Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

27 mrt 2018 12:21 27 mrt 2018 12:25 door Fortuna88.
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5716

Janepie schreef :

Fortuna88 schreef :
Afspraak is afspraak normaal, alleen wat ik wil aangeven is dat deze ‘afspraak’ niet is gemaakt in de tijd dat Gün bij Fortuna is, dat was voor zijn tijd door andere bestuursleden. Als er niks is vastgelegd is dat niet handig van een zakenman.


Ah dus alles van 'voor Gün zijn tijd bij Fortuna" moet vergeten en doorgestreept worden? Rodaïaanse praktijken noemt men dat.


Als dat inderdaad niet is vastgelegd door RTB toen der tijd dan kan Isitan zich inderdaad beroepen op ‘voor mijn tijd’. ‘ niet op de hoogte’ ect ect. Staat het wel ergens op papier, en als de rechter Fortuna ongelijk geeft moet Gün gewoon betalen, maar zover zie ik het niet komen. Ik lig er ook niet wakker van, dit gaat gewoon opgelost worden. Dat de rust maar terugkeert bij de club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 12:31 27 mrt 2018 12:33 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3827
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5717
Wat een onzin, een rechter zal daar geen enkele rekening mee houden. Hoe kom je er bij dat "voor mijn tijd" een juridisch argument is inzake wel of niet bestaan van vordering op een rechtspersoon? Of dat het alleen hangt op het punt of er iets op papier staat? Je lult echt maar wat hè.

- Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig. Er hoeft dus niets op papier te staan.
- Een rechtspersoon is aansprakelijk voor overeenkomsten aangegaan door voorgaande besturen. Er is geen magische kwijting bij het krijgen van een nieuw bestuur/nieuwe eigenaar. Als dat wel zo zou zijn, dan zouden zowel Fortuna, als MVV, als Roda niet zo vaak in de financiële problemen zitten.

Natuurlijk is een mondelinge overeenkomst lastiger aan te tonen. Ik snap heus wel dat Ter Borgh niet gigantisch sterk staat. En dat het oerdom van hem is om Fortuna geld te verstrekken zonder iets op papier vast te leggen. Maar zeggen dat als er niets op papier staat, Fortuna ook nergens aan gebonden is, dat slaat nergens op.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 12:34
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5718

Jacques schreef : Wat een onzin, een rechter zal daar geen enkele rekening mee houden. Hoe kom je er bij dat "voor mijn tijd" een juridisch argument is inzake wel of niet bestaan van vordering op een rechtspersoon? Of dat het alleen hangt op het punt of er iets op papier staat? Je lult echt maar wat hè.

- Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig. Er hoeft dus niets op papier te staan.
- Een rechtspersoon is aansprakelijk voor overeenkomsten aangegaan door voorgaande besturen. Er is geen magische kwijting bij het krijgen van een nieuw bestuur/nieuwe eigenaar. Als dat wel zo zou zijn, dan zouden zowel Fortuna, als MVV, als Roda niet zo vaak in de financiële problemen zitten.

Natuurlijk is een mondelinge overeenkomst lastiger aan te tonen. Ik snap heus wel dat Ter Borgh niet gigantisch sterk staat. En dat het oerdom van hem is om Fortuna geld te verstrekken zonder iets op papier vast te leggen. Maar zeggen dat als er niets op papier staat, Fortuna veilig is, dat slaat nergens op.


Nou oke dan, duidelijk! Ik dacht inderdaad dat het iets anders in elkaar zat. Laat de rechter maar beslissen en in het slechtste geval moet Fortuna een regeling treffen met RTB en kunnen we weer verder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 12:36
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3827
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5719
Hoe kun je dat denken? Serieuze vraag, waarom nemen MVV, Fortuna en Roda dan niet gewoon om de twee jaar een nieuw bestuur? Volgens jouw denkwijze worden dan alle schulden geschrapt "want voor mijn tijd!"? Hoe kom je bij zoiets? En vooral: hoe kom je er bij om het op internet te kalken? Is er geen stemmetje in je achterhoofd dat zegt "ik heb echt geen flauw idee waar ik het over heb, laat ik maar niet reageren"?

Ik heb dit al eerder gezegd. Vrijwel ieder bericht van jou op deze site bevat aantoonbare onjuistheden. Blijf gewoon weg.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 12:40
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5720

Jacques schreef : Hoe kun je dat denken? Serieuze vraag, waarom nemen MVV, Fortuna en Roda dan niet gewoon om de twee jaar een nieuw bestuur? Volgens jouw denkwijze worden dan alle schulden geschrapt "want voor mijn tijd!"? Hoe kom je bij zoiets? En vooral: hoe kom je er bij om het op internet te kalken? Is er geen stemmetje in je achterhoofd dat zegt "ik heb echt geen flauw idee waar ik het over heb, laat ik maar niet reageren"?

Ik heb dit al eerder gezegd. Vrijwel ieder bericht van jou op deze site bevat aantoonbare onjuistheden. Blijf gewoon weg.


Let maar op, Fortuna wint deze zaak gewoon en dat is wat ik maar wil aangeven. Of het netjes is van Fortuna? Nee absoluut niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 12:41
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 283
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5721
Fortuna88, is het echt teveel gevraagd om je enigszins in de materie te verdiepen voordat je allerlei ongefundeerde beweringen op het MVV-forum plaatst? Dat de gebruikers hier je moeten wijzen op de rechtsgeldigheid van een mondelinge overeenkomst of het feit dat een bestuur als rechtspersoon aansprakelijk is voor schulden uit een verleden.

Zou lekker makkelijk zijn. Torenhoge schulden maken, van bestuur wisselen en weer met een schone lei beginnen. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 12:51 27 mrt 2018 12:51 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5722
De door Ter Borg geclaimde deal is naar diens zeggen bekend bij Sjra Philippen. Diezelfde Philippen vervult momenteel nog steeds een functie bij Fortuna, in de Raad van Toezicht zit, al is onduidelijk wat hij precies doet (zelfs het persbericht over zijn benoeming komt niet verder dan 'is een Fortunees in hart en nieren en heeft veel ervaring'). Ik ken er het fijne niet van. Maar los van dat het hele 'voor Gün's tijd dus boeit niet' principe nergens op slaat lijkt er dus op het eerste gezicht wel degelijk nog steeds een directe bestuurlijke link te zijn tussen het heden en de tijd van voor Gün en de bewuste garantstelling van Ter Borg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 12:55
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5723
En laat nou net die Sjra Philippen een geslepen hond zijn die niet te vertrouwen is!!

Moet al kotsen als ik die walgelijke vent zie!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 13:15
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5724

omnisciens schreef : Beste MVV supporter,

Vreemd dat u nog geen reactie heeft dus wil ik het graag hier openbaar uitleggen.

Veel, heel veel mensen onderschatten de operatie van het organiseren van een bus reis voor 800 man. Het is helaas niet simpelweg een bus huren instappen en wegwezen. Vooraf vind er al regelmatig overleg plaats en moeten we allereerst eens opzoek naar een maatschappij die ons (toch een groep met een minder goede naam) wil brengen. Daarnaast moet je ook nog naar een in hun ogen vijandelijke locatie. Bang voor schade etc.
Wij red. Sc. Hadden n al tijdig een maatschappij gevonden voor de vrijdag. Vanwege het credo wij rijden naar iedere wedstrijd en de daarbij behorende kosten van minimaal 12 ritten paar jaar waarbij de bus maar half vol zit (en wij dus moeten bijleggen) is een wedstrijd als fortuna uit een van de weinige wedstrijden om er iets aan te verdienen en zo de kosten van de andere wedstrijden te dekken. Zodoende is er gekozen voor streekvervoer idem omdat de andere grote maatschappijen niet willen of geen bussen beschikbaar hebben voor risico duels. Toen kwam op vrijdagmiddag pas het bericht dat de wedstrijd niet door ging. Ipv van de gereserveerde 8 bussen hebben we er toen maar 7 kunnen regelen tussen vrijdag 12:30 en 17:00 een hels karwei. Ondertussen regende het berichten en afmeldingen van mensen die niet konden gaan op maandag avond. Ik ging dus uit van een afmelding van 50 personen. De bussen van de sc waren al om 18:00 op de gevraagde plaats bij het stadion. Toen bleek dat twee bussen van de andere supporters groepen te laat zouden arriveren begon met pas later met fouilleren. Ze waren immers cluster 1. Over het beginnen van fouilleren. Vertekken etc hebben wij helemaal maar dan ook helemaal niks te zeggen. Het liefste zaten onze supporters al meteen in de bus. En was iedereen chill. Daarnaast bleek dat veel afmeldingen toch waren komen opdagen en we hadden al een bus minder. Dus eigenlijk dubbele problemen. Toen is er besloten vol gooien en rijden. Het was inderdaad chaotisch en bar kut om het even zo te zeggen. Als je dan nog met 3-0 verliest is het helemaal klote.
Er is overleg geweest met mvv en stel we halen playoffs dan worden dingen heel anders geregeld. Er zal eerder begonnen worden met fouilleren en er zal alleen gereden worden in touringcars met alleen zitplaatsen. Mits het roda of fortuna word. Ivm de korte afstand. Mocht het streek vervoer zijn zetten we meer bussen in. Om staan tot een minimum te beperken.
Hopende op een bevredigend antwoord.
Groetjes


Bedankt voor de reactie.
Ik snap alleen niet waarom er dan na de wedstrijd totaal geen communicatie is van uit de supportersclub.
Was er dan niemand binnen de supportersclub die het idee had, laten we met wat informatie naar buiten komen? mensen hebben recht op informatie waarom we ze als vee vervoerd hebben! terwijl er 30-35 euro betaald is voor kaartjes en vervoer.
Dat vind ik persoonlijk heel erg amateuristisch.
De hele wereld draait om communicatie en het communiceren met elkaar.
Hoe kunnen ik en andere begrijpen hoezo het vervoer dramatisch was als jullie helemaal niets communiceren?
Dan was er wellicht begrip geweest voor het vee vervoer. Nu niet aangezien ik zelf moeite heb moeten doen om een antwoord te krijgen.
Jullie maken het jezelf alleen maar moeilijker, ik heb 2 mails moeten sturen en hier op het forum 2x moeten reageren voordat ik een reactie kreeg.
Of mijn eerste mail nu wel of niet is aangekomen doet er even niet toe want dat blijft een welles nietes kwestie. Maar het blijft vreemd dat de persoon die op CC stond kan verifiëren dat het email adres van de supportersclub correct was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 13:32
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5725
Fortuna blijft FIOD en KNVB wel extra gronden voor nader onderzoek aanleveren. Eerst de enveloppen met cash betalingen en nu dit.
Leningen die niet op papier staan? Die zijn dus mogelijk ook niet bij de KNVB gemeld. En dat kan betekenen dat ze de KNVB een onjuiste voorstelling van zaken hebben gegeven op basis waarvan ze in categorie 2 terecht kwamen. Met een beetje kwade wil kun je spreken van valsheid in geschrifte. En daarmee zetten ze de licentie op het spel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 13:41 27 mrt 2018 13:43 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5726
Net ook op de site van de buren gekeken. Daar vond ik het artikel waarin al met zoveel woorden wordt bevestigd dat fortuna met die schuld geen licentie meer zou hebben gehad. Wel bizar dat ze dit niet als een lening beschouwen. Uiteraard is het doordat de garantie is ingeroepen van rechtswege omgezet in een vordering van ter Borgh op Fortuna. Dan mag die Gün dat mismanagement noemen, fortuna zal het toch echt moeten terugbetalen.

René ter Borgh wil de 618.000 euro waarvoor hij garant stond bij Fortuna Sittard terugbetaald krijgen van de club. Dat werd gisteren duidelijk tijdens een rechtszaak waarin de eerstedivisionist en de zakenman tegenover elkaar stonden.



Tussen juli 2014 en juli 2016 stak Ter Borgh particulier en via zijn drie BV’s ruim zes ton in de toen noodlijdende Sittardse club. Het meeste geld ging naar Fortuna, maar Ter Borgh deed ook rechtstreekse betalingen aan onder meer de kledingsponsor. Volgens de ondernemer is het nu tijd voor terugbetaling. Want, zo stelt Ter Borgh, dat is mondeling zo afgesproken. Volgens Fortuna is een garantstelling geen lening, zijn er geen afspraken gemaakt en hoeft de club dus niks terug te betalen.

Ter Borgh raakte in 2014 betrokken bij Fortuna, omdat zijn zoon Jordy (tegenwoordig onder contract bij FC Oss) er speelde. „De club gaf aan in zwaar weer te verkeren en vroeg mij garant te staan”, vertelt de erevoorzitter van Almere City aan de rechter in Maastricht. „Dat heb ik gedaan, net als Jo Abelshausen en Sjra Philippen. Daarmee is de club van de ondergang gered. Maar het was geen cadeautje.”

Volgens Ter Borgh zijn daarover mondelinge afspraken gemaakt in bijzijn van de zogenaamde ‘Raad van 11’, een ludieke naam voor een groepje bestaande uit bestuurders, adviseurs en financiers. Volgens Fortuna staan de transacties van Ter Borgh niet in de boeken. „Omdat het geen lening was. Was dat wél zo, dan hadden we waarschijnlijk geen licentie gekregen”, aldus Fortuna’s advocaat Ray Eikelboom.

Ter Borgh betaalde merendeels via zijn bedrijven (Ruitenheer, Ter Borgh Beheer en Marketing BV) en slechts een relatief klein bedrag privé, wat het volgens de rechter een lastig verhaal maakt. „De rechtspersonen moeten terugvorderen en dat zijn in dit geval de BV’s.” Op persoonlijke titel heeft Ter Borgh een kleine 100.000 euro uitgegeven. Van alle garantstellingen was 15.000 euro in contanten, de rest via bankoverschrijvingen.

De rechter gaf verder aan te vermoeden dat wanneer Fortuna de dikke zes ton in één keer zou moeten ophoesten, de club mogelijk failliet is. Dat is wat Ter Borgh betreft niet de bedoeling. „Ik heb al vaker aangegeven dat het best gespreid over bijvoorbeeld tien jaar kan worden terugbetaald. Het is niet mijn intentie de club omver te schoppen.”

De garanties gaf Ter Borgh in de tijd vóór het aantreden van huidig eigenaar Isitan Gün, die de zitting bijwoonde. „Ik heb de boekhouding bij mijn aantreden bestudeerd en we zijn geen betalingen verschuldigd. Wat ik wel heb gezien, is vijftien jaar lang mismanagement. Deze claim is absurd.”

Fortuna en Ter Borgh nemen nu vier weken de tijd om samen tot een oplossing te komen. Lukt dat niet, dan doet de rechter uitspraak, eventueel na het horen van getuigen uit die ‘Raad van 11’.

Bron: De Limburger

De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 13:47
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5727
en als het geen leningen zouden zijn dan zal de FIOD toch wel wat vragen gaan stellen over deze 'schenkingen'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 14:35
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5728

Fortuna88 schreef :

Jacques schreef : Wat een onzin, een rechter zal daar geen enkele rekening mee houden. Hoe kom je er bij dat "voor mijn tijd" een juridisch argument is inzake wel of niet bestaan van vordering op een rechtspersoon? Of dat het alleen hangt op het punt of er iets op papier staat? Je lult echt maar wat hè.

- Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig. Er hoeft dus niets op papier te staan.
- Een rechtspersoon is aansprakelijk voor overeenkomsten aangegaan door voorgaande besturen. Er is geen magische kwijting bij het krijgen van een nieuw bestuur/nieuwe eigenaar. Als dat wel zo zou zijn, dan zouden zowel Fortuna, als MVV, als Roda niet zo vaak in de financiële problemen zitten.

Natuurlijk is een mondelinge overeenkomst lastiger aan te tonen. Ik snap heus wel dat Ter Borgh niet gigantisch sterk staat. En dat het oerdom van hem is om Fortuna geld te verstrekken zonder iets op papier vast te leggen. Maar zeggen dat als er niets op papier staat, Fortuna veilig is, dat slaat nergens op.


Nou oke dan, duidelijk! Ik dacht inderdaad dat het iets anders in elkaar zat. Laat de rechter maar beslissen en in het slechtste geval moet Fortuna een regeling treffen met RTB en kunnen we weer verder.

Een regeling treffen, kijk daar komt de koempelmentaliteit uit de Westelijke Mijnstreek weer naar boven en maar afgeven op die Koempels uit de Oostelijke Mijnstreek. Zolang het in het straatje past niks aan de hand, is er wel wat aan de hand moeten anderen het maar oplossen cq bewijzen (?!). Wat mij betreft zijn jullie niks beter dan die klote club uit Aachen Nord en ik hoop dat zowel FSC en RJC keihard afgestraft gaan worden op zowel sportief als financieel vlak.

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 14:57
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5729
Het treffen van een regeling kon wel eens lastig worden als het management van fortuna de claim als 'absurd' betitelt.
Voor hetzelfde geld denkt Ter Borgh, 'barst maar, ik eis het hele bedrag in één keer op'.
Als ik aanneem dat dit artikel in DDL correct is (niet altijd goed om daar maar vanuit te gaan, maar goed, stél dat het klopt), dan zien we dat fortuna erkent dat er bedragen zijn ontvangen, en dat het terugbetaald moet worden maar dat er niet vastgelegd is wanneer. Dat betekent dat deze bedragen in principe per direct opeisbaar zijn. Daar kan de rechter wel wat respijt geven maar het ziet er voor de club toch niet florissant uit als ik dit zo lees.
En naast het directe financiele risico is daar nog de KNVB. Dat wordt ook een interessante.
Tot slot: het lijkt erop dat Gün niet helemaal juist is geinformeerd over de risico's bij fortuna toen hij instapte. Of dat nog gevolgen heeft moeten we afwachten maar blij zal hij niet zijn met deze ontwikkeling.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 18:14
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5730
Ik snap het nog steeds niet. Waar komt die @Fortuna88 opeens vandaan? Nooit gezien. En nu er zich een miljonair bij Fortuna heeft genesteld en zijn clubje even boven MVV schijnt te eindigen, komt hij uit de hoed. En owee als er iets gezegd wordt over lijken uit de kast, want nee dat is niet waar, en nee wacht maar, we winnen dat, en nee, zorg jullie maar eens dat....en nee jullie hebben zeker nog nooit....enz enz enz...nogmaals, wat ben je toch een vreselijke droeftoeter!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.368 seconden