MVV Maastricht - VVV Venlo 08-04-2016

04 apr 2016 09:40
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV Maastricht - VVV Venlo 08-04-2016 #31
SPEULT MVV NOG INS UNNE WEDSTRIJD??? MIENJAAAAAR WAT UNNE KOMKOMMERTIED!!!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2016 20:36
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Maastricht - VVV Venlo 08-04-2016 #32
Heb even wat berichten m.b.t. de stadionverboden verwijderd. De info was niet correct en werkt alleen maar verkeerde geruchten in de hand.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2016 12:19
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV Maastricht - VVV Venlo 08-04-2016 #33
Goed. Pauze op het werk, geen weer om naar buiten te gaan, kortom: Een update over het belang van de komende wedstrijd. Zoals bekend aas ik nog altijd op de vijfde plaats. Voor wie het niet weet: als je vijfde wordt, sla je de eerste ronde van de play-offs over. Aangezien mijns inziens MVV voor het winnen van de play-offs een flinke portie geluk nodig heeft – boven zichzelf uit moet stijgen, de perfecte wedstrijd spelen, noem het zoals je wilt – en dit drie rondes op rij doen een stuk minder waarschijnlijk is dan twee rondes, hecht ik daar veel waarde aan. Van de andere kant zijn de afgelopen drie seizoenen twee clubs via de eerste ronde play-off alsnog gepromoveerd. Het is zeker niet onmogelijk. Maar toch, liefst word ik vijfde.

Er zijn nog maar vijf speelronden tot het einde van de competitie en onze achterstand op de vijfde plaats is op dit moment zeven punten. Aangezien ons doelsaldo niet overhoudt moeten we 8 punten meer pakken dan de huidige nummer 5 (Go Ahead en Emmen gedeeld). Dus zelfs als wij alles winnen, moeten die beide clubs niet meer dan 7 punten pakken… wat dat betreft wordt het een lastige zaak. Tegen wie spelen Go Ahead en Emmen nog? Beiden krijgen Eindhoven (moeilijk) en Fortuna (minder moeilijk, maar die verliezen niet zo veel meer) nog. Daarnaast krijgt Go Ahead nog Volendam, Helmond en NAC, en Emmen nog Jong Ajax, MVV en VVV. Allebei zeker geen gemakkelijk programma. Ik zie hun nog wel heel wat punten verspelen. De moeilijkheid zit hem vooral in het blijven winnen van MVV.
Boven ons – drie puntjes - staat ook nog Volendam. Die hebben met Go Ahead, Sparta en Jong Ajax drie lastige tegenstanders, met Oss en Achilles ook twee gemakkelijke. Maar Volendam zit al maanden in een matige serie. Als MVV inderdaad vrijwel alles wint, dan haalt MVV Volendam wel in, daar maak ik me niet zo druk om. Tot zover de vijfde plaats. Dat wordt erg lastig, en winst op VVV (en waarschijnlijk alle wedstrijden daarna) is eigenlijk gewoon een vereiste. Ik geef het nog niet op, maar het blijft per ronde bekijken of het nog mogelijk is.

Dan de ploegen onder ons. Als de periode naar een ploeg onder ons gaat, moeten we achtste blijven op de “geschoonde” ranglijst, waarmee ik bedoel dat Jong Ajax, Jong PSV en Achilles weggestreept worden. Momenteel staan we daar, met 41 punten. Als de laatste periode niet naar een ploeg onder ons gaat, dan mogen we nog een plaatsje zakken op die ranglijst. Onder ons staan Telstar, Almere, Fortuna, Helmond, Den Bosch en Dordrecht vooralsnog op een puntenaantal waarmee ze ons uiteindelijk voorbij zouden kunnen gaan. Dat lijstje zal over een week hopelijk een stuk kleiner zijn. Laat ik onderaan beginnen. Dodrecht staat 8 punten achter en heeft een wedstrijd meer gespeeld. Als die komende vrijdag niet van Jong PSV winnen en wij wel van VVV, dan zijn zij uit de race. Ze krijgen daarna nog Almere, Achilles en Sparta. Dordrecht zal wel wat puntjes pakken in het restant, maar ik betwijfel of ze onze huidige puntenstand kunnen halen.
Daarboven Den Bosch en Helmond met respectievelijk 34 en 35 punten. Den Bosch heeft met Almere en de twee jong-teams wat lastige wedstrijden, maar met Telstar en RKC thuis ook twee gemakkelijke. Helmond krijgt met Sparta en Go Ahead nog twee zware, maar met Achilles, Oss en Telstar ook wat gemakkelijkere. Beiden komen als alles zoals verwacht verloopt rond ons huidge puntenaantal van 41 uit. Als wij nog een paar puntjes pakken, houden we ook hen gemakkelijk onder ons.
Fortuna dan. 5 punten achter ons en een wedstrijd meer gespeeld. Fortuna heeft vrijdag vrij, en krijgt daarna MVV, VVV, Go Ahead en Emmen. Kortom, een zwaar programma. Ik zeg: als we niet verliezen in Sittard, eindigen we sowieso boven hen. Interessant genoeg is Fortuna voor onze hoop op de vijfde plaats wel een belangrijke ploeg, met Go Ahead en Emmen voor hun nog op het programma.
Komen we ten slotte uit bij Telstar en Almere. Geldt gezien het programma dat de eerder genoemde ploegen ons – als we niet totaal instorten – normaal gezien niet meer inhalen, voor deze twee geldt dat zeker niet, dat kan nog spannend worden. Telstar staat maar één puntje achter ons (met een wedstrijd meer gespeeld), Almere volgt op vier punten. Telstar heeft met NAC maar één sterke tegenstander in het verschiet, en met Den Bosch, Oss en Helmond drie op papier gemakkelijkere prooien. Telstar zou zomaar ruim boven ons huidige puntenaantal uit kunnen komen, ook al omdat zij na de winterstop veel beter in vorm zijn dan er voor. Almere krijgt met Oss, Dordrecht en Den Bosch drie relatief gemakkelijke ploegen en met NAC en Jong PSV twee wat zwaarderen. Ook Almere pakt heus nog wel wat punten, al verwacht ik dat Telstar hoger uitkomt.
Samenvattend: momenteel mogen nog zes ploegen onder ons hopen op play-offs. Als wij winnen bij Fortuna en Telstar wint in Den Bosch, dan kun je volgende week waarschijnlijk zo drie of vier ploegen daarvan wegstrepen, en gaat het om de laatste twee play-offplaatsen tussen ons, Telstar en Almere.

Ten slotte nog een laatste blik op ons eigen programma. VVV, Fortuna, Emmen, Sparta en RKC. Dat zijn drie ploegen die ik hierboven steeds als zwaar kenmerk, en twee gemakkelijkeren. Die gemakkelijke ploegen zijn Fortuna, ofte wel de derby die altijd alle kanten op kan, en RKC uit, waar veel MVV-fans toch slechte herinneringen aan zullen hebben (knietje van Van den Ban bijvoorbeeld…). Eigenlijk heeft MVV gewoon een loodzware eindsprint. Van de andere heeft MVV maar één van de laatste acht wedstrijden verloren, in die serie slechts drie tegendoelpunten gekregen, winnen we drie van de laatste vijf wedstrijden en verliezen we niet van sterke ploegen als NAC, Go Ahead, Jong Ajax en Volendam. Ik zie niet in waarom MVV opeens zou instorten. De laatste twee seizoenen onder Elsen heeft MVV traditioneel een goede eindsprint. Rationeel maar optimistisch bekeken: MVV pakt minimaal een punt of 7 in de komende weken en dat is hoogstwaarschijnlijk genoeg voor de play-offs. En zonder ratio wordt het natuurlijk nog veel mooier: de vijfde plaats is nog mogelijk, en als we die pakken beginnen we ook in een goede flow aan de play-offs en hebben we wellicht de laatste periode gewonnen. Het verleden wijst uit dat een ploeg die in vorm aan de play-offs begint, vaak goede zaken doet. Al moeten we dan niet naar het recente verleden kijken, want onze oosterburen en De Graafschap vorig jaar gingen zeker niet met een positief gevoel de nacompetitie in…

Enfin: boodschap blijft staan. Winnen van VVV zou betekenen dat we hele goede zaken doen. Als we dan ook de dubbel pakken op Fortuna, dan zijn de play-offs zo goed als binnen en liggen we waarschijnlijk op koers voor winst van de periode.

Voor het gemak een plaatje met de resterende wedstrijden van de ploegen om ons heen.


You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVV4life, Mr Sjaan, Ster_Drager, les rouges blancs, Schapendonk, Bieske, Tuor, Boschpoort, αναρχος en3 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2016 12:45
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV Maastricht - VVV Venlo 08-04-2016 #34
Ben je zo snel of heb je heel lang pauze?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2016 13:55
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
MVV Maastricht - VVV Venlo 08-04-2016 #35

Mr Sjaan schreef : Ben je zo snel of heb je heel lang pauze?


Haha, ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het in een minuutje getypt had, maar dat schema heb ik al langer op mijn computer staan en wist dus ook al langer hoe de vlag er voor stond. is dus alleen een kwestie van het even uittypen. Ben hier geen uren mee kwijt hoor, ik denk nooit zo lang na over wat ik typ :schamen:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2016 18:16 05 apr 2016 18:18 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV Maastricht - VVV Venlo 08-04-2016 #36

Jacques schreef :

Mr Sjaan schreef : Ben je zo snel of heb je heel lang pauze?


Haha, ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het in een minuutje getypt had, maar dat schema heb ik al langer op mijn computer staan en wist dus ook al langer hoe de vlag er voor stond. is dus alleen een kwestie van het even uittypen. Ben hier geen uren mee kwijt hoor, ik denk nooit zo lang na over wat ik typ :schamen:


jao, das woer....
niemes kin zegke tot Sjaak zien kloete gesjoord heet.... :thumbsup:
mer leeve Sjaak....
boerum al die meujte.....
al dat getiep.................
gewoen sjrieve....
tot veer euver a paar mäöndsjes ....
naotot veer us (awwerwets) oetgeleefd höbbe in Aoke Noord .......
daan daonao toes Pinobel op de sjouwers pakke.... B)
Opa op ziene kale kop puune.... :kiss:
en daan...daan.... allemaol....
oppe Merret of oppe Vriethof stoon.....
en zjus....
zinge.......
BOE IS DAT FEESKE ?!!!


Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2016 20:21
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1160
Meer
MVV Maastricht - VVV Venlo 08-04-2016 #37

les rouges blancs schreef :

Jacques schreef :

Mr Sjaan schreef : Ben je zo snel of heb je heel lang pauze?


Haha, ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het in een minuutje getypt had, maar dat schema heb ik al langer op mijn computer staan en wist dus ook al langer hoe de vlag er voor stond. is dus alleen een kwestie van het even uittypen. Ben hier geen uren mee kwijt hoor, ik denk nooit zo lang na over wat ik typ :schamen:


jao, das woer....
niemes kin zegke tot Sjaak zien kloete gesjoord heet.... :thumbsup:
mer leeve Sjaak....
boerum al die meujte.....
al dat getiep.................
gewoen sjrieve....
tot veer euver a paar mäöndsjes ....
naotot veer us (awwerwets) oetgeleefd höbbe in Aoke Noord .......
daan daonao toes Pinobel op de sjouwers pakke.... B)
Opa op ziene kale kop puune.... :kiss:
en daan...daan.... allemaol....
oppe Merret of oppe Vriethof stoon.....
en zjus....
zinge.......
BOE IS DAT FEESKE ?!!!






Is dat Peter Limpens niet rechts onder ??
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2016 21:27
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV Maastricht - VVV Venlo 08-04-2016 #38
Dat is idd Peter, alias Mellek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2016 22:09 05 apr 2016 22:10 door De Zwarte Vogel.
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV Maastricht - VVV Venlo 08-04-2016 #39
Peter was toch een beetje van ons allen! Hopelijk ziet Anita dit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2016 06:20 06 apr 2016 06:21 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV Maastricht - VVV Venlo 08-04-2016 #40

Boe is dat feeske? schreef : SPEULT MVV NOG INS UNNE WEDSTRIJD??? MIENJAAAAAR WAT UNNE KOMKOMMERTIED!!![/quote





OPA ZEET:

Zelfs drie vrijdagen achter elkaar...wat wil een mens.
Wel achterlijk spelschema...eerst vrij interland....dan vrij in de comp...dan twee derby s op een paar dagen tijd en vervolgens zoals boven omschreven...drie vrijdagen achter elkaar thuis...gr opa ;)


....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2016 11:46
Sjeng14
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 88
Meer
MVV Maastricht - VVV Venlo 08-04-2016 #41
In tijden niet meer zo uitgekeken om MVV te zien voetballen. Telkens horen dat ze de oefenwedstrijden winnen. Nu verwacht ik ook een mooi resultaat tegen VVV. Maar met alle respect, het is weer typisch MVV als ze verliezen op een zure manier....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2016 14:13
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
MVV Maastricht - VVV Venlo 08-04-2016 #42
Voor het eerst dit jaar kriebelt het weer eens ouderwets. Op naar vrijdag!

Zonder inzet, geen waardering

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2016 14:33
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Maastricht - VVV Venlo 08-04-2016 #43
Zeer belangrijke wedstrijd vrijdag. Ook voor het moraal de komende wedstrijden. Ik zou eens graag winnen van de calimero's. Al zal dat zeker dit seizoen niet makkelijk worden. Met 1-1 kan men wellicht niet ontevreden zijn. Stiekem hoop ik op meer. Kom op MVV, alles of niets!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2016 21:44 06 apr 2016 21:45 door Anita.
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
MVV Maastricht - VVV Venlo 08-04-2016 #44
Ja gezien! Dank jullie. Peter werd wakker en ging slapen met us MVV-ke. Vele goede tijden en ook enkele slechte dagen met MVV.
In mijn familiegeschiedenis speelt de Geusselt een goede rol. Het voelt fijn in de Geusselt maar het doet ook pijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 apr 2016 14:28 07 apr 2016 14:31 door Peter Pan.
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
MVV Maastricht - VVV Venlo 08-04-2016 #45

Maurice Steijn moet flink gaan puzzelen om vrijdagavond in de derby tegen MVV goed voor de dag te komen.

De VVV-trainer zag Johnatan Opoku en Vito van Crooij donderdagmorgen tijdens de laatste training vervroegd naar binnen gaan.

Kuitklachten
Opoku kampt met kuitklachten, terwijl Van Crooij problemen heeft met zijn bovenbeen. Een domper voor Steijn die ook nog steeds niet over Danny Post, Moreno Rutten en Jerold Promes kan beschikken. Post hoopt volgende week weer in actie te kunnen komen.

Rode kaart
Verder moet Kristiaan Haagen zijn schorsing uitzitten na zijn rode kaart vorige week in de uitwedstrijd tegen FC Den Bosch. "Het wordt een hele opgave om mijn elftal in elkaar te zetten", aldus Steijn die nu de zure vruchten plukt van de smalle selectie die hij met Stan Valckx voorafgaand aan het seizoen bewust samenstelde om een gedeelte van de financiële zorgen weg te nemen.

Vijf gewonnen
VVV verloor overigens pas één keer een derby onder het bewind van Steijn. Vorig seizoen in Kerkrade ging zijn ploeg met 2-1 onderuit tegen Roda JC. Van de andere elf duels tegen provinciegenoten (vriendschappelijk, beker en competitie) werden er vijf gewonnen en zes gelijkgespeeld.

www.1limburg.nl/kopzorgen-voor-vvv-train...jn?context=section-2


Nog meer zorgen dus in Venlo, Opoku en Van Crooij zijn fantastische spelers. Zou een hoop schelen mochten die niet op tijd fit zijn.


Nog even van MVV site erbij:

Kraker tussen Zuid en Noord: MVV - VVV Venlo
Donderdag 07 april 2016

Vrijdag 8 april staat in Stadion de Geusselt de kraker op het programma tussen Zuid en Noord: MVV Maastricht ontvangt dan in eigen huis VVV Venlo. Beide kemphanen doen nog volop mee voor plaatsing voor de Jupiler Play-Offs. Dat belooft een heet avondje te worden.

VVV Venlo draait een prima seizoen, maar verloor iets te vroeg koploper Sparta Rotterdam uit het oog. De 9 punten achterstand (en één wedstrijd meer gespeeld) zijn tot het eind van het seizoen, realistisch gezien, niet meer overbrugbaar. De Venlose club richt zich dan ook volledig op de Play-Offs. Een tweede plek op de algemene ranglijst is daar een absolute garantie voor. Toch zouden de geel-zwarten nog graag een Bronzen Stier aan de prijzenkast toevoegen dit seizoen. Dan zullen ze achter wel voorbij MVV Maastricht moeten.

Dat laatste deed VVV Venlo in de thuiswedstrijd op vrijdag 27 november jl. Toch duurde het tot vlak na de rust voor de thuisploeg kon toeslaan. MVV had de eerste helft het betere van het spel gehad en creëerde de gevaarlijkste kansen. Van Crooij brak de ban echter in de 48e minuut. Vlak daarna verdubbelde Seuntjens, na schutteren in de MVV-defensie, de marge. Daarna was het hek van de dam. MVV Maastricht werd volledig teruggedrongen. Voor VVV Venlo leek het wel een schiettent. De enige die echter raak schoot, al was het wel op wonderschone wijze, was wederom Van Crooij. Hij bepaalde daarmee de eindstand op 3-0.

Vrijdagavond ontbreekt bij VVV verdediger Haagen. Hij accepteerde een schikkingsvoorstel van de KNVB naar aanleiding van zijn rode kaart in de wedstrijd tegen FC Den Bosch. Voor Post, Promes en Rutten komt de wedstrijd te vroeg i.v.m. blessures. In de laatste afsluitende training stapten Opoku en Van Crooij eerder van het veld. Zij zijn derhalve een vraagteken bij de bezoekers.

Bij MVV geen vraagtekens. Daar is duidelijk dat zowel Nick Kuipers en Leroy Labylle, als Alessandro Ciranni niet in de wedstrijdselectie zitten. Het drietal kampt al lang met blessures. Shermar Martina is geschorst vanwege zijn rode prent in de uitwedstrijd tegen Achilles '29.

Voorafgaand aan de wedstrijd speelt Oud MVV tegen een sponsorelftal van Health Foundation Limburg. Bij Oud MVV zijn onder andere Reginald Thal, Erik Meijer, Anton Vriesde, Yvo Joordens, Drazen Brncic en Gunter Thiebaut te bewonderen.

Deze wedstrijd start om 18.00 uur en is (mits in bezit van een geldig toegangsbewijs voor de hoofdwedstrijd) gratis te bezoeken. De poorten van het stadion, evenals de catering, gaan dan ook al om 18.00 uur open.

Zorg dat je deze doorslaggevende wedstrijd niet mist! Koop je kaarten hier.

#NoeGeitTGebäöre

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.449 seconden