Overig nieuws (niet over MVV)

05 okt 2018 15:52
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1561
L1 heeft het verhaal van Rutjes ook al overgenomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2018 15:53 05 okt 2018 15:53 door Jo70.
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1562
't Steekt hem (Rutjes) natuurlijk dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt. MVV is schuldenvrij en kan weer redelijk betalen en Aachen-Nord balanceert op de rand van de afgrond!! Maar wat een eikel om dit allemaal in de media te zeggen wetend dat die pro *oda is!!! 't zijn allemaal een stelletje losers!!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2018 13:48
Pentakel
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1563
Goed nieuws bij onze buren...

nos.nl/artikel/2254196-groot-justitieel-...lgische-voetbal.html

Dat hele spelersmakelaar gedoe zou uitgebannen moeten worden.

Mooi ook dat ik laatst ook ergens las dat de uefa de grootte van selecties aan banden wil leggen. Beetje nivellering in t wereldje zou niet slecht zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2018 02:02
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1564
Gisteren voorafgaand aan Ajax-Willem II weer een bijzonder staaltje politiewerk. Een trein met 150 Willem II aanhangers is schijnbaar 2 uur (!) vastgehouden in een trein op Amsterdam CS, zonder eten en drinken. Redenen: er waren 'vermoedens dat er mensen in de trein zaten die niet primair voor voetbal kwamen', en er waren 'wellicht' Ajax fans in de buurt. Iedereen in de trein is verplicht op de foto gemoeten. Even is getwijfeld om de trein maar helemaal terug te sturen. Let wel: er was en is dus letterlijk niks gebeurd, maar toch werd dit overwogen. Uiteindelijk is de trein alsnog doorgereden naar de Arena. De wedstrijd was overigens in principe een vrij vervoer wedstrijd. Twee weken geleden was Willem II negatief in het nieuws na rellen met NAC.

Situatie deed me een beetje denken aan onze uitwedstrijd bij Twente. Uitwedstrijd ervoor een incident, en bij de volgende wedstrijd op verplaatsing waarbij uitsupporters welkom zijn worden supporters getrakteerd op een politiemacht die op basis van vermoedens en vage afspraken een totaal overtrokken potje supporter pesten aflevert. Treiteren en hinderen puur om een confrontatie uit te lokken. En dat vervolgens goed praten onder de noemer dat het allemaal was voor de veiligheid van het voetbal.

Maar goed dit is natuurlijk in principe volledig de schuld van de fans van Willem II. Niet van de autoriteiten. Het is namelijk volledig normaal dat je mensen als honden behandeld, op basis van vermoedens en op basis van het feit dat ze fan zijn van een bepaalde voetbalclub. Dat mag ook, want een klein deel van de Willem II aanhang heeft zich twee weken geleden niet gedragen. Dus moet je daar elke Willem II supporter, ook die overgrote meerderheid die helemaal niks met de gebeurtenissen in Breda te maken heeft, keihard aanpakken. Daarmee wordt namelijk het probleem van de rellen bij NAC-Willem II achteraf alsnog opgelost.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2018 10:27
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1565
Tuor,
Je kaart hier iets aan dat mij (en ik denk menig ander voetbalsupporter) frustreert. Dat is namelijk dat je in een aantal gevallen al wordt weggezet als probleemmaker omdat je voetbalsupporter bent. Omdat je met een groep mede-supporters een voetbalwedstrijd bezoekt, zingt (of schreeuwt) en een biertje drinkt. Dat je de publieke opinie tegen je hebt omdat een klein gedeelte wel eens rotzooi trapt. Let op! Ik baggetaliseer ongeregeldheden niet! Vechtpartijen of vernielingen horen niet thuis in het stadion (ook niet daarbuiten overigens). Maar dat is wat mij betreft geen vrijbrief om iedereen over een kam te scheren. Of zoals tegenwoordig kennelijk in zwang is, door iedereen te fotograferen. Te vaak heb ik meegemaakt dat de driehoek er totaal naast zat qua aanpak. Ik heb gezien hoe er op totaal onschuldige supporters wordt ingeslagen door de ME. En dan de reactie van het grote publiek: ‘dan zullen ze het er wel naar gemaakt hebben’. Dan denk ik: hoe kun je dat zeggen? Ken je de feiten? Ben je er bij geweest? Geloof je alles wat de driehoek naar buiten brengt?
En daar ligt volgens mij nog een ander probleem: beeldvorming. Ik maak het vaker mee dat mensen denken dat er in een voetbalstadion van alles en nog wat gebeurt wat het daglicht niet kan verdragen. Iets dat ik vaker hoor van mensen die nooit in een stadion komen. En waarop baseer je zoiets? Ik hoop altijd op een gezonde portie kritisch vermogen van mensen. Misschien ben ik daar wat naïef in. Misschien worden ze gevoed door te veel niet-kritische berichtgeving. Mensen halen tegenwoordig hun waarheid al van social media (‘dat is zo want dat heb op facebook gestaan’). Ze leggen hun oor niet te luister buiten hun eigen bubbel. Voor het tegengeluid is geen ruimte. Ik vraag me wel eens af wat je daar aan kan doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2018 12:24
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1566
Weinig aan toe te voegen MVV 1902. Al moet ik wel zeggen, dat mensen die nooit bij een wedstrijd zijn een onzinnig beeld hebben van wat in een voetbalstadion gebeurd is tot daar aan toe. Maar dat mensen die zelf regelmatig in stadions komen, en dus weten dat bij 95% van de wedstrijden niks gebeurt (conservatieve schatting denk ik), het normaal vinden en zelfs toejuichen dat supporters, mensen, zo behandeld worden kan ik echt niet begrijpen. Of zouden er echt MVV supporters zijn die denken dat de meerderheid van ons publiek of van de mensen die uitwedstrijden bezoeken een potentiële hooligan is?

Het is intens frusterend ja. Als de politie na een vechtpartij in een café een week later alle bezoekers van dat café plus de drie café's ernaast 2 uur lang in het café zou opsluiten en verplicht op de foto zou zetten om de openbare veiligheid te garanderen zou iedereen dat totaal gestoord vinden. Rondom voetbal moet dit echter kunnen. Of zouden in voorgenoemde geval ook mensen roepen dat café bezoekers zich eerst maar eens moeten gedragen?

Maar goed, er zal inderdaad vrees ik op korte termijn weinig veranderen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2018 14:07
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1567

Tuor schreef : Gisteren voorafgaand aan Ajax-Willem II weer een bijzonder staaltje politiewerk. Een trein met 150 Willem II aanhangers is schijnbaar 2 uur (!) vastgehouden in een trein op Amsterdam CS, zonder eten en drinken.


2 uur zonder eten of drinken!!....och gut...dat is wel heel erg ja....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2018 14:24
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1568
Zonder WC zoals de MVV supporters lijkt me toch slagje erger!

Ik neem aan dat de kelen van die willem2 supporters redelijk gesmeerd waren

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2018 15:01 04 nov 2018 15:14 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1569
@Schapendonk en Boe is dat feeske

Jullie kunnen nu wel een beetje lacherig doen over 2 uur een trein vasthouden terwijl de afspraak was dat de wedstrijd vrij te bezoeken was, en doen alsof ik beweer dat dit erger is dan of even erg is als wat de onzen overkomen is (beetje absurd, alsof het een wedstrijd is...), maar het hele punt van mijn bericht was dat ook hier sprake is van een totaal idiote politie actie. Niet meer en niet minder. Dat is jullie blijkbaar ontgaan. Maar goed, prima, wat jullie willen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2018 15:26
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1570

Tuor schreef : @Schapendonk en Boe is dat feeske

Jullie kunnen nu wel een beetje lacherig doen over 2 uur een trein vasthouden terwijl de afspraak was dat de wedstrijd vrij te bezoeken was, en doen alsof ik beweer dat dit erger is dan of even erg is als wat de onzen overkomen is (beetje absurd, alsof het een wedstrijd is...), maar het hele punt van mijn bericht was dat ook hier sprake is van een totaal idiote politie actie. Niet meer en niet minder. Dat is jullie blijkbaar ontgaan. Maar goed, prima, wat jullie willen.


Tuor, laat je niet opnaaien haha. Volgens mij zit jij al 2 uur zonder eten en drinken, je word beetje kribbig ;)

Mijn ervaring zoals jij het verteld over het imago van voetbalsupporters is precies hetzelfde. Het is te triest voor worden dat we hier bijna wekelijks op terug moeten komen.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2018 15:46
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1571
Even ter verduidelijking: die Willem II fans zijn twee uur vastgehouden op het stadion en toen het uitvak in gejast. Vier uur voor begin wedstrijd. Dus je komt zes uur voor de wedstrijd aan in Amsterdam, zoals afgesproken en toegestaan! Die mannen wilden lekker een biertje gaan drinken, maar je wordt vervolgens zes uur opgesloten. Inclusief foto en dergelijke. Bij een wedstrijd met vrij vervoer...

De tactiek van politie en politiek is al jaren overduidelijk: uitsupporters zo hard tegenwerken tot er geen uitsupporters meer zijn. Hopen op escalatie zodat er nog strengere maatregelen genomen kunnen worden. Ik houd mijn hart vast voor mvv - Roda. Als politie en lokale politiek met dezelfde instelling de boel organiseert, is het wachten tot een dagjessupporter uit pakweg Aachen (echt Aken in dit geval ;) ) of van een van de aan ons gelieerde buitenlandse clubs de lont aansteekt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2018 23:58
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1572

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2018 14:13
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1573

Tuor schreef : @Schapendonk en Boe is dat feeske

Jullie kunnen nu wel een beetje lacherig doen over 2 uur een trein vasthouden terwijl de afspraak was dat de wedstrijd vrij te bezoeken was, en doen alsof ik beweer dat dit erger is dan of even erg is als wat de onzen overkomen is (beetje absurd, alsof het een wedstrijd is...), maar het hele punt van mijn bericht was dat ook hier sprake is van een totaal idiote politie actie. Niet meer en niet minder. Dat is jullie blijkbaar ontgaan. Maar goed, prima, wat jullie willen.

Er is mij niets ontgaan Tuor. Ik begrijp je punt. Alleen die ene zin sprong er voor mij even uit. Ik waardeer je posts overigens zeer, dus mijn excuses.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 nov 2018 18:36
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1574
www.nu.nl/sinterklaas/5575289/we-weten-d...ten-sinterklaas.html

Kijk, er is ook genoeg positiefs over voetbalsupporters te melden.
In Eindhoven, Groningen en Nijmegen hebben de harde kernen aangekondigd op te treden tegen die misselijke beroepswerklozen die een kinderfeest willen verpesten. In Nijmegen is het zelfs gelukt om dat tuig van de demonstratie te laten afzien.

In Limburg komen ze niet - waarschijnlijk omdat ze dan te vroeg moeten opstaan - maar ik hoop dat dat volk hier geen poot aan grond krijgt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2018 09:34
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1575
Mochten ze komen hoop ik dat ook hier word opgetreden tegen die klootzakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.409 seconden