Vereniging MVV

28 apr 2016 18:01
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 906
Meer
Vereniging MVV #16
www.mvv.nl/nieuws/3-mei-ledenavond-van-de-vereniging-mvv

Opgeven kan nog voor deze interessante avond.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2016 19:24
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 92
Meer
Vereniging MVV #17
Volgens mij een prima alternatief voor het Supporterskaffee / Praotkaffee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2016 14:51
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 906
Meer
Vereniging MVV #18
Niet vergeten vanavond om 20 uur in de BC van de Geusselt.: De jaarlijkse ledenavond van de vereniging MVV. Alle seizoenkaarthouders zijn welkom.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2016 13:08
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Vereniging MVV #19
Dik 1500 man (Alle SK houders) uitgenodigd voor deze avond. Schat dat er een 20 supporters en 20 mensen van de organisatie waren. We zijn het inmiddels gewend, en CL halve finale en de match dag ervoor hielp niet echt mee, maar het blijft toch altijd jammer.

Een paar selectiespelers kwamen zich voorstellen en kon je vragen stellen. Daarna Ron die samen met Hennie enthousiast vertelde over volgend seizoen, De supporters konden hem het vuur aan de schenen leggen over dit seizoen etc.

Technisch MVV bouwt door, interessante info over invulling van 2de elftal probleem etc.

Daarna Willy van de Kerkhof. WOW!!!! Wat een vent, wat een verhaal!

Nog wat nagebabbeld, half 11 ben ik naar huis gegaan.

Wat Ron Promotion en Hennie verder allemaal aan interessante weetjes hadden, ook over de selectie van volgend jaar, hou ik dit keer eens voor mezelf, dan moet je maar aanwezig zijn.

Er was veel energie in deze avond gestoken, super leuk gedaan. Complimenten aan de vereniging MVV!

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2016 13:52
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
Vereniging MVV #20
Jammer dat er zo weinig supporters op af komen, maar zijn ze dat ook niet een beetje zelf schuld?

Ben zelf vaak aanwezig geweest op praotkaffee's daar kwam nooit iets nieuws uit nooit openheid van zaken dan is het niet gek dat de supporters nu thuis blijven.

Ik begrijp dat er tegenwoordig dus veel opener gecommuniceerd wordt en er zelfs nieuwtjes zijn op veel gebied.

Zal de volgende keer deze avond weer eens bezoeken in de hoop dat het de moeite waard zal zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2016 14:24
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
Vereniging MVV #21
Voorjaars vakantie helpt nu ook niet echt mee ;)
Maandag MVV, vrijdag MVV. Dinsdag moest helaas familie voor gaan.

Maar dat we op de goede weg zijn en volgend jaar weer kunnen doorgroeien is mooi om te horen dat er aan gewerkt wordt.
Los van de sportieve prestaties in de play offs....

Volgend jaar zeker nieuwe seizoenskaart ongeacht welke tegenstanders........
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2016 14:54 04 mei 2016 15:01 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Vereniging MVV #22

Hartmans1973 schreef : Jammer dat er zo weinig supporters op af komen, maar zijn ze dat ook niet een beetje zelf schuld?

Ben zelf vaak aanwezig geweest op praotkaffee's daar kwam nooit iets nieuws uit nooit openheid van zaken dan is het niet gek dat de supporters nu thuis blijven.

Ik begrijp dat er tegenwoordig dus veel opener gecommuniceerd wordt en er zelfs nieuwtjes zijn op veel gebied.

Zal de volgende keer deze avond weer eens bezoeken in de hoop dat het de moeite waard zal zijn.


Ik denk dat er meerdere dingen zijn die beter kunnen, oa communicatie over deze avonden, en duidelijk maken wat de vereniging MVV nou is, dat lijkt maar niet echt aan te slaan.

En daarnaast meer duidelijk maken dat dit geen praotkaffee is, maar een avond die als verrijking dient voor een enthousiaste MVV supporter, een avond vóór de supporter dus. Info over de organisatie en financieel of operationeel beleid was niet aan de orde.
Ik neem toch aan dat vele supporters het gewoon leuk vinden om een kijkje in de keuken te krijgen en vragen te stellen aan spelers en trainer.

Us Clubke schreef : Voorjaars vakantie helpt nu ook niet echt mee ;)
Maandag MVV, vrijdag MVV. Dinsdag moest helaas familie voor gaan.

Maar dat we op de goede weg zijn en volgend jaar weer kunnen doorgroeien is mooi om te horen dat er aan gewerkt wordt.
Los van de sportieve prestaties in de play offs....

Volgend jaar zeker nieuwe seizoenskaart ongeacht welke tegenstanders........


Sportief wilt MVV ieder jaar 10% sterker worden. Wie niet rijk is moet slim zijn. En met dit budget worden mooie dingen behaald!
Juni 2014: 2 contractspelers....
Juni 2015: 8 contractspelers
Juni 2016: 10 contractspelers + 4 waarmee MVV nog onderhandelt (onbekend wie of wat)

Steeds meer structuur, steeds meer samenwerking met amateurclubs, met Genk...I wanna go home, en MVV too!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2016 21:43
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Vereniging MVV #23

Hartmans1973 schreef : Jammer dat er zo weinig supporters op af komen, maar zijn ze dat ook niet een beetje zelf schuld?

Ben zelf vaak aanwezig geweest op praotkaffee's daar kwam nooit iets nieuws uit nooit openheid van zaken dan is het niet gek dat de supporters nu thuis blijven.

Ik begrijp dat er tegenwoordig dus veel opener gecommuniceerd wordt en er zelfs nieuwtjes zijn op veel gebied.

Zal de volgende keer deze avond weer eens bezoeken in de hoop dat het de moeite waard zal zijn.


De vereniging??? Bestaan die überhaupt nog? daar hoor je werkelijk HELEMAAL nooit iets van. Leuk zo'n gezellige avond maar ik heb daar echt helemaal niks mee met dit "deel" van onze club. Nogmaals ik wist niet eens dat die überhaupt nog bestonden.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2016 21:41
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
Vereniging MVV #24

Punker73 schreef :
De vereniging??? Bestaan die überhaupt nog? daar hoor je werkelijk HELEMAAL nooit iets van. Leuk zo'n gezellige avond maar ik heb daar echt helemaal niks mee met dit "deel" van onze club. Nogmaals ik wist niet eens dat die überhaupt nog bestonden.


Dit 'deel' vd club bestaat grotendeels uit de seizoenkaarthouders. Daarnaast worden regelmatig nieuwsbrieven uitgestuurd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2016 23:15
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Vereniging MVV #25

Lassie80 schreef :

Punker73 schreef :
De vereniging??? Bestaan die überhaupt nog? daar hoor je werkelijk HELEMAAL nooit iets van. Leuk zo'n gezellige avond maar ik heb daar echt helemaal niks mee met dit "deel" van onze club. Nogmaals ik wist niet eens dat die überhaupt nog bestonden.


Dit 'deel' vd club bestaat grotendeels uit de seizoenkaarthouders. Daarnaast worden regelmatig nieuwsbrieven uitgestuurd.


Tja... welke noemer "De vereniging" of "usMVVke" of een "proatkaffee"... maakt de naam iets uit.
Het was een boeiende avond voor een mvv-supporter... De trainer Ron Elsen die een leuke presentatie gaf... Drie jonkies van Genk die zich voorstelden en een leuke gastspreker V. d. Kerhof... die leuke anekdotes vertelde. Leuke avond alleen jammer, zeker voor de mensen die de moeite doen om dit te organiseren, dat er zo weinig mensen die zich betrokken voelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2016 14:05
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Vereniging MVV #26

Punker73 schreef :
De vereniging??? Bestaan die überhaupt nog? daar hoor je werkelijk HELEMAAL nooit iets van. Leuk zo'n gezellige avond maar ik heb daar echt helemaal niks mee met dit "deel" van onze club. Nogmaals ik wist niet eens dat die überhaupt nog bestonden.


Je noemt hier 2 problemen, zichtbaarheid en binding. Heb je dat laatste nou niet omdat je er nooit wat van hoort? Of boeit het je niets dat je er nooit want van hoort omdat je er toch niks mee hebt?

Had van jou wel verwacht dat je zou weten wat de vereniging MVV inhoud.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2016 11:21
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1909
Meer
Vereniging MVV #27
Gisteravond heeft de Ledenraad, de vertegenwoordiging van de Vereniging MVV, de jaarrrekening over het seizoen 2015/2016 van de BVO MVV Maastricht goedgekeurd.

Kort samengevat:
Het goede nieuws is dat we als één van de weinige BVO's in Nederland het seizoen geëindigd zijn met een bescheiden winst. 60.000 euro. Minder goed nieuws is dat we nog steeds kampen met een negatief eigen vermogen (bezittingen min schulden) al is dat wel verbeterd ten opzichte van voorgaande jaren. De liquiditeitspositie (wat hebben we op de bank om uit te kunnen geven) blijft zorgelijk dus we kunnen geen gekke dingen doen.
Aflossing van de schuld mbt het voormalige spelersfonds is volgens planning gedaan dus per 30 juni resteerde en nog een bedrag van 110.000 euro. Daar zijn we dus na vólgend seizoen definitief vanaf.

Voor de supporters is het misschien goed om te realiseren dat we ook vorig jaar nog de nodige boetes van de KNVB hebben ontvangen, voor een bedrag van 8.750 euro. Dat is toch wel een fors bedrag in relatie tot de uiteindelijke winst.
Maar het voorgaande seizoen bedroegen de boetes nog ruim 15.000 euro dus we zijn wel op de goede weg!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Tuor, Raffalaldo, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2016 12:08
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Vereniging MVV #28
Ik las destijds hier: mvvheadlines.wordpress.com/2016/09/06/st...igen-kracht-vooruit/ (website van degene die tegenwoordig ook de wedstrijdverslagen schrijft voor mvv.nl) dat het spelersfonds was afgelost. Algemeen Directeur Paul Penders werd toen geciteerd:

Met het afkopen van het spelersfonds is een last van de schouders van MVV gevallen. Penders: “Het budget dat door de verkoop van Croux is vrijgekomen, kunnen wij nu eindelijk zelf investeren.” De directeur concludeert dat MVV nog altijd een negatief eigen vermogen heeft, maar wel stappen omhoog maakt. Toch blijft ook hij realistisch. “Het fundament blijft broos en kwetsbaar.”

Dus wel enige teleurstelling als ik nu lees dat er nog steeds 110.000 euro openstaat aangezien ik dus dacht dat we daar al vanaf waren. Ik besef dat geduld een schone zaak is. Leuk die kleine winst hoor, maar het zijn muizenstapjes die we vooruit maken met dit risicoloze beleid wat natuurlijk wel te beargumenteren is gezien het verleden dus lastig om hier kritiek op te uiten. Soms is dat echter als supporter moeilijk te verteren. De buik vol hebbende van weer een tussenjaar. Wat zou het een zegen zijn als we promotie zouden kunnen afdwingen dat is de enige wekker om de slapende reus wakker te maken en dan grote stappen te maken. Dit jaar is dé kans!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2016 12:19
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Vereniging MVV #29
@Anna D
Afkopen en aflossen zijn 2 verschillende dingen. Ja het spelersfonds is afgekocht, voor het bedrag van 220.000 euro als ik mij niet vergis. MVV zal dat vervolgens aflossen in 4 seizoenen, en men voldoet dit seizoen de derde aflossing.

Echter, de consequentie van de afkoop, namelijk het baas in eigen huis zijn, is direct ingegaan bij de deal, en dat is wat Penders aangeeft.
Daarnaast bespaart MVV zich een boete van 50.000 per jaar van de KNVB want de spelersfonds constructie zoals die lag mag niet.

Punt om op te merken. Winst kun je alleen maken als je meer binnen krijgt dan begroot. MVV begroot heel mager, maar er komen ook vrijwel geen meevallers. Dus normaal is de winst op t eind van het seizoen zo goed als 0. Winst zit hem denk ik volledig in de nacompetitie, die niet mee begroot was.

Het winnen van bijvoorbeeld een periode zou de winst dus een heel stuk verder kunnen stuwen.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2016 12:31 19 okt 2016 12:32 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Vereniging MVV #30
Zit het transferbedrag (excl. makelaars fee) van Croux al verwerkt in dit jaarverslag? Zoja, hadden we dan niet eigenlijk verlies gedraaid? Of is het geld gebruikt voor het contract van Pedro of extra aflossing?


Stel je voor dat we per ongeluk promoveren dit seizoen.
2017/2018 = 2,4 miljoen euro aan TV gelden erbij. In één klap een positief eigen vermogen van 2 miljoen euro, weg schuld en direct naar categorie 3.
2018/2019= Mochten we weer degraderen, dan krijgen we dat jaar nog ongeveer 1 miljoen euro boven op de begroting ter compensatie.

Dus een jaartje meevoetballen in de eredivisie kan je ongeveer 3 miljoen euro aan extra geld opleveren, mocht je geen gekke dingen doen in de eredivisie. Dat is meer, dan dat hier in anderhalf jaar aan geld binnen komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.546 seconden