Overig nieuws (niet over MVV)

26 apr 2018 23:20
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1501

Jacques schreef : Karakter en anderen, ik heb wellicht goed nieuws.

www.soccernews.nl/news/444340/zeer-opmer...-jupiler-league-meer


Nieuws van sponsoravond tgv 100-jarig bestaan @oranjenassau. Daar interviewde ik vader (Egbert) en zoon (Erik) Mulder. Als lid vd RvC betaald voetbal vertelde Erik dat beloften zsm uit Jupiler League verdwijnen. Alternatief in de maak: competitie met grensclubs. Beloftenteams gaan op termijn spelen in competitie met clubs als Standard Luik, Racing Genk, Anderlecht, Club Brugge, beide Borussia's, Werder Bremen en Schalke '04. Gesprekken zijn al gaande.


Hier geloof ik niet zo in. Dit klinkt meer als een bobo die denkt iets naar buiten te moeten brengen. De KNVB is veel te koppig om toe te geven dat hun eigen idee volledig verkeerd is aangepakt. Ze gaan eerst nog een hoop aanrommelen met de regels, zoals de eerder genoemde selectie inschrijvingen. Eerlijk gezegd hoop ik dat ook wel, want een internationale jeugdcompetitie is eigen ook een proefballonnetje voor de eerste elftallen. Voordat je het weet speel je met de eerste elftallen in een gezamenlijke competitie tussen Belgische en Duitse clubs. Ik weet dat daar ook een aantal voorstanders voor zijn, maar dat lijkt me persoonlijk he-le-maal niets.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2018 21:21
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1502
Ik wil onze supporter uit Lier veel sterkte wensen in deze bange dagen met het mogelijke opdoeken van zijn Lierse SK. #investisseurshors.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Liersesup

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2018 11:20
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1503
ennn failliet. Leuk zo’n investeerders.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2018 12:08 08 mei 2018 12:13 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1504
Spieteg veur de echte fans. Mer es 't qua kleurcombinatie e veurteike is, daan kin 'ch d'r neet zoe mèt zitte....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2018 18:16
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1505

Boe is dat feeske? schreef : ennn failliet. Leuk zo’n investeerders.

Das hetzelfde met Fortuna, leuk zo'n investeerders.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2018 20:27 08 mei 2018 20:28 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1506

Sjotelsplak schreef :

Boe is dat feeske? schreef : ennn failliet. Leuk zo’n investeerders.

Das hetzelfde met Fortuna, leuk zo'n investeerders.


Dat klopt maar dan ben je dus aan het gokken met je club. Staat niet op t voorhoofd van een investeerder geschreven wat er na een paar jaar gebeurt met de club, ze zijn allemaal even enthousiast als ze instappen, ook bij Lierse toen.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2018 20:30
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1507
Ook Lierse promoveerde vrij snel na de investeerder de boel had overgenomen. Daarna weer gedegradeerd en nu dus failliet. Dat Fortuna promoveert is dus zeker niet strijdig met wat bij Lierse gebeurt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2018 08:06
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1508
Zonder investeerder was Fortuna nu waarschijnlijk failliet geweest. Of in het meest gunstige geval waren we aan het aanmodderen zoals de laatste 20 jaar.

Fortuna is organisatorisch en bestuurlijk nog nooit zo sterk geweest. Van een veredelde amateurclub met een hoog ons kent ons gehalte waarin niemand verantwoordelijk werd gehouden en er steevast ieder jaar meer uitgegeven werd als dat er binnen kwam.

Als je nu niet presteert word je er op afgerekend. Nu worden rekeningen wel betaald en afspraken nagekomen. Daarnaast is de intentie van Gun dat het op bestuurlijk en financieel vlak Fortuna uiteindelijk stabiel draait ook wanneer hij eventueel weggaat.

Maar goed investeerders in de voetbalwereld zijn over het algemeen vrij shady dus ik snap die houding wel. Alleen bewijst Gun keer op keer het tegendeel. Weinig reden om te klagen als Fortuna fan momenteel moet ik zeggen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2018 08:28
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1509
FC Den Bosch zou op het punt staan verkocht te worden, zo meldt het Brabants Dagblad woensdag. De zoon van Merab Jordania, de voormalig eigenaar van Vitesse, zou interesse hebben in de Bossche club. Algemeen directeur van FC Den Bosch, Paul van der Kraan, bevestigt dat de club met potentiële kopers in gesprek is.

Van der Kraan erkent dat de aandeelhouders de voorwaarden voor een ‘mogelijke verkoop’ op papier gezet hebben. “Ik ga niet in op namen. En er is nog geen enkel akkoord”, benadrukt de sportbestuurder aan de regionale krant. Van der Kraan kent Jordania senior nog uit hun gezamenlijke periode bij Vitesse. Laatstgenoemde vertrok met veel trammelant uit Arnhem.

Jordania senior gaf enkele maanden geleden al aan dat zijn zoon interesse had in de overname van een club in Nederland. De krant heeft het over een bedrag van 2,5 miljoen euro waarvoor FC Den Bosch, dat de reguliere competitie als twaalfde afsloot, te koop zou zijn. “Over tien jaar is elke club in de eerste divisie privaat-eigendom”, verklaarden voorzitter Jan-Hein Schouten en Van der Kraan in een nog te publiceren interview met het dagblad.

FC Den Bosch heeft net een reorganisatie achter de rug, waarbij onder andere Wiljan Vloet als hoofd jeugdopleidingen vertrok. Dit naar aanleiding van een tekort van negen ton over 2016/17. Volgens Van der Kraan is door de reorganisatie ongeveer 600.000 euro bezuinigd. Het resterende tekort en het te verwachten tekort van enkele tonnen zal deels worden opgevangen door de uitgifte van nieuwe aandelen, voor ongeveer 1,5 miljoen euro.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2018 08:47
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1510

Gohf schreef : Weinig reden om te klagen als Fortuna fan momenteel moet ik zeggen.



Oh ja, Gohf, laat één ding duidelijk zijn: hoe kritisch ik ook ben op investeerders in het voetbal en op de nietszeggende interviews van Gün in bijzonder, als ik Fortuna-fan was zou ik daar momenteel ook schijt aan hebben. Als je promoveert vier je feest, je zou wel gek zijn als je dat niet zou doen "want ik weet niet precies wat er bij Gün achter zit".

Het was ook niet bedoeld als steek naar Fortuna, maar als iemand bij het faillissement van Lierse over Fortuna begint, dan is het wel zo reëel om aan te geven dat ook bij Lierse de investeerder aanvankelijk positief leek uit te pakken. Niet om Fortuna een hak te zetten, maar om de situatie bij Lierse in het juiste licht te plaatsen. Zoals Boe is dat feeske? zegt staat er bij investeerders nu eenmaal niet op het voorhoofd of ze te goeder trouw zijn of dat ze de club gaan laten vallen als een baksteen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2018 09:49
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1511
Het is mooi voor fortuna dat het vooralsnog goed lijkt uit te pakken met de investeerder.
Maar laten wel in het oog houden dat fortuna met de rug tegen de muur stond. Ze hadden geen enkele keus. Faillissement was de enige andere optie.
Ik ben blij dat wij - ondanks dat we weer een jaar eerste divisie spelen - niet in een situatie als die in sittard geraakt zijn en op eigen kracht de club gezond hebben weten te krijgen.
Mocht MVV ooit bij een investeerder terecht komen zal het zijn omdat we ervoor KIEZEN niet omdat we MOETEN.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2018 14:56
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1512
Fc Den-Bosch word overgenomen door de zoon van de investeerdes van Vitesse Jordania voor 2,5 miljoen euro ......verwacht meen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2018 22:27
Liersesup
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1513
Bedankt voor uw medeleven . Dit zagen vele supporters al lang aankomen . Een Egyptische overnemer die ons de de hemel beloofde maar niet luisterde naar ons de fans . Ik verzeker je dit doet pijn , na meer dan 50 jaar supporter te zijn van toch een club die een mooi palmares bijeen gespeeld heeft .
Hier stopt het met mijn Lierse ; maar hopelijk komen we wel terug met inspraak van onze supporters .
Mijn broer en ik hebben de match tegen Oss komen kijken en zullen in de toekomst meer bij wedstrijden MVV komen supporteren .

Groeten uit Lier
De volgende gebruiker (s) zei dank u Audiowaste, Mr Sjaan, Jacques, Sandro, Tuor, Lassie80, Boys_in_Red, M.V.V. 1902, Larsbak, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2018 23:00
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1514
@Liersesup
Dit is een nachtmerrie voor iedere Lierse supporter, een investeerder die gouden bergen belooft en dan de club failliet achterlaat. Schandalig!!
Zet me wel weer aan het denken of we wel zo blij moeten zijn met een investeerder.
In de Geusselt zijn jullie uiteraard altijd welkom, maar het verdriet met het wegvallen van jullie club Lierse zal nooit meer verdwijnen.
Heel veel sterkte!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Liersesup

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2018 08:59
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1515
Voetbalclub K Lyra TSV en supporterscollectief Lierse Voor Altijd hebben maandag hun plannen over een samenwerking op een persconferentie toegelicht. Beide partijen onderstrepen dat hun “huwelijk” er enkel komt als er voor 1 juni geen andere alternatieven voorhanden zijn.
Lyra besliste zondagavond op zijn algemene vergadering om te gaan samenwerken met het supporterscollectief Lierse Voor Altijd. Lyra zou voor het “nieuwe” Lierse haar naam veranderen naar Koninklijke Lyra Lierse SK (KLLSK) en het stamnummer zou behouden blijven. Als het project slaagt, zou de nieuwe club zo een verse start kunnen maken in de derde amateurklasse.

Op een persconferentie lichtten beide partijen maandagnamiddag de plannen van hun “huwelijk”. Er werden zelfs eventuele wedstrijdtenues voorgesteld. Het staat nog niet vast of de thuiswedstrijden in het Herman Vanderpoortenstadion gespeeld kunnen worden. De focus van de samenwerking ligt onder meer op de jeugdwerking en de supportersparticipatie waarbij twee zitjes in het bestuur voor de fans zouden worden vrijgemaakt.

Lyra en Lierse Voor Altijd stellen “huwelijk” voor: “We willen er zijn voor alle fans”
Het huwelijk tussen Lyra en Lierse Voor Altijd komt er pas als er geen betere scenario’s zijn voor 1 juni. Lierse zelf is voorlopig nog in gesprek met Oosterzonen en FC Duffel om een doorstart te maken. “Lierse Voor Altijd wil er zijn voor alle fans en wil geen verdeeldheid creëren. Daarom is er ook met Lyra afgesproken dat dit verhaal kan doorgaan indien er geen betere alternatieven zich voordoen. Van een ex-bestuurslid van voetbalclub Lierse weten we dat er zondagavond nog niets concreets te melden viel over andere mogelijke pistes”, zegt Bert Jansen van Lierse Voor Altijd. De supportersvereniging wil verder “een tweestrijd vermijden tussen de supporters”.

De fans van De Pallieters namen het heft in eigen handen nadat de Lierse voetbalclub vorige week het faillissement had aangevraagd na het mislopen van de licentie en bekendmaakte dat de resterende Play-off 2-wedstrijden niet meer zullen worden afgewerkt.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.465 seconden