Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

18 mrt 2018 17:29
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5656

jeoff schreef : En wat te denken van scheidsrechter Janssen? Hij maakte regelmatig fouten en allemaal in het voordeel van Roda, de commentator maakte er ook regelmatig opmerkingen over. Vlak voor de 0-1 had bijv NAC eigenlijk een vrije trap verdiend + gele kaart voor Roda maar hij liet gewoon doorspelen.

Is me al vaker opgevallen dat Janssen vaak wat in het voordeel van Roda fluit. Denk ook aan de finale van de PO's vorig seizoen. Is natuurlijk een Limburger en heeft blijkbaar toch enige sympathie voor onze buren. Goede zaak dat hij stopt na dit seizoen want het begint stilaan wel op te vallen. Los daarvan wel een typische Roda-overwinning tegen een jong team met veel meer kwaliteit, maar met nog weinig effecientie. Hopelijk gaat Twente zich eindelijk eens herpakken, anders dreigt Twente laatste te worden. Gezien het programma gaat Roda nog wel de nodige punten pakken de komende weken, net als Sparta en Twente.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2018 17:33 18 mrt 2018 17:35 door ouwe rot.
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5657
Play off
Fortuna- Roda

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2018 18:05 18 mrt 2018 18:07 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5658
Scheidsrechter Janssen heeft eens openlijk toegegeven fan te zijn van Rjc. Bizar daarom dat hij de PO floot tussen Rjc en MVV!! En wederom in deze ontknoping schuift de KNVB scheidsrechter Janssen naar voren!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2018 20:01
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5659

Schapendonk schreef : Scheidsrechter Janssen heeft eens openlijk toegegeven fan te zijn van Rjc. Bizar daarom dat hij de PO floot tussen Rjc en MVV!! En wederom in deze ontknoping schuift de KNVB scheidsrechter Janssen naar voren!!


Het spijt me Schapendonk, maar in dit geval moet ik je tegenspreken. Ik ken Ed persoonlijk al jaren en ik kan je verzekeren dat hij geen RJC fan is :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2018 21:32 18 mrt 2018 21:36 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5660
Nou een MVV-fan is hij zeker niet! Want hij heeft er al verschillende overduidelijk om zeep gefloten bij ze! Twee weet ik zeker. MVV-NAC en Rjc-MVV. En het kan aan mij liggen, maar het zag er erg vreemd uit! Hij past met stip in het rijtje Naaihuis en Hitler. Die 3 zijn het ergst van allemaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2018 08:55
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5661
Balen van NAC inderdaad, Roda steelt daar de punten. Maar ach, het was ook onrealistisch om te denken dat Roda opeens letterlijk alles verliest. En bekijk het vanuit een wat groter plaatje: Roda had vier wedstrijden op rij om punten te pakken. Uit naar Willem II, en daarna thuis tegen Heracles en Sparta die beiden nog geen uitwedstrijd gewonnen hadden, en ten slotte in Breda tegen NAC. Voorafgaand aan dit kwartet wedstrijden stond Roda voorlaatste, twee punten boven Sparta, en maar drie punten achter NAC en Willem II. Roda had in die vier wedstrijden een grote stap weg van rechtstreekse degradatie en zelfs richting ontlopen play-offs kunnen doen. Pak de stand er maar bij, Sparta heeft Roda ingehaald en NAC en Willem II hebben een gat van zeven punten. Ontlopen play-offs is voor Roda op dit moment geen reële optie en de laatste plaats (Twente) staan ze maar één punt voor. Dus al met al is de situatie van Roda na deze vier wedstrijden waar het moest gebeuren alleen maar verslechterd. Dat Twente het nóg slechter doet, is het enige dat jammer is.

Roda speelt de komende weken uit bij Vitesse die drie niveaus te goed zijn voor dit Roda, thuis tegen Zwolle dat weer in vorm komt, graag op kunstgras speelt en de puntjes nodig heeft in de strijd voor Europees voetbal, uit naar Groningen dat alles te bewijzen heeft voor eigen publiek en vervolgens komt PSV op bezoek. Heel veel punten zie ik Roda in die wedstrijden niet pakken. Groningen moet bijvoorbeeld de week voor Roda op bezoek komt uit naar Heerenveen. Zoals Groningen dit seizoen speelt, verliezen die bij Heerenveen. Aangezien dat voor Groningen de wedstrijd van het jaar is, zitten die vervolgens tegen Roda vol motivatie om eens lekker uit te halen. En Roda - PSV zou voor PSV de kampioenswedstrijd kunnen zijn. Daar zie ik misschien nog wel het grootste risico van deze serie: PSV dat liever thuis kampioen wordt, of dat het weekend er voor al kampioen is geworden en midweeks tegen Roda geen gas meer geeft. Kortom: er zitten wat afhankelijkheden in maar Roda krijgt de komende wedstrijden tegenstanders waar ze op voorhand weinig punten tegen gaan halen. Na deze serie nog maar twee wedstrijden te gaan, in Venlo en thuis tegen Den Haag. VVV is dan waarschijnlijk uitgevoetbald, hopelijk geven die geen cadeautje weg. En Den Haag zal er volledig aan liggen of die nog voor Europees voetbal/halen play-offs moeten gaan. Troost is dat ook Twente en Sparta op het eind dat soort wedstrijden hebben. Ik zie het zonnig in. Roda eindigt sowieso bij de laatste drie. Wie er uiteindelijk laatste eindigt valt nu nog niet te zeggen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2018 11:47 19 mrt 2018 11:49 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5662
Janssen, alweer Janssen. Wie dik ligk 't d'r bovenop, eders kier opnui weer. Sorry Kloeteklaos, mer es dee geine fan is vaan die club daan weit iech 't ouch neet mie.

PS: Schapendonk, God besteit en is zier zeker geine mof ;)

Voorwaar ik zeg u, zij hebben hun loon al gehad.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2018 12:32
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5663

MVVke schreef : Janssen, alweer Janssen. Wie dik ligk 't d'r bovenop, eders kier opnui weer. Sorry Kloeteklaos, mer es dee geine fan is vaan die club daan weit iech 't ouch neet mie.

PS: Schapendonk, God besteit en is zier zeker geine mof ;)

Voorwaar ik zeg u, zij hebben hun loon al gehad.....


Ik ken Ed dusdanig lang en dusdanig goed dat ik hier nogmaals zeggen dat hij dat absoluut niet is.
Het staat iedereen uiteraard vrij te denken wat hij wil. Ik ga er in ieder geval niet verder op in, zeker niet als het gaat om die club uit Aken-Noord die wat mij betreft direct naar de reserve 5de klasse teruggezet mag worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2018 13:43
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5664
Ik heb de hele wedstrijd zitten kijken omdat ik hoopte op een flinke afstraffing tegen een NAC in vorm. Een gelijkspel zou niet onverdiend zijn geweest, maar ze hebben de punten zeker niet gestolen. Wat Janssen betreft, hij heeft twee keer nagelaten een corner toe te kennen aan NAC en gaf een gele kaart aan de thuisploeg die hij aan de andere kant niet gaf, maar hij heeft geen kapitale fouten gemaakt die het wedstrijdbeeld hebben beïnvloed. Niet verzuimd om een glaszuivere strafschop toe te kennen of een rode kaart over het hoofd gezien. Met elke andere scheids had NAC ook niet gewonnen hoor.

Ik begin langzamerhand wel een beetje te vrezen voor FC Twente. Lange tijd heb ik gedacht dat Verbeek de boel nog wel op de rit zou krijgen en dat de punten vanzelf zouden volgen. Echter staat Verbeek nu 19 wedstrijden aan het roer en daarvan hebben ze er 1 (!!) gewonnen. Dit is uiteraard geen goede basis om te verwachten dat Twente nog wel een paar keer gaat winnen in het restant van het seizoen. Ze voetballen in ieder geval zeker niet beter dan Roda ondanks dat ze spelers als Assaidi, Jensen en Maher hebben lopen. Hun verdediging (inclusief keeper) is in ieder geval nog slechter dan die van Roda.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2018 14:07
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5665
@Larsbak, Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt, maar op het roda prikbord zeggen meerdere mensen ook dat Janssen hun geholpen heeft door oa. niet te fluiten voor een dikke overtreding van roda vlak voor de goal. Als zelfs de roda supporters dit al zeggen weet je genoeg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2018 16:22
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5666
Dat was inderdaad een overtreding net over de middellijn op de helft van Roda. Had ie voor moeten fluiten, maar kende een inworp toe aan Roda op eigen helft. Anderhalve minuut later lag ie erin na een lange bal van een centrale verdediger. Dit was een van de momenten die inderdaad in het voordeel viel van Roda, maar om nou te zeggen dat ze daardoor hebben gewonnen. Ik wilde slechts aangeven dat ik geen directe invloed van Janssen op het eindresultaat heb gezien, hoe graag ik ze ook had zien verliezen.
In ieder geval vinden ze in het Oosten dat ze altijd de scheids tegen hebben en daardoor verliezen; dat was nu duidelijk niet zo. Waarschijnlijk vind je er nog een paar die zullen beweren dat ze in het linkerrijtje zouden staan als ze niet steeds de scheids tegen zouden hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2018 06:06
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 372
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5667
Gisterenavond had ik toevallig de televisie op L1 staan. Reginal Thal zat er in een praatprogramma, op een gegeven moment kwam Roda aan de orde. Reginal zei dat "we" (Roda) nog kans hadden om niet te degraderen. Steeds gebruikte hij het woordje "we", in het begin corrigeerde hij zichzelf door "we" te vervangen door "ze".
Reginal toonde warme gevoelens voor die kutclub, ik viel zowat achterover in mijn stoel. Het vriendje van Eric vd Leur schijnt regelmatig naar Roda te gaan. Thal moet zich diep schamen, hij is publiciteitsgeil en gaat zich, als echte Mvver, opdoen voor dat verschrikkelijk volk daar.
Al gaat het nog zo slecht met Mvv, met Roda heb ik niks en zal ik nooit never iets mee krijgen. Die club gun ik totaal niets, ik hoop dat ze die club snel opdoeken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2018 08:06
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5668
Zoals zo veel mensen is Thal gevoelig voor status en geld. Zijn naam is gevallen om daar directeur te worden, al dan niet met het geld van Korotaev er achter. Dat streelt zijn ego. Geen idee hoe concreet dit verder is of dat Thal het ook maar ergens gehoord heeft en er een beetje op in speelt maar heb het idee dat hij sindsdien zijn toon verandert heeft. Moet overigens meteen er bij zeggen dat Thal een echte MVV-man is maar dat hij tegelijkertijd nooit haat of zoiets richting de andere Zuid-Limburgse clubs heeft gekoesterd. Net zoals bijvoorbeeld een Meijer. De spelers van Fortuna, Roda en MVV van die generatie zochten elkaar toch vaak op destijds en daarom voelt het voor die mannen heel anders aan als voor ons. Ik ging destijds nooit met een Roda-fan wat drinken :P

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2018 16:25
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5669
Op de website (app) van De Limburger is de zitting van Fortuna Sittard tegen Sunday Oliseh te volgen. Wordt erg leuk, zo is mijn gedachte!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2018 17:01
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 302
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5670

Larsbak schreef : Ik begin langzamerhand wel een beetje te vrezen voor FC Twente. Lange tijd heb ik gedacht dat Verbeek de boel nog wel op de rit zou krijgen en dat de punten vanzelf zouden volgen. Echter staat Verbeek nu 19 wedstrijden aan het roer en daarvan hebben ze er 1 (!!) gewonnen. Dit is uiteraard geen goede basis om te verwachten dat Twente nog wel een paar keer gaat winnen in het restant van het seizoen. Ze voetballen in ieder geval zeker niet beter dan Roda ondanks dat ze spelers als Assaidi, Jensen en Maher hebben lopen. Hun verdediging (inclusief keeper) is in ieder geval nog slechter dan die van Roda.


Ik vrees hetzelfde voor Twente. Het rommelt daar intern flink en die zijn al weken niet meer vooruit te branden. En als je dan dat materiaal ziet wat voorin en op het middenveld staat.... Maar goed, spelers als Maher, Assaïdi etc. zijn niet echt spelers voor degradatievoetbal. Plus ze hebben inderdaad een zeer zwakke achterhoede (mede door een paar lang geblesseerden) en een slechte keeper. Plus het feit dat Aachen-Nord altijd dat strontgeluk heeft dat ze het redden of erin blijven, stemt me niet gerust. Het kan verkeren, in 2010 nog kampioen en 2018 degradatie. Laten we het niet hopen, want Twente is gewoon een club die in de Eredivisie hoort. En als Aachen-Nord toch nog 16e of 17e wordt, dan moet Sittard het maar doen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.393 seconden