Overig nieuws (niet over MVV)

17 nov 2018 11:39
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1576
Wat heeft voetbal nu te maken met sinterklaas .Tolerantie wil zeggen je mag het met een andere mening niet eens zijn maar hoe onverdraag zaam je de andere mening ook vind ,je verdraagt iemand anders mening .


77 % van de Nederlanders van afkomst Suriname ,Indonesie ,Antillen ervaart Zwarte Piet als racisme zijn cijfers die niet liegen Ook de V.N ervaart het zo .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2018 12:06 17 nov 2018 12:10 door Jo70.
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1577

bokkesprongen schreef : Wat heeft voetbal nu te maken met sinterklaas .Tolerantie wil zeggen je mag het met een andere mening niet eens zijn maar hoe onverdraag zaam je de andere mening ook vind ,je verdraagt iemand anders mening .


77 % van de Nederlanders van afkomst Suriname ,Indonesie ,Antillen ervaart Zwarte Piet als racisme zijn cijfers die niet liegen Ook de V.N ervaart het zo .


Dan moeten ze terug gaan naar waar ze vandaan komen!!! En die pratkut van Sylvana Simons voorop!! Laat onze kinderen gewoon genieten van Sinterklaas en Zwarte Piet zoals het altijd is geweest. Dit wordt hen nu afgenomen door een stelletje beroepswerkelozen!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2018 12:25
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1578
Heren, really?

Laat deze discussie waar ze thuishoort, op snoetsebook. Hier moeten we geen aandacht aan besteden. (mening)

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2018 13:35 17 nov 2018 13:48 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1579

Jo70 schreef :

bokkesprongen schreef : Wat heeft voetbal nu te maken met sinterklaas .Tolerantie wil zeggen je mag het met een andere mening niet eens zijn maar hoe onverdraag zaam je de andere mening ook vind ,je verdraagt iemand anders mening .


77 % van de Nederlanders van afkomst Suriname ,Indonesie ,Antillen ervaart Zwarte Piet als racisme zijn cijfers die niet liegen Ook de V.N ervaart het zo .


Dan moeten ze terug gaan naar waar ze vandaan komen!!! En die pratkut van Sylvana Simons voorop!! Laat onze kinderen gewoon genieten van Sinterklaas en Zwarte Piet zoals het altijd is geweest. Dit wordt hen nu afgenomen door een stelletje beroepswerkelozen!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER


100% mee eens dat je niet moet gaan demonstreren op een kinderfeestje, dat haalt de magie weg, en ook het doel. Het doel is aanpassen van zwarte Piet, niet het verwijderen hiervan.

Echter, er is een politieke mening achter dit onderwerp, waar ik ook voorstander van ben, niet iedereen in dit land deelt die behoudende mening. De kijk op de wereld is aanzienlijk veranderd doordat wij als land in de keuken hebben mogen kijken van andere Westerse landen, Nederland is in de loop der jaren beïnvloed door omringende culturen en andere zienswijze, via massa media of onderling cultureel contact. Wil je vooruit als wereld, en nog serieus genomen worden en jezelf als natie belerend wilt opstellen tegen ongewone gebruiken van andere landen, dan moet je dit soort dingen gaan nuanceren. In andere landen zijn hier letterlijk oorlogen over uitgevochten over dit onderwerp, dat dit nu pas hier gebeurd komt door die vervaging van grenzen. In de Verenigde Staten hebben ze van de Pieten, Elven gemaakt, in Duitsland hebben ze naast Sinterklaas een soort Freddy Krueger gezet, omdat ze blijkbaar zwart geschminkte mensen in Moorse pakjes die afgebeeld werden in 17e eeuwse slavenschepen vol cadeautjes in kinderboekjes te ver vonden gaan.

Laten we eerlijk zijn. Als een Spanjaard door je schoorsteen kruipt dan heeft hij ook niet automatisch rode zulu-lippen en een gouden Caraïbische oorbellen in en ziet hij eruit als een koempel die een mijn instorting heeft overleefd. Veel Nederlanders realiseren zich niet dat hun hedendaagse welvaart gepaard gaat met veel misdaden tegen de mensheid in naam van dit land, denk aan geketende Afrikaanse slaven die met man en muis vergingen en geen vrijheid kenden. Het is daarom te simpel om te zeggen "Dan gaan ze maar terug naar hun eigen land". Dat land is er dus niet, het zjin al honderden jaren inwoners van het Koninkrijk der Nederlanden, Nederlandse staatsburgers. Vroeger liep er namelijk geen Afrikaan rond in de Caraïben of in dat werelddeel, daar leefden alleen Aziaten (ofja Indianen) als Nederland (of beter gezegd de Hollenders. Je weet wel die progressieve piraten die heden ten dage nog steeds een bordeel nodig hebben 'De Wallen' om hun driften de baas te zijn) daar niet de Brute Piraat hebben uitgehangen dan waren die mensen niet bruut verscheept als beesten. Dit is een erfenis die Nederland zelf gezaaid heeft in dat tijdperk en waarvan het de oogst altijd zal moeten dragen. Net als de taal "Afrikaans" dat voor 60% op Nederlands lijkt en het woord " Appartheid". zijn dit zware beladen onderwerpen die veelal een Nederlandse oorsprong hebben en die mondiaal een afkeuren hebben in het licht der mensheid. (Ook al lijkt Nederland de afgelopen 100 jaar maagdelijk wit.)

Het is natuurlijk wel grappig om te zien wat voor een discussie dit onderwerp losmaakt. Zo'n dikkerd op zijn motor die daar zijn jeugdheld staat te verdedigen voor een bus op de autosnelweg in Friesland zou een geweldige reclame spot zijn geweest, zittend braaf op een bankje als de Sint naar binnen komt en dan dertig jaar later met de motor op pad om zijn goede vriend Piet te verdedigen. Het zou in ieder geval de Gouden Loeki hebben gewonnen. We hebben allemaal goede herinneringen aan Sinterklaas (Behalve Toon Hermans natuurlijk). Het probleem van dit onderwerp is dat wanneer iets met de paplepel is ingegoten, het moeilijk is om objectief naar die eigen 'programmatuur' te kijken, dit is hoe je het geleerd hebt, het is moeilijk om er dan als een ander persoon tegenaan te kijken, vooral als je daar zelf de noodzaak niet van inziet. Dat maakt deze discussie ook zo beladen. Die eigenlijk vind ik, meer gaat over rechten van asielzoekers en hun culturele bemoeienis dan de verf op het gezicht van Piet. Maar ik begrijp de weerstand wel. Zelf vind ik die half-geschminkte Pieten maar niks, het is veel te herkenbaar voor de kinderen en haalt de magie weg, die regenboog pieten daarentegen zijn veel leuker. Het geeft ook wat kleur aan de traditie, en magie, zoals de Elven in het Santa Claus verhaal. Voor mij mogen ze dit zo aanpassen, dan kan die traditie nog honderden jaren vooruit en komen we als mensheid weer een stapje dichter bij elkaar om iedereen een gevoel van gelijkwaardigheid te geven richting een wereld waarin landgrenzen vervagen en de mensheid steeds meer een stapje verder uit het territoriale dierenrijk stapt. Maarja, dat is conservatief links gedachtegoed, ik kan me voorstellen dat rechts inmiddels al het toetsenbord heeft dubbelgevouwen, en met de ipad al terug aan het typen is in strakke, rigide termen. :P

Maar Boe is dat Feeske heeft gelijk, laten we deze mogelijk 213 pagina tellende discussie elders voortzetten. Hoewel dat natuurlijk wel geweldige reclame inkomsten zullen zijn voor deze site.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Gohf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2018 14:04
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1580
photos.app.goo.gl/t6kLojVdN17hyT4d8

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2018 22:29
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Overig nieuws (niet over MVV) #1581
Je kunt natuurlijk zeggen dat de eerste divisie altijd al onvoorspelbaar was maar toch heb ik het gevoel dat het steeds erger wordt. Vandaag ook weer zulke onverwachte uitslagen.

Volgens mij hoeft de Toto niet veel uit te keren deze speelronde ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2019 16:22
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1582
Rkc krijg even 4 miljoen erbij door het verkoop van de jong (ajax) naar Barcelona

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2019 16:51 23 jan 2019 16:51 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1583

Armand schreef : Rkc krijg even 4 miljoen erbij door het verkoop van de jong (ajax) naar Barcelona


Lekker! Die gaan dus ook weer een gooi doen naar promotie volgend jaar?

Nu moet ik weer denken aan Nacer Chadli. Hij ging begin dit seizoen naar Monaco. Dan moet dat toch ook wat opgebracht hebben he? Nooit wat over gelezen in de gezet.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2019 14:57
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1584
Voor een geweldige persiflage op de VAR moet je deze link eens bekijken:

www1.wdr.de/mediathek/video/themen/karne...unksitzung--114.html

Volgens mij na circa 50 minuten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2019 16:39
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1585
FC Twente is (bijna) terug, maar waarom wordt het ze door velen misgund? www.nu.nl/voetbal/5851299/fc-twente-is-b...r-velen-misgund.html (via @NUnl)

Over overheidssteun gesproken!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2019 14:00
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1586
'Eerste Divisie verdient beter, volgend jaar verlies je 30 procent van de kijkers'

De Keuken Kampioen Divisie is 'het best bewaarde geheim van Nederland' en 'het stiefkindje van het betaald voetbal', stelt sportmarketeer Chris Woerts. Volgens de voormalig Feyenoord-directeur is de media-exposure van de op één na hoogste Nederlandse voetbalcompetitie voor verbetering vatbaar.

Dit seizoen was er elke vrijdagavond een schakelprogramma te zien op het open kanaal van FOX, gevolgd door de samenvattingen. De livewedstrijden waren, op een enkele uitzondering na, alleen achter de decoder te zien. "De Eerste Divisie verdient beter", concludeert Woerts in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Het schakelprogramma staat rechtstreeks geprogrammeerd tegenover The Voice of Holland. Dan weet je dat je nooit veel kijkers zal trekken. Datzelfde geldt voor de samenvattingen."

Voorafgaand aan het seizoen waren er plannen om de Keuken Kampioen Divisie-samenvattingen bij Veronica onder te brengen. "Dat is niet doorgegaan, jammer. Als je de samenvattingen direct na Veronica Inside programmeert op vrijdagavond, heb je meteen een veel groter bereik." Voor komend seizoen verwacht Woerts niet veel beterschap, aangezien het open FOX-kanaal per 1 juli uit het zenderpakket van KPN verdwijnt. "Dan kun je er vergif op innemen dat je nog eens 30 procent aan kijkers kwijtraakt."

Vrijdagavond wordt de laatste reguliere speelronde van de Keuken Kampioen Divisie afgewerkt. Op vrijdag 10 mei beginnen de play-offs om promotie/degradatie: Sparta, Go Ahead Eagles, Almere City, FC Den Bosch, TOP Oss, SC Cambuur, NEC en RKC Waalwijk mogen dan een gooi naar promotie doen.

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2019 18:54
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1587
John Bannier stopt ermee (Bron L1)

Uitlaatklep
De 73-jarige Bannier deed zijn eerste sportverslag in 1984 van de handbalwedstrijd tussen Sittardia en DVO, destijds bij ROZ, de voorganger van Omroep Limburg en later L1. Vrijdagavond is het boegbeeld van de sportwedstrijden voor het laatst op L1 radio te horen bij de wedstrijd MVV tegen NEC. "Verslaggeven was de uitlaatklep van mijn weekend. Het emotionele vind ik het mooiste van verslaggeven. Iets waar je van tevoren niet aan kunt denken en dan op het moment goed kunt verwoorden."

Rood-wit hart
Als kind ging Bannier met zijn vader al naar wedstrijden van MVV. "Diep in mijn hart ben ik MVV-supporter. Mijn vader zei: dat zul je altijd blijven als je eenmaal een rood-wit hart hebt." Desondanks benadrukt hij dat de luisteraar nooit gemerkt heeft voor welke club hij is. "Ik zal niemand bevooroordelen. Bij een Limburgse derby laat ik nooit een voorkeur blijken. In andere wedstrijden ben ik altijd voor de Limburgse club."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 12:04
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1588

Boer458 schreef : John Bannier stopt ermee (Bron L1)

Uitlaatklep
De 73-jarige Bannier deed zijn eerste sportverslag in 1984 van de handbalwedstrijd tussen Sittardia en DVO, destijds bij ROZ, de voorganger van Omroep Limburg en later L1. Vrijdagavond is het boegbeeld van de sportwedstrijden voor het laatst op L1 radio te horen bij de wedstrijd MVV tegen NEC. "Verslaggeven was de uitlaatklep van mijn weekend. Het emotionele vind ik het mooiste van verslaggeven. Iets waar je van tevoren niet aan kunt denken en dan op het moment goed kunt verwoorden."

Rood-wit hart
Als kind ging Bannier met zijn vader al naar wedstrijden van MVV. "Diep in mijn hart ben ik MVV-supporter. Mijn vader zei: dat zul je altijd blijven als je eenmaal een rood-wit hart hebt." Desondanks benadrukt hij dat de luisteraar nooit gemerkt heeft voor welke club hij is. "Ik zal niemand bevooroordelen. Bij een Limburgse derby laat ik nooit een voorkeur blijken. In andere wedstrijden ben ik altijd voor de Limburgse club."


Als een van de grootste criticasters van John Bannier moet ik hem inderdaad gelijk geven dat ik nooit iets heb gemerkt van enige voorkeur voor MVV. Ik ben benieuwd door wie hij wordt opgevolgd en vrees dat deze afkomstig zal zijn uit de Oostelijke Mijnstreek met dito accent.
Desalniettemin wens ik hem privé het allerbeste en petje af dat iemand zich 35 jaar lang heeft ingezet voor de sportverslaggeving.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Belgske, Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 13:14 04 mei 2019 13:23 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1589
Voor mij zal Bannier voor altijd een van de stemmen van mijn jeugd blijven. Tegenwoordig is het dankzij internet en moderne communicatiemiddelen mogelijk om binnen een paar seconden op de hoogte te zijn van de tussenstanden. Toen ik een klein menneke was kon dat alleen via ofwel teletekst, wat nog lang niet elke televisie had, ofwel via het radioverslag van L1, destijds de ROZ, geheten. Langs de lijn was ook een optie, maar die deden en doen alleen verslag van de Eredivisie.

Vanaf mijn 11e had ik een seizoenskaart voor thuiswedstrijden, maar bij uitwedstrijden was het radioverslag vaste prik. Nostalgisch om aan terug te denken. Veel hoogtepunten in uitwedstrijden (en daar zijn er nooit zoveel van geweest in die 27 jaar dat ik MVV'er ben) heb ik via John Bannier beleefd. De 2-2 bij Ajax in 92/93 bijvoorbeeld. Of bijvoorbeeld de uitwedstrijden tijdens het kampioensseizoen 1996/1997 (oa de 0-3 bij Cambuur, de 3-4 bij Haarlem na 3-0 achterstand en de 0-1 bij Excelsior staan me nog goed bij), of een seizoen later de cruciale 2-3 winst bij Groningen. Maar ook recenter voorbeelden, bijvoorbeeld de 2-3 in Eindhoven in 2012.

Als kind was het zenuwslopend, met MVV tenue voor de radio zitten, hoopvol wachtend op een onderbreking van de muziek of van een ander wedstrijdverslag met de 'Jao wat is dat prachtig' tune, en daarna Bannier die vertelde wie gescoord had. Meestal rende ik dan juichend de trap een schreeuwde naar mijn vader beneden dat er gescoord was. Erger was wanneer de muziek onderbroken werd en de presentator de onheilspellende woorden sprak 'We moeten naar (naam stad of stadion waar MVV speelde)'. In die seconden tussen deze mededeling en het moment dat Bannier vertelde wat er aan de hand was hoopte je dan vurig dat er een rode kaart voor de tegenstander was gegeven of MVV een strafschop gekregen had.

In principe gaat het radioverslag van L1 natuurlijk nog steeds zo. De magie ervan is echter wat mij betreft door de verbeterde communicatiemiddelen wel afgenomen. Sofascore heeft bijvoorbeeld meestal een minuut voordat L1 doorschakelt laten weten dat er gescoord is. Het feit dat ik zelf ouder ben geworden speelt natuurlijk ook een rol.

Ik snap een deel van de kritiek op Bannier heel goed. Het zijn van zowel MVV als Roda correspondent is natuurlijk een rol die eigenlijk niet te doen was. Toch heb ik altijd wel het idee gehad dat hij in zijn hart MVV'er was. Alleen was hij ook journalist, en bekeek de wedstrijden in die rol, en niet als supporter. Persoonlijk heb ik daar niet zoveel moeite mee, ik heb dat liever dan bijvoorbeeld die vent wat voorheen verslag deed van Fortuna en deed voorkomen alsof Fortuna vrijwel elke wedstrijd de pannen van het dak speelde, ondanks dat ze 18e stonden en met 3-0 klop kregen, wat overigens meestal aan de scheidsrechter lag. Maar goed, ieder zijn voorkeur, ik kan me de kritiek hierover nogmaals best voorstellen.

Hoe dan ook, ik wens Bannier ook het allerbeste toe en groot respect voor zijn carrière.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVVke, middenstip, jovkle, Kloeteklaos, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2019 16:36
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1590

Tuor schreef : Voor mij zal Bannier voor altijd een van de stemmen van mijn jeugd blijven. Tegenwoordig is het dankzij internet en moderne communicatiemiddelen mogelijk om binnen een paar seconden op de hoogte te zijn van de tussenstanden. Toen ik een klein menneke was kon dat alleen via ofwel teletekst, wat nog lang niet elke televisie had, ofwel via het radioverslag van L1, destijds de ROZ, geheten. Langs de lijn was ook een optie, maar die deden en doen alleen verslag van de Eredivisie.

Vanaf mijn 11e had ik een seizoenskaart voor thuiswedstrijden, maar bij uitwedstrijden was het radioverslag vaste prik. Nostalgisch om aan terug te denken. Veel hoogtepunten in uitwedstrijden (en daar zijn er nooit zoveel van geweest in die 27 jaar dat ik MVV'er ben) heb ik via John Bannier beleefd. De 2-2 bij Ajax in 92/93 bijvoorbeeld. Of bijvoorbeeld de uitwedstrijden tijdens het kampioensseizoen 1996/1997 (oa de 0-3 bij Cambuur, de 3-4 bij Haarlem na 3-0 achterstand en de 0-1 bij Excelsior staan me nog goed bij), of een seizoen later de cruciale 2-3 winst bij Groningen. Maar ook recenter voorbeelden, bijvoorbeeld de 2-3 in Eindhoven in 2012.

Als kind was het zenuwslopend, met MVV tenue voor de radio zitten, hoopvol wachtend op een onderbreking van de muziek of van een ander wedstrijdverslag met de 'Jao wat is dat prachtig' tune, en daarna Bannier die vertelde wie gescoord had. Meestal rende ik dan juichend de trap een schreeuwde naar mijn vader beneden dat er gescoord was. Erger was wanneer de muziek onderbroken werd en de presentator de onheilspellende woorden sprak 'We moeten naar (naam stad of stadion waar MVV speelde)'. In die seconden tussen deze mededeling en het moment dat Bannier vertelde wat er aan de hand was hoopte je dan vurig dat er een rode kaart voor de tegenstander was gegeven of MVV een strafschop gekregen had.


Geweldig! Dit herken ik precies zo uit mijn jeugd.
De journaals waren ook vreselijk, dan miste je gewoon tien minuten van de wedstrijd (per helft).
Om niet bij een doelpunt naar beneden te hoeven rennen naar mijn vader (want dat deed ik ook), had ik op een gegeven moment de goaltune van MVV op een cassettebandje. Dat draaide ik dan hard en een paar keer, zodat het voor hem en onze buren (sorry) duidelijk zou zijn dat wé gescoord hadden. Om vervolgens na het juich-tafereel weer terug te schakelen naar de liveradio en te horen dat onze 0-1 voorsprong binnen 2 minuten was omgezet in een 2-1 achterstand....tsja...blijft toch MVV hè...

Bannier had ook de gaven om heel rustig te vertellen dat speler X de bal naar speler Y speelde en dan uit het niets te zeggen "en de bal gèt drin. 1-0 veur Emmen", dusdanig gesproken dat je nog niet eens het idee had dat het een kansrijke situatie was.
Andersom kon ie soms ook heel druk praten, dat je op het puntje van je stoel zat en je vervolgens hoorde dat het een ingooi was ter hoogte van de middellijn :lol:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.431 seconden