Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

14 mei 2019 10:09
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6496
Schitterend staaltje Roda-logica. Sorry voor de niet-cijfer-freaks, het kan zijn dat volgende alinea niet te volgen is.

De begroting dit seizoen was 6,5 miljoen. Voor de duidelijkheid: dat zijn dan dus de uitgaven. Het tekort was 2,3 miljoen. De inkomsten waren derhalve 4,3 miljoen. Bij die 4,3 miljoen zit een forse vergoeding vanuit de eredivisie, gedegradeerde clubs krijgen het jaar na degradatie een bedrag van 600.000 euro om de financiële klap op te vangen. Die krijgen ze komend seizoen niet meer. Dus zelfs als er qua sponsors en kaartverkoop en zo geen cent minder binnenkomt, wat ik nogal waag te betwijfelen gezien het dramatische afgelopen seizoen en de geluiden dat sponsoren en seizoenkaarthouders heel hard wegrennen, dan zou Roda maximaal 3,7 miljoen aan inkomsten hebben. Ze gaan echter doodleuk uit van een begroting van 5,2 miljoen euro voor volgend seizoen. Verschil is 1,5 miljoen euro. Maar Roda stelt zelf “maximaal” 900.000 euro tekort te komen. Het verschil daar weer tussen? Precies 6 ton. Rekent Roda nog een keer op 6 ton aan eredivisievergoeding? Of verwachten ze 6 ton meer binnen te halen aan sponsors en kaartverkoop? Linksom of rechtsom wordt er wel weer heel optimistisch gedacht.

Volgens mij mag een club volgens de regels van de KNVB helemaal niet aan een seizoen beginnen met een tekort op de begroting, behalve als iemand garant staat voor dat tekort. Komende weken wordt pokeren op niveau, want de simpele rekensom die ik maak, kan een investeerder ook maken, die weet dat 9 ton inleggen echt niet genoeg is om komend seizoen uit te zingen. Ik ben heel benieuwd met welke investeerder Roda aan komt zetten. Zal wel weer wat fraais zijn. Ik hoop dat ze sportief nog eens zo’n seizoen als afgelopen jaar hebben, dan denk ik dat ze blij mogen zijn als ze 3 miljoen aan inkomsten halen en is het gat op de begroting weer meer dan twee miljoen. Roda heeft echt de spiraal naar beneden ingezet, hopelijk blijft dat goed doorgaan!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle, TPC

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 10:57
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6497
De Kerkraadse politiek maakt zich zorgen over het feit Roda JC de begroting van volgend seizoen niet rond krijgt. Tijdens een commissievergadering maandagavond werd bekend dat de club nog zeker negen ton te kort komt.
De hoop is op dit moment gevestigd op een mogelijk nieuwe eigenaar. Naast het tekort meldde Bert Peels van de Stichting Samen Roda JC namelijk dat huidig Roda JC-eigenaar Frits Schrouff na dit seizoen stopt met investeren in de club, maar ook dat Schrouff mondeling akkoord is met een nieuwe investeerder.

Deze persoon zou het gat moeten dichten en de aandelen van Schrouff moeten gaan overnemen ...

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 10:58
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6498
Jacques, het bedrag wat roda tekort komt, is niet 9 ton maximaal, maar minimaal 9 ton! Dat is wel een groot verschil. Wat ik me wel afvraag waarom springt Stienstra niet in?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 12:25
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6499
Je hebt gelijk middenstip... verkeerd gelezen. Alleen maar des te absurder, bij voorbaat al weten dat je minimaal 9 ton te kort komt. Als ze een beetje een seizoen hebben zoals dit jaar zal dat eerder rond de twee miljoen zitten.

Stienstra had er natuurlijk, maar achteraf is altijd makkelijk praten, tien jaar geleden vol in moeten stappen. Nu ben je al pakweg twee miljoen per seizoen kwijt om Roda overeind te houden als subtopper in de eerste divisie. Een paar jaar geleden was dat bedrag 3 à 4 miljoen per seizoen, maar dan had je wel een middenmoter in de eredivisie. Om Roda nu naar dat niveau terug te brengen, daar is wel wat meer geld voor nodig.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 12:27
Bieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 156
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6500
Ik ben bang dat als de nood daar echt hoog is er toch weer genoeg personen inspringen om de boel overeind te houden.
Op dit moment wordt er vooral een spelletje gespeeld om te kijken hoeveel van het gat gedicht kan worden door de burger en middels een eventuele investeerder/passant. Maar echt compleet omvallen dat zie ik zo gauw niet gebeuren.
Uiteraard vind ik het niet erg om in deze kwestie flink ongelijk te krijgen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 12:52 14 mei 2019 13:00 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6501
Eigenaar van medisana, shirtsponsor van roda beweert dat de G7 roda enkel flink tot op het bot saneert zodat zij heel goedkoop zouden kunnen instappen.
Tis in ieder geval typisch als je veel geld hebt en de boel wil redden er niet met z'n allen instapt. Wat wil je dan bereiken. Saneren kan iedereen. Alhoewel, op dit moment laat men een gat over van een paar ton die een nieuwe investeerder meteen voor zijn kiezen krijgt. Alleen om niet een nog grotere benodigde stap terug te doen.
Eind vd week komt er blijkbaar meer overnamenieuws vwb deze poppenkast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 13:18 14 mei 2019 13:21 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6502
Ze hebben ook nog de troefkaart "Wat Twente heeft gedaan, mogen wij natuurlijk ook." in de kast liggen.
De vraag is kan *oda 2.0 in uitgeklede vorm überhaupt dat stadion dragen?
Zoja, dan zie ik de gemeente wel het gat dichten dan zelf failliet gaan aan hun eigen vastgoed.

Maar op de lange termijn zit hun echte ondergang verweven in hun cultuur:

- Uitfluiten van hun eigen spelers is cultureel geaccepteerd (motiveert geen hond die voor spek en bonen komt voetballen.)
- Grootheidswaanzin op de transfermarkt (Denken in tonnen ipv duizenden euro's)
- Altijd afhankelijk willen zijn van geldschieters (Iemand moet het collectieve brein zijn. Iemand moet de portemonnee trekken. Wij zijn slechts de profiteurs.)
- Het gebrek aan loyaliteit. Qua stadionbezetting het massaal laten afweten als mijlpalen niet behaald worden. ( Van 10.000 supporters naar 3500 op tijd van enkele maanden) (Ter vergelijking met ons, zelfs na bijna 20 jaar eerste divisie halen wij een hoger gemiddelde aan toeschouwers dan *oda in de laatste maanden.) (Heel andere beleving.)

Kortom als de niet sluitende begroting ze al niet failliet maakt, dan doen de eigen supporters dat zelf wel bij een (lang) verblijf in de eerste divisie. De bubbel uit de jaren negentig is gesprongen, Schrouff is inmiddels uitgekleed als spuit 11 als laatste instapper in het 'Ponzi Scheme'(19 miljoen euro aan bami de oven in.. Jezus Christus). Maar het realiteitsbesef dringt nog steeds niet bij hun door dat wat ze de afgelopen 20 jaar hadden eigenlijk een piramide spel was en dat ze moeten veranderen naar hun daadwerkelijke begroting. Ook al is dat in een vorm van (tijdelijke) hibernatie. Zoals MVV dat sinds 2010 heeft gedaan om schuldenvrij te worden. Maar dat zullen de Kardashians, de Hiltons en Gaynors daar niet kunnen accepteren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 13:26
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6503
Vergeet de 4 miljoen van AK niet. totaal dus 23 miljoen verbrand in 3,5 jaar met als resultaat een plek ónder MVV (met een begroting rond de drie miljoen) én jaarlijks nog steeds oplopende schulden. We mogen concluderen dat die club simpelweg niet levensvatbaar is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, jovkle, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 14:15
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6504
Schrouff: 'Eindelijk een serieuze kandidaat-koper voor Roda'
Frank MoonenGeplaatst opdinsdag 14 mei 2019 - 12:38
Frits Schrouff is opgelucht dat er eindelijk een serieuze kandidaat is die Roda JC wil overnemen. Dat zegt de clubeigenaar in gesprek met L1.
De afgelopen maanden is Schrouff tientallen keren benaderd door allerlei partijen. Schrouff werd er af en toe een beetje verdrietig van, zegt hij, omdat hij geen vertrouwen had in deze kandidaat-kopers. Zelfs maandagavond werd hij nog benaderd door mensen die zijn aandelen willen overnemen.
Vertrouwen
In de partij waarmee nu serieus wordt gesproken, heeft Schrouff wel vertrouwen. Omdat er geheimhoudingsplicht is afgesproken, mag hij er niet veel over zeggen. "Maar ik heb vertrouwen in deze man, die zich enkele weken geleden meldde. We hopen aan het einde van de week tot een intentieverklaring te komen," zo zegt Schrouff.
Lees ook: Mondeling akkoord Schrouff met nieuwe eigenaar Roda JC

Video: Schrouff over kandidaat-koper Roda (14 mei 2019)
Bekijk video
Alle media bekijken
Tijd dringt
Schrouff beseft dat de tijd dringt omdat er uiterlijk 15 juni een begroting bij de KNVB moet liggen waarmee Roda moet aantonen dat de club voldoende geld heeft om komend seizoen niet in de financiële problemen te komen. "Daarom moet er over twee weken een handtekening staan", zegt Schrouff. Er is op dit moment een tekort van 900.000 euro en dat bedrag zou door de nieuwe eigenaar gedekt moeten worden. Toch wil Schrouff meer garanties van de toekomstige nieuwe eigenaar. "Ik wil een garantie voor de komende drie tot vier jaar, zodat Roda langzaam weer kan bouwen aan een gezonde toekomst."
Gratis
Als de overname doorgaat, krijgt de nieuwe eigenaar 79 procent van de aandelen in handen. Schrouff hoeft er geen euro voor. "Want anders schiet de club er nog niks mee op", zegt hij. De 79-jarige Landgraafse zakenman heeft de afgelopen jaren al 19 miljoen euro in de club gestopt.
Kapitein
Mocht de deal met de geheime kandidaat om de een of andere reden toch niet doorgaan, dan laat Schrouff de club niet in de steek, zegt hij. "Misschien moet ik weer gaan werken om nog wat geld te verzamelen om het toch nog draaiende te houden", zegt Schrouff. "Ik ga als kapitein van het schip als laatste van boord."


We zullen dus nog even verder moeten dromen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 18:37
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6505
Op 't Prikbord van Aachen-Nord spreken ze weer over een dubieuze Rus, Ponomarev genaamd, die *oda zou overnemen. Nou ik begin nu al te lachen, nee zit al een aantal dagen te lachen!! Wat een lachwekkende vertoning daar weer!! En iedereen gelooft er weer in. Wordt vervolgt!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2019 19:08
Pentakel
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6506
als MVV (of FSC) echt handig zouden zijn zouden ze een stroman de club im osten moeten laten "kopen", de boel traineren om vervolgens de boel om te laten kiepen. Dat zou nog eens een stunt zijn en getuigen van een echte rattenmentaliteit net zoals er regelmatig in het "gewone"bedrijfsleven gebeurt. (oa. Sphinx is ook zo leeggeplukt/weggeconcurreerd)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2019 00:19 15 mei 2019 00:22 door Pentakel.
Pentakel
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6507
www.limburger.nl/cnt/dmf20190514_0010557...wie-gaat-roda-verder

Die nieuwe rus is dus onberekenbaar en kan zomaar zijn dat hij “garant” staat voor t tekort op de nieuwe begroting maar vervolgens wel zijn geld kwijt is als de knvb na de garanstelling besluit om geen buitenlandse investeerders meer toe te laten. Zul je dadelijk ook nog zien dat die rus de tekorten dekt en vervolgens die Dionne wiertz de gesaneerde club voor nop overneemt.

Dallas en Dynastie is er niets bij en Popcorn time en Netflix kunnen geen betere soap bedenken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2019 12:44 15 mei 2019 12:44 door Zoewiezoe.
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6508
Ponoramev is de eigenaar van KFC Uerdingen. Die zijn weliswaar in sneltreinvaart van het 5e nivo doorgestoten naar de 3e Liga. Maar daar gaat het niet zo lekker als meneer P. wel zou willen. Dus die hebben dit seizoen 5 !!! trainers versleten. Hij ligt nu met de gemeente Krefeld in de clinch over de renovatie van de Grotenburg, hun thuishaven. Die is afgekeurd voor dit nivo dus Uerdingen heeft dit seizoen in het stadion van MSV Duisburg haar thuiswedstrijden afgewerkt. Maar ik heb begrepen dat dat voor volgende seizoen geen optie meer zou zijn. P. dreigt te vertrekken als de gemeente niks doet met het stadion. Gaat de gemeente overstag zal hij mi niet vertrekken in Uerdingen. En dat zou toch de voorwaarde moeten zijn om in Kerkrade in te stappen. Ivm eigenaarsrechten in meer dan 1 club.
Enfin; als hij wel naar Kerkrade gaat. Ik wens ze veel succes. De man is wispelturig (nogmaals 5 trainers …) en op macht belust (hij wil dat de 50+ 1 regel overdwijnt in Duistland). Zo iemand zou ik hier niet aan de touwtjes willen zien trekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2019 13:04
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6509
Wij hebben liever Frituur Reitz.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2019 13:43
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 243
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #6510
Opvliegend mannetje inderdaad, maar laat het geld wel flink rollen.
Haalde veel spelers met bundesliga ervaring binnen in Uerdingen, dit zal altijd de vraag blijven wil je dit als je club of blijf je aanmoderren in de marge?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.390 seconden