Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

23 apr 2019 18:05
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6451
Den Bosch heeft Boessen ontslagen.
Nu hopelijk aanstaande vrijdag het shockeffect tegen onze oosterburen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2019 23:12
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6452
Ik denk dat Wil Boessen een prima trainer voor MVV zou zijn, mocht Rob Elsen technisch directeur worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2019 06:57
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6453

Frank Salemans schreef : Ik denk dat Wil Boessen een prima trainer voor MVV zou zijn, mocht Rob Elsen technisch directeur worden.


Ik dacht dus precies hetzelfde Frank ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2019 08:08 24 apr 2019 08:09 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6454
Heb gemengde gevoelens bij Boessen.

Als interim-trainer bij VVV destijds bleven ze met moeite en geluk in de eredivisie via de play-offs (die ze alleen maar haalden omdat Willem II niet meer dan 15 puntjes verzamelde). Zwolle was veel beter maar een klutsdoelpunt in de 88e minuut redde VVV, waarna keeper Boer nog een incidentje met een ballenjoingen had, dat herinneren sommigen zich nog wellicht ;)

Haalde met Fortuna keurig twee jaar op rij de play-offs. Twee keer meteen eerste ronde kansloos er uit. Bij Fortuna was men blij met de resultaten maar, zeker op het einde, teleurgesteld in Boessen als mens. Daarna met Oss ook play-offs maar nog voor aanvang play-offs ontslagen omdat Boessen voor contractverlenging meer geld wilde dan Oss hem wilde betalen én Boessen daarom overal riep dat Oss ambitieloos was.

Bij Den Bosch vorig seizoen een weinig opvallend jaar, geen play-offs gehaald. Dit jaar met financiële injectie in het begin super resultaten maar daarna heel ver weggezakt.

Het voetbal van Boessen in al die jaren? Vrijwel overal, inclusief Den Bosch met financiële doping/dubieus geld, op de counter en vanuit de verdediging spelend.

Ik denk niet dat Boessen een slechte trainer is, wel dat het iemand is die snel gaat zeuren als het tegenzit. En het is gewoon niet iemand die sprankelend aanvallend voetbal op de mat legt. Heb ik dat liever dan Elsen? Mwah.

Waar baseren jullie op dat hij een "prima" trainer voor MVV zou zijn?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Tuor, Lassie80, jovkle, Kloeteklaos, itsman, bokkesprongen, M-MVV, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2019 09:32
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6455
Sluit mij aan bij Jacques, zie niet in welk opzicht Boessen een betere trainer zou zijn voor dit MVV dan Ron. De meeste klachten die we toch horen, zien en lezen over Ron is de manier van voetballen van de laatste jaren. Dan lijkt Boessen mij toch niet bepaald de aangewezen persoon om het over te nemen en daar iets aan te veranderen. Daarnaast vind ik Boessen voor de camera vaak niet zo sterk overkomen, hij past in mijn ogen niet bij onze club. Dat is overigens een gevoel, nergens op gebaseerd. Kijk trouwens ook eens even naar wat voor een selectie die dit jaar hebben in Den Bosch. Ze staan met die financiële injectie nog maar 4 (!!) punten los van ons. Nee, laat dan Ron maar lekker zitten. Die kent het klappen van de zweep inmiddels wel. Plus, als ik moet kiezen tussen een trainer uit Sittard of Maastricht kies ik altijd voor de laatste.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, jovkle, Kloeteklaos, itsman, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2019 10:29
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 820
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6456
Als MVV al een trainer gaat halen moet een trainer zijn die luistert naar Ron Elsen en niet eentje die al 20 jaar mee loopt als trainer en ook nog niets en niets berijkt heeft ,een te oude man tussen de jonkies van MVV en ook veel te duur ,hij heeft ook geen uitstaling ...hij is opgebrand .

Ben benieuwd naar de profielschets voor een trainer die bij MVV past .

Trainer uit de regio Maastricht
Niet ouder dan 40 jaar .enz .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2019 14:32
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6457
Boessen was een goeie voetballer. Maar ik vind dat die als trainer 0,0 uitstraalt. Dan kijk ik nog liever naar Elsen die niet van zijn stoel afkomt, maar de pers te woord staan, kan die heel goed. Boessen zal best zijn kwaliteiten hebben, maar ik vind hem een futloze, energieloze uitstraling hebben. Niet iets waar ik als voetballer inspiratie of vleugels van zou krijgen. Geen charisma.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 10:24 29 apr 2019 10:28 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6458


Deze maand tien jaar geleden. De fusie tussen roda en fortuna en daarmee Sporting Limburg is een feit.
Helaas hadden de heren hun huiswerk niet goed gedaan en bleek al na enkele dagen de financiering even vergeten in de plannen op te nemen. Geleerd hebben ze er kennelijk in kerkrade nog altijd niet van. Daar blijven ze geld van anderen uitgeven. Wordt tijd dat die club de plaats in de geschiedenis krijgt die het verdient. De plaats in het rijtje SC Amersfoort, FC Wageningen, FC Haarlem, RBC, AGOVV en BV Veendam.

Mooi plaatje trouwens. Met het legendarische "degradeer voor ons" spandoek thv de cornervlag. :-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques, Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2019 11:01
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6459
Interessant "lettertype" bij de diverse letters s op dat spandoek helemaal rechts. Komt me bekend voor uit de jaren veertig.

Ik denk wel eens dat het voor ons jammer is dat Sporting Limburg destijds niet is doorgegaan: de financiering was nog wankeler dan de financiering van Roda en Fortuna in die tijd zelf was. Dat fusiegedrocht zou binnen no time in zwaar financieel weer zitten. De provincie zou niet ongelimiteerd bijdragen aan het begrotingstekort omdat driekwart van de provincie dan op zijn achterste benen zou staan en het bedrijfsleven heeft keer op keer aangegeven geen interesse in een fusieclub te hebben - de sprookjes van grote bedrijven die er dan veel geld in willen pompen zijn simpelweg niet waar. Zou me niets verbazen als effectief binnen een paar seizoenen Fortuna en Roda én fusiegedrocht FC van de aardobdem verdwenen waren en wij nog de enige club in Zuid-Limburg. Een FC Emmen-scenario had dan op de loer gelegen. Als MVV-fan jammer dat dit niet zo heeft mogen zijn.

Maar iets verder gekeken dan mijn rood-witte neus lang is: MVV zat natuurlijk zelf ook in de financiële shit destijds, al kwam dat bij ons pas een jaar later aan de oppervlakte tov Fortuna en Roda. Kans is groot dat de politieke druk, inclusief media, immens was geweest dat wij alsnog bij de fusieclub zouden aanhaken. Wat dat betreft heel blij dat die fusieclub destijds niet doorgegaan is.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 15:08
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6460
Puur een gerucht dit; maar volgens het prikbord was gisteren een uitspraak van de rechter inzake Korotaev, en kan Roda sinds eergisteren geen contact meer met hem krijgen. :lachen: :lachen:

Blijft me verbazen dat ze nog altijd vol op die man lijken in te zetten.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 20:57
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 20:59
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
De volgende gebruiker (s) zei dank u Nietzsche

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 21:25
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6463
Heerlijk. Ik pak alvast wat popcorn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Nietzsche

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 21:32
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6464
Kratje Juup staat hier al koel!!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2019 21:41
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6465
De uitspraak tegen Roda JC-investeerder Aleksei Korotaev loopt opnieuw vertraging op.

Dat laat het Platform Roda JC weten, dat contact heeft met Korotaev. De vertraging heeft te maken met de strafzaak tegen investeringsmaatschappij Helin International.

Juridisch conflict
De Zwitsers-Russische zakenman is al twee jaar in een juridisch conflict verwikkeld met dat bedrijf. Korotaev zou een ongedekte cheque van 18 miljoen euro hebben uitgeschreven. De zakenman werd vrijgesproken en beschuldigde de investeringsmaatschappij van het vervalsen van zijn handtekening. De maatschappij werd ook schuldig bevonden, maar ging tegen die uitspraak in beroep. De uitspraak in het hoger beroep is nu twee weken uitgesteld.

Lees ook: 'Einde zaak-Korotaev is in zicht'

Reisverbod
Zolang er geen uitspraak is in dat hoger beroep, kan de rechter Korotaev niet volledig vrijspreken en blijft het reisverbod van kracht waardoor hij niet mag afreizen naar Kerkrade. Korotaev heeft 20 procent van de aandelen van Roda JC in bezit. De vertraging is ook voor Roda JC geen goed nieuws, tenminste als de club verder wil met Korotaev. Die liet in december 2018 nog aan L1 en het Platform Roda JC weten dat hij nog steeds in de club wil investeren.

Lees ook: Stevens gelooft niet in Korotaev: 'Dat kan toch niet'

Begroting
Intussen moet Roda JC door en is de club bezig met de begroting voor komend seizoen, die op 15 juni bij de KNVB moet liggen. Die begroting moet sluitend zijn, anders kan de licentiecommissie van de KNVB de club straffen met minpunten of in het ergste geval het intrekken van de proflicentie. Roda JC zal in die begroting in elk geval geen rekening kunnen houden met Korotaev, die eerder al vier miljoen euro in de club stak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.399 seconden