Overig nieuws (niet over MVV)

01 nov 2017 12:22
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1471
www.omroepbrabant.nl/?news/271074782/Hel...n+nieuw+stadion.aspx

Helmond Sport krijgt een nieuw stadion. Project waar in totaal 55 miljoen euro wordt gestopt. Nu is dat lang niet alleen geld voor het stadion, maar toch. Krijg een beetje ongelofelijk gevoel als ik dat lees. 55 miljoen voor een stadion van een club die zelden meer dan 3.000 toeschouwers trekt...

Kan nergens precieze plannen terugvinden over de grootte et cetera.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2017 13:55
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 537
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1472
Tja, voor MVV en de stad zou zo een project welkom zijn. In een combinatie met detailhandel/gezondheid/onderwijs/sport. De kosten worden gedeeld en het vastgoed brengt veel geld in het laatje. Sobere tribune bouw en de holle ruimtes voor detailhandel/horeca.

Mooie plaats hiervoor? Naast het ziekenhuis waar de campus zou komen. Infra top, massaal aantal parkeerplaatsen die savonds toch niet gebruikt worden , goede uitvalswegen en een station op loopafstand.

*Wishful thinking modus uit
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2017 14:07
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 692
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1473
Maar dan heb je het direct over een nieuw stadion op een hele andere plek. Je kunt beter kijken naar mogelijkheden op de huidige plek. Aan de achterkant ligt het leegstaand voormalige kegelhome. Sportfaciliteiten zijn op steenworp afstand. Er zou veel meer mogelijk zijn met De Geusselt, maar de gemeente/projectbureau's (?) denken er blijkbaar anders over. MVV heeft uiteraard het geld niet om er überhaupt aan bij te dragen op dit moment.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2017 14:25
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1474
Volledig eens met beiden. 55 miljoen euro... zelfs als daarvan "maar" 10 miljoen daadwerkelijk naar het stadion gaat... Wat je daarvan kan doen!

Kijk naar de Geusselt. Bouw sporthal had gecombineerd kunnen worden met Boschpoort vernieuwen (palen weg, ruimte onder tribunes gebruiken voor bijvoorbeeld een groter supportershome - hoe staat het trouwens met de Gouden Ster, die moest toch dicht/weg? Heb ik al een hele tijd niets meer van gehoord). Inderdaad kegelhome wat nuttigers mee doen. Meteen uitvak naar andere kant verplaatsen zodat je niet meer dat gedoe bij de hoek van Boschpoorttribune hebt. Angel side (gedeeltelijk) staantribune van maken. Allemaal zaken waar MVV begrijpelijk nu geen geld aan uitgeeft, geen geld voor heeft.

Of een gloednieuw stadion, op braakliggend terrein met redelijke verkeersverbindingen. Daar kun je voor relatief weinig geld ook een mooi stadion neerzetten. Wij hoeven echt geen megaluxe theater maar je kunt wel alles heel functioneel en handig neerzetten omdat je met een lege situatie begint.

Daar ben ik dus wel een beetje jaloers op. Die varkenskoppen krijgen het in de schoot geworpen :oops:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2017 14:29
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 537
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1475
Het Geusselt terrein is een A1 locatie voor projectontwikkelaars. De grond brengt ontzettend veel geld op. Denk dat er genoeg partijen met de aantrekkende economie brood zien in herinrichting van dit gebied zonder stadion. Het schept ook kansen voor de gemeente voor een nieuw gezicht van de stads-entree.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2017 17:05 01 nov 2017 17:08 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1476

webmastersfm schreef : Het Geusselt terrein is een A1 locatie voor projectontwikkelaars. De grond brengt ontzettend veel geld op. Denk dat er genoeg partijen met de aantrekkende economie bhttps://www.mvvfans.nl/media/kunena/emoticons/custom-daaag.gifrood zien in herinrichting van dit gebied zonder stadion. Het schept ook kansen voor de gemeente voor een nieuw gezicht van de stads-entree.


Direk veur 1 Euro euvernumme en verkoupe dee zooi ! ;)
Geliek ut stadion vaan uzze "vrun" :daag: die aon ut ind vaan dit sezoen pleite goon opkoupe en roedwit verve...
Miljaar...de ultiem revaonsj ! :lachen:

if driemz kum troe.... :thumbsup:



Zuut Geer ut al gebäöre...
twiewekeliks al die bösse dao nao tow...
en die Pruuse maage allein mer towkieke en in de Oberligge NRW speule...
Hell Yeah !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2017 17:38 01 nov 2017 17:42 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1477
Heren, wij weten het maand/jaarbedrag niet dat Helmond moet gaan aflossen aan deze nieuwe tempel. Als dat het dubbele of misschien wel het driedubbele is dan dat MVV betaalt voor onze betonnen caravan, dan is er weinig redenen om jaloers te zijn. Gratis zullen ze het niet krijgen, dan is in strijd met de nieuwe Europese regelgevingen. Helmond Sport gaat dit hoe dan ook voelen op de begroting. Cambuur kan dat nieuwe stadion overigens prima dragen, maar bij Helmond spreek je toch over een andere begroting.

Mochten wij ooit een nieuw stadion krijgen, dan is de locatie die webmastersfm noemde inderdaad de best mogelijke locatie, ook verkeerstechnisch. Maar dat zullen die huidige 6000 zielen die momenteel in het stadion zitten niet meer gaan meemaken (baby's meegerekend). Ik verwacht dat we ooit in de verre toekomst procedureel worden gedowngrade naar het vervuilde zinkwit terrein nabij Limmel, waar we ons, dan nostalgische-, kunstmatje op mogen neerleggen. Dan mogen die supporters waarschijnlijk niet alleen dankbaar zijn dat de gemeente Maastricht niet nog een keer in hoger beroep ging tijdens de uitbannings-procedure van de stad , maar dat zij ook dankzij hun barmhartige gedoogbeleid mogen genieten van de faciliteiten die station Limmel met zich meebrengt. En niet te vergeten de formidabele parkeerfaciliteiten voor de supporters in het weiland bij Itteren, zo dicht op loopafstand van het sportcomplex c.q. voorjaarscamping. Ik denk dat het zo gaat lopen voor de volgende generaties..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2017 20:58
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 692
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1478
Ik denk dat het zinkwit terrein ook veel meer potentie heeft. Zodra blijkt dat de vervuiling daar genoeg uit de grond is om bewoonbaar te worden verklaard, dat daar een nieuwe wijk uit de grond wordt gestampt. Misschien wordt de Borgharenweg dan wel verlegd/weggehaald/ondergronds gelegd om ruimte te maken voor woningen aan het water. Maar laten we eerlijk zijn: hoe mooi het ook zou zijn om een geweldig nieuw stadion te bouwen, diep in ons hart weten we allemaal dat het helemaal niet nodig is. Laten we eerst Eredivisie voetbal halen en dan twee á drie seizoenen elke wedstrijd minimaal 7500 toeschouwers zien te behalen. Dan zou een nieuw stadion (of eindelijk de stoelen tot aan het speelveld!) misschien een optie kunnen worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2017 21:39 01 nov 2017 21:43 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1479
haha Houten maakt t wel heeel negatief, de babies van nu zullen nooit een ander stadion zien...

Ik zie wel overal weer langszaam stadionnetjes uit de grond komen, ook bij juup clubs. En met nieuwe stadions gaat de begroting ALTIJD omhoog zo laat de geschiedenis zien.

Ik vind t vreemd dat je in Mestreech daar 0,0 over hoort. Ik snap dat je bescheiden moet zijn, de wonden zijn nog redelijk vers. Maar juist na het momentum van vorig jaar had je toch eens een wens kunnen uitspreken ofzo.

@Karakter ik denk dat wij supporters iets te rooskleurig naar de Geusselt kijken. Je kunt er als club niet zoveel mee qua commercie. En dat houdt ons klein. Dus denk groot! Of geef dat op zn minst een kans.

Maar van de andere kant, als er nog niet eens een fatsoenlijke bewegwijzering naar t stadion vanaf kan bij rijkswaterstaat, (gezeur daarover van de voorzitter is inmiddels maanden geleden) dan weet je hoe MVV geteld is

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2017 08:52
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1480
Ik waardeer altijd zeer de Houteriaense bijdragen aan dit forum. Genieten pur sang indien hij tenminste in vorm is. ;) De samenvattende bewering bovenstaand door BidF, de babies van nu zullen nooit een ander stadion zien..., wil ik niet horen.
Ne dis jamais jamais mes amies. Allez zeg nooit nooit voordat ik de vertalers weer over me heen krijg. Elke periode biedt kansen en het kan zo maar gebeuren dat we die kans grijpen en vertrokken zijn.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2017 09:10
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1481
Geusselt is niet alleen qua commercie teleurstellend. Ik kom er met veel plezier en ben uiteraard aan ons stadion gehecht maar er kan zo veel "gemakkelijk" beter. Waarbij gemakkelijk natuurlijk slaat op een situatie waarin je op een leeg vel begint te ontwerpen.

Neem, al vaker door meer mensen gezegd, het feit dat de angel side tribune open is aan de achterkant. Het geluid waait daar weg, akoestisch is dat een drama. Welke halve zool verzint zoiets in een stadion? En dat terwijl wij juist graag een wat intimiderende sfeer in het stadion hebben. Ja, ik weet hoe het komt, die plannen zijn begin-midden jaren negentig gemaakt toen de maastribune geen sfeertribune was (dat waren de staantribune en Boschpoort in de hoek in de jaren negentig) en die opening is er voor de kantoorruimtes er achter of zoiets. Bovendien hield men in die tijd niet zo veel rekening met zaken als akoestiek. De Amsterdam Arena was op dat gebied jarenlang ook een drama en daar hebben ze miljoenen besteed om het te verbeteren.

Het is maar een relatief onnozel iets maar zo zijn er meer dingen aan de Geusselt onhandig. Begrijpelijk vanuit de historie en ook begrijpelijk dat niemand er nu geld in steekt om dat aan te pakken.

Op korte termijn heeft MVV echt geen extra (gewone) stoeltjes nodig. Maar als we ooit weer structureel in de eredivisie willen spelen, dan voldoet de huidige Geusselt niet. Op alle gebieden niet. Ik heb echt geen oplossing hoor, ik snap dat niemand veel geld in een stadion voor MVV gaat steken. Zeker onze gemeente niet. Maar op de lange termijn zal hier ooit iets mee moeten gebeuren.

En in dat kader moet je mijn bericht over Helmond zien. Die krijgen zoiets min of meer in de schoot geworpen. Al is het inderdaad maar de vraag hoeveel huur Helmond gaat betalen en wat het hun aan extra inkomsten brengt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2017 13:41
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1482
@Roei baank, even ter aanvulling, in nam de quote over van Houten...ik ben het niet met zijn quote eens (en niemand kan zover in de toekomst kijken)

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roei baank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2017 19:17 18 nov 2017 19:18 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1483
Als je dan ziet Feyenoord-VVV scheidsrechter Higler. Na 1 helft nog niet 1 geel kaartje. Rare man. Bij MVV trekt hij willekeurig welke wedstrijd ook de ene na de andere kaart en vervolgens rood. 99% en de knvb sluit gewoon de ogen hiervoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2017 19:56
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1484
Afgelopen weekend weer een groot artikel in de NRC over de jong elftallen en de voetbalpiramide. Staat niet heel veel nieuws in. De kop: 'Beloften zorgen voor scheuren in de voetbalpiramide'. Kort samengevat: veel onvrede vanuit verschillende kanten. Zowel van de Jupiler League-clubs als ook van eredivisieclubs wiens tweede elftallen de boot hebben gemist (Feyenoord). De directeur van Telstar weet het treffend te verwoorden: "Alleen clubs die al goed zijn, worden hier beter van..." In maart komt de KNVB kennelijk met nieuwe plannen voor hervorming van de piramide.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2018 11:20
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
Overig nieuws (niet over MVV) #1485
m.limburger.nl/cnt/dmf20180112_00053826/...root-vermaakscentrum

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.862 seconden