Seizoen 2020 - 2021

03 aug 2020 11:44
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #256
Welke drogreden is het dan? Toen ik mijn seizoenskaart verlengde stond er iets in de geest van “u doet afstand van elke vorm van vergoeding mocht u wedstrijden niet mogen bezoeken” en dat sloeg op beperkingen inzake Corona-maatregelen. Niet leuk, maar wel duidelijk wat mij betreft. Blijkbaar niet voor iedereen even duidelijk, dat kan.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, opadiehard, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2020 12:05
Sjieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 90
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #257
Laten we de discussie toespitsen dan. Stel MVV mag volgens de KNVB tussen de 15% en de 40% van haar stadion vullen ivm Corona en kiest er zelf voor om voor die 15% te gaan. Dan doet zich dus de hypothetische situatie voor dat ik wel een wedstrijd zou kunnen bezoeken als 40% gevuld zou worden, maar nu niet omdat die keuze intern niet wordt gemaakt. Is het dan niet al te eenvoudig om te stellen dat ik de wedstrijden niet kan bezoeken in verband met Corona.

p.s. Ja het voeren van juridische discussies is gewoon leuk en ik snap best dat Corona bestaat, maar ik vind niet dat we onder het motto Corona alle regels aan den spreekwoordelijke laars hoeven te lappen....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2020 12:10
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #258
De ontwikkelingen m.b.t het maximum aantal toeschouwers zijn het komende seizoen voor niemand te voorspellen. Het op dit moment toegestane aantal bezoekers kan gedurende het seizoen naar boven of naar beneden worden aangepast. Misschien mag de capaciteit tegen het eind van het jaar worden opgeschroefd, misschien is er ten tijde van een tweede golf helemaal niemand meer welkom.

Iedereen die een seizoenskaart aanschaft, is op de hoogte van deze onzekerheid. Als dank om MVV toch financieel te ondersteunen in onzekere tijden, krijg je een fikse korting van 40%. Daar staat tegenover dat je afstand doet van elke vorm van financiële compensatie wanneer je een wedstrijd van MVV vanwege door de overheid opgelegde maatregelen niet kan bezoeken.

Als supporter mag je verwachten dat MVV er alles aan doet om binnen de toegestane kaders zo veel mogelijk supporters te kunnen huisvesten, anderzijds mag MVV ook een beroep doen op het begrip en solidariteit van een supporters wanneer niet alle seizoenskaarthouders naar binnen kunnen. Het alternatief hiervoor zou zijn om dit seizoen maar helemaal geen seizoenskaarten te verkopen, zodat er ook niemand wordt teleurgesteld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Jacques, opadiehard, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2020 12:23
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #259

Sjieske schreef : Laten we de discussie toespitsen dan. Stel MVV mag volgens de KNVB tussen de 15% en de 40% van haar stadion vullen ivm Corona en kiest er zelf voor om voor die 15% te gaan. Dan doet zich dus de hypothetische situatie voor dat ik wel een wedstrijd zou kunnen bezoeken als 40% gevuld zou worden, maar nu niet omdat die keuze intern niet wordt gemaakt. Is het dan niet al te eenvoudig om te stellen dat ik de wedstrijden niet kan bezoeken in verband met Corona.

p.s. Ja het voeren van juridische discussies is gewoon leuk en ik snap best dat Corona bestaat, maar ik vind niet dat we onder het motto Corona alle regels aan den spreekwoordelijke laars hoeven te lappen....


Wie bepaalt die 15% of 40%? En op basis waarvan kiest welke partij voor welk percentage? Dat weet ik inderdaad niet.
Denk dat dit bepaald wordt in overleg met de driehoek die nu een vier of vijfhoek is geworden meen ik.
Dan zal er gekeken worden naar de faciliteiten van het stadion, looproutes ed en dan wordt bepaald of het 40% mag zijn of minder.
Het zou handig zijn als je bv via het uitvak naar binnen kan als je op Boschpoort vak D t/m F zit. En A t/m C via ingang bij Angelside. Zo kun je wat drukte wegnemen.
Maar ik gis nu. Neem aan dat MVV hier wel open en transparant over zal communiceren tzt ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2020 15:07
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #260

MVVke schreef :
Dat is 'n drogreie. De kins gein lui goon boete slete op basis vaan dit argumint.
Es d'r mer e beperk aontal lui binne mage, en dat aontal lui dat binne maag, bove 't aontal verkochde sezoenskaarte oetkump, kinne ze beter per direc stoppe mèt 't aonbeje vaan sezoenskaarte. Zoe zien de lui die 'n sezoenskaarte höbbe aongesjaf verzekerd vaan 'n plaots.

Dit is een drogreden. Je kunt geen mensen buiten sluiten op basis van dit argument.
Stel er mogen 1500 mensen naar binnen, dan zouden mensen die normaal een seizoenskaart hebben worden buitengesloten.
Ga jij dat dan maar uitleggen aan de mensen waarom ze niet naar binnen mogen.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2020 16:08
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #261
Ajax heeft 50.000 seizoenskaarten verkocht.
De eerste competitie wedstrijd mogen er maar 9000 binnen.

Psv heeft 25.000 kaarten verkocht
Dus nog minder.
Bij Vvv dacht ik 2000 .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2020 16:46
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #262

Audiowaste schreef :

MVVke schreef :
Dat is 'n drogreie. De kins gein lui goon boete slete op basis vaan dit argumint.
Es d'r mer e beperk aontal lui binne mage, en dat aontal lui dat binne maag, bove 't aontal verkochde sezoenskaarte oetkump, kinne ze beter per direc stoppe mèt 't aonbeje vaan sezoenskaarte. Zoe zien de lui die 'n sezoenskaarte höbbe aongesjaf verzekerd vaan 'n plaots.

Dit is een drogreden. Je kunt geen mensen buiten sluiten op basis van dit argument.
Stel er mogen 1500 mensen naar binnen, dan zouden mensen die normaal een seizoenskaart hebben worden buitengesloten.
Ga jij dat dan maar uitleggen aan de mensen waarom ze niet naar binnen mogen.


'n Drogreie parere mèt 'n drogreie, awwerwèts sneu vingerke wieze, bitsje kinderechteg. 't Is Gans sumpel in dit geval: Lui kinne al 'ne behuurleke tied 'n sezoenskaart aonsjaffe (nota bene mèt korting)en ze zien ouch al maonde bekind mèt 't gegeve tot neet ederein nao binne kint.
Este daan dus aonkums mèt 'n zin es ''mensen die normaal een seizoenskaart hebben'', raak dat kant noch wal.
Daan hadde ze mer ein mote bestèlle, zeker gezeen de onzekere situatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2020 17:53 03 aug 2020 17:56 door Sjefsjengko.
Sjefsjengko
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #263

Maosbrögk schreef :

Sjieske schreef : Laten we de discussie toespitsen dan. Stel MVV mag volgens de KNVB tussen de 15% en de 40% van haar stadion vullen ivm Corona en kiest er zelf voor om voor die 15% te gaan. Dan doet zich dus de hypothetische situatie voor dat ik wel een wedstrijd zou kunnen bezoeken als 40% gevuld zou worden, maar nu niet omdat die keuze intern niet wordt gemaakt. Is het dan niet al te eenvoudig om te stellen dat ik de wedstrijden niet kan bezoeken in verband met Corona.

p.s. Ja het voeren van juridische discussies is gewoon leuk en ik snap best dat Corona bestaat, maar ik vind niet dat we onder het motto Corona alle regels aan den spreekwoordelijke laars hoeven te lappen....


Wie bepaalt die 15% of 40%? En op basis waarvan kiest welke partij voor welk percentage? Dat weet ik inderdaad niet.
Denk dat dit bepaald wordt in overleg met de driehoek die nu een vier of vijfhoek is geworden meen ik.
Dan zal er gekeken worden naar de faciliteiten van het stadion, looproutes ed en dan wordt bepaald of het 40% mag zijn of minder.
Het zou handig zijn als je bv via het uitvak naar binnen kan als je op Boschpoort vak D t/m F zit. En A t/m C via ingang bij Angelside. Zo kun je wat drukte wegnemen.
Maar ik gis nu. Neem aan dat MVV hier wel open en transparant over zal communiceren tzt ;)


Precies! Je gist maar wat! Lees ‘even’ de 80 pagina’s protocol van de KNVB en je weet wie en hoe die 15 of 30% wordt bepaald. Je weet dan ook onder welke voorwaarden al dan niet gevoetbald gaat of kan worden. Het gaat dan niet alléén over het publiek maar óók en vooral hoe de zaken rondom de teams en feitelijke wedstrijd geregeld is ( van kleedkamers tot schoonhouden, van ballenjongens tot pers, van vervoer tot al dan niet douchen ná een wedstrijd....etc etc.)
Je weet dan ook dat de burgmeester (als lokaal verantwoordelijke voor de uitvoering van de coronamaatregelen) uiteindelijk op basis van het plan, hier al dan niet een poot onder gaat zetten.
Overigens verwacht ik ook dat MVV hier open en transparant over zal gaan communiceren. Goede communicatie is in dit verband het start en eindpunt.
Leesvooer voor vanavond:
www.knvb.nl/downloads/sites/bestand/knvb...perationeel-protocol

Ut is unne dikke nek dee die groete moil moot kinne drage!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2020 20:25
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #264
Kijk nu maar eens bij *oda-Eindhoven hoeveel mensen daar op de tribune bij elkaar zitten. 2100 in de buitenlucht moet bij ons toch ook lukken. Maar aangezien de burgemeester hier ook Penn-te-strake heet... Hopelijk idd goede en transparante communicatie, vooraf goed onderzoek wie samen kan zitten om te maximaliseren... Kromme is dat men zich in Maastricht ook totaal niet druk maakt om duizenden mensen overdag krioelend door elkaar heen in de binnenstad of de volle terrassen. Maar bij het voetbal men waarschijnlijk weer 't braafste jongetje van de klas wil gaan zijn. Afwachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2020 21:00 03 aug 2020 21:00 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #265

Roed en Wit 70 schreef : Kijk nu maar eens bij *oda-Eindhoven hoeveel mensen daar op de tribune bij elkaar zitten. 2100 in de buitenlucht moet bij ons toch ook lukken. Maar aangezien de burgemeester hier ook Penn-te-strake heet... Hopelijk idd goede en transparante communicatie, vooraf goed onderzoek wie samen kan zitten om te maximaliseren... Kromme is dat men zich in Maastricht ook totaal niet druk maakt om duizenden mensen overdag krioelend door elkaar heen in de binnenstad of de volle terrassen. Maar bij het voetbal men waarschijnlijk weer 't braafste jongetje van de klas wil gaan zijn. Afwachten.


Nou bij elkaar....... zelfs echtparen moesten met anderhalve meter afstand,,naast,,elkaar plaats nemen...Gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2020 21:06 03 aug 2020 21:40 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #266
Ik mag toch hopen dat MVV niet meer capaciteit verkoopt in seizoenkaart-vorm dan dat het daadwerkelijk heeft.
Dat er bij de losse kaartverkoop de kans bestaat dat het aantal beschikbare kaarten "nul' is, dat vind ik begrijpelijk. Maar meer seizoenkaarten verkopen dan dat er plaatsen zijn vind ik not done.
Dat je niet binnenkomt wanneer er weer versoepelingen door de overheid worden teruggedraaid, dat is het risico die de supporters nu nemen. En struint met die 40% korting, want de maanden met de 'R' in de maand komen eraan en een vaccin is er nog niet.

Maar het is aan MVV om zich te informeren over hoe hoog de bezettingsgraad wordt die is toegestaan bij aanvang van het seizoen, en de seizoenskaartverkoop te limiteren tot het maximum van dat aantal. Als men dat niet doet, dan vind ik dat men misbruik maakt van de situatie.(Je werkt hier met vrienden en gezinnen die je met een loterij uit elkaar trekt) Je zou als club kunnen werken met een wachtlijst gekoppeld met een waardedaling per wedstrijd, in het geval van eventuele versoepelingen, voor mensen die na het limiet graag nog een seizoenkaart zouden willen aanschaffen. Het hele stadion kan gelukkig open, inclusief uitvak, dus percentueel kun je dus delen door de volle 10.000 plaatsen.

We zitten momenteel al boven het gemiddelde van de afgelopen tien jaar met de seizoenkaartverkoop. Ik denk niet dat er opeens heel veel nieuwe MVV supporters uit de hemel zijn gevallen, veel supporters die vroeger losse kaarten kochten zullen zich nu een seizoenkaart gepakt hebben. Die extra verkoop kun je dus niet zien als winstpost, want de losse tickets vallen er aan de andere kant vanaf. Maar als de bezettingsgraad onder de 35% bljift, dan moet iedereen die al jaren op die tribunes hebben gezeten, er toch wel in passen? 15% zou problematisch zijn. Dat zou betekenen dat je nu al 600 seizoenkaarten teveel verkocht hebt. Dat zou op zijn zachts gezegd 'Niet netjes' zijn.

Zodra je OP=OP op de kaartverkoop zet, zal de teller richting de maximale bezetting nog sneller gaan lopen, als je het limiteert. En dan heb je niemand tekort gedaan vind ik, want je hebt maanden de tijd gehad.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2020 22:14
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #267
Maar Houten, wat vind je dan bijvoorbeeld van Ajax en PSV die 85% van de capaciteit van het stadion aan seizoenskaarthouders hebben? Grote oplichters?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2020 22:33
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 179
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #268
Zolang MVV niet aan 3000 seizoenskaarten komt is er geen vuiltje aan de lucht want dat is toch pas 33% van de 9000 capaciteit?
Vrijdag avond heb ik de wedstrijd in een gezellige kroegje gezien, (tamelijk druk) dit is wel extreem veel gevaarlijker?….en de jeugd interesseert het niet (die zijn sowieso niet betroffen en daar heb ik eigenlijk ook nog alle begrip voor; iedereen moet op zich zelf passen en vooral de ouderen in dit geval, dit geld trouwens ieder jaar met Griep).
4 of 5 maanden geleden werd ons verteld de lock-down was erom te doen om de piek in de ziekenhuizen opnames (IC bedden) af te wenden. Dit is inmiddels bereikt, dus wat mij betreft kunnen ze nu alles gaan versoepelen? Maskers dragen (nog wel buiten dat heeft een contraproductief effect, en ook Dr Fauci zei dat meer of minder 3 maand geleden). Bekijk de statistieken maar op (een voormalige ingenieur die microprocessors heeft ontwikkeld en weet hoe men met data om moet gaan en weet hoe je die vind op het internet):
www.realclimatescience.com
Ja dit gaat ook over COVID.
In Sweden is alles weer normaal(Herd immunity?), daar moeten we hier ook naar toe (en ook in Sweden zijn de meeste doden helaas in verzorgingshuizen gevallen....dezelfde fouten zijn daar ook gemaakt). Ook in Sweden zijn er 4 of 5 grotere steden.
p.s. Vele data wordt bewust gemanipuleerd en dat is waarschijnlijk altijd zo geweest in de geschiedenis van de mensheid. (het brainwashen van mensen met een bepaald doel: vraag het maar aan onze oosterburen over de grens).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2020 22:55 03 aug 2020 23:02 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #269

Jacques schreef : Maar Houten, wat vind je dan bijvoorbeeld van Ajax en PSV die 85% van de capaciteit van het stadion aan seizoenskaarthouders hebben? Grote oplichters?


Nee, die clubs kampen met een acuut capaciteit probleem en zijn gedwongen om een loterij te beginnen, omdat niet duidelijk is wie binnen die groep de meeste aanspraak maakt op een plek. MVV als kleine club heeft dit probleem niet wanneer alle seizoenkaarthouders gewoon zouden verlengen en hun plaats van vorig seizoen zouden opeisen. MVV creëert dit probleem zelf doordat het de seizoenskaartverkoop laat groeien met supporters die vorig seizoen geen seizoenkaart hadden.

Wat je hierdoor straks gaat krijgen is dat eendagsvlieg Harrie in december een halve seizoenkaart koopt en straks met de vuvuzela bij MVV - *oda zit. En de vaste percussionist van onze sfeergroep ten koste van deze aankoop thuis moet blijven, maar als troost wel naar MVV - Jong AZ mag gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2020 23:01 03 aug 2020 23:03 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #270
Voor MVV is nu zelfs nog niet helemaal duidelijk hoe veel mensen binnen kunnen, er worden allerlei scenarios bekeken. Hadden ze dan 2 maanden geleden de verkoop van seizoenkaarten stop moeten zetten omdat heel misschien niet iedereen naar binnen mag? Kom op zeg een beetje begrip voor de huidige situatie mag je toch wel verwachten, vooral nu de club hard geraakt wordt. Al helemaal gezien de disclaimer en de korting die gegeven is.

Ik snap er eerlijk gezegd helemaal niks van als mensen hier nu lastig over gaan doen! zal gelukkig ook de verre minderheid zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Lassie80, Hier menier, Jack Luijten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.416 seconden