Jordy Croux

31 mrt 2019 22:19
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Jordy Croux #181
Het contract van Croix wordt niet verlengd bij Willem 2. MVV kan aan de onderhandelingstafel!
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902
Discussie gesloten.
31 mrt 2019 22:58 31 mrt 2019 22:58 door pinobel.
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Jordy Croux #182

jeoff schreef : Het contract van Croix wordt niet verlengd bij Willem 2. MVV kan aan de onderhandelingstafel!

Ja, heb het ook gezien. Zal denk ik toch niet gemakkelijk worden om hem volgend seizoen ook hier te houden. Maar in elk geval z.s.m. proberen. Overigens moeten alle clubs volgens mij toch vóór 1 april formeel aangeven aan de spelers waarvan de contracten aflopen of men met ze verder wil. Ik heb al van heel veel clubs gelezen met wie ze niet verder gaan (in principe), maar van MVV nog niks gehoord.
Discussie gesloten.
01 apr 2019 08:12
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Jordy Croux #183
Ik denk dat het best wel eens mogelijk zou kunnen zijn om Croux nog één of een half seizoen in Maastricht te houden, afhankelijk van wat hij nog gaat laten zien de resterende wedstrijden. Hij doet het natuurlijk wel prima sinds hij er weer bij is, maar springt er ook niet wekelijks uit. Wellicht valt hij dus niet zo op bij clubs en/of zijn ze niet overtuigd.

MVV moet hem natuurlijk wel kunnen betalen. Waarschijnlijk gaat hij, als de kans zich voordoet, wel weg. Maar je weet het nooit, hij voelt zich wel op zijn plek bij ons. Het is een speler die vertrouwen nodig heeft en een omgeving waarin hij zich prettig en gewaardeerd voelt, is dan ook niet voor niks terug gekomen ;). Kunnen er denk ik toch wel van uit gaan dat de club met hem in gesprek is of gaat.
Discussie gesloten.
01 apr 2019 08:48
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
Jordy Croux #184
Ik vind Jordy om eerlijk te zijn een beetje tegenvallen de laatste weken, maar goed dat geldt voor iedereen en hij krijgt nauwelijks bruikbare ballen, kan nauwelijks in de één op één of zijn snelheid benutten. Ik behoud hem uiteraard wel graag, blijft topkwaliteit voor ons, ook na een paar mindere wedstrijden.

Maar je kunt dit natuurlijk al vooraf uittekenen: als Jordy al blijft, dan zal hij dit pas ergens in augustus kiezen. Was in de winterstop naar verluid al bijna rond met een buitenlandse club voor hij bij MVV tekende. Hij heeft geen reden om eerder al voor MVV te kiezen want financieel kunnen we toch niet tegen het buitenland op en de keuken kampioen klasse is natuurlijk geen niveau waar Jordy erg in de kijker loopt. Mochten we onverwachts per ongeluk uit het niets promoveren dan heb je natuurlijk een ander verhaal.

Kortom, ik verheug me al over de frustratie op dit forum dat Jordy op 30 mei nog geen contract getekend heeft bij MVV. Boeh MVV, wat een wanbeleid!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, itsman, M.V.V. 1902, Zoewiezoe
Discussie gesloten.
01 apr 2019 18:47
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Jordy Croux #185
Jordy Croux heeft het net niet gered in de eredivisie. Het wil niet zeggen dat hij niet de kwaliteiten heeft, het wil zeggen dat er iemand beter was op zijn plek. Maar het wil ook zeggen dat hij zich daar niet helemaal op zijn gemak voelde. Datzelfde geldt overigens ook voor Ciranni en Labylle. Toch zijn het dit soort spelers die ons echt beter kunnen maken. Haal ze terug en ga met hen naar de eredivisie. Daar geloof ik in.
Het feit dat Jordy terug wilde komen naar MVV zegt wel iets. En dat moet je waarderen. Bij MVV wordt hij nog beter en hij gaat naar een volgende club voor veel geld. Iedereen wint.
Discussie gesloten.
02 apr 2019 16:35
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Jordy Croux #186
Om eerlijk te zijn vind ik dat Croux tot nu toe weinig toevoegt , had meer van hem verwacht maar kan nu niet vinden dat hij progressie heeft gemaakt de laatste 2 seizoen bij Willem II
Discussie gesloten.
02 apr 2019 17:01
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Jordy Croux #187
De meningen verschillen. De 2-2 in Roda was in ieder geval goud waard. Maar inderdaad hij voetbalt nog niet de pannen van het dak. Het is nog een kwestie van wennen in een volledig ander team en competitie. Enfin, een Croux in vorm is kostbaar. Ik zou hem ook graag eens als nr 10 willen zien voetballen.
Discussie gesloten.
23 juli 2019 06:30
Sjefsjengko
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
Jordy Croux #188
Raak opinie stuk in DL van 23-7. ‘n waarheid als een koe!
De supporter heeft echter óók z’n idolen nodig en laten zich in die zin graag een rad voor de ogen draaien. Blij als zo iemand - ook voor de poen- bij jouw cluppie speelt en zwaar teleurgesteld als ‘n zichzelf verklaarde Sjeng zich met evenveel (gespeelde) passie moeiteloos ‘n koempel noemt.

Clubliefde bestaat niet, doe dan ook niet alsof
De pikante overstap van Jordy Croux naar Roda JC valt bij de fans van MVV niet in goede aarde. De Belgische vleugelspeler is hier zelf debet aan door zijn eerdere zoetsappige woorden over de Maastrichtse club.
DOOR EMIL VISSER
SITTARD
Clubliefde en -trouw. Het zijn holle woorden in de voetbalwereld. Fans klampen zich soms hardnekkig vast aan deze waarden, maar worden keer op keer teleurgesteld.
Jordy Croux maakt een pikante overstap. De Belgische flankspeler, die afgelopen seizoen een half jaar werd gehuurd door MVV en al eerder twee jaar voor de Maastrichtenaren speelde, zal komend seizoen uitkomen in het geel-zwart van de grote rivaal uit Kerkrade. De nodige spelers gingen hem voor. Onder anderen Nathan Rutjes, Tom van Hyfte en Danny Schreurs. Schreurs werd zeer negatief bejegend na zijn overstap, hij deed zelfs aangifte van bedreiging. Ook richting Croux zijn de reacties op social media niet mals. Vanuit Maastricht worden hem nu blessures toegewenst en hij wordt voor Judas en verrader uitgemaakt.

Contrast
Verblind de fan niet met toneelspel en zoetsappige praatjes. Zeg eerlijk dat poen de hoofdrol speelt.

Het is een groot contrast met een paar maanden geleden. In de Geusselt werd altijd over ‘Jordy’ gesproken en niet over ‘Croux’. Alsof hij onderdeel is van de familie. Dat familiegevoel heeft de 25-jarige Belg zelf aangewakkerd. Met de woorden die hij sprak bij zijn tijdelijke terugkeer in MVV, afgelopen februari, zette hij de MVV-aanhang op het verkeerde been. „MVV is altijd in mijn hart gebleven. De mensen ontvangen mij alsof ik hun zoon ben”, zo stelde hij in een interview in deze krant. Na zulke woorden kun je niet de overstap naar de aartsrivaal maken. Zou je zeggen. Familie verraden doe je immers niet.
Maar familie en clubliefde bestaan helemaal niet in de voetballerij. Niet bij de absolute top, waar miljoenen worden verdiend, niet in de eerste divisie waar het gaat om wisselgeld. Voetballers trappen tegen een bal om een zo’n goed mogelijk leven te hebben, hun gezin te onderhouden, om keiharde pegels te verdienen tijdens een korte carrière.

Zoetsappige praatjes
Intussen is duidelijk dat Croux vooral waarde hecht aan de hoogte van zijn salaris. Zijn carrière loopt al niet zoals hij had gehoopt; in de eredivisie is hij geflopt. Een volgende stap hogerop blijft daarom uit, dus het is niet onlogisch dat hij nu probeert om zijn bankrekening zo goed mogelijk te vullen. Roda kan en wil het gewenste salaris blijkbaar bieden. Kerkrade ligt bovendien niet veel verder af van Belgisch-Limburg, waar hij woont. Ook privé is zijn keuze voor Roda dus te verklaren.
Natuurlijk is het even slikken als een favoriete speler naar de concurrent gaat. Maar inmiddels mag bij clubsupporters wel doordringen dat spelers géén vrienden of familie zijn. Clubliefde bestaat niet. Het zou spelers als Croux sieren om daar ook eerlijk en open over te zijn. Verblind de fan niet met toneelspel en zoetsappige praatjes. Zeg eerlijk dat poen de hoofdrol speelt.

Ut is unne dikke nek dee die groete moil moot kinne drage!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mr Sjaan, Armand, middenstip, De Zwarte Vogel
Discussie gesloten.
23 juli 2019 07:41 23 juli 2019 07:51 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Jordy Croux #189
Begrijpelijk. Maar wat ik me echter afvraag, is dat een paar dagen ervoor, de deal met de Mexicaan niet helemaal 100% rond schijnt te zijn, omdat hij nog aandelen van Murcia van de hand moet doen, en daarna vrolijk Croux dat salaris geboden kan worden. De zekerheid van die club staat steeds op losse schroeven. Waarom verkiest Croux hiervoor? Los van het feit dat hij zich nog maar moeilijk kan gaan vertonen in Maastricht, zonder in de nek te worden aangekeken. Want wat vloeken die kleuren van het tenue op de persoon Croux. Heel onwerkelijk. En men hoeft niet lang na te denken, dat dit gewoon van Roda kant, een pure treiter actie is. Net als destijds met de andere 3 spelers die tegelijkertijd werden gehaald. Ik hoop dat ze weer met 3-0 hier van het veld worden gespeeld. Dan is hun grote bek en die van L1 weer gestopt. Want dit moet je sportief aanpakken. En je niet verlagen tot het niveau van Kerkrade, want wat zijn die diep gezakt! En het allerergste is, dat Croux zich hiervoor heeft laten lenen, zoals eerder die andere 3.
Discussie gesloten.
23 juli 2019 09:01 23 juli 2019 09:02 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
Jordy Croux #190
Ik ben geen grote fan van Emil Visser zoals de oplettende forumer al weet. Maar dit stuk heeft hij van beide kanten gelijk in. Dat supporters hier zo boos om worden, zich oprecht verraden voelen, dat vind ik om eerlijk te zijn wel grappig. Maar tegelijkertijd deed Jordy er alles aan om zich als echte Sjeng te presenteren, iemand die verliefd op de club was geworden, meer dan gewoon een speler. En was bijvoorbeeld inderdaad nogal boos over het aanvallen van zijn familie in Kerkrade. Tsja, dan bij de eerste de beste gelegenheid voor een paar centen meer naar de stoflongenclub overstappen, dat is ook wel vragen om reactie.


Uiteraard heeft MVV ook met Croux gesproken, voor zo ver de geruchten gaan vroeg Croux niet alleen een voor MVV-begrippen buitensporig salaris (meer dan een ton per jaar). Maar gaf hij ook aan te hopen op een club op het hoogste niveau. Dat hij relatief vroeg in het transferwindow toch al voor Roda kiest maakt mij wel erg nieuwsgierig naar welk salaris hij daar krijgt. Dat zal dus wel ten noorden van de ton per jaar liggen. Erg benieuwd of hij dat salaris waarmaakt. En inderdaad ook erg benieuwd hoe de financiële situatie bij Roda er over een paar maanden uitziet.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor
Discussie gesloten.
23 juli 2019 09:05
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Jordy Croux #191
MONEY, MONEY, MONEY!
Discussie gesloten.
23 juli 2019 10:14
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
Jordy Croux #192
Slotje dan maar..?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.351 seconden