Nieuwe opzet Jupiler League

14 mei 2013 09:11
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Onderwerp Auteur
Nieuwe opzet Jupiler League #1
Maar even een nieuw topic aangemaakt.

Negen ideeën over opzet Jupiler League

De tijd dringt voor de clubs in de Jupiler League. Nog altijd is er geen besluit over de competitieopzet voor komend seizoen. Eén ding is zeker: op dezelfde voet verder, is geen optie. 'Het faillissement van AGOVV en Veendam heeft een verschraalde competitie achtergelaten', zegt Jelle Beuker. De operationeel directeur van de Coöperatie Eerste Divisie heeft de ingewikkelde taak de tweede profdivisie weer aantrekkelijk te maken. 'De ploegen hebben meer wedstrijden nodig die ergens om gaan.'

Gisteren vergaderden alle clubs over de competitieopzet voor komend seizoen. De Coöperatie Eerste Divisie legde de bestuurders tien concrete voorstellen voor. De meest opvallende: het toevoegen van beloftenteams, het toelaten van amateurteams, het creëren van een aparte 'League Cup' naar Engels voorbeeld en de herinvoering van het oude nacompetitiemodel.

Het leverde tweeënhalf uur aan verhitte discussies op. 'Misschien is wel geen enkel model ideaal voor alle clubs', verzucht Beuker in AD Sportwereld. 'Het enige voorstel dat het in elk geval niet redde, was de optie 'niets doen'. De overige negen ideeën liggen nog op tafel. In de komende twee weken kunnen de clubs overleggen met hun achterban, begin juni hopen we er helemaal uit te zijn.'

Simon Kelder, voorzitter van de coöperatie en voormalig directeur van Excelsior, beseft maar al te goed dat haast is geboden. 'De clubs moeten hun begroting kunnen afstellen op het aantal wedstrijden en media-inkomsten. En de KNVB wil snel het competitieprogramma maken. Nu is dat allebei onmogelijk, dus het is hoog tijd voor actie.'

Bron: AD.nl

Hopelijk zijn we na 4 wedstrijden gepromoveerd gezien alle plannen met de Jupiler League.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2013 10:45
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Nieuwe opzet Jupiler League #2
Kunnen we de 9 ideeën ergens terug vinden?

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2013 16:38 14 mei 2013 16:39 door Och jeh.
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
Nieuwe opzet Jupiler League #3
De vrijdagavond verdwijnt waarschijnlijk als vast speelmoment in de Jupiler League. Clubs kunnen een voorkeur voor hun eigen speeldag doorgeven.

Dat zegt Simon Kelder, voorzitter van de Coöperatie Eerste Divisie (CED). Sparta Rotterdam zou zijn duels graag op zondag willen spelen. "Half vijf op zaterdagmiddag zou ook een optie kunnen zijn. In andere landen is dat een groot succes", aldus Kelder tegen RTV Rijnmond.

Maandag kwam de CED bijeen om over de toekomst van de eerste divisie te praten. "Er zijn heel veel voorstellen en ideeën langsgekomen en daar komt wel iets moois uit denk ik", vervolgt Kelder. Volgende week trekt de CED daar conclusies uit, welke doorgespeeld zullen worden aan KNVB.

bron: Voetbalprimeur.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2013 16:48
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
Nieuwe opzet Jupiler League #4
Als je de minste sfeer wilt hebben zeg ik zondagmiddag. Anders zaterdagavond of vrijdagavond.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2013 16:55 14 mei 2013 16:56 door αναρχος.
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Nieuwe opzet Jupiler League #5
Als elke club op een andere dag/tijdstip zijn thuiswedstrijden afrondt wordt het voor de uitsupporters wel een grote chaos. Maar we gaan het zien, zaterdag avond heeft in elk geval mijn voorkeur!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2013 17:47
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Nieuwe opzet Jupiler League #6
Ach, Anarchos, zo lang die clubs maar een vaste speeldag/tijdstip hebben, weet je dit al een hele tijd vantevoren dus kun je als uitsupporter er op anticiperen. Persoonlijk komt de vrijdagavond me waardeloos uit dus liever wat meer afwisseling. Ik schat zo in dat de meeste clubs voor de zaterdag zullen kiezen, dat zou ik ideaal vinden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2013 19:08
Fabrice
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 251
Meer
Nieuwe opzet Jupiler League #7
Ik denk dat vrijdag voor een Jupiler League club de beste keuze is: geen concurrentie van de andere competities en van de televisie (Sport1 en Eredivisielive).
Vergeet niet dat er maar 3000 échte diehards zijn ..... :oops:
Indien MVV promoveert dan kies ik voor de zaterdagavond.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2013 19:34
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Onderwerp Auteur
Nieuwe opzet Jupiler League #8

Punker73 schreef : Kunnen we de 9 ideeën ergens terug vinden?


Nee niet precies in ieder geval de speeldag, de toevoeging van belofteteams en amateurteams en dus die beker alleen voor de Jupiler League ploegen. Hier een interview met Simon Kelder.

www.rijnmond.nl/sport/14-05-2013/vrijdag...eilig-eerste-divisie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2013 19:26 22 mei 2013 19:27 door DJ-MARCO.
DJ-MARCO
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
Nieuwe opzet Jupiler League #9
Jupiler League bereid om beloftenteams te begroeten

22/05/2013 19:16

Een meerderheid van de clubs in de Jupiler League hebben geen bezwaren meer tegen de toetreding van enkele beloftenteams. De grote plannen van televisiezender Fox spelen daarin een rol.

Als de clubs in de Jupiler League instemmen met de toetreding van beloftenteams worden zij daar financieel fors wijzer van. Televisiezender Fox heeft grote, voor de clubs lucratieve ideeën met de Eerste Divisie. Die plannen gaan echter alleen door als de beloftenteams van de topclubs een plek in de competitie krijgen, zo eist Fox.

De plannen van Fox, dat de rechten van de Eredivisie heeft gekocht, hebben de stemming in de Jupiler League veranderd. Drie weken geleden waren dertien van de zestien clubs nog tegen toetreding van enkele tweede elftallen, maar inmiddels zijn twaalf van de zestien vóór. Donderdag debatteren de clubs wederom over de toekomst.

De Amerikaanse zender wil live Jupiler League-duels achter de decoder gaan uitzenden. De samenvattingen keren wat Fox betreft terug op vrijdagavond op het open net en niet zoals nu ergens op de zaterdagmiddag. De Eerstedivisionisten hoeven, als ze in zee gaan met Fox, ook niet langer zestigduizend euro per club bij te dragen in de productiekosten en mogen rekenen op een beeldverslag met twee camera's in plaats van één zoals nu het geval is.

Media-exposure
Omdat er daarnaast ook meer voor het totaalpakket betaald zal gaan worden, stijgt het voordeel per club tot ruim een ton en dan is de extra media-exposure – belangrijk voor de sponsors - nog niet doorgerekend.

De plannen van Fox komen donderdag ter sprake tijdens een vergadering van de zestien clubs in de Jupiler League. Naast de toetreding van de beloftenteams staan ook de verdeling van de televisiegelden en de competitie-opzet op de agenda. Inmiddels is ook duidelijk dat de kampioenen Achilles '29 en Katwijk onder voorwaarden bereid zijn om te promoveren uit de Topklasse. Zij kunnen op voor hen beter behapbare licentie-eisen rekenen.

Het plan is om hen toe te staan om hen stapsgewijs naar het aantal van zestien contractspelers (dat is nu een eis) toe te laten groeien. In het eerste seizoen na promotie is acht professionals voldoende. Ook is de amateurs bijna een verdubbeling van de entreefee in het vooruitzicht gesteld. Oorspronkelijk konden zij rekenen op een bijdrage van 80.000 euro in de kosten. Dat bedrag zal worden opgetrokken naar 150.000 euro. (Thijs Slegers)

Bron: VI

FORZA MVV MESTREECH !!!!!!!!!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2013 19:46
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
Nieuwe opzet Jupiler League #10
Zag het net inderdaad staan, was oorspronkelijk tegen, maar als ik dit lees (en vooropgesteld dat deze bedragen kloppen), ben ik nu wel voor hoor :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2013 19:49
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1153
Meer
Nieuwe opzet Jupiler League #11
Ben er alleen voor als die 2e elftallen voor het seizoen met 1 lijst namen komen die ze mogen opstellen ! Niet dat je op een gegeven ogenblik tegen een half eerste elftal van Ajax speelt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2013 19:50
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Nieuwe opzet Jupiler League #12
Nee dank je. Laat Fox maar Fox straks staan we nog op maandag ochtend te voetballen omdat FOX dit wil.

Wanneer komen we tot de bezinning dat voetbal een sport is voor het publiek en niet zomaar verkocht moet worden.
Geef mij dan maar de 2de optie met de Topklasse kampioenen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2013 20:00
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Nieuwe opzet Jupiler League #13

Peter Pan schreef : Zag het net inderdaad staan, was oorspronkelijk tegen, maar als ik dit lees (en vooropgesteld dat deze bedragen kloppen), ben ik nu wel voor hoor :thumbsup:

Dat is dus het moderne voetbal. In normale omstandigheden ben je hier altijd tegen omdat de kans op competitievervalsing zeer groot is, maar voor geld is veel te koop...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2013 20:37
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
Nieuwe opzet Jupiler League #14
Hoop dat dit niet door gaat anders krijg ik echt spijt dat ik een seizoenkaartt heb gekocht dat zou €160 door de plee zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2013 20:48
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Nieuwe opzet Jupiler League #15

De_Lange schreef : Nee dank je. Laat Fox maar Fox straks staan we nog op maandag ochtend te voetballen omdat FOX dit wil.

Wanneer komen we tot de bezinning dat voetbal een sport is voor het publiek en niet zomaar verkocht moet worden.
Geef mij dan maar de 2de optie met de Topklasse kampioenen.

'

Wanneer komen we tot de bezinning dat dit er nóóit meer inzit..? Het zal nooit meer zoals vroeger worden, dus waarom dat gegeven niet accepteren en er financieel zoveel mogelijk gewin uithalen? Waarschijnlijk kan het er alleen maar beter op worden, want het dieptepunt is absoluut dit seizoen geweest. Twee clubs failliet, nog maar 16 teams in de eerste divisie en nog minstens 3 á 4 clubs die aan het wankelen zijn. Dan maar belofteteams in de Eerste divisie (uiteraard wel met duidelijke regels, ik sta niet te wachten op Jong Ajax met een Vermeer en Sightorsson!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.407 seconden