Ontevredenheid topic

08 sept 2015 18:25
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3828
Meer
Ontevredenheid topic #61

houtengerard schreef :
Seizoen voorbij met dit (onderbezet) defensief materiaal? Of ben ik nu veel te negatief?



Ja, je bent te negatief naar mijn mening, maar dat wil niet zeggen dat het hosanna is. Als Kuipers terug is (en wedstrijdritme heeft...) zul je zien dat ook Mustafa weer sneller zijn niveau van vorig seizoen gaat halen en dat ook Knops (die ook niet helemaal fit was tot nu toe) wat zekerder speelt. Onze basisploeg is beter dan een jaar geleden, daar ben ik van overtuigd. Alleen ontbraken tot nog toe Kuipers, Verheijdt en Guvenc, en waren in ieder geval Knops en Rajcomar helemaal niet fit genoeg om in de basis te staan.

Maar dat is dan meteen ook het minpunt: alleen voorin en aanvallend middenveld hebben we breedte, de rest van de ploeg krijgen we bij iedere blessure en schorsing problemen.

Dus je bent wat mij betreft te negatief in de zin van dat het allemaal op zijn plaats zou kunnen vallen. Maar dan moeten we geluk hebben en iedereen fit blijven.

Laat ik heel duidelijk zijn: ik baal er van dat we blijkbaar ons laatste geld uitgeven aan Palacios (als die gratis is, vergeet dan mijn woorden!) en niet aan een extra verdediger. Dat vind ik een ronduit domme keuze. Ik ben echt niet blij met het bericht van Frank, de selectie is te small.

PS Palacios, bewijs mijn ongelijk en ram er 35 in :P

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, opadiehard, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2015 18:27
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Ontevredenheid topic #62
En dan nog iets. De naam van Ramon Voorn zevert al maanden rond. Ik ben het zat. Kom, of kom niet. Ik ben er helemaal klaar mee. Die jongen moet begrijpen dat hij, teveel verdient heeft, en nu een gedeukte speler is (te lastig). Er staat geen enkele club voor hem in de rij. Dus, teken een redelijk contract of ga in India of zo voetballen. je mag kiezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2015 18:39 08 sept 2015 18:48 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Ontevredenheid topic #63
@Krampioen

Eh, dat zijn niet mijn woorden. ;)

Ik vind het juist goed dat het bestuur geen geld uitgeeft dat het niet heeft. Ik ben juist teleurgesteld in de stad Maastricht. Daar zit het pijnpunt.

Vorige week stonden tweeduizend mensen te janken voor de camera bij de rechtbank Maastricht. Het Sjiek en Sjoen gilde kwam in opstand want het paradepaardje van D'66 dreigde de stad te worden ontnomen. Zelfs de burgemeester bekende haar kleur. Maar je als gemeenteraad inzetten voor meer werkgelegenheid, terug naar een 'Industrieel Maastricht' zodat laageschoolde mensen uit de werkloosheid komen (ook een bevolkingsgroep uit de samenleving), en ondernemers naar je stad komen zodat er een fundament komt voor een voetbalclub als MVV, dat is al meer dan een decennia teveel gevraagd voor ze. Zolang ze maar elitair kunnen pronken over culturele evenementen en de winkelstraat dan is het goed. Vier dezelfde holdings in één winkelstraat die het geld de provincie uit pompen, huurprijzen waar je 30 kilometer verder een torenflat voor afhuurt en de ene na de andere kunstsubsidie verdwijnt richting het elitair studentengenootschap.Allemaal zaken die het MVV niet makkelijk maken. Als laaggeschoolde inwoner van Maastricht, ben je automatisch een forens om een beetje industrie te kunnen vinden. Nu begrijp ik wel dat Maastricht gezien haar lage ligging niet geschikt is voor zware industrie, maar de Beatrixhaven had inmiddels het tienvoudige moeten zijn dan dat het nu is. Vind je het gek dat je door vier café's, een datingsite en een doe het zelf zaak voor kleine onzelfstandigen de broek niet krijgt opgehouden...triest! Neemt niet weg dat ik grote respect heb voor de bedrijven die dit MVV voorzien van de nodig euro's. Dat zijn geen multinationals, dat zijn hardwerkende ondernemers, met een groot hart. Maar die stad en de meerderheid van dat stemgerechtigd volk, is verschrikkelijk, sorry. De 'Flikken Maastricht' burger.

In Maastricht ligt de bakermat voor een geweldige voetbalclub. Alleen het financieel klimaat (moedwillig) ontbreekt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Badjakker, middenstip, Raffalaldo, Hartmans1973, Frostie_999, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2015 19:19
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Ontevredenheid topic #64
@houtengerard. je moet in de politiek. Je relateert alle sociale onrecht, economie, etc. aan mvv.

Feit is dat er de afgelopen jaren steeds gezegd is, wij willen de club als bedrijf leiden. DWZ winst maken en groeien. Als bedrijf moet je creatief zijn, risico s nemen, soms op je bek vallen, soms sukses hebben. Als fan wordt ons steeds de mond gesnoerd met de woorden, we hebben nog schulden. We moeten nog aflossen. Nog 2 jaren, het jaar daarna, nog 2 jaren, het jaar daarna, nog 2 jaren. Er is geen duidelijkheid.
Ik zou willen dat er duidelijkheid is, ik zou willen helpen, en met mij honderden fans. maar het lukt ons niet om openheid van zaken te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2015 20:20 08 sept 2015 20:27 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Ontevredenheid topic #65

krampioen schreef : @houtengerard. je moet in de politiek. Je relateert alle sociale onrecht, economie, etc. aan mvv.

Feit is dat er de afgelopen jaren steeds gezegd is, wij willen de club als bedrijf leiden. DWZ winst maken en groeien. Als bedrijf moet je creatief zijn, risico s nemen, soms op je bek vallen, soms sukses hebben. Als fan wordt ons steeds de mond gesnoerd met de woorden, we hebben nog schulden. We moeten nog aflossen. Nog 2 jaren, het jaar daarna, nog 2 jaren, het jaar daarna, nog 2 jaren. Er is geen duidelijkheid.
Ik zou willen dat er duidelijkheid is, ik zou willen helpen, en met mij honderden fans. maar het lukt ons niet om openheid van zaken te krijgen.


Vergeet niet dat het nieuwe bestuur nog nooit op nul begonnen is. Er is zover ik weet is er geen seizoen geweest waarbij MVV echt schuldenvrij was (ondanks de goodwill propaganda in de krant). Dat seizoen moet hopelijk nog komen en heeft nu een terugval gekregen door de fouten die zijn gemaakt. Ik denk dat als je je wonden als club gaat opengooien voor de buitenwereld, anderen daarin kunnen steken. Die geheimhouding vind ik wel begrijpelijk. Ik denk niet dat iemand binnen MVV zich verrijkt of dat dit geld naar exorbitante uitgaven gaat Het geld moet gedurende het seizoen binnenkomen, alles daarvoor is een prognose, niets meer dan een voorspelling. Ik kan me voorstellen dat het bestuur dat geld niet snel genoeg ziet binnenkomen om groen licht te geven aan de technische kant van de organisatie.

Stel MVV had twee a drie ton meer op haar begroting. Dan heb je een heel ander verhaal dit seizoen. Dan staat daar een compleet elftal op het veld. MVV kan nu wel gaan gokken en sportief hoger inzetten, maar MVV heeft geen geldschieters zoals VVV, Aachen-Nord of Fortuna die de boel rechthouden als een gok verkeerd uitpakt. Hoewel die van Fortuna een kleine is in verhouding met de andere clubs, hoewel 3 ton rondboeken voor en na de meetmomenten ook berust op veel vertrouwen en clubliefde . Als een seizoen slecht uitvalt, dan doet dat voor MVV dubbel zoveel pijn. Als je nu een klein beetje buffer hebt opgebouwd, dan kun je kleine gokjes nemen, maar dat is er nog niet. Ik zou ook graag de keuken van MVV willen zien en mijn eigen conclusies trekken, maar ik begrijp ook dat ze dat niet willen, vooral als je elkaar in een symbiotische samenwerking nodig hebt om noodzakelijke mijlpalen te bereiken. Ook al zijn die mijlpalen teleurstellend. 'Het doel, heiligt uiteindelijk de middelen.'

Ik hoop echt dat er nog een potje vrij komt voor versterkingen, dan heb je een voor MVV begrippen goed elftal op het veld staan, met veel persoonlijkheid, ervaring en een leuke dynamiek. Ooit zul je die ban moeten doorbreken als je niet meer op dat nulpunt komt, dan pas zou ik een wanhoops gok doen, vooral volgend seizoen met degradatie-mogelijkheden. Nu zit je nog safe met deze behoudende koers. Je hebt wat dat betreft zeker een punt, ooit zal MVV die negatieve spiraal moeten doorbreken en risico's moeten gaan nemen, anders brengt 'afwachten' de club in de problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2015 09:39
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Ontevredenheid topic #66
Met de huidige verdediging ga je het echt moeilijk krijgen, zeker als perera iedere wedstrijden grove fouten maakt die ons de wedstrijd kosten.
Is de kuijper onze redder, nee zeker niet.
Hij is nog herstellend, moet nog fit worden, en moet nog inspelen op het team.
Verwachting dat het nog wel 2 maanden kan duren.
Dan is het kwaad alweer geschied en zijn er weer te veel punten verloren.

Geen geld is geen geld maar dat moet MVV haar prioriteiten eens wijzigen en in plaats van 2 miljoen aan andere zaken uit te geven waar wij als supporter niks van terug zien. Eens meer geld in een elftal te steken. Zodoende haal je meer punten meer toeschouwers, meer inkomsten, meer seizoenskaarten, noem maar op.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Badjakker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2015 11:02
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Ontevredenheid topic #67

krampioen schreef : @houtengerard. je moet in de politiek. Je relateert alle sociale onrecht, economie, etc. aan mvv.

Feit is dat er de afgelopen jaren steeds gezegd is, wij willen de club als bedrijf leiden. DWZ winst maken en groeien. Als bedrijf moet je creatief zijn, risico s nemen, soms op je bek vallen, soms sukses hebben. Als fan wordt ons steeds de mond gesnoerd met de woorden, we hebben nog schulden. We moeten nog aflossen. Nog 2 jaren, het jaar daarna, nog 2 jaren, het jaar daarna, nog 2 jaren. Er is geen duidelijkheid.
Ik zou willen dat er duidelijkheid is, ik zou willen helpen, en met mij honderden fans. maar het lukt ons niet om openheid van zaken te krijgen.


Jij bedoelt dat je moet investeren voordat je kunt oogsten. En dat MVV maar weinig investeert. Dat klopt. Je zou kunnen kiezen voor externe investeerders. Feit is dat het in het voetbal maar hoogst onzeker is of de investeringen ook renderen. En dit bestuur wilt niet nogmaals op zn bek gaan met nieuwe schulden!

Zo blijven we doorkwakkelen ja, dat klopt. Maar MVV doet wel degelijk aan kostenreductie. Veel dingen liggen echter gewoon vast. Voetbal op 1 is de slogan, maar volgens mij moet je hem dan wel compleet presenteren:
Voetbal op 1, mits binnen de financiële kaders. En die kaders hebben 2 weken na die slogan (die bedoelt was om meer seizoenkaarten te verkopen) alweer een knauw opgelopen omdat je 6 maandagwedstrijden moet spelen met alle gevolgen van dien...

Het is zo fucking complex, laten wij nou maar gewoon supporteren.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boschpoort, SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2015 11:04 09 sept 2015 11:05 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Ontevredenheid topic #68
@MVV Supporter: Wat is dit nu weer voor suggestieve onzin?
Kun jij eens even aangeven waar MVV dan 2 miljoen aan heeft besteed? Ben daar wel nieuwsgierig naar.

MVV investeert dit seizoen eindelijk weer eens meer in de spelersgroep dan voorgaande seizoenen maar zolang wij niet over een onbeperkt krediet bij de gemeente beschikken zoals een enkele provinciegenoot en er geen grote investeerders opstaan, zullen we het moeten doen met de beperkte middelen die er zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2015 11:41
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Ontevredenheid topic #69
@boschpoort

Deze info heb ik hier van het forum. Hier werd aangegeven dat de begroting 2,6 mil was en dat daarvan 600 000 voor speler salarissen gereserveerd was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2015 11:55
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3828
Meer
Ontevredenheid topic #70

mvv supporter schreef : @boschpoort

Deze info heb ik hier van het forum. Hier werd aangegeven dat de begroting 2,6 mil was en dat daarvan 600 000 voor speler salarissen gereserveerd was.


Waarschijnlijk is dat bedrag netto* en zitten de totale kosten aan spelers, dus inclusief loonbelasting, sociale premies et cetera boven het miljoen. Waar het Boschpoort om gaat is dat je post insinueert, en zo las ik het namelijk ook, dat MVV geld uitgeeft aan rare dingen, verkwist, of nog veel erger, dat iemand het in eigen zak steekt. Dat beeld heb ik zelf niet; naast de spelerssalarissen moet er ook kantoorpersoneel betaald worden (dit is echt geen grote post binnen MVV, zitten bijna alleen maar stagiaires), moet de huur van het stadion betaald worden, reiskosten en dergelijke eerste elftal (toch al gauw een ton per jaar heb ik me ooit laten vertellen). We lossen ook ieder jaar een stukje van de schulden af.

Waar denk je zelf dat die 2 miljoen naartoe gaat?


*zonder het te ingewikkeld te maken, je hebt meerdere vormen van netto, dus het is niet zo eenvoudig om één brutobedrag te noemen wat het dan wel is.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2015 12:05
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 610
Meer
Ontevredenheid topic #71
ipv een negatieve spiraal zou MVV op die positieve terecht moeten komen.

Gok nemen en enkele goede spelers halen
> Met die spelers betere resultaten
> Door de betere resultaten hoger op de ranglijst
> Hoger op de ranglijst = Meer TV Gelden (vaker live en langere samenvattingen)
> Hoger op de ranglijst -> Meer supporters
> Meer supporters = Meer inkomen

Meer inkomen, is risico wegwerken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Badjakker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2015 12:21 09 sept 2015 12:23 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Ontevredenheid topic #72
MVV heeft al vaker gegokt en verloren, dat moet jou toch ook bekend zijn Sjappie?! Wat ik al eerder aangaf, geen enkele bestuurder die er nu zit wil gokken en verliezen, men gaat alleen uit van realisme.
Daarnaast is hoger op ranglijst niet meer supporters, althans niet in de juup. Dat bleek wel toen MVV in 2012 lang bovenaan stond.
Blijft over, dat eredivisie de enige weg omhoog is. Daar naartoe gokken blijft zo verleidelijk, echter gok je mis dan is ons clubke niet meer. Iedereen is Juup-moe, dat lijkt me duidelijk. Maar ik heb nog altijd geen argument gehoord waarvan ik zeg, DAT zou MVV eens moeten doen dat ook echt steek houd. (DAT STRUCTUREEL EN VEILIG MEER ONS HOGER BRENGT)

Ik zelf hou vast aan VZM!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVV4life, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2015 12:35 09 sept 2015 12:38 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Ontevredenheid topic #73

Sjappie schreef : ipv een negatieve spiraal zou MVV op die positieve terecht moeten komen.

Gok nemen en enkele goede spelers halen
> Met die spelers betere resultaten
> Door de betere resultaten hoger op de ranglijst
> Hoger op de ranglijst = Meer TV Gelden (vaker live en langere samenvattingen)
> Hoger op de ranglijst -> Meer supporters
> Meer supporters = Meer inkomen

Meer inkomen, is risico wegwerken.


Een gok nemen heeft twee kanten en is nooit een zekerheid. Ik begrijp wat je wilt zeggen dat je de impasse moet doorbreken. Maar elk doel die je noemt, resulteert niet altijd in het gewenste effect. Dat je een kwalitatief goed elftal op het veld hebt staan wilt niet automatisch zeggen dat je ook hoger op de ranglijst gaat eindigen en/of er meer publiek naar de Geusselt komt. Je hebt ook geluk nodig dat het uitpakt hoe je wenst dat het uitpakt. En met die gok laat je alles afhangen van geluk en zet je de club op het spel. Dat ze in Kerkrade met het op het spel zetten van hun eigen club, de jackpot gewonnen hebben met die gok, en hierdoor nu in een iets stiller vaarwater zijn gekomen, wilt niet zeggen dat het voor ons ook zo zou uitpakken. Sterker nog, de geschiedenis van MVV leert dat het waarschijnlijk desastreus zal uitpakken voor ons.

Dit is in mijn ogen pas een stap die je moet gaan nemen als boekhoudkundig de club in gevaar is. Als afwachten geen zin meer heeft, en er sportief resultaten behaald moeten worden; bijvoorbeeld bij de dreiging van degradatie. Ik denk dat geen enkele bestuurder in onze situatie dit risico wilt gaan lopen, want je bent een held als het lukt, maar als het mislukt wordt je gelyncht.

Als MVV promoveert is in één klap alle schulden weg, en is er zelfs ruimte om te sparen. Maar je hebt gezien hoe geluksafhankelijk de afgelopen vijftien jaar waren in de promotiestrijd. Dat kun je niet van te voren kopen, je kunt wel die win kans vergroten door mensen achter de club hebben staan die de portemonnee trekken. Maar ook dat laatste kan een gat in de begroting opleveren door de nieuwe KNVB regels. (MVV blijft verantwoordelijk voor het salaris)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2015 14:37 09 sept 2015 14:38 door Sjappie.
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 610
Meer
Ontevredenheid topic #74
En ook daar zit een nuance in, ik ben zeker van mening dat je geen risicovolle gokjes moet willen nemen.. maar een erkend doelpuntenmaker (die er altijd wel een 20-25 inschiet) moet je voor wat extra geld durven te nemen..

Kijk naar Sjoerd Ars (financieel niet haalbaar), maar die heeft NEC geholpen, en gaat nu NAC helpen te promoveren.
En zo zijn er nog wel meer spelers die (ook tegen MVV) ALTIJD scoren, die moet je (met beperkt budget, ik weet het) wel probere binnen te halen..

Want met de jaren blijven mensen steeds vaker weg.. Ik ben Oss, Telstar, Emmen, Helmond, Dordrecht, Den Bosch enz wel beu, en ik denk met mij zo ongeveer 99% van de Geusselt..

Hoeveel tussenjaren moeten we nog doorkomen voordat we eens ECHT vooruit kunnen gaan..
En ik blijf komen, want de club zit me toch in het hart, maar toch..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2015 10:47
Willems
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
Ontevredenheid topic #75
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer ontevreden over de scheidsrevchter. Wat een ramp.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Peter Pan, Iech mats mvv

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.433 seconden