Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV)

11 mrt 2018 14:47
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5641
Schapendonk, dit heb ik niet geschreven het staat op www. roda jc koempels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2018 14:50
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5642

middenstip schreef : Schapendonk, dit heb ik niet geschreven het staat op www. roda jc koempels.


Waarom plaats je dat hier?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2018 15:27
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5643

Schapendonk schreef : Dat stuk van @ middenstip lijkt een beetje op de "houtengerard" van het oosten.


Bedankt voor het compliment...

Ik wilde net schrijven dat dit stuk afkomstig is van dezelfde schrijver, die eerder al het succesvolle boek "Welterhof mien Heim" schreef.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2018 15:55 11 mrt 2018 16:01 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5644
Ja dat begrijp ik @ middenstip dat jij dat niet geschreven hebt. Je zou er hier geen vrienden mee maken. Ik vond het stuk tekst echter een beetje in de "Houtengerard sfeer". Alhoewel ik Houtengerard nooit heb kunnen betrappen, om een tandje terug te schakelen in niveau. En voordat dit ook weer niet begrepen wordt: ik weet dat het stuk tekst ook niet van Houtengerard is. Van wie het ook moge zijn. Het is in ieder geval niet van iemand die voor de lol op het terras gaat zitten op het vrijthof.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2018 16:55 11 mrt 2018 17:04 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5645
Ze zitten inmiddels alweer op hun tweede prikbord daar. Maar ik hoop dat wij ooit nog eens een antwoord zullen krijgen op de vraag die ons in het oosten al jaren bezighoudt. De vraag die meerdere websites in hun greep houdt, een vraag die nooit wordt bevestigd, noch wordt ontkend. Een bewering die alleen gebruiker 'Harrie' met een volmondige 'Ja' durfde te beantwoorden, terwijl een hele gebruikersgroep zich verhulde in het zwijgen en de boodschapper liet verbannen door de machthebbende. Een bekentenis die zelfs de grootste internet-trollen tot inkeer bracht tijdens hun bezigheden. Ook nu kwam diezelfde vraag weer op tafel op het nieuwe prikbord van Aachen-Nord door de getergde martelaar Harrie Vermeegen, die diep vanuit de kerker zijn boodschap kwam brengen na een wisseling van de wacht, gesterkt door salvo's van afschuw en vernedering, terwijl hij misschien simpelweg de waarheid sprak. En wederom werd hij niet gehoord door zijn eigen achterban.

Neemt de club ook dit geheim mee haar graf in? Of krijgen we toch nog eens antwoord op dit ethische vraagstuk dat verder gaat dan rivaliteit, clubliefde en culturele-frictie? 'Heeft gebruiker 'Beast' zijn vrouw echt mishandeld?'
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lummel, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2018 17:41
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5646

houtengerard schreef : Neemt de club ook dit geheim mee haar graf in? Of krijgen we toch nog eens antwoord op dit ethische vraagstuk dat verder gaat dan rivaliteit, clubliefde en culturele-frictie? 'Heeft gebruiker 'Beast' zijn vrouw echt mishandeld?'

Ik post niet vaak meer hier, maar speciaal voor deze post ingelogd. Dit werkte toch ff heerlijk in op de lachspieren. Bedankt Gerard! :')
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2018 18:37
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5647
Het is op zich wel interessant om te zien hoe een perspectief kan verschillen. Ik hoef het jullie natuurlijk niet uit te leggen, maar toch, ik kan het niet laten.

Dat bericht is de omgekeerde wereld. De Oostelijke Mijnstreek, Heerlen in het bijzonder, stelde tot iets meer dan 100 jaar geleden weinig voor. Heerlen was rond 1900 een dorp nauwelijks groter dan Eijsden dat het van landbouw moest hebben. Niets mis mee, maar het was geen vetpot. Door de mijnen begon het te groeien maar echt rijk was het gebied tot en met de tweede wereldoorlog nog altijd niet. Daarna kwamen een jaar of twintig van relatief grote welvaart. De fabel dat de oostelijke mijnstreek het rijkste gebied van Nederland was wordt door geen enkele statistiek onderbouwd, maar een Heerlen haalde wel nipt de top twintig van rijkste gemeentes van Nederland. Deze welvaart kwam door een industrie die tegenwoordig als zwaar vervuilend bekend staat. Dat was nu eenmaal zo, zo heeft Maastricht net zo goed genoeg zwaar vervuilende industrie gehad. A propos, Maastricht. Een stad die aantoonbaar al een relatief grote handelsstad was 1500 jaar geleden. Waar de industriële revolutie in Nederland begon. Diezelfde revolutie die de Oostelijke mijnstreek zoveel welvaart bracht. Maar een bedankje kan er blijkbaar niet af. Stad die voor Nederland zo strategisch belangrijk werd geacht dat hij ten koste van veel uit handen van de Belgen werd gehouden. En daarom tot hoofdstad van het administratieve gedrocht, samenraapsel, (Nederlands) Limburg werd gemaakt. De enig logische locatie voor een universiteit en dergelijke in het diepe zuiden. Wat dan ook gebeurde bij mijnsluiting. Heerlen kreeg met CBS en ABP overigens twee grote overheidsbedrijven met veel hoogopgeleide en relatief veelverdienende ambtenaren er bij. Zou iedere perifere stad in Nederland een moord voor doen, maar in de opsomming van onze Parkstad-vriend is het even vergeten. Kortom: hij vindt dat de oostelijke mijnstreek op basis van pakweg 25 welvarende jaren recht heeft op vanalles, wat naar Maastricht zou zijn gegaan. Dat Maastricht een veel langere historie heeft telt dan niet mee. Dat er wel degelijk grote bedrijven naar de Oostelijke Mijnstreek zijn gegaan telt ook niet. Schitterende oogkleppen-retoriek.

Ik ken trouwens ook redelijk wat mensen van de dorpen buiten Maastricht, de meesten vinden Maastricht een leuke stad. Waar haalt die man die zogenaamde haatgevoelens vandaan?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, les rouges blancs, Tuor, Boer458, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2018 18:51
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3819
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5648
Oh en uiteraard, helemaal in mijn stuk vergeten, de schitterende ironie van een Roda-fan die Maastricht wegzet als een rotte subsidieslurper afhankelijk van louche mensen. Goh, bij welke voetbalclub zou die beschrijving nou eens heel goed passen?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2018 19:02
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5649
Als ik me niet sterk vergis is dit stuk van achter de wahwah-linie een oud stuk. Het komt me nl zeer bekend voor. Ik heb dit volgens mij enkele jaren geleden al eens gelezen. Maar ik kan me vergissen......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2018 19:39 11 mrt 2018 19:43 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5650
Ja @Pinobel, daarom staat er ook: om niet te vergeten. Het is een oud stuk. Waarmee het omvallen van MVV wordt gehoopt/gevraagd. Dat is natuurlijk nu omgekeerd. Hoe ging dat gezegde alweer: wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2018 20:16
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 552
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5651

pinobel schreef : Als ik me niet sterk vergis is dit stuk van achter de wahwah-linie een oud stuk. Het komt me nl zeer bekend voor. Ik heb dit volgens mij enkele jaren geleden al eens gelezen. Maar ik kan me vergissen......


Minimaal 20jr oud. Het heeft in hun papieren schoolkrantje gestaan. An tipier (anti pier) was een columnist in als ik me niet vergis: the voice of kaalhei. Sommige passages over de miljoenen naar Maastricht lijken 1 op 1 zelfs te komen uit de vriendenrepubliek van Joep dohmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2018 23:55 12 mrt 2018 00:21 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5652
linksoonder ut Spangenaren - Sjengen Mestreech spandook boe de Pruuse wild vaan woorte ...

en boe uzze Vincent (RIP) met op de foto stoond bij de Adrie van Staveren bokaal...


Sjiek vaan die gaste oet Spangen !!! :thumbsup:
Ze hoope aoch tot die Pruuse droet vleege ...
en zagte miech tot ut weeer tied veur us is um...
zjus !

get reaksies vaanoet Rotjeknor

"wat een engnek vind ik dat,Roda vind ik als geheel een vreselijke club"
"Roda als laatste en wij erin blijven dan gaat bij mij thuis de driekleur op het balkon en zing ik de Sparta Mars uit volle borst!!!!! "
"Ja onze jongens hebben het geflikt om bij die halve nagemaakte Duitsers te winnen "
"Meer dan verdiend. Mooi om het Sjengen Sjengen te horen vanuit het uitvak "
"Wordt tijd dat jullie in de ere komen in de plaats van roda. "
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2018 15:48
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1917
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5653
Artikel van vrijwel precies een jaar oud (12 mrt 2017) maar kan geen kwaad dit nog even op te rakelen. Vooral dat laatste deel over de staatssteun die ze ontvangen hebben.

Vitesse heeft een Rus, ADO een Chinees, Fortuna Sittard een Turk en FC Utrecht heeft Frans van Seumeren. De trend dat betaald voetbalclubs worden opgekocht door rijke, al dan niet buitenlandse investeerders zet door. De laatste in de rij is Roda JC. De club uit de mijnstreek werd vorig jaar al opgekocht door de Limburgse bamikoning Frits Schrouff. Hij verkocht in januari een deel van zijn aandelen aan de raadselachtige Aleksei Korotaev. Wie is deze in Dubai woonachtige Zwitser met Russische roots? Dat is de grote vraag. De man is er behoorlijk bedreven in zijn sporen op internet te wissen. Het beste profiel vonden we bij vakblad VI. Korotaev (1981) was in zijn jeugd zelf actief voetballer en schoonspringer in Zwitserland, waar hij in de jaren negentig met zijn ouders naartoe verhuisde. Daarna ging hij in zaken. Onder meer bij de Zwitserse bank HSBC, waar hij relatiemanager was van poepierijke mensen. In 2011 kwam hij terecht bij de nationale bank van Dubai. Inmiddels heeft hij zijn eigen investeringsvehikel AK Investments. Daarmee richtte hij eind vorig jaar bijvoorbeeld nog een bank op in zonnig Djibouti.
Nu wemelt het natuurlijk van de Russische oligarchen die er een voetbalclub als speeltje op nahouden. Maar de vraag blijft: Waarom in vredesnaam zou je je goeie geld dan steken in Roda JC, de nummer 17 van de eredivisie? In elk geval niet omdat het zo'n lekkere winstmachine is. Zowel op het veld als in de boeken wel te verstaan. De afgelopen jaren werd vrijwel steevast verlies gedraaid en gingen grote bedragen op aan spelerssalarissen.




Het verhaal gaat dat de link tot stand kwam via de Limburgse fiscalist Stijn Janssen, Korotaevs buurman in Dubai. Een van zijn eerste daden in Limburg was om ook maar meteen zijn andere buurman in Dubai naar Kerkrade te halen: oud-topvoetballer Nicolas Anelka. Maar is een leuke Limburgse buurman reden genoeg om een miljoen of wat in een noodlijdende club te steken? Het blijft gissen. Duidelijk is wel dat investeren in voetbalclubs lucratief kan zijn als je er een netwerk van kan maken. Neem Vitesse, dat onder eigenaar Aleksandr Tsjigirinski in feite een filiaal van Chelsea is. Zo kan Roman Abramovitsj, de grote baas in Londen, lekker schuiven met spelers. Wie nog niet klaar is voor Chelsea 1, kan wat ervaring opdoen bij Vitesse en dan weer terug verkassen naar Londen. Zo houd je als voetbalbaas ook de transfercaroussel lekker op gang. Hartstikke lucratief voor de clubkas, en voor jezelf via betalingen ónder de tafel. Ander voordeel voor Roda’s Russische suikeroom is dat dit soort ketens van transfers tussen voetbalclubs een perfecte manier zijn om geld wit te wassen. Dat beweren althans boze tongen als onderzoeksinstituut FATF, De Nederlandsche Bank en The Economist.
Of het Korotaev daar om te doen is, valt nooit te bewijzen. Wat Roda JC dan wel weer een aantrekkelijke investering maakt is de aanwezigheid van een tweede suikeroom op de achtergrond. En dat is - hoe kan het ook anders - de Kerkraadse belastingbetaler. Aleksei Korotaev denkt met een miljoen of 15 à 20 de Champions League te kunnen halen met Roda. *Proest*. Maar de gemeente Kerkrade heeft in de afgelopen jaren al zeker het dubbele in de club geduwd.

Telt u gerust even mee.
- In 2000 zorgt de gemeente voor de grond van een nieuw stadion en draagt het €3,9 miljoen bij aan de bouw er van. De gemeente krijg daarmee 45% van de aandelen.
- In 2005 geeft de gemeente een garantie af voor een nieuwe hypotheek die Roda JC afsluit op het stadion voor €15 miljoen bij ABN Amro
- In 2009 betaalt de gemeente €3 miljoen voor 5% van de aandelen in het stadion.
- Een jaartje later wordt er nog eens €5,7 miljoen overgemaakt om Roda te behoeden voor een faillissement. Voor dat geld wordt de overheid 100% eigenaar van het stadion. Die 5,7 miljoen komt als lening op de balans van de Stadion BV te staan.
- In 2011 is de hypotheek van Roda inmiddels overgenomen door Deutsche Bank. Roda betaalt niet op tijd en Deutsche roept de gemeentelijk garantie in. Kerkrade mag 12,3 miljoen overmaken naar Duitsland. Dat is inclusief de afkoop van zo'n fijne renteswap.
- Het plan is dat Roda al die bedragen terugbetaalt via €1,1 miljoen jaarlijkse huur voor het stadion, dat dus van de gemeente is. In 2013 dreigt de club wéér kopje onder te gaan. De huur wordt verlaagd naar €800.000 . De ‘te veel betaalde huur’ van 1,4 miljoen krijgt de club overgemaakt uit de gemeentekas. In datzelfde jaar schrijft de gemeente ook nog een lening uit van €1,6 miljoen,
- In 2014 betaalt Kerkrade nog eens €600.000 voor een kunstgrasveld (waar de club nu weer van af wil)
- In 2015 streept de gemeente nog eens een huurachterstand van €1,1 miljoen weg tegen een onduidelijke vordering die Roda JC zou hebben op het stadion.
Al met al kun je beredeneren dat het 45.000 inwoners tellende Kerkrade zo'n €47 miljoen in Roda heeft gestoken. Het stadion is (bijna) volledig in overheidshanden en kostte volgens de aanschafwaarde op de balans alles bij elkaar zo'n €32 miljoen. Daarnaast nam de gemeente die rottige lening van Deutsche Bank met renteswap over en schreef het nog wat kleinere leningen uit, bij elkaar zo'n €15 miljoen. Alles wat Roda JC op dit moment betaalt voor die hele financiering, is €800.000 aan huur voor het stadion. Daar gaat nog €100.000 eigenaarslasten vanaf en €500.000 om de leningen af te lossen. Blijft over een bedrag van €200.000 voor de rentelasten. Dat is financieren tegen 0,4% rente in zo'n beetje de meest risicovolle bedrijfstak die er is. Kijk, dan heeft die Korotaev het toch goed begrepen.
Roda speelt vanmiddag thuis tegen FC Groningen, dat ook met de nodige gemeentemiljoenen wordt gesteund.
Best ingevoerd in de Kerkraadse staatssteundiscussie is de lokale gemeenteraadsfractie van de SP, die het stadsbestuur overspoelde met een tsunami van vragen.
www.daskapital.nl/5106602/waarom_een_zwitserse_rus_roda_1/
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Janepie, krampioen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2018 16:25
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5654
Wat is dat NAC toch altijd een vreselijke club geweest. Laten ze zich weer opnieuw naaien door Kerkrade. Tja, het blijft een feit. Als er een God is dan is het zeer zeker een Duitser. En hoe dan ook, hij helpt ze iedere keer terug in het zadel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2018 16:42
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Overig nieuws (over Fortuna, Roda, VVV) #5655
En wat te denken van scheidsrechter Janssen? Hij maakte regelmatig fouten en allemaal in het voordeel van Roda, de commentator maakte er ook regelmatig opmerkingen over. Vlak voor de 0-1 had bijv NAC eigenlijk een vrije trap verdiend + gele kaart voor Roda maar hij liet gewoon doorspelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.488 seconden