Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11)

19 nov 2016 13:11
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #91
Zo slecht was het misschien nog niet eens inderdaad, in tegenstelling wat ik gisteren meteen na afloop hier neer zette. Probeer maar eens 2 keer de bal naar elkaar te spelen op dat knollenveld. Wordt dan wel flink gezeikt op de clubs met kunstgras, maar dan toch 100 keer liever op onze kunstgrasmat spelen dan dit modderveld. Kun je toch geen fatsoenlijk voetbal op spelen?? Vandaar waarschijnlijk de nog redelijke resultaten van Fortuna in eigen huis in vergelijking met de resultaten buiten huis.

Maargoed. Gijzen dus de voorkeur boven Loshaj dit keer. Had verwacht Gijzen dan op rechts te zien en Nwakali in het centrum, maar het was juist andersom. Zie Nwakali toch liever in het centrum spelen, met afstand de gevaarlijkste speler die we hebben. Gijzen, mwa, weet het niet. Neusje voor de goal, maar in balbezit verder weinig toevoegend. Kan me wel vinden in de vergelijking met Brouwers die iemand hier paar weken terug maakte. Pedro zou meer gevaar kunnen brengen vanaf rechts, maar die heb ik de laatste tijd ook niet veel goeds zien doen.

Slimme ingooi van Labylle op Nwakali levert de pingel op. Mooi dat we dit keer de grens mee hebben met deze (terechte) beslissing. 1-1 is een klungelgoal, Van Hout krijgt de bal op gelukkige manier tussen 6 MVV'ers en heeft genoeg tijd om binnen te schieten. Die kans van Nys moet er natuurlijk altijd in. Prima breed gekopt van Verheydt, wat is die verbeterd het afgelopen jaar.
2-1 weer een afvallende bal die prima wordt binnengeschoten.

Sterke start na rust. Heerlijke bal van Labylle waardoor Schroijen vervolgens Verheydt kan vinden die prachtig afmaakt. Daarna weer heerlijke voorzet van Schroijen richting Verheydt die weer mooi breed legt en Nys die deze toch echt niet meer kon missen :P (Gijzen stond echter ook op de juiste plek, net zo goed zijn goal kunnen zijn).

Vond Martina prima invallen. Wankel momentje met uitverdedigen twee of drie keer maar verder prima. Pereira geblesseerd?
Kuipers eerste helft werkelijk dramatisch aan de bal, tweede helft goed herpakt.

Vrijdag thuis tegen Den Bosch. Gevaarlijk ploegje en dan ook nog eens Vloet als trainer. Verwacht een frustrerende pot.
Almere en Venlo tegen elkaar en NAC naar Cambuur, we kunnen uitlopen, dus dat wordt niks :schamen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 13:28
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1004
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #92
Naogeneten veer gister: gein stum en pijn aon de kneuk. Heerlijk!

Lekkere sfeer in 't oetvak, thoespebliek amper gehuurd behalve es ze aon 't knorren waoren.

Thomas, MOTM! Mares had niks mit us? Daankzij häöm heet Thomas zoe kinnen speule gister. 'Nne groete merci vrund oet Rothem!

Daan nog ffkes 'n klein puntsje gaan kritiek: De sfeeractie wao in bus 3 jaomer genog neet aanwezig. 'N paar gamins deden nog hun bis, mer 't zoat d'r sjeinbaar neet aon. Daoneve gein beer op de trökreis? Wao 'nne mindere aofsleter

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 13:29
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #93
Oei, ik lees net dat we van Gohf niet mogen huilen over het veld :blink: Gohf, ik heb je hoog zitten, maar dat veld was echt ronduit schandalig. Ik heb veel liever natuurgras dan kunstgras, maar gisteren was geen van beiden. Gisteren werd de wedstrijd gespeeld op het slagveld van Verdun . Wij hebben dit zelf in het verleden ook gedaan, een jaar of 6 geleden herinner ik me nog dat Zwolle als koploper op bezoek kwam en wij het veld zo onbespeelbaar mogelijk hadden gemaakt, bijvoorbeeld. Labylle probeerde een pass over vijf meter te geven, maar de bal sprong na drie meter opeens in een rechte hoek de andere kant op. Je zag dat Ciranni en Labylle, en in het begin ook Nwakali al paste die zich verrassend goed aan, kortom al onze echte rasvoetballers, niet uit de verf kwamen daardoor. Ik snap waarom jullie dat doen, het heeft gewerkt (maar gelukkig niet goed genoeg). Maar ons dan van huilen betichten? :huh:

Over de penalty: tsja, we hebben er dit seizoen al nadeel van gehad dat een arbitraal trio opeens hiervoor ging fluiten. Maar het blijft vreemd, of op zijn minst volledige willekeur. Volgens de regels heeft die grens gelijk, maar negen van de tien keer wordt hier niet tegen opgetreden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 13:42
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #94
Het veld was niet goed dat ben ik met je eens. Maar daar heeft Fortuna evenveel last van. Ik kan de grensrechter ook wel beschuldigen van het feit dat hij ons een punt kost, maar Fortuna heeft zelf gewoon niet genoeg gebracht. Ik vind het te makkelijk om de schuld bij een andere factor te leggen als je eigen ploeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 13:51
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1004
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #95
Ach man, hij staat bijna bij Verheijdt op het moment van trappen. Betreft het veld denk ik dat de meeste hier bedoelen dat Fortuna de speelstijl thuis volledig heeft aangepast aan het veld, net zoals wij dat doen met goed verzorgd voetbal. \r\n\r\nTrouwens, wat hebben ze met die maten van de shirts van Fortuna gedaan? Leken allemaal veel te groot, wapperde alle kanten op. Volendam wordt de Wijdbroeken genoemd, maar dit was toch ook een aardige lopende camping'

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 13:54 19 nov 2016 13:55 door Gohf.
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #96
Dat Ter Wielen ter ver uitkomt ben ik met je eens. Feit blijft dat dat vaker niet(zeg maar heel zelden)als wel bestraft word.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 14:19
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #97

Stoor je ook wel aan het gehuil uit MVV kamp over het veld van Fortuna. Als je zelf op kunstgras speelt moet je gewoon je mond houden over clubs waar tenminste nog op echt gras gespeeld word zoals voetbal bedoeld is.


Gohf, met alle respect. Maar, als een veld gelijkenissen begint te vertonen met een slagveld uit de Eerste Wereldoorlog dan is het toch wel slecht gesteld met een veld. Een bal fatsoenlijk passen over meer dan 3 meter was werkelijk onmogelijk.
Zowel Labylle als Schroijen konden geeneens kappen, of ze braken hun enkels al. En nu moet MVV het vooral hebben van het goede voetballende vermogen.

Desalniettemin geen hoogstaande partij voetbal van beide partijen. Dit kun je op het conto schrijven van het veld. Kuipers was in de eerste helft dramatisch. Gelukkig herpakte hij zich iewat in de tweede helft. Wederom een sterke wedstrijd van Thomas ''t Bies' Verheydt. Deze man begint toch iedere wedstrijd sterker te spelen, ga zo door vriend! Ook complimenten aan Nwakali, niet van de bal te krijgen en heerlijke acties en passes.

Het enigste waar ik me gisteren aan stoorde was dat Ippel in een counter ontzettend lang wacht met zowel Ciranni als Labylle/Schroijen aan te spelen op de flanken. Ricardo speelde de bal pas als de buitenkanten al bijna gedekt waren c.q. al gedekt waren. Als die bal nou in een sneller tempo aangespeeld werd kwamen we er gisteren een aantal keren veel gevaarlijker uit. De backs van Fortuna waren totaal niet in posities om aanvallen op de flanken af te stoppen.

Tevreden met deze heerlijke overwinning! Op naar volgende week, en hopen op een goede pot voetbal tegen Den Bosch.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 15:30
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #98
Goed gevochten, zeker in de tweede helft. Alleen Schroyen vond ik laks. Hij mag wel eens mee terug verdedigen na een mislukte actie..

Onze keeper, The Mask, vind ik wel ok. Met zo'n masker keepen lijkt me toch wel nadelig.

Sjieke sfeer in t vak gister, met 'engels' bier, (de crew deed zijn best) en heerlijk, op plek 1 staan!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 18:15
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 166
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #99
Zoals verwacht .. volgens de Fortuna fanatiekelingen stellen we zoals ieder jaar niks voor. Het was armoede haha! MVV dat vaak van buitenaf complimenten krijgt vanwege het spel, maar zodra we winnen van Fortuna, ja dan zijn we de kampioen van de armoede. Ook het verslag waarin ik lees dat we eerste helft overklast zijn geworden... ze waren in het begin feller ja, maar dit ging niet in combinatie met dan ook enige lijn in het spel, laat staan een kans.

Mvv was gister wel matig, maar zelfs dan geven we tegen een fanatiek Fortuna gewoon bijna niks weg. 15 min aanzetten en we leggen er 2 in, terugzakken en wachten op die fout. Helaas door te lang wachten in de omschakeling ging dit niet altijd goed.

Sfeertje in het uitvak was heerlijk, thuispubliek viel echt enorm maar dan ook echt enorm tegen.. kwa aantallen en geluid. De verplaatsing heeft de sfeer bij fortuna in mijn ogen weinig goeds gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 20:43
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1004
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #100
Nog een kleine toevoeging op dit mooie verhaal. Geloof dat het nog niet eerder is aangehaald, maar ik vind het schitterend hoe de HELE selectie staat te zingen en te springen samen met het uitvak. Concurrentie is groot, wat toch(zie Ajax) voor onrust kan zorgen. Mooi om te zien hoe een Smylek(nog geen minuut gespeeld, O'Connor(speelt max 1min als hij invalt) en Nwakali(die niets met ons heeft) lekker meefeesten met ons. Het kan ook anders gaan, maar de goede flow heeft kennelijk op iedereen impact binnen de selectie

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Hugo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 20:50
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1241
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #101
Vooral Nwakali zag je ook een paar keer het publiek opjutten tijdens de match.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mebwaster

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 21:07
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1168
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #102

Lijnsje@tappunt schreef : Nog een kleine toevoeging op dit mooie verhaal. Geloof dat het nog niet eerder is aangehaald, maar ik vind het schitterend hoe de HELE selectie staat te zingen en te springen samen met het uitvak. Concurrentie is groot, wat toch(zie Ajax) voor onrust kan zorgen. Mooi om te zien hoe een Smylek(nog geen minuut gespeeld, O'Connor(speelt max 1min als hij invalt) en Nwakali(die niets met ons heeft) lekker meefeesten met ons. Het kan ook anders gaan, maar de goede flow heeft kennelijk op iedereen impact binnen de selectie





O'Connor(speelt max 1min als hij invalt)

Ik begrijp dat Ron hem in laat vallen om tijd te trekken , maar dit moet hij echt niet te vaak doen . Dit is echt niet goed voor het zelfvertrouwen van zo een jongen . Ik verwacht trouwens dat Arsenal O'Connor in de winterstop zal terughalen . Verder moet MVV echt haast maken met Labylle een contract te geven . Anders zie ik hem in de winterstop nog naar Kerkrade verhuizen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 23:20
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #103
Complimenten inderdaad voor O Connor, die niet gaat lopen zeiken, maar gewoon een half uur fanatiek blijft warmlopen en dan een minuut invalt.

Ik hoop toch echt dat Ron Elsen hem eens wat speeltijd gunt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2016 01:14 20 nov 2016 01:15 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #104

Sjonnie schreef :

Lijnsje@tappunt schreef : Nog een kleine toevoeging op dit mooie verhaal. Geloof dat het nog niet eerder is aangehaald, maar ik vind het schitterend hoe de HELE selectie staat te zingen en te springen samen met het uitvak. Concurrentie is groot, wat toch(zie Ajax) voor onrust kan zorgen. Mooi om te zien hoe een Smylek(nog geen minuut gespeeld, O'Connor(speelt max 1min als hij invalt) en Nwakali(die niets met ons heeft) lekker meefeesten met ons. Het kan ook anders gaan, maar de goede flow heeft kennelijk op iedereen impact binnen de selectie





O'Connor(speelt max 1min als hij invalt)

Ik begrijp dat Ron hem in laat vallen om tijd te trekken , maar dit moet hij echt niet te vaak doen . Dit is echt niet goed voor het zelfvertrouwen van zo een jongen .

Hou toch op, als dit knaagt aan het zelfvertrouwen, dan ben je niet geschikt voor betaald voetbal.

Ik gun onze hele bank speelminuten. Maar er kunnen er maar 11 op het veld staan.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2016 18:10
Maikelll043
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #105
Um nog uns noa te geneete vaan de euverwinning

Fotoverslaag Fortuna Sittard - MVV Maastricht (klik)

De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.401 seconden