Shittard een beetje kinderachtig is. Vind ik zelf ook. Maar jou reactie is van dusdanig niveau en meerwaarde voor dit topic dat je niet veel hoger dan hetzelfde niveau komt. Dus als je niets zinnigs te zeggen hebt , zeg dan niks. Voorheen hadden jullie allemaal zo een grote mond, maar laten we het houden of het feit dat het erg koud is.

Ik verwacht morgen niet veel. Een uur voor aanvang al in het uitvak staan, wie verzint het. Het is 20 minuten rijden, tsjonge jonge. Hier moet toch wel een hooggeleide een heel plan voor hebben uitgestippeld.

Alles is al gezegd: MVV in vorm, Fortuna momenteel niet. Maar je ziet vaak dat het dan juist de andere kant gaat opvallen. Thuisstatistieken zijn in het voordeel van de uitploegen, laten we daar maar enige houvast aan nemen. Ook hebben we niet veel wedstrijden verloren onder Higler.

Okita is bepalend voor MVV, dus hopelijk doet hij mee.

Ik voorspel 1-1 of een kleine overwinning MVV.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2018 13:21
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #25
waarom is er nog geen duidelijke informatie over hoe en wat morgen. De enigste info die er is is bij het kopen van een kaartje staat er 18:30 / 19:00
Dus vanwege de koud komt iedereen pas om 18:55. Lijkt me wel belangrijk dat hier over gecommuniceerd word.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2018 13:21
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #26
Iech höb d'r e sleg geveul euver. Es 'ch zoe links en rechs euveral de reacties lees, daan concludeer 'ch tot dat derbygeveul mier leef in zitterd es bij us. En daomèt dus ouch de motivatie.

3-1 veur Fortuna bin iech bang.

PS: Tied tot Gohf weer trök kump, d'n einegste fortunees mèt inneg geveul veur nuance.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2018 13:25
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #27

mvv supporter schreef : waarom is er nog geen duidelijke informatie over hoe en wat morgen. De enigste info die er is is bij het kopen van een kaartje staat er 18:30 / 19:00
Dus vanwege de koud komt iedereen pas om 18:55. Lijkt me wel belangrijk dat hier over gecommuniceerd word.


Zie mvv.nl en facebook, clusters zijn bekend:

Cluster Bussen Verzameltijd Vertrektijd bus
Cluster 1: Boschpoort en Angel-Side 18.10 uur 18.30 uur
Cluster 2: Bussen Supportersclub 1 t/m 4 18.25 uur 18.45 uur
Cluster 3: Bussen Supportersclub 5 t/m 8 18.40 uur 19.00 uur

MVV kan hier weinig aan doen, lokale driehoek maakt dit soort dingen zo laat mogelijk bekend

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2018 13:31
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #28

mvv supporter schreef : waarom is er nog geen duidelijke informatie over hoe en wat morgen. De enigste info die er is is bij het kopen van een kaartje staat er 18:30 / 19:00
Dus vanwege de koud komt iedereen pas om 18:55. Lijkt me wel belangrijk dat hier over gecommuniceerd word.


Gaan dan nog maar eens de social media bekijken. Staat er wel degelijk op ;)

Cluster 1 Boschpoort/Ultras 18:30
Cluster 2 SC 1 t/m 4 18:45
Cluster 3 SC 5 t/m 8 19:00

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2018 13:57
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #29
Diech höbs wèl dèkser 'n sleg geveul beij wedtrijde vaan MVV.
Blief lekker toes want op dienen oonzin zit niemes te wachte!!! Allein ECHTE suupporters blieve altied achter hunne ploog stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2018 14:07
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #30
mien beriechske waor gerieg aon 't adres vaan MVVke dee altied zoen reakties heij plaots.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.398 seconden