Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11)

18 nov 2016 22:26
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #76
Eerste helft van beide kanten matig. Fortuna begon met veel druk zetten, maar creëerde helemaal niks. MVV idem. Voetbal was extreem slordig. 0-1 kwam totaal uit de lucht vallen. Hulde voor de scheidsrechter dat hij de spelregels durfde toe te passen. Tegen Volendam in de beker werkte het tegen ons, nu eens mee. Geeft toch achteraf een zekere voldoening. Tja, 0-1, dan weet je dat je zo lang mogelijk moet volhouden, zodat er meer ruimte voorin komt. Helaas lukt dat niet, schlemielig hoe de goal valt, Pereira ziet er niet goed uit, al is het ook gewoon een beetje pech dat de bal dan net goed voor die van Hout valt. In het vervolg Schroyen op de paal en Nys die een werkelijk kinderlijke kans mist. En wat zie je dan wel vaker, hij valt aan de andere kant. Kut moment, zo vlak voor rust. Onterecht ook, 1-1 was een eerlijk ruststand geweest.

Tweede helft, MVV begon aanvallend, en stukken beter. Gelukkig snel de 2-2, en daarna meteen de druk erop en 2-3! Nys, wat een opluchting moet dat voor hem zijn geweest! Complimenten ook aan de ploeg, dat ze na de gelijkmaker meteen op jacht gingen na de 2-3, inplaats van in in te zakken. Tja, dan begint het spel weer opnieuw. Fortuna gaat opportunistisch zoeken naar de 3-3, MVV loeren op 2-4. Fortuna komt er dan langzaam iets beter in, en MVV wordt vastgezet en komt er eigenlijk nauwelijks meer uit. Zonde toch dat MVV de ruimte dan niet beter weet te benutten. Dat gezegd hebbende, heeft Fortuna echt een kans gehad? Ja een bal op de lat. Maar MVV heeft verder niks weggegeven. Al met al een verdiende overwinning, zij het dat ik met een gelijkspel ook had kunnen leven, zeker gezien de ruststand.

Keeper Geens oogde vandaag wat onzeker, niet gewend van hem. Labylle, verdedigend okay, minder aanwezig aanvallend dan normaal. Ciranni, domme gele kaart al vroeg in de match, maar verder een prima wedstrijd. Net als Labylle niet zo veel rushes als normaal. Maar daar was het de wedstrijd ook niet naar. Kuipers en Pereira, en daarna Martina gaven weinig weg. Zoals het hoort. Gijzen speelde zoals Gijzen, opportunistisch. Het is alles of niks, en vaker niks dan alles. Vond hem wel hard werken, niet onbelangrijk vanavond. Ippel speelde prima, heerlijk om te zien zijn inzet en passie! Nys, wat een kans in de eerste helft! Hopen dat de goal zijn zelfvertrouwen een boost geeft! Verheydt vond ik eigenlijk qua spel wat minder, maar goed, dat maakt na twee doelpunten niks uit verder. Schroyen speelde goed vandaag, klasse die twee assists! Nwakali, die jongen had last van het veld. Desalniettemin liet hij bij vlagen weer zijn klasse zien, als je ziet hoe hij een steekpass geeft... Nu alleen zijn vizier nog op scherp krijgen. Pedro leek op papier een logische wissel. Jammer dat het er weer niet helemaal uitkwam aanvallend, al hield hij wel constant iemand bezig.

Ik vond MVV zeker niet goed vandaag, op de vijftien minuten na rust na. Maar een verklaring daarvoor ligt ook in het veld. Voetbal hoort wat mij betreft liefst op echt gras gespeeld te worden. Maar als je dit soort velden ziet wordt je vanzelf fan van kunstgras. Goed voetbal is hier simpelweg onmogelijk. Ik snap nu ook dat voetballende ploegen als VVV en Cambuur hier verloren hebben. Dat zijn net als MVV ploegen die proberen te voetballen. Dat is simpelweg onmogelijk op die wei daar. Fortuna heeft daar zelf geen last van, want die spelen een soort kick en rush. Niks mis mee verder hoor, daar kun je ver mee komen in de jupiler league. Maar MVV heeft daar duidelijk moeite mee. Soit, maalt niemand achteraf om natuurlijk.

Tja. En dan kijk je na afloop op 830, en koekoek, we staan bovenaan! Wie had dat gedacht... Voor hetzelfde geld is het volende week weer anders, maar tot die tijd: genieten!

Ps: wat een berichtgeving weer van 1Limburg. Herfsttafereel in Sittard, vanwege de regen zaten toevallig allemaal mensen in een rode poncho. Zo wordt de sfeeractie van MVV afgedaan. Treurig weer, maar wel het niveau wat we inmiddels gewend zijn van 1Limburg. Het zag er top uit jongens, hulde voor de organisatoren!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques, middenstip, opadiehard, Boschpoort, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2016 22:31
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #77
De pluspunten:
- het uitvak
- 3 punten
- top of the league

De rest..ai wat slecht! En ik ben blij dat we op kunstgras spelen, anders zouden we dat mooie voetbal wat MVV kan spelen nooit zien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2016 23:16 18 nov 2016 23:22 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #78
Hulde voor de grensrechter, dat hij zag dat de keeper van Fortuna al 2 meter van zijn doel afstond toen Verheijdt de bal pas raakte. Hij had zich ook onzichtbaar kunnen houden langs de lijn. Juiste beslissing bij die penalty. (In Maastricht was zijn auto al afgebrand.. :lol: )

In die eerste 15 minuten na de tweede helft hebben we de wedstrijd beslist. Dat waren ook de enige minuten dat we aanvallend gevoetbald hebben en het Fortuna achterin moeilijk hebben gemaakt. Nys mag zich de 2-1 opsnuiven, door een kans te verkwisten die zelfs een vijfde klasser hoort af te maken, of je nu aanvaller of verdediger bent. Gelukkig maakte hij het met de 2-3 weer goed. Maar voor hetzelfde geld opent Fortuna met 3-1 de rust en is de wedstrijd 'mentaal' gespeeld.

De punten zijn binnen, de hoogste plek is behaald. Maar niet met het vertrouwen dat je zou verwachten. Veel balverlies bij het uitverdedigen, veel inspiratieloze omschakelingen en totaal geen controle over het middenveld, ondanks dat je met je hele elftal op de eigen helft staat, weet Fortuna toch de bal in de aanval te houden, omdat niemand die bal weet te ruimen voor het zestienmetergebied en niemand die bal kan vasthouden tijdens de omschakeling. Die ontzettend traag is als je deze vergelijkt met de tegenstanders van dit seizoen die tegen ons hebben weten te scoren in een omschakeling. Het duurt allemaal veel te lang voordat een vleugelspeler verder staat dan de aanvallende middenvelder of spits. Als die kanonskogel van Smeets erin was gegaan hadden we gewoon de punten gedeeld en dat zou niet onverdiend zijn als je kijkt naar het spelbeeld van beide teams. Niemand imponeerde echt.

Geens heeft goed gekeept, maar het probleem met zijn lengte brengt hem continu in benarde situaties bij hoge ballen voor het doel. Je kunt je gaan afvragen wat doorslaggevender is om de punten te behouden, een keeper met snel reactievermogen tijdens het uitkomen in het zestienmetergebied of een doelman met lange grijpers bij hoge ballen. Dat laatste komt veel meer voor in de Jupiler League, iedere hoge voorzet heeft nu twee ingrepen nodig en daar gaan in de toekomst genoeg voetjes tussen zitten die ons kostbare punten gaan kosten vrees ik.

Motm vond ik Verheijdt. Hij heeft zich kapot gewerkt voorin, belangrijk als assist, maar ook als doelpuntenmaker. Labylle liet af en toe mooie dingen zien, goede onderscheppingen en die steekpass op Schroyen, maar leverde elke veroverde bal weer direct terug in bij de tegenstander. Complimenten voor Shermar, hij is goed ingevallen, hij stond zijn mannetje. De rest een voldoende. Het elftal speelde iets te zakelijk vanavond vond ik, Fortuna kon niet met tegendruk omgaan en die druk haalden we na de 2-3 er zelf weer af. En dat was juist wat Fortuna nodig had om in die wedstrijd te blijven, maar goed, voor hetzelfde geld scoort Fortuna uit een snelle tegen-counter. Complimenten Ron&Co met deze overwinning.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2016 23:27
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #79
En dat was vijf!
Heerlijk om daar weer te winnen op dat knollenveld en dan uitgeteld in Sittard de koppositie te pakken.
Dit wordt een mooi weekend!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2016 23:53
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 924
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #80
De poncho's zagen er vanuit bij mij goed uit! Toch hoop ik dat we nog eens een 'ultralike' spandoek zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 00:48
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #81
De gelukkigste wint maar mi niet onverdiend. Uiteindelijk heeft MVV twee zelf uitgespeelde mooie velddoelpunten gemaakt en enkele 100% kansen gemist....Nijs had eigenlijk vandaag de topscorer moeten zijn namelijk. De Fortuna goals komen eigenlijk toch door echte fouten van MVV. En ja, ze hebben zeker nog 2 mogelijkheden gehad waarvan 1 uit een standaardsituatie. Dus obv de uitgespeelde kansen is de overwinning mi toch wel verdiend.
En we speelden weer eens op een echt herfstveld. Zeg het maar. Leuk?? Een genot om naar de te kijken?? Voetballende ploegen worden beloond?? Dit is wel echt 'buitenvoetbal' en geen veredelde zaalvoetbalwedstrijd?? De meningen zullen verdeeld zijn maar wat in ieder geval duidelijk is, is dat de toevalsfactor fors stijgt onder deze omstandigheden.
Wat mij opviel was de enorme ontlading bij het team na afloop. Geweldig hoe ze direct naar het uitvak stormden. En de euforie bij Ron heb ik eigenlijk nog nooit zo gezien als ik in mijn geheugen graaf. Lekker trouwens dat ook de hoofdtribune weer zeer behoorlijk gevuld was met die vaan us en die in de 2e helft aardig meededen...
We staan waar we staan, we genieten ervan, we gaan door. Kijken of we 'Herbstmeister" kunnen worden.;-)...wedstrijd voor wedstrijd...we gaan nog niet dagdromen toch ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 00:55
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1168
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #82

Zoewiezoe schreef : De gelukkigste wint maar mi niet onverdiend. Uiteindelijk heeft MVV twee zelf uitgespeelde mooie velddoelpunten gemaakt en enkele 100% kansen gemist....Nijs had eigenlijk vandaag de topscorer moeten zijn namelijk. De Fortuna goals komen eigenlijk toch door echte fouten van MVV. En ja, ze hebben zeker nog 2 mogelijkheden gehad waarvan 1 uit een standaardsituatie. Dus obv de uitgespeelde kansen is de overwinning mi toch wel verdiend.
En we speelden weer eens op een echt herfstveld. Zeg het maar. Leuk?? Een genot om naar de te kijken?? Voetballende ploegen worden beloond?? Dit is wel echt 'buitenvoetbal' en geen veredelde zaalvoetbalwedstrijd?? De meningen zullen verdeeld zijn maar wat in ieder geval duidelijk is, is dat de toevalsfactor fors stijgt onder deze omstandigheden.
Wat mij opviel was de enorme ontlading bij het team na afloop. Geweldig hoe ze direct naar het uitvak stormden. En de euforie bij Ron heb ik eigenlijk nog nooit zo gezien als ik in mijn geheugen graaf. Lekker trouwens dat ook de hoofdtribune weer zeer behoorlijk gevuld was met die vaan us en die in de 2e helft aardig meededen...
We staan waar we staan, we genieten ervan, we gaan door. Kijken of we 'Herbstmeister" kunnen worden.;-)...wedstrijd voor wedstrijd...we gaan nog niet dagdromen toch ?





De Fortuna goals komen eigenlijk toch door echte fouten van MVV. :rolleye:

Sorry maar bij elk doelpunt worden fouten gemaakt ..lol Als er geen fouten worden gemaakt eindigt iedere wedstrijd in 0-0 ..lol

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 01:13
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 908
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #83
Zjus thoes. Slaop fien,'t waor awwerwéts. Chapeau.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 03:20
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #84
Goed, ik ben niet nuchter en sowieso niet objectief. Maar wat ben ik blij met deze overwinning. Op dit veld is drie weken lang (3!) geen wedstrijd gespeeld, maar het lag er bij alsof er maandenlang koeien op gegrazen hebben en er gisteren de suikerbieten zijn gerooid. Spelers als Labylle en Nwakali hadden daar bij momenten duidelijk moeite mee en MVV werd verplicht de lange bal te kiezen. Fortuna kiest daar heel bewust voor; zoals al door anderen aangestipt verloren VVV en Cambuur, twee ploegen die over de grond proberen te spelen, niet voor niets in Sittard.

Daarnaast het gezeur van die uit Sittard. Van te voren: zij zouden zogenaamd de club zijn met echte uitsupport. Dat als je corrigeert voor jong-elftallen, waar wij niet heengaan en zij wel, we ongeveer even veel fans meenemen, vergeten ze even. Er was zelfs een zwakzinnige die wist te melden dat wij het uitvak in Sittard jarenlang nog niet voor de helft gevuld kregen. Typisch Fortuna; waarom zou je je aan de feiten houden als je ook gewoon dingen kan verzinnen? Zoals ieder jaar als deze wedstrijd niet op maandag is, was het uitvak propvol*.

Even naar de fansite van Fortuna. Hoe triest zij er voor staan, blijkt dat er maar een handvol berichten zijn. Een paar jaar geleden zou een wedstrijd als deze tientallen berichten opleveren binnen een uur. Fortuna zou de morele winnaar zijn (moreel spelen wij al jaren Champions league :P ) en er zouden zeventien niet-voetbal gerelateerde berichten staan zodat de berichten over de nederlaag tegen MVV van de eerste bladzijde geraakten. Maar de propaganda-machine Fortunahome is niet meer. Wat staat er dan wel? Dat MVV een beperkte ploeg is. Dat het uitvak stinkt (??). Dat de wedstrijd geen winnaar verdiende (dat klopt eerlijk gezegd wel). Alhoewel ik me verkneukel over dit soort berichten, is het schokkend hoe weinig reactie er is. En het stadion was ook al vrijwel leeg. Als je de massaal aanwezige MVV-fans en de eenmalig voor de derby aanwezige sponsoren op de hoofdtribune wegdenkt, dan was het stadion zéér matig gevuld. Twee vakken op de korte zijde, waar die tribune vroeger altijd uitverkocht was. Fortuna leeft duidelijk totaal niet meer. Als ik dat combineer met de geluiden dat er alweer tekorten zijn die gevuld worden door ongevraagd geld van de rekening van John van Bommel te halen... Ik vrees voor Fortuna.

Welterusten!

*Toch even: er is bij ons niets gecontroleerd. Als ik geen kaartje vooraf had gekocht, had ik alsnog in Sittard in het uitvak gestaan. En het uitvak was volgens mij te vol, geen stoeltje vrij, betonnen rand bovenin stond vol, trappen vol. Ik denk dat er misschien wel "één of twee" mensen per ongeluk te veel zijn mee gegaan. Dat was niet het enige opvallende, veel kwalijker naar mijn mening: onze bus stond op de Bergerweg gewoon in de file tussen de andere auto's. Als Fortuna-Hooligans ooit hun slag hadden willen slaan, was dit het jaar. We stonden stil, omringd door auto's, op een steenworp van het Fortuna-stadion. Gelukkig niets gebeurd, maar dit was andere jaren beter geregeld.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 05:00
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 555
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #85
Kom op mensen. Wie is er voor dat we fortuna de morele winnaar noemen? Bij deze. Fortuna , jullie waren de morele winnaar. De cadeaubon van 6€ van wealer Maastricht kan opgehaald worden bij de receptie van wealer Maastricht aan de bali.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 09:16
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 375
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #86
Heerlijk wakker geworden vanmorgen. Wat boeit mij nu of er slecht, goed of matig is gevoetbald. In een derby gelden andere wetten....WINNEN!!!! Hoe dat maakt niets uit.
Jammer dat het voetbal niet meer leeft in Sittard. Lege tribunes en supporters die vrij stil zijn. Bedroevend was het om die knollengrasmat te zien. De enige die voor sfeer zorgen was het Mvv legioen, de commentator op FOX benoemde dit ook.
Verheug me alweer op komende wedstrijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 09:33
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #87
Wat ben ik blij dat Nyst gescoord heeft, hopelijk komt hij nu beter in zijn ritme.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 11:45
thasjeng
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 44
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #88
MVV-trainer Ron Elsen wil na de winst in de Limburgse derby tegen Fortuna Sittard en het veroveren van de koppositie in de Jupiler League niets weten van een mogelijk kampioenschap van de Maastrichtenaren.





Dankzij de 2-3 overwinning in de Zuid-Limburgse clash en het puntenverlies van provinciegenoot VVV-Venlo gaat MVV na veertien wedstrijden alleen aan kop in de Eerste Divisie. Over de titel wordt echter nog niet gerept in De Geusselt, verzekert Elsen.

"Heb jij weleens een ploeg kampioen zien worden in november?", vraagt de 50-jarige oefenmeester zich af voor de camera van FOX Sports. "Wij veranderen onze doelstelling echt niet."

MVV hoopt aan het einde van het seizoen goed voor de dag te komen in de play-offs en zo een gooi te kunnen doen naar promotie richting de Eredivisie. "Het gaat erom dat we er in april-mei bij zijn, een mooie plek veroveren en dan kunnen pieken", aldus de naar eigen zeggen altijd bescheiden Elsen.

Nerveus

In de top van de Jupiler League zit het bovendien allemaal veel te dicht bij elkaar om nu al een balans op te maken, vindt de coach van de Limburgers.

"Wij spelen net als een aantal andere ploegen elke week weer volle bak voor de drie punten. Vooralsnog levert dat een heel mooie klassering op, maar ik denk dat de verschillen heel klein zijn. Nu is een aantal ploegen misschien nerveus, dat is mooi", erkent Elsen.

"Zoals het nu gaat is heel aardig. Als we hier zouden verliezen, werden we niet nerveus. Als we achtste op de ranglijst zouden staan, zou dat voor deze ploeg ook best aardig zijn. We staan nu eerste, maar dat verandert onze doelstelling niet."

Dat de koppositie uitgerekend met een spectaculaire zege op de uit Sittard werd gepakt maakte het wel extra bijzonder, moet Elsen toegeven. "Een derby winnen is sowieso heel mooi. De stand op de ranglijst maakt het nog mooier."



Bron: www.nu.nl/voetbal/4353305/mvv-coach-else...ssende-koploper.html

thasjeng
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvvke4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 12:49
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #89
Proficiat met de 3 punten. Fortuna had qua balbezit en kansen misschien recht op 1 punt maar als je met name met het balbezit zo weinig doet en amper kansen kan creeeren is het ook je eigen schuld dat je verliest.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mr Sjaan, Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 nov 2016 12:58 19 nov 2016 12:59 door jesfen.
jesfen
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 165
Meer
Fortuna - MVV Maastricht (vrijdag 18-11) #90
Heerlijk dat feestje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.485 seconden