Ontevredenheid topic

07 dec 2017 10:10 07 dec 2017 10:15 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Ontevredenheid topic #196
Het commerciële verhaal kan ik volgen. Maar volgens mij herinneren jullie je vorig seizoen iets te rooskleurig, door die play-offs. Als je alleen de tweede seizoenshelft pakt, stonden we toen op dezelfde plek als nu, maar dan met lege handen. MVV heeft play-off deelname eigenlijk alleen bewerkstelligd door één goede seizoenshelft te draaien, maar daarna zagen we hetzelfde onverzorgde voetbal als we nu voorgeschoteld krijgen, met spitsen die geen net meer raken en voorzetten om van te janken. De play-offs was weer een ander verhaal, toen wilskracht en geluk de ploeg nieuwe inspiraties gaven. Kortom heel voetbalseizoen 2017 was kut, muv de play-offs.

Ik begrijp de emotie. Vooral als je via de play-offs aan de goede wijn proeft en je krijgt daarna weer de tafelwijn geserveerd, net zoals in 2009 en 2014 na een piek moment, dan smaakt dat bitter. Maar laten we niet doen alsof we vorig seizoen 'een verworven recht' hadden op die wijn. Met een grotere begroting kun je gaan middelen voor die wijn, dat zullen de ploegen die momenteel onder ons staan met een gigantische begroting gegarandeerd ook gaan proberen tijdens de winterstop, maar dat is geen garantie dat ze het ook zal lukken, twee trainers zijn inmiddels al gesneuveld daar wegens deze wanprestatie. Wij hebben die vrijheden helaas niet om groots te kunnen ingrijpen. Maar dat is het mooie van voetbal, er is ook een stukje wat je niet kunt kopen, en dat is geluk. Hoewel NEC iedere week gooit met vijven en zessen, zullen wij moeten gooien met tweeën en drieën, dat is nu eenmaal het financiële verschil. Maar ook het linkerrijtje zullen hun mindere periodes krijgen, de Jupiler League wordt meestal begin maart grotendeels beslist, nu ligt alles nog open en is het niet duidelijk wie binnen de top 9 gaat eindigen.

Dat het niet zo rooskleurig is, zoals het voorafgaand aan het seizoen werd gepresenteerd, schuif ik af op chauvinisme. In Maastricht hoeft maar één zwaluw te vliegen en het is zomer, puur omdat hij door Maastricht vloog. Ik kan me voorstellen na de goede serie in de play-offs dat emotie ook de boventoon heeft gevierd binnen de bestuurskamers, logisch want die mensen zijn ook supporters en dragen MVV in hun hart. Als het goed met de club gaat, gaat het met iedereen goed. En misschien sprak men meer met het hart dan met het verstand bij de seizoensopening. Maar het seizoen is nog niet voorbij, er komt nog een helft, en als dat weer een goede helft is, sta je in mei gewoon weer in de play-offs. Maar je kunt net zo goed in maart alweer bezig zijn met de transfergeruchten, dat kan ook. Dat geldt eigenlijk voor iedere club die rond die 10e begroting hangt. Nuchter zou je moeten kunnen zeggen dat als MVV gelijk aan de begroting presteert (Plek 11) dat het een normaal seizoen was. Alles daarboven is een goed seizoen. Maar als je in het rechter rijtje terecht komt heb je pas eigenlijk recht om te klagen. Dordrecht ademt nu in onze nek, en die horen eigenlijk op de laatste plek te staan qua begroting. Die moet je niet boven je laten eindigen, maar datzelfde zegt Cambuur momenteel over ons. Hopelijk zijn we in januari compleet, zodat we hopelijk op het einde van het seizoen iets in onze handen hebben. Maar dat kan net zo goed weer een paar seizoen duren, zoals het verleden leert. Daar kun je MVV niet op afrekenen, ik vind dat je de onwelwillendheid van de omgeving daar de schuld van moet geven. Volgend seizoen zal iets minder met het hart gesproken moeten worden en meer met het verstand, dat zou ook een beetje helpen nuchtere verwachtingen te scheppen. Ook richting de nieuwe spelers die je aantrekt. Want play-offs is gewoon geen zekerheid met dit budget en moet je nooit te nimmer als zekerheid proberen te verkopen, aan niemand niet.

Trouwens, die betonbak (© houtengerard) is een moderner en een meer toekomst-proof stadion dan de Geusselt. Laten we onze nostalgische tempel niet te hoog waarderen, want er zijn genoeg gebouwen en loodsen uit dat tijdperk, die inmiddels alweer zijn plat gelegd in Maastricht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2017 17:13
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Ontevredenheid topic #197
@boe is dat feeske
Bedankt voor je evenwichtige reactie. Het is inderdaad zo dat ik kritiek heb op het beleid. Het is te voorzichtig, teveel gericht op gezond zijn en een beetje winst maken per jaar.
Ik ben van mening dat het in Maastricht, met beperkte industrie en veelal economische bedrijvigheid die niet leidt tot extra sponsoren, niet mogelijk is om het budget van MVV substantieel te verhogen. Als wij ooit nog willen doorgroeien zal er toch geld moeten gegenereerd worden. Hoe dan ook. Wij zien onze directe concurrenten doorgroeien en zelf blijven wij stilstaan. Dat vind ik erg frustrerend. Ik zou dus graag een ander beleid zien. Ik ben dan wel een roepend e in de woestijn, maar ik ben er persoonlijk van overtuigd dat dit nu nodig is. Ik hoop er op dat meerdere mensen dit gaan inzien en dat wij zo naar een hoger plan getild worden. Ik bedoel het alleen maar goed en wil het allerbeste en allerhoogste dat mogelijk is. Dus, forgive me, ik blijf nog even volhouden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2017 16:36 09 dec 2017 16:49 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Ontevredenheid topic #198
Bin onkontent euver ut gezeiver heij soms euver uzze matadoore, de staf of zellefs fans..

Veer leefde op e raose wollek veurig jaor...
mer ut bies en de kuuper waore ech neet beter daan wat dao noe rondloup...
Jao..veer verloore get wedstrije agter elkaar...
mer wie teege de Eagles of gistere ...
Leete die vaan us zien tot ze best wel pootensie hubbe ..en wie !

Mie es sjiek aoch, tot dao nog ummer badjakkers zien die ondaanks alles met oet goon en die vaan us manjefiek steune ...
Miljaar ...dao num iech mien patsj veur aof!

Dao maag op dit forum mie euver geklasjoneerd weure..
Euver die fein fans ...
en de opstandingk vaan us matadoore ondaanks us forum gezeiver !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Roei baank, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2017 15:56
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Ontevredenheid topic #199
Winnen of verliezen, de realiteit blijft dat er structureel tonnen (!) bij moet als we structureel willen meedoen in de top van de Eerste divisie.
Kritiek hierop wordt weer verlegd door te stellen dat er een sponsorcommissie is onder leiding van Frans Erens, en de aanwezigheid van Benoit Wesly in de play-offs iets kan betekenen. Nou, als dat het positieve geluid is, dan heb ik nieuws. Dat gaat in geen 5 jaar ''5 tot 10 ton'' opleveren. Op 7 jaar tijd hebben we nog niet eens een degelijke hoofdsponsor kunnen vinden.

Zolang we gesloten blijven voor het grote geld van investeerders (met een s!) die willen investeren in onze club of spelers mogen we ons berusten in het feit dat we ieder seizoen afhankelijk zullen zijn van een gelukje in de play-offs en gedurende het seizoen spelen om de plekken 6 tot 14.

In Venlo zochten ze investeerders voor Keisuke Honda. Die verkochten ze later voor 9 miljoen. In Fortuna hebben ze investeerders gevonden voor Perr Schuurs, die zijn contract verlengde en nu weggaat voor 2 miljoen. En wij moeten spelers en winstmakers als Stef Peeters,Jordy Croux, en Leroy Labylle laten lopen.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2017 21:50
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Ontevredenheid topic #200

Sjotelsplak schreef : Winnen of verliezen, de realiteit blijft dat er structureel tonnen (!) bij moet als we structureel willen meedoen in de top van de Eerste divisie.
Kritiek hierop wordt weer verlegd door te stellen dat er een sponsorcommissie is onder leiding van Frans Erens, en de aanwezigheid van Benoit Wesly in de play-offs iets kan betekenen. Nou, als dat het positieve geluid is, dan heb ik nieuws. Dat gaat in geen 5 jaar ''5 tot 10 ton'' opleveren. Op 7 jaar tijd hebben we nog niet eens een degelijke hoofdsponsor kunnen vinden.

Zolang we gesloten blijven voor het grote geld van investeerders (met een s!) die willen investeren in onze club of spelers mogen we ons berusten in het feit dat we ieder seizoen afhankelijk zullen zijn van een gelukje in de play-offs en gedurende het seizoen spelen om de plekken 6 tot 14.

In Venlo zochten ze investeerders voor Keisuke Honda. Die verkochten ze later voor 9 miljoen. In Fortuna hebben ze investeerders gevonden voor Perr Schuurs, die zijn contract verlengde en nu weggaat voor 2 miljoen. En wij moeten spelers en winstmakers als Stef Peeters,Jordy Croux, en Leroy Labylle laten lopen.

Als ik op de FSC site kijk dan lees ik dat er 2 tot 2.5 miljoen is betaald voor Perr Schuurs. Dat is de jaarbegroting van MVV! In het voetbal is niets normaal in termen van normaal economisch beleid. Toch blijft MVV dit volhouden. Geen schulden en een beetje winst. Onbegrijpelijk!! Kennelijk is er geen welgestelde Maastrichtenaar, of een consortium van welgestelde Maastrichtenaren die bereid zijn geld in MVV te steken. Hoe moeten wij verder ? Wij zullen nooit kunnen groeien als er niet meer geld komt. Nu kunnen wij nog leuk meedoen als niemand geblesseerd is, maar, op termijn lopen wij steeds verder achter. Ik roep het bestuur op en iedereen die verder betrokken is bij MVV om te zoeken naar extra gelden. En niet een beetje, maar een boel. Doe iets!!! ga niet verder op deze veilige weg. Zo reddeen wij het niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2017 16:41 16 dec 2017 16:43 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Ontevredenheid topic #201
Dao daog ech niks mie...
Miljaar wat unne zooi bij MVV toch !!!

Geer mot miech toch "ohne wenn und aber" geliek geeve es geer dit heij oonder lees, tot niks mie daog

Sjaak is weer opgedooke...
Elze kin dao nog steeds niks vaan...want veer hubbe met uze "braggeleerz" gewonne...
Niemes geblesseerd oetgevalle...
Bekans vief doezend maan (en e paar leef wijfkes) in uzzen tempel...

Jao ... greeniezers allemaol dus met sjegrein de Keers in ....:lachen: :lachen: :lachen:

Boe is dit topic eigelik nuudig veur este good naodinks...B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.305 seconden