Fortuna - MVV (2 maart 2018)

06 mrt 2018 14:52
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #136

webmastersfm schreef : Kan me meestal wel vinden in je analyses belgske. Maar kom op, waar zag jij strijd ? Verrips die tergend langzaam de bal weer terug in t veld bracht. Bij dode spelmomenten spelers die niet eens kijken waar de bal is, schroijen die op t gemak terugloopt als ie de bal verloren heeft, okita die gewoon met zijn rug naar de bal staat en niet eens kijkt waar de bal is. Bij de wissel lopen spelers op het gemak uit t veld. Bij corners op het gemak naar de hoek lopen. In zo een derby gaat het om passie en niet kwaliteit. Als jij die gister zag dan heb ik echt een andere wedstrijd gezien. Alleen atila en kelechi haalden een voldoende op strijd.

Strijd en passie zijn meestal excuses achteraf om een slecht resultaat te verklaren. Je hoort het ook regelmatig trainers zeggen na een verloren wedstrijd, simpelweg omdat het veel negatiever klinkt als je zegt dat je eigen team te weinig kwaliteit heeft of dat als trainer je tactisch plan niet klopte. Als je dan toch een oorzaak wilt zoeken van de nederlaag, zou ik die veel meer zoeken in de ingesteldheid waarmee je aan de wedstrijd begon. Ik denk echter niet dat als MVV aanvallender was begonnen, dat we dan wel een beter resultaat hadden gehaald. Zoals ik in mijn vorige post al zei, zit het in dit soort wedstrijden veel meer in je momenten pakken. Zo'n moment was bv. geen tegendoelpunt meer slikken in blessuretijd van de eerste helft. Dan kom je echter opnieuw op het kwaliteitsgedeelte. Fortuna maakte een schitterend doelpunt na een geweldige individuele actie. Semedo en Dianessy leken gisteren helemaal niet zoveel last van het slechte veld te hebben, waar Schroijen en Okita geen enkele keer hun man voorbij zijn geraakt. Dat was voor mij gisteren veel meer hét verschil tussen Fortuna en MVV dan dat er niet genoeg gestreden is. Dat is gewoon een kwaliteitsverschil en er is niets mis mee om dat te erkennen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2018 16:03
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1158
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #137
Voor degene die zijn aansteker terug wil , grote kans dat u hem hier kunt ophalen:


Clubhuis Fortuna Sittard
Watersley Sports & Talent Park
Watersley 31, 6132 KA Sittard

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2018 17:33
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 554
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #138
Laten we het gewoon eens zijn dat we het oneens zijn. Ik miste duidelijk mentaliteit. Zo een actie voor het uitvak van de 3-0 hadden de MVV spelers moeten ingrijpen. Nee wat doet schroijen , geeft m 30 sec later een high five. Vermast had hem het uitvak ingegooid. Als fortuna niet promoveerd voorspel ik wel een heet avondje en vooral richting atkotski. Ben benieuwd of hij de bus haalt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2018 17:36 06 mrt 2018 17:47 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #139
We zijn al ver in het seizoen en misschien was deze wedstrijd het bewijs dat we niet goed genoeg zijn en niet beter kunnen...

En dat deze realiteit en dit besef extra pijn doet, omdat het net juist tegen Zitterd zo duidelijk te zien was en naar voren kwam...
Heeft ons zowiezo niet al te kleine ego dus een behoorlijke deuk opgelopen...
Ook met name omdat FSC dit jaar na al de jaren van bagger en ellende waarin ze zich bevonden...
ons op meerdere fronten voorbij is gegaan dit seizoen...

Soit...

Ik heb ze al gefeliciteerd, mijn wonden gelikt en kijk al vooruit naar de komende thuiswedstrijden die we toch hopelijk winnen!
Kan er jammergenoeg de komend maand helaas niet bij zijn (doktersadvies na weer een operatie)..
but lrb will be back again! No doubt 'bout it !

Hoop wel dat die deksele Zitterdse sodemieters dan wel in de nacompetitie die vieze Pruuse ein op die neut geeve en hun de Zjuup in duije....
zoetot veer us koumend jaor lekker kinne oetleeve in Aoke Noord...!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2018 19:22 06 mrt 2018 19:25 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
Onderwerp Auteur
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #140
Waar de Fox-commentator bij de 1-0 opmerkte "absoluut niet te durven voorspellen hoe deze wedstrijd gaat eindigen" en bij de 2-0 nog aantekende dat "de stand doet vermoeden dat het makkelijker ging voor Fortuna dan in werkelijkheid" weet ons rioolblad uit Limburg uiteraard niet hoe diep ze in de anus van Gün's Fortuna moet kruipen. "Oogstrelend combinatievoetbal" "om van te smullen" hebben ze gezien daar. Ik denk dat Visser nog steeds met een helle pik op de redactie zit.

Zware mat, lichtvoetig veldspel
Fortuna Sittard heeft MVV in de streekderby overklast. In eigen huis werd het, met bij vlagen oogstrelend combinatievoetbal, 3-0. Voor het eerst in negen jaar verloor MVV de beide competitieduels in het seizoen van Fortuna. Pijnlijk voor de Maastrichtse ploeg.
DOOR EMIL VISSER

SITTARD

Verrukkelijk combinatievoetbal. Waar Fortuna Sittard zich het overgrote deel van de competitie bediende van levensgevaarlijk countervoetbal, was het spel van de Sittardenaren tegen MVV bij vlagen om van te smullen. De bal zoefde van de ene Fortunees naar de andere. Elke aanval in de eerste helft was dreigend. MVV mocht in de handen knijpen dat de bal pas op slag van rust voor het eerst achter doelman Michael Verrips viel.

Op de matige grasmat in het Fortuna-stadion was de thuisploeg werkelijk op álle fronten de gasten de baas. Het resulteerde in een bijzonder vermakelijk wedstrijd. Dat was voor een belangrijk deel te danken aan de thuisploeg. Het Sittardse team wilde voetballen en kón voetballen. De jonge huurling Todd Cantwell was de hoofdrolspeler op het groen-gele toneel. Zijn passjes en acties waren een streling voor het oog. Wat hielp was dat hij een paar medespelers had die de ondersteunende rol prima invulden. Finn Stokkers stond steeds op de juiste plek, de watervlugge Djibril Dianessy, die de score opende, was nauwelijks te stoppen. Bovenal voelde de Engelsman zich overduidelijk thuis op het zware veld, vergelijkbaar met de typische Engelse matten waar bonkige spelers in de lagere Engelse divisies wekelijks op ploeteren en sleuren. Cantwell is echter allesbehalve bonkig. De lichtvoetige spil wist zich in een lekkere derbysfeer prima raad met de ruimte tussen de MVV-linies.

En er lag voor Cantwell nogal wat ruimte in Sittard. Geforceerd door het snelle spel van de thuisploeg kwamen de gasten van luttele kilometers verderop ogen en vooral benen tekort om Fortuna af te stoppen.

De goede vorm van MVV, drie prima zeges op rij, leek thuisgelaten in Maastricht. Alleen Kelechi Nwakali ontworstelde zich grotendeels aan de malaise. Het was bij lange na niet genoeg om MVV van een nederlaag te redden. Tel daarbij op dat Shermar Martina nog een strafschop miste en vervolgens nog met twee gele kaarten het veld af moest.

Het resultaat: een 3-0 nederlaag nadat ook Lisandro Semedo (strafschop) en Stefan Askovski hadden gescoord voor de thuisploeg. Maar het was voor MVV meer dan een vervelend verlies tegen een streekgenoot. Vijf jaar op rij won MVV in Sittard. Het is bovendien de tweede nederlaag tegen Fortuna in één seizoen. De laatste keer dat dát gebeurde, was negen jaar geleden. Het is extra pijnlijk voor de Maastrichtenaren dat op beide nederlagen in dit seizoen helemaal niets af te dingen is. Het was nog een geluk dat de score gisteren beperkt bleef tot 3-0. Als het aan Cantwell had gelegen, was de score hoger uitgevallen. Hij zette vaak een medespeler in kansrijke positie. Hij kreeg na de wedstrijd een Engelse vlag toegeworpen van de fans. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de Engelsman in razend tempo publiekslieveling geworden in Sittard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2018 22:40
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #141
Lijkt geschreven door een Fortuna fan?

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2018 22:48
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #142

Boe is dat feeske? schreef : Lijkt geschreven door een Fortuna fan?


Gewoon iemand die realistische is en een goede kijk heeft op het spelletje. Fortuna speelde ook een ijzersterke pot, daar kan niemand omheen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2018 00:26
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #143

webmastersfm schreef : Laten we het gewoon eens zijn dat we het oneens zijn. Ik miste duidelijk mentaliteit. Zo een actie voor het uitvak van de 3-0 hadden de MVV spelers moeten ingrijpen. Nee wat doet schroijen , geeft m 30 sec later een high five. Vermast had hem het uitvak ingegooid. Als fortuna niet promoveerd voorspel ik wel een heet avondje en vooral richting atkotski. Ben benieuwd of hij de bus haalt.


Volledig mee eens! Dit was typerend voor de spelers van dit usmvvke. Geen passie, geen spirit. In de wedstrijden laten ze zich al vaak piepelen, er droop bij menig speler weer gemakzucht af... Maar dit misselijkmakend gedrag voor je eigen supporters tolereer je niet als speler. Meh jeh... in deze selectie.
Opschonen die handel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2018 11:48
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #144

Kletswief schreef :

webmastersfm schreef : Laten we het gewoon eens zijn dat we het oneens zijn. Ik miste duidelijk mentaliteit. Zo een actie voor het uitvak van de 3-0 hadden de MVV spelers moeten ingrijpen. Nee wat doet schroijen , geeft m 30 sec later een high five. Vermast had hem het uitvak ingegooid. Als fortuna niet promoveerd voorspel ik wel een heet avondje en vooral richting atkotski. Ben benieuwd of hij de bus haalt.


Volledig mee eens! Dit was typerend voor de spelers van dit usmvvke. Geen passie, geen spirit. In de wedstrijden laten ze zich al vaak piepelen, er droop bij menig speler weer gemakzucht af... Maar dit misselijkmakend gedrag voor je eigen supporters tolereer je niet als speler. Meh jeh... in deze selectie.
Opschonen die handel.

Als supporter zeg ik eens, ik had ook het liefst gezien dat één van onze spelers het truitje had afgepakt en in ons vak had gegooid. Ik vind echter niet dat dit gelijk staat aan passie en mentaliteit tijdens de wedstrijd. Na de gemiste strafschop en de daarop volgende rode kaart zakte de moed bij iedereen in de schoenen en werd het inderdaad een gelaten bedoening. Wat mij betreft zegt dat ook iets over de instelling van de spelers, dat de teleurstelling te diep zat om nog energie te steken in zo'n idioot die wat te loopt provoceren en daar op lange termijn hopelijk alleen maar de nadelige gevolgen aan gaat ondervinden. Hoe je reageert op een teleurstelling is persoonlijk, de ene persoon keert in zichzelf, de andere raakt gefrustreerd en gaat reageren op dit soort externe factoren. Waar ik het mee eens ben, is dat dit elftal wel één of twee 'ettertjes' kan gebruiken. Ippel is een speler die dit wat brengt, maar voor de rest hebben we weinig echte karakterspeler die de ploeg door een moeilijk moment heen trekken (of zoals jij het graag zou zien, die reageert op een actie als deze). We hebben veel spelers die als het tegen zit, onzichtbaar worden. Laat ons hopen dat Ippel in ieder geval snel weer terug is, dat is een speler die we ongelofelijk missen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2018 12:32
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #145

Kletswief schreef :
Volledig mee eens! Dit was typerend voor de spelers van dit usmvvke. Geen passie, geen spirit. In de wedstrijden laten ze zich al vaak piepelen, er droop bij menig speler weer gemakzucht af... Maar dit misselijkmakend gedrag voor je eigen supporters tolereer je niet als speler. Meh jeh... in deze selectie.
Opschonen die handel.


Op de beelden is het niet goed te zien, maar volgens mij wilde uitgerekend Mares als enige naar die fortunezen lopen om er wat tegen te doen maar je ziet Higler hem wegsturen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2018 13:00
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3825
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #146
Ik stond maandag ook te schuimbekken in het uitvak toen hij zijn shirtje aan ons kwam tonen. Ik vond toen in de hitte van het moment oprecht dat hij rood moest krijgen voor die actie (of twee keer geel). Maar kom op zeg, het is inmiddels woensdag. Toen Güvenc met een vlag naar de middenstip liep vonden we dat schitterend en moest het kunnen. Had Askovski iets tegen zijn hoofd gekregen, was dat eigen schuld, dikke bult geweest. Had ik geen greintje medelijden met hem gehad. Maar het is prima zoals het nu ging, hij werd ook vrij snel door een speler van Fortuna (volgens mij die invaller die meer dan twee ton per jaar vangt) weggehaald. Askovski zal het volgend jaar (mochten wij niet promoveren) in de Geusselt nog wel merken.

Ik denk niet dat het een zaak van beleving is bij de spelers. Eerder gebrek aan ervaring en slimheid in dit soort zaken. Voorbeeld werd genoemd van Verrips die lang doet over uittrappen. Nadat Fortuna op 1-0 kwam hadden de ballenjongens opeens allemaal de tijd van de wereld. Die jongen achter het doel stond ergens achter een reclamebord verstopt en liep er iedere keer weer helemaal omheen om dan pas de bal naar Verrips te spelen. In de eerste helft gooide hij hem gewoon over het bord naar de keeper van Fortuna. Dat soort dingen gebeurt nu eenmaal. Weet niet of jullie het nog herinneren, maar in de play-off finale in Kerkrade waren de ballenjongens tien minuten voor tijd opeens verdwenen aan de Roda-helft. Gewoon weg. Daar weggehaald door onder andere Rutjes. Met dat soort dingen is MVV al jaren veel te mak en gemakkelijk en heeft het gewoon niet door. Ik weet niet precies wat Verrips er aan had kunnen of moeten doen, maar nu bleef hij steeds dom wachten tot de ballenjongen om dat bord heengesukkeld was. Op zijn minst er op af rennen om de bal zelf op te halen. Dat is – volgens mij – echt geen gebrek aan bezieling, hij snapt het gewoon niet. Ziet het gewoon niet. En zo zijn er meer dingen te noemen waar MVV sluwheid mist. Is echt niets nieuws, erger ik me al heel lang aan. Maar het is geen kwestie van passie of inzet. Ik was altijd fan van Secerovic juist omdat die al die vieze trucjes tot in de kunst beheerste. Die schopte lachend iemand de enkel over als de scheids niet keek om vervolgens zelf naar de grond te gaan alsof hij met een hakmes neergemaaid was als de tegenstander hem ook maar aankeek. Maar had Secerovic nou altijd zoveel inzet? Dat viel eigenlijk wel mee. Die sluwheid heeft MVV nodig in dit soort wedstrijden. En in play-off finales.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2018 14:19
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #147
Over sluwheid gesproken. Wellicht door een enkeling in het stadion maar geconstateerd. Bij het toekennen van de strafschop aan MVV liep de, uit het balletje-balletje milieu afkomstige, nummer 28 direct naar de penaltystip en maakte deze vakkundig kapot met zijn voeten. Iedereen kijkt op deze momenten immers naar de scheidsrechter die druk is met protesterende spelers. Martina had ook zichtbaar moeite om de bal goed te leggen op de stip en het resultaat hebben we kunnen zien.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2018 14:49
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3825
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #148
Dat is dus die invaller die meer dan twee ton per jaar schijnt te vangen. Die knul zal de komende jaren lekker in de carrousel zitten. Maar wat je beschrijft is precies het stukje leepheid dat MVV vrij structureel mist.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2018 15:31
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #149

Jacques schreef : Dat is dus die invaller die meer dan twee ton per jaar schijnt te vangen. Die knul zal de komende jaren lekker in de carrousel zitten. Maar wat je beschrijft is precies het stukje leepheid dat MVV vrij structureel mist.


Duurbetaalde leepheid dan...

Er is een verschil tussen leepheid en ronduit onsportief gedrag. Dit valt onder de categorie spelbederf, net als swalbes en kaarten uitlokken. Willen we dat MVV zo’n ploeg wordt? Ik niet!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2018 20:22
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 533
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #150

Boe is dat feeske? schreef :

Jacques schreef : Dat is dus die invaller die meer dan twee ton per jaar schijnt te vangen. Die knul zal de komende jaren lekker in de carrousel zitten. Maar wat je beschrijft is precies het stukje leepheid dat MVV vrij structureel mist.


Duurbetaalde leepheid dan...

Er is een verschil tussen leepheid en ronduit onsportief gedrag. Dit valt onder de categorie spelbederf, net als swalbes en kaarten uitlokken. Willen we dat MVV zo’n ploeg wordt? Ik niet!


Wat dat betreft ben ik het wel eens met Boe is dat feeske?. Leep is wat mij betreft een penalty versieren als je daadwerkelijk wordt aangetikt maar het misschien net niet genoeg is voor een zuivere pingel. Dus niet als een stervende zwaan naar de grond, maar je wel laten vallen. Het opeisen van inworpen en vrije trappen als je merkt dat er bij de scheids nog kleine twijfel is over voor wie de bal is. Het smokkelen van een paar meter bij vrije trappen en inworpen. En dus ook het meteen ‘openstaan’ als teamgenoot op die momenten. Aanspeelbaarheid dus. Het snel nemen van vrije trappen. En dan bedoel ik niet snel het tikkie breed of de terugspeelbal, maar de slimme steekbal. Je tegenstander nog even vasthouden als je hem een hand aanbiedt om op te staan en hij er snel van door wil voor een counter. Even gaan zitten na een overtreding als je tijd wil winnen. En ballenjongens die opeens niet zo’n haast hebben als het voor jou als ploeg goed uitkomt. Ik heb het dus niet over iemand kaarten aannaaien, ellebogen en de dug-out van de tegenstander bij meer dan 30 graden niet af schermen van de zon terwijl je eigen dug-out van ventilatoren en zonafwering voorzien is. Het is in een aantal gevallen trouwens een dunne lijn tussen leep en onsportief.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.419 seconden