Jordy Croux

31 aug 2016 15:16
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 603
Meer
Jordy Croux #166
Aanvaller Jordy Croux vertrekt naar Willem II

Woensdag 31 augustus 2016

Vleugelaanvaller Jordy Croux vertrekt per direct naar Eredivisionist Willem II. De 22-jarige Croux tekent woensdag een contract bij de club uit Tilburg.

Croux speelde twee seizoenen in Maastricht. Het eerste seizoen kwam hij op huurbasis over van KRC Genk. Vorig seizoen kreeg hij een tweejarig contract aangeboden bij de Maastrichtse club. In totaal speelde Jordy Croux 78 wedstrijden voor de Sterrendragers waarin hij 15 keer het net wist te vinden.

Algemeen directeur MVV Maastricht Paul Penders: “Het vertrek van Jordy is natuurlijk een sportieve aderlating, zeker zo kort op de transferdeadline. Maar wij zijn blij dat we Jordy een dergelijk podium hebben kunnen bieden bij MVV, zodat hij nu zijn opwachting kan maken op het hoogste niveau van Nederland. De club houdt er daarnaast een bedrag aan over. Na spelers als Tom van Hyfte, Bryan Smeets en recent nog Stef Peeters, is Jordy Croux wederom een exponent vanuit de MVV-opleiding die een mooie stap maakt in zijn carrière. Dat is momenteel één van de belangrijke rollen van een club als MVV Maastricht in het voetballandschap: het versterken van de eigen selectie door het aantrekken van potentiële talenten, deze opleiden, beter maken en uiteindelijk verkopen. Dergelijke constructies zijn mede het fundament onder de club.”

MVV Maastricht feliciteert Jordy van harte met deze mooie transfer en wenst hem heel veel succes in de Eredivisie met Willem II.

www.mvv.nl/nieuws/aanvaller-jordy-croux-vertrekt-naar-willem-ii
Discussie gesloten.
02 sept 2016 15:13
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Jordy Croux #167
Geweldig voor Croux, geweldig dat MVV een speler beter heeft gemaakt, geweldig dat een van onze beste spelers voor een fooi de deur verlaat, geweldig dat MVV dus ook nooit die stap hogerop zal maken, geweldig voor de trouwe supporters die er de schijt van krijgen dat het ook nooit wat zal worde, foifoifoi.
Discussie gesloten.
02 sept 2016 18:54
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Jordy Croux #168
Geweldig deze reactie jij bent een echte supporter ,als ik jouw was werd ik supporter van een andere club ,want mensen met zo een instelling kunnen we echt missen als kiespijn ,je bent zeker de wedstrijden vergeten dat jordy de hele wedstrijd geen bal raakte.maar lekker onrust zaaien is ook een vak,ik zegd je nu dat het met mvv wel goed komt pessimist. De groetjes en ik reageer niet meer op jouw onzin verhalen .
Discussie gesloten.
02 sept 2016 19:08
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
Jordy Croux #169
Stelletjes zeikers, stuk voor stuk. Ja , die lopen bij iedere club rond, maar sommige op dit forum hangen me werkelijk waar de keel uit....

Coppens weg: 1,5 jaar lang allemaal zeiken dat hij geen bal kan vangen en een KUT KEEPER is, uiteindelijk vinden we het allemaal jammer dat hij weg gaat. Ik denk dat we met Bo Geens een goede, jonge doelman hebben gevonden. Zeikers, streep dit puntje maar door op jullie lijstje.

Peeters weg: was voor iedereen met voetbalverstand te begrijpen dat deze jongen te goed was voor iedere club op JL niveau, maar toch komen de zeikers er weer die niet begrijpen dat hij zomaar weg gaat. Afgelopen 5 wedstrijden heb ik nog niemand over het gemis van Peetes gehoord? De ploeg draait ook nu goed. Zeikers, helaas weer een puntje minder!

Blijft er nog wat over voor de zeikers? Oh ja zeker! Komt ie...

Jordy Croux naar Willem ll: Deze jongen heeft hier voor twee jaar getekend voor een stap omhoog te zetten. Dat dit nu net voor de transferwindow gebeurd is jammer, maar zulke dingen gebeuren in het voetbal. MVV heeft goed geanticipeerd op dit vertrek door een toptalent van Arsenal te halen. Voor sommige wellicht niet goed genoeg, maar dan zit je wat mij betreft niet bij de juiste club.

Grote veranderig: toen eerst spelers weggingen kwamen er geen gelijkwaardige voor terug. Dit gebeurd nu steeds vaker wel. Een positieve ontwikkeling van MVV. Daarnaast heeft MVV door deze transfers zichzelf in de kijker gespeeld voor talenten die zich niet kunnen bewijzen bij een grotere club. MVV wordt hierdoor beter, inkomsten worden vergaard en we we kunnen weer omhoog kijken. Maar de zeikers op dit forum menen meteen als er 22 goede wedstrijden achter elkaar worden gespeeld sinds 2007, dat we voor promotie kunnen gaan. Vergeet het! MVV moer stap voor stap werken in dit proces. Als je het dan nog steeds niet begrijpt, ga dan het verkeer regelen bij thuiswedstrijden want zij snappen er namelijk ook niets van. Wellich voel je je daar beter op je plek.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, jesfen, Sjappie, Tuor, jovkle, Gianni Bruno, La Chouffe
Discussie gesloten.
02 sept 2016 19:41
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Jordy Croux #170
Denk dat met Coppens meer het geval was dat ze niet sneller een keeper hadden gehaald, omdat ze geen keepers hadden op dat moment. Is toch ook frustrerend.
Als je toch ziet naar de keepers bij MVV beginnen ze vaak wel onzeker het eerste jaar of in ieder geval keepen ze nooit echt super.
Met Boffin hebben we vaker gezeikt , Bulters ook en Coppens ook en uiteindelijk vinden we het jammer dat ze vertrekken als ze vertrekken.
En ik moet zeggen ik zag tegenop dat Bo Geens onze keeper ging worden, maar tot nu toe vind ik hem ook goed keepen.

Peeters mis je wel hoor. Het voetbal gaat nu goed, maar je mist zowiezo nog de passes van Peeters. En ik denk dat niemand jij ook niet had gedacht dat Losjah en Ciranni zich zo goed zouden gaan ontwikkelen. Ze lieten zich vorig jaar ook al zien in de wedstrijden wat ze speelden, maar ze hebben zich echt nog veel beter ontwikkeld.

Croux ga je denk ik ook wel missen alleen je ziet dat we Coppens en Peeters ook niet echt missen en goed hebben kunnen opvangen dus waarom Croux ook niet. Tevens als je zo'n clausule niet in zijn contract had opgemaakt dan was hij hier nooit heen gekomen.
Kun je alleen blij zijn dat hij wat heeft opgeleverd. En ook weer daarin verrast Elsen en iedereen die ermee te maken heeft ons weer om een speler te halen die op een hoger niveau kan voetballen maar toch een jaartje hier komt ballen. (Wat ik zo lees over hem )
Tevens kan MVV nu rustig al rond kijken wie ze evt in de winterstop al gaan halen of volgend zomer.
En daar bedoel ik dan mee voor een keeper bv want je weet dat Geens gehuurd is en dus waarschijnlijk terug gaat.
Discussie gesloten.
02 sept 2016 20:52 02 sept 2016 20:55 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
Jordy Croux #171
Als een speler wilt vertrekken omdat een andere club hem wil hebben, kunnen ze beter vertrekken als ze nog een contract hebben. Dan leverd het nog wat op, anders lopen ze gratis weg.
Daarom vond ik het erger dat Peeters vertrok en het leverde mvv niks op. Je kan zeggen we mochten blij zijn dat hij hier kwam spelen, maar mvv heeft ook geïnvesteerd in die jongen.
Het vertrouwen in deze jeugdige spelers betaalde zich met Jordy wel uit. (letterlijk en figuurlijk) Een vertrek van populaire en belangrijke spelers komt altijd ongelegen.

Dan maar een aantal jaren spelers verkopen om een financiële injectie te krijgen om vervolgens langere contracten te kunnen bieden.

Kortom dit zijn inkomsten waar mvv vrijwel nooit iets weet binnen te halen.

Tip.....periode titel en beker finale :whistle:

Jordy veel succes, zal je nodig hebben want je bent 1 van de "vele" nieuwe spelers bij willem2.
Discussie gesloten.
10 sept 2016 19:16
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1153
Meer
Jordy Croux #172
Croux maakt een goede indruk in zijn eerste wedstrijd in de Eredivisie .
Discussie gesloten.
10 sept 2016 20:08
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Jordy Croux #173
En toen werd ie uit de wedstrijd geschopt.
Discussie gesloten.
10 sept 2016 22:07
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1153
Meer
Jordy Croux #174

Boredass schreef : En toen werd ie uit de wedstrijd geschopt.




Hoe is het verder met Croux ?? Is het een ernstige blessure ??
Discussie gesloten.
11 sept 2016 18:39
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Onderwerp Auteur
Jordy Croux #175
In ieder geval niet zo erg geblesseerd dat het lukt om vrijdag in De Geusselt officieel afscheid te nemen.
Discussie gesloten.
12 sept 2016 01:15
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 776
Meer
Jordy Croux #176

Anna D. schreef : In ieder geval niet zo erg geblesseerd dat het lukt om vrijdag in De Geusselt officieel afscheid te nemen.

Echt mooi dat hij afscheid kan en komt nemen. Ik heb echt altijd van hem genoten. Vooral om zijn tomeloze energie/drive/werklust. Maar Jordy is ook ons dank verschuldigd. Bij Genk was hij afgeschreven, bij MVV is hij (mede dankzij spitsencoach Erik Meijer) groot geworden. Wij danken hem en hij dankt ons. Mooi en terecht.
Eh... maar laten we niet te lang treuren... Want in de voetballerij gaan sommige dingen snel. Eh... Pedro liet mooie dingen tegen Eindhoven zien. Als hij de (moeilijk te evenaren) inzet en conditie van Jordi Croux krijgt, hebben we met Luis Pedro een heel goede, misschien/waarschijnlijk zelfs wel betere, vervanger van Croux in huis.
Croux was goed, maar niet onmisbaar. Er zijn maar heel weinig voetballers onmisbaar. Misschien vinden MVV-supporters, fans van Jordy Croux, dat niet. Maar we staan wel mooi op de vierde plaats in de Jupiler League en hebben een lekker team. Smeets, Van Hyfte, Rutjes, Croux weg... Onmisbare krachten? Naar mijn mening hebben we nu het beste team van de afgelopen 10 jaar. We komen er wel.
Maar Jordy gun ik echt het allerbeste. Fijne speler.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Jacques, middenstip, opadiehard, Tuor, jovkle, itsman, Willems
Discussie gesloten.
12 sept 2016 10:49
Willems
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
Jordy Croux #177
Helemaal mee eens, ook ik denk dat we een sterker team hebben dan afgelopen jaren. Alleen blijf ik dromen van een centrum met Kuipers en Werker. Dit zonder Perreira of O'Connor tekort te doen. Volgens mij zouden we met Kuiper/Werker een duo hebben dat moeiteloos mee kan in de eredivisie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Iech mats mvv
Discussie gesloten.
12 sept 2016 11:19
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
Jordy Croux #178

Sjonnie schreef : Croux maakt een goede indruk in zijn eerste wedstrijd in de Eredivisie .


Zou kunnen, ik heb de wedstijd niet gezien.
Wel hoorde ik de radioverslaggever van 'Langs de lijn' op het moment van de wissel zeggen dat Croux matig gespeeld had.
Discussie gesloten.
04 feb 2019 22:58
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1348
Meer
Jordy Croux #179
Welcome back Jordy, een echte MVV-er!! En eentje die kan voetballen.
Discussie gesloten.
05 feb 2019 08:30
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Jordy Croux #180
Welkom Jordy. Blij dat je terug bent.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.487 seconden