Overig nieuws (niet over MVV)

26 juli 2018 13:27
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1546

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 14:20 26 juli 2018 14:28 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1547
En bijna niemand vraagt zich af waar een jochie van 24, die volgens transfermarkt een jaar geleden nog profvoetballer was bij een onbekende Poolse club, dat geld vandaan haalt. Ja, "de olie- en gashandel" staat er ergens in een artikel. Dat is toch geen uitleg? Als het zo gemakkelijk was om op die leeftijd al heel dik miljonair te zijn door wat olie en gas te kopen en verkopen, deed iedereen dat toch? En waarom zou hij dan nu al stoppen met daar miljoenen mee verdienen om een club uit de KK divisie te gaan leiden? Slaat toch helemaal nergens op? Fucking Den Bosch. "Een club van en voor het publiek" volgens Jordania. Laat me niet lachen.

Daar zit natuurlijk iemand anders achter, is onderdeel van een groep makelaars et cetera zoals wel meer clubs. Den Bosch wordt gewoon het volgende handelshuis voor internationale spelers. Hoeft natuurlijk niet verkeerd uit te pakken op de korte termijn, zie Fortuna. Maar het blijft een heel rare business.

[edit] Mea culpa, blijkbaar is het niet de zoon van Jordania die een matige profvoetballer was, maar een andere zoon, die in Londen gestudeerd heeft en een breed netwerk in de gas- en oliewereld van Moskou heeft. Logisch, op je 24e, als je vader voetballer was en later clubbestuurder. Verhaal blijft onzinnig.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 15:19 26 juli 2018 15:20 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1548
Idd mannen, niks aan t handje, deze mannen handelen allemaal bonafide!

Linking pin wederom Paul van der Kraan, die Gün al voorstelde bij Fortuna en die jordania al kent van zijn periode bij vitesse.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 15:26
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1549

Boe is dat feeske? schreef : Idd mannen, niks aan t handje, deze mannen handelen allemaal bonafide!

Linking pin wederom Paul van der Kraan, die Gün al voorstelde bij Fortuna en die jordania al kent van zijn periode bij vitesse.


Hoe kom je erbij dat Paul van der Kraan Gün heeft voorgesteld/geïntroduceerd bij Fortuna? Dit is alleszins niet het geval. Snap de vergelijking met Gün ook niet zo, totaal andere achtergrond als de Jordania's.

Verder ben ik op zich ook nog wel benieuwd wat er bij Fortuna zou gebeuren wat niet "bonafide" zou zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 16:07
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1550

Gohf schreef : Snap de vergelijking met Gün ook niet zo, totaal andere achtergrond als de Jordania's.


Kom nou Gohf, je bent intelligenter dan dit. Ik snap dat je Fortuna-fan bent en door een Fortuna-bril kijkt, maar toch. Gün en Jordania('s) zijn beiden mensen uit een relatief ver land, die logisch gedacht geen interesse zouden moeten hebben in een ploeg als Fortuna was op het moment dat Gün het overnam en die Den Bosch nu is. En ja, voor dat dat weer komt: een club zoals MVV nu ook ongeveer is. MVV heeft wat minder nijpende nood als Fortuna destijds en Den Bosch nu maar vanuit een ver land-perspectief waren/zijn het allemaal marginale kutclubjes in de eerste divisie. Met weinig tot geen historie die een buitenlander aanspreekt. Met niet eens provinciaal achterland maar regionaal.

Het is even vreemd dat Jordania Den Bosch overneemt als dat het vreemd was dat Gün Fortuna overnam. Snap je dat echt niet?

Gohf schreef : Verder ben ik op zich ook nog wel benieuwd wat er bij Fortuna zou gebeuren wat niet "bonafide" zou zijn.


Wie zie je dat zeggen dan? Niemand die dat hier post. Je lokt nu een discussie uit die hier niet gevoerd wordt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 16:34
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1551
@Jacques

Maar ik betwist ook helemaal niet wat jij in je 1e alinea zegt, ik geef alleen aan dat de achtergrond van Gün en de Jordania's verschillend zijn van elkaar. Dan heb ik het over hun carrière en de manier waarop ze hun geld verdiend hebben.

Gün heeft Fortuna heus niet overgenomen omdat het het zo'n alleraardigste clubje uit Limburg vond. Dat is een lijkt mij gewoon een keiharde zakelijke afweging geweest. Fortuna had weinig opties dus was waarschijnlijk niet al te duur. Verder was het stadion groot genoeg bij een eventuele promotie, net zoals er in potentie altijd best een redelijke achterban is geweest. Zo zullen er nog wel meer zaken zijn waar ik nu zo 1,2,3 niet op kom die uiteindelijk hebben geleid tot de beslissing om Fortuna over te nemen.

Kijk dat mensen van nature argwaan hebben als het om investeerders gaat snap ik heel goed, dat zou je ook moeten hebben. Maar in de 2 jaar sinds Gün de leiding heeft word de club voor het eerst sinds ik fan ben(kleine 20 jaar) fatsoenlijk en als een BVO gerunt. Op alle vlakken zijn stappen gezet ; bestuurlijk, organisatorisch en zeker niet onbelangrijk ook sportief.

Waar zou ik precies ontevreden mee moeten zijn of bang voor moeten zijn? Dat Fortuna een handelshuis word met alleen maar buitenlanders? Ben ik niet zo bang voor. Ook onder Gün halen we behoorlijk wat Nederlandse speler of spelers uit de Nederlandse competities(Stokkers/Diemers/Hutten/Novakovic/Ars/Ciranni/Dammers/Heerings) bovendien word er stevig geïnvesteerd in de verdere professionalisering van de eigen jeugdopleiding en krijgt diezelfde jeugd ook gewoon eens kans als ze goed genoeg zijn(Schuurs/Essers/Vlijter)

Zeg het maar als ik iets over het hoofd zie of iets heb gemist? Misschien zie ik het gewoon niet. Dat kan best. Overigens insinueerde Boe is dat feeske met zijn opmerking wel dat er ook bij Fortuna bonafide zaken gebeuren maar dat ter zijde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2018 16:57
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1552
Je reageert op iets dat niet gezegd wordt. Ik heb in ieder geval geen zin in een discussie over Fortuna.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 20:44
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 897
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1553

Roei baank schreef : De volgende. www.bd.nl/fc-den-bosch/overname-fc-den-b...che-handen~a94580f4/


FC Den Bosch heeft dinsdag een flinke slag geslagen op de transfermarkt. De club uit de Keuken Kampioen Divisie presenteerde binnen tien minuten Albin Gashi, Julián Marchioni en Nicolás Romat als nieuwe aanwinsten.

De 21-jarige Gashi is een aanvallende middenvelder en komt over Rapid Wien, dat hem afgelopen seizoen verhuurde aan Floridsdorfer AC dat uitkomt op het tweede niveau. Middenvelder Marchioni (25) maakt de overstap van het Argentijnse Estudiantes naar Den Bosch, terwijl verdediger Romat op hetzelfde niveau speelde voor Huracán.

De twee Argentijnen komen uit de koker van Kakhi Jordania. Als de KNVB groen licht geeft, mag 23-jarige zoon van voormalig Vitesse-zetbaas Merab zich binnenkort eigenaar van FC Den Bosch noemen. Jordania nam eind juli 99,9 procent van de aandelen over.

Den Bosch, dat niet bekend heeft gemaakt voor hoeveel seizoenen het drietal tekent, haalde eerder deze zomer al Rauno Sappinen, Stefan Velkov, Imran Oulad Omar en Rúben Rodrigues. De club trapt het seizoen vrijdag af met een uitwedstrijd tegen FC Volendam.
================
Stadionspeaker: succes!
Het zal je club maar zijn...alles in 1 klap verkocht aan een 23-jarig mefke met veel teveel geld. Die plots namen presenteert als Albin Gashi, Julián Marchioni, Nicolás Romat, Rauno Sappinen, Stefan Velkov, Imran Oulad Omar en Rúben Rodrigues.
Helemaal fantastisch. Den Bosch is de binding met de regio kwijt lijkt me. Wat een vreemdelingenlegioen. Hoe kun je je ooit nog identificeren met zo'n club? Je één voelen? Waar de achterneef van de broer van de buurman in de basis staat?
De club is een grote speelbal geworden met vage koehandel.
Nee, dan ben ik blij met ons jaarlijks gezeik over spelers die wel/niet komen, dat we iedere euro daadwerkelijk maar 1x kunnen uitgeven, dat we op fucking eigen kracht overend blijven. Geef mij maar een mooi clubje in de marge, met een regionaal gezicht en strijdend voor iedere euro of punt!
Al die eigenaren maken het voetbal kapot.
De volgende gebruiker (s) zei dank u hindriks, Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902, Strucht, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2018 21:16
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1554
@Moasbrögk, en zo is 't!! Laten we onze eigen identiteit behouden. Daar komen we het verst mee!!

MVV FOREVER FC LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 12:18 30 aug 2018 12:20 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1555
Groot stuk over overname Den Bosch (met grappige anekdote over Fortuna overigens) in de VI:

www.vi.nl/pro/overig/georgische-transfer...ch-kakhi-en-de-draak

Onder een spoiler zodat mensen niet een jaar aan het scrollen zijn op hun telefoon iedere keer als ze deze topic openen...

Waarschuwing: Spoiler! [ Click to expand ]



Voorstanders van een overname zullen verdere bevestiging zien dat MVV de boot mist en een rijke buitenlander moet halen. Tegenstanders zullen verdere bevestiging zien dat dit één groot makelaarscircus is met een uitgebreide transfercarroussel en een zweem van raar verkregen geld en simpelweg geld witwassen en belastingontduiking, al durft VI dat niet hardop te zeggen uit angst voor een rechtszaak, de verwijzingen naar meerdere veroordelingen voor belastingfraude in het artikel zeggen mij genoeg.

Ik blijf het een heel rare wereld vinden en voor mij hoeft het niet, ieder jaar 20 nieuwe spelers waarvan je 90% nog nooit van gehoord hebt. Ik ben er ook van overtuigd dat dit een keer misgaat bij veel van de betrokken clubs en hoop daarom dat MVV er ver van weg blijft. Maar wellicht is het inderdaad de toekomst van het voetbal en ben ik hopeloos ouderwets.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2018 12:51 30 aug 2018 12:53 door Strucht.
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 243
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1556
Naar aanleiding van de inbreng van Jacques.

Volgens mij is er geen weg meer terug in deze cases. Deze clubs met een buitenboord motor zijn voor een club als MVV niet meer te volgen. Als je als club opzoek bent naar een speler ben je al bij voorbaat kansloos als je niet hoort tot een rijtje netwerkwerk clubs. MVV heeft al geen brede scoutings netwerk, ligt ongunstig voor veel spelers in het zuiden, daardoor is je groepje spelers waar uit je kunt kiezen heel klein en moet je daarin ook nog eens concureren met de clubs met een grotere beurs. Je kunt kiezen voor een buitenlandse overname of een alliantie met zo "netwerk club" Ik begreep via berichten dat MVV bezig was met de 2de optie om meer toenadering te zoeken naar een moederclub. Interssante materie wat de komende maanden/jaren steeds zal terugkeren.

Persoonlijk zie ik liever geen buitenlandse overname, maar als we echt iets willen ontkomen we niet aan optie 2.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2018 22:04
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1557
And now for something completely different (voor de geïnteresseerden):

Net de docu/film Voetbal is oorlog op NPO 2 gezien over Achilles ‘29 in de Jupiler League. Toch een aantal jaar tegenstander van MVV geweest. De film gaat over de rise and fall van de Groesbeekse club in het betaalde voetbal. En over de verhouding met dorpsrivaal De Treffers.
Af en toe is de film best pijnlijk om te zien. Zeker als de trainer ‘vergeet’ dat-ie een dasmicrofoontje op heeft en we mee kunnen luisteren hoe-ie langs de lijn z’n eigen keeper afbrandt. Ik neem aan dat de film terug te kijken is via uitzending gemist.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2018 11:27 05 okt 2018 11:37 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1558
Mooie docu ja, heb hem teruggekeken!

Maakt ook goed duidelijk dat die bestuurders, net als bij vele clubs, aan grootheidswaanzin lijden. En dit keer is dat keihard afgestraft (omdat het een kleine club is?)

Viel me vandaag nog wat op. Van Persie schorsing kwijtgescholden. Hij zou de gezondheid van Clark niet in gevaar gebracht hebben.

Joeri heeft toch ook niemand geraakt? Had dat op zelfde gronden dan aangevochten kunnen worden? Met een dikke advocaat ontwijk je schorsingen, waar kleine clubs deze moeten accepteren omdat ze deze advocaat niet kunnen betalen. Krom!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, middenstip, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2018 13:40
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1559
Dit zegt Rutjes op voetbalzone.nl geen vetpot in het betaalde voetbal.
Bij MVV konden ze op een gegeven moment de premies niet meer betalen dat was geloof ik 60€ per gewonnen wedstrijd.
Voor MVV speler Stankov had dat directe gevolgen,hij kon zijn treinkaartje niet meer betalen toen heeft trainer Rene Trost zijn treinkaartje nog betaald.
PS volgens Rutjes zijn er bij Roda spelers die ook maar 50.000€ verdienen.
Bekijk het gehele verhaal op Voetbalzone.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2018 15:06
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1560

ouwe rot schreef : Dit zegt Rutjes op voetbalzone.nl geen vetpot in het betaalde voetbal.
Bij MVV konden ze op een gegeven moment de premies niet meer betalen dat was geloof ik 60€ per gewonnen wedstrijd.
Voor MVV speler Stankov had dat directe gevolgen,hij kon zijn treinkaartje niet meer betalen toen heeft trainer Rene Trost zijn treinkaartje nog betaald.
PS volgens Rutjes zijn er bij Roda spelers die ook maar 50.000€ verdienen.
Bekijk het gehele verhaal op Voetbalzone.nl


Geen aandacht aan besteden ouwe rot, dat wil deze media juist. Wat moet die gast opeens oude koeien uit de sloot halen? Lachwekkend!!!

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.448 seconden