helmond sport - MVV

04 okt 2019 00:46 04 okt 2019 00:50 door αναρχος.
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
helmond sport - MVV #16
Het een-tweetje blijven herhalen met de bloedhonden van onze lokale media, doet de relatie tussen supporters en bestuur geen goed. En dat is precies wat Penders nu weer doet! Gewoon fatsoenlijk communiceren over de mogelijkheid om een uitwedstrijd te bezoeken is blijkbaar nooit mogelijk, maar in deze situatie kunnen wel L1 en de Limburger geïnformeerd worden. Hierdoor wordt er weer sensatie gecreëerd en wordt het nepnieuws van de afgelopen 10 jaar nog eens uit de kast gehaald. Het is weer duidelijk waar de prioriteiten liggen, niet bij een goede relatie met de fanatieke supporters. Daarnaast doen de vele onterechte en onrechtvaardige stadionverboden, welke al jaren door onze club als zoete broodjes worden uitgedeeld, ook geen goed. #imagoschade

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2019 06:57
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
helmond sport - MVV #17

Frank Salemans schreef : Het probleem is wel dat MVV onder een vergrootglas ligt bij de KNVB. Diverse malen zijn de laatste jaren wedstrijden gestaakt vanwege supportersgedrag. Denk maar aan onze favoriete kale scheidsrechter, supporters op het veld in de rust van MVV tegen Roda, MVV tegen Roda dit seizoen en vuurwerk bij Den Bosch in de uitwedstrijd. Dat zijn statistische gegevens die niet veel BVO's hebben. Een aantal MVV-supporters gaat relatief vaak over de schreef. Zijn het criminelen? Nee, maar alcohol, haantjesgedrag, erbij-willen-horen en een rood-witte waas maakt van sommige supporters compleet andere mensen voorafgaand, tijdens en na afloop van een wedstrijd.

Sommige supporters vinden hun eigen feestje belangrijker dan het MVV-belang. MVV (ook Paul Penders) wil een goede band met zijn supporters, dat weet ik zeker. Maar een club als Den Bosch heeft wel een peperdure rekening bij MVV gelegd vanwege het vuurwerk (beschadigde stoelen, beschadigd veld) en vernield sanitair. Dan werkt Veer Zien MVV zich de snot voor ogen om geld te verdienen voor MVV, maar kan MVV boetes betalen bij KNVB en schadeafhandeling bij BVO's. Als MVV die boetes straks wil gaan verhalen op supporters, dan zijn ze weer supportersonvriendelijk?

De problematiek is echt te complex dan alleen te wijzen naar mogelijke onwil of lafheid van Penders. En ook groter dan veel diehard-supporters willen inzien c.q. toegeven.


Hulde Frank, precies dit! Iedereen zal de trouwe support van de ‘harde kern’ waarderen, maar er worden gewoon net iets te vaak regels en wetten met voeten getreden. Dat kan kinderachtig gevonden worden of dan kun je wijzen maar andere clubs, feit is dat het gebeurt. MVV ligt onder een vergrootglas en tegen Helmond onder een driedubbel. Dan snap ik dat Penders deze afweging maakt. Hopelijk kijkt iedereen dan ook eens in de spiegel.

Over de wedstrijd: volgens DDL dezelfde opstelling als tegen Jong Ajax. Lijkt me sterk want volgens mij is Bonifazi bijvoorbeeld geblesseerd. We gaan het zien. Dat een zege broodnodig is, mag helder zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2019 07:46
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
helmond sport - MVV #18
Wat een onzin kramen jullie allemaal uit. Ik wil gewoon naar die wedstrijd. Lekker vuurwerk kunnen gooien en het stadionnetje kunnen slopen. Alle gekheid op een stokje. Ik snap wel wat Penders wil, maar niet op de manier waarop. Communiceren met supporters is niet echt een sterk punt gebleken vanuit MVV. Communiceer eerder en sneller en niet zo kort voor een wedstrijd pas. Ik snap dat je ook afhankelijk bent van de tegenpartij, maar anticipeer dan juist daarop.

Natuurlijk zullen er altijd raddraaiers bij zitten. Dat ga je ook bijna niet tegenhouden, maar waarom zou het bij andere wel lukken en hier niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2019 08:36
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
helmond sport - MVV #19
Vergeet niet dat dit een bericht uit de Limburger is.
Ik waag ernstig te betwijfelen of Penders dit zo gezegd heeft. Volgens mij heeft in elk geval een deel van de fanatieke kern eerder al besloten om niet te gaan vanwege de belachelijke eisen die vanuit Helmond werden opgelegd. De kans dat die regels zouden worden overtreden was bijna 100%. Dus ik vind het een verstandig besluit van MVV én de supporters.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Roei baank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2019 08:48
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
helmond sport - MVV #20
Drie nederlagen op rij, de vorige twee wedstrijden beide vier doelpunten tegen gekregen. Bij iedere club zou dit betekenen dat de volgende wedstrijd onder een vergrootglas ligt, MVV is niets anders. Hoeveel punten pakte tegenstander Helmond in die drie wedstrijddagen dan? Precies één – tegen Jong Utrecht een gelijkspel. De derby tegen Oss verloor Helmond met 0-2 en uit bij Cambuur werden ze met 5-1 van de mat geveegd. Helmond is dan ook één van de weinige clubs onder ons op de ranglijst, scoorde even weinig. Met zeven doelpunten delen we met Helmond en een Mexicaanse club ten oosten van ons de laatste plaats qua gemaakte doelpunten. Helmond kreeg zelfs meer tegendoelpunten dan ons.

Ligt de wedstrijd dus voor ons onder een vergrootglas, voor Helmond geldt dat zeker ook. Daar loopt het even slecht. Met Excelsior, NAC en Cambuur al een paar kampioenskandidaten gehad, misschien zelfs al meer goede clubs dan wij – bij ons blijft het bij De Graafschap en eventueel Go Ahead, al staan die al een stuk lager dan de drie clubs waar Helmond tegen moest. Sterker nog, bekijk je de nederlagen van Helmond Sport, dan is alleen Oss een relatieve laagvlieger die van hun won, de andere nederlagen waren de drie “grote” clubs die ik net noemde. Bij Helmond zal al helemaal het gevoel leven dat ze vanavond móeten winnen.

De bekende namen bij Helmond staan vooral op het middenveld. Tibeau Swinnen en Jeff Stans zijn voor de KKD prima middenvelders. Dean Koolhof staat altijd in de basis en scoorde zelfs al een doelpunt. Maar de beste speler daar is naar mijn mening Orhan Dzepar, deze zomer van Go Ahead overgekomen Bosnische Nederlander die vlak achter de spits opduikt. Let vanavond op hem. Al met al heeft Helmond geen selectie waar je als MVV van wakker ligt. Net zo goed zal Helmond niet wakker liggen van onze selectie.

Ik ben benieuwd in welke opstelling we aantreden en nog veel meer – hoe ver vooruit we voetballen. Staat Van der Hurk weer op een eiland? Zetten we hoog druk of niet? Bouwen we op of gebruiken we de lange bal? Usta moet alweer kleur bekennen vanavond. Een overwinning is hard nodig, ook al omdat na deze wedstrijden Cambuur, Excelsior en NEC volgen. Ik zal eerlijk bekennen, ik heb er momenteel een hard hoofd in.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Lassie80, Boschpoort, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2019 09:06
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
helmond sport - MVV #21

Boschpoort schreef : Vergeet niet dat dit een bericht uit de Limburger is.
Ik waag ernstig te betwijfelen of Penders dit zo gezegd heeft. Volgens mij heeft in elk geval een deel van de fanatieke kern eerder al besloten om niet te gaan vanwege de belachelijke eisen die vanuit Helmond werden opgelegd. De kans dat die regels zouden worden overtreden was bijna 100%. Dus ik vind het een verstandig besluit van MVV én de supporters.


Ik vraag me af wat de eisen waren van Helmond. Weet iemand die? En laat MVV wel zo gastvrij zijn als Helmond komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2019 09:31
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
helmond sport - MVV #22
ik gok op een puntje.. een saaie 1-1.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2019 09:40
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
helmond sport - MVV #23

Charmeur schreef : Ik vraag me af wat de eisen waren van Helmond. Weet iemand die? En laat MVV wel zo gastvrij zijn als Helmond komt.


De eisen staan hieronder. Volgens mij werden die later ook nog verder aangescherpt:


De voorwaarden zijn:

• GEEN ALCOHOL op heenreis toegestaan

• Bij constatering van wangedrag van supporters in de bus(sen), kan de politie besluiten om de bus(sen)terug te sturen naar Maastricht

· Wanneer er geconstateerd wordt dat er dronken supporters uit de supportersbus(sen) komen, zullen deze de toegang tot het stadion worden ontzegd. Mocht dit gelden voor het merendeel van de supporters op de bus(sen) dan zal/ zullen de bus(sen) in zijn geheel worden teruggestuurd.

• Vlaggen zijn NIET toegestaan

• Sfeerdoeken zijn NIET toegestaan

• Spandoeken zijn NIET toegestaan

• Max 1 trommel toegestaan. Cameratoestellen met telelens tot 70 mm zijn toegestaan.

· Géén vuurwerk, shooters of megafoons toegestaan

Extra aandacht:

Indien blijkt dat men zich niet houdt aan de gestelde voorwaarden, dan kan het zo zijn dat Helmond Sport de voorwaarden gaat aanscherpen.

Catering:

De catering is voor de supporters geopend vanaf 19.00 uur. Consumpties in het bezoekers vak dienen cash te worden betaald.

Parkeren:

De bussen zullen geparkeerd worden Busremise, P2 Bakelsedijk 138 Helmond

Bij binnenkomst van de bussen de dakluiken dicht;

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2019 09:40
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
helmond sport - MVV #24
Ik zie wel degelijk een stijgende lijn in het spel dat Usta voor ogen heeft. Elke wedstrijd krijgen we meer tegendoelpunten, dus hoop dat deze lijn wordt doorgetrokken. Verwacht een 5-1 voor Helmond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2019 09:45
AngelsideE
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 41
Meer
Onderwerp Auteur
helmond sport - MVV #25
De voorwaarden zijn:

• GEEN ALCOHOL op heenreis toegestaan

• Bij constatering van wangedrag van supporters in de bus(sen), kan de politie besluiten om de bus(sen)terug te sturen naar Maastricht

· Wanneer er geconstateerd wordt dat er dronken supporters uit de supportersbus(sen) komen, zullen deze de toegang tot het stadion worden ontzegd. Mocht dit gelden voor het merendeel van de supporters op de bus(sen) dan zal/ zullen de bus(sen) in zijn geheel worden teruggestuurd.

• Vlaggen zijn NIET toegestaan

• Sfeerdoeken zijn NIET toegestaan

• Spandoeken zijn NIET toegestaan

• Max 1 trommel toegestaan. Cameratoestellen met telelens tot 70 mm zijn toegestaan.

· Géén vuurwerk, shooters of megafoons toegestaan

Extra aandacht:

Indien blijkt dat men zich niet houdt aan de gestelde voorwaarden, dan kan het zo zijn dat Helmond Sport de voorwaarden gaat aanscherpen.

Bron: www.mvv.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2019 09:58
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
helmond sport - MVV #26
Laat me vooropstellen dat de ''regels'' die het groepje Helmond ons heeft opgelegd ronduit belachelijk zijn. Er staat nog net niet bij vermeld hoeveel lucht je per keer mag inademen en hoevaak je met je ogen mag knipperen per minuut.

Voor sommige regels, hoe stom het ook klinkt, kan ik wel inkomen. De regel betreft sfeer- en spandoeken bijvoorbeeld. Klinkt heel kinderachtig en lullig, maar dit zijn de ''supporters'' volledig zelf schuld n.a.v. Den Bosch. Ze trekken dat doek op, halen met een paar man vuurwerk uit de zakken en begonnen het te ontsteken en een enkeling op het veld te gooien. MVV krijgt een prachtige boete die we zéér goed kunnen gebruiken van €8.500,-. Maar dan nog gaan mensen klagen dat MVV nooit achter haar eigen supporters staat. Laat de supporters eens een reden géven om achter ze te staan. Keer op keer verziekt een klein groepje de hele boel. Ik vind vuurwerk prachtig OP DE TRIBUNE. Mag officieel niet, weet ik, maar volgens mij kun je hier als club nooit op handhaven.

Wat ik wel triest vindt van MVV, is dat ze het niet communiceren naar de supporters. Er zijn een aantal supporters die zich voor een uitwedstrijd een paar uurtjes verlof moeten afschrijven, wellicht werkzaamheden moeten aanpassen. Als je dan maar niet hoort, niets hoort en op donderdagavond nota bene door een kinderkrantje 1L dit bericht ter oren moet komen, mag je je afvragen waar we mee bezig zijn. Geef gewoon aan het begin van de week door MVV beraadt zich of er wel of geen supporters meegaan. Tot nader order géén bussen. Dan was je toch van een hele hoop zeik af?

MVV standpunt begrijp ik: Den Bosch en Roda ''zeik'' gehad, dus lig je onder een vergrootglas. Helmond legt dermate veel regels op waardoor je de klok erop gelijk kunt zetten dat één regel wordt overtreden, dit wordt gemeld door Helmond en het volgende onderzoek gaat lopen voor MVV. Daar zit MVV niet op te wachten, zeker niet na een boete van €8500,-. Dus ja, ik kan het standpunt van MVV begrijpen. De mensen die roepen '' MVV staat nooit achter haar eigen supporters'', tsja. Leef je eens in een een ander.

Dan over de wedstrijd. Dit zal een niveau Jong PSV / Roda zijn, dus ik verwacht gewoon een overwinning. 0-2 Vd Hurk ON FIRE!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Lassie80, Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2019 10:32
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
helmond sport - MVV #27
Het blijft me verbazen hoe de regelgeving in dit land werkt. Als ik vernielingen aanbreng in een bibliotheek, stadspark of andere openbare voorziening dan moet ik alles zelf betalen wanneer ik wordt betrapt. Doe je dit bij een voetbalclub, dan moet de club betalen waar jij 'vermoedelijk' bij hoort. Dat is toch zo krom als wat? Dat is hetzelfde als mensen in mijn straat schade veroorzaken door een wietplantage te houden en de hele straat mag opdraaien voor alle herstelkosten. Het is gelukkig nog niet zo erg als in de Verenigde Staten, waar je als hoteleigenaar 700 miljoen euro mag neerleggen, omdat je één van je gasten niet psychologisch gescreend hebt bij het inchecken. Maar het blijft absurd.

Het zou beter zijn als de overheid een soort 'Hooligan Act' gaat invoeren die zich richt op het individu, en de KNVB een calamiteitenfonds opricht waar alle clubs maandelijks aan bijdragen voor incidentele kosten te dekken die niet verhaald kunnen worden op de veroorzaker. Tevens zouden ze clubs moeten verplichten om surveillance apparatuur aan te schaffen die aan een jaarlijkse keuring voldoen zodat de opsporingsmethodiek overal hetzelfde blijft. Dan kunnen al deze gedateerde wetgevingen die bedoeld zijn om de club onder druk te zetten de deur uit. We leven in een tijdperk waar camera's 360 graden 24/7 kunnen opnemen. Sommige stadions gebruiken zelfs al biometrische data. Als je dat als club allemaal in orde hebt dan moet de rest voor justitie of andere overheidsorganisaties zijn.

En dan heb ik het puur over vandalisme en non-verbale-intimidatie. Niet over sfeer, support, sfeerobjecten of (niet racistische) verbale intimidatie. Dat laatste hoort bij mannelijk voetbal, en bij de entourage die je graag in een stadion wilt zien als je naar voetbal komt kijken, vind ik. Als we allemaal een langzame ontsteking hadden werd het een saaie boel in de Geusselt. Maar sommige lontjes ontsteken te makkelijk en te hevig, en dat moet niet het probleem van MVV zijn, maar van andere instanties. Iedereen die de middelbare school heeft doorlopen kent wel zo iemand, een fantastische gast waar je mee kan lachen, maar soms gaat 'de knop bij hem om' of is hij met zijn aansteker zich aan het afreageren op de achterkant van de stoel van een bus tijdens het schoolreisje, en uiteindelijk wordt de hele klas op het matje geroepen, dat is niet iets van een bepaald tijdperk of van een bepaald gebied. Het zijn factoren die in de genen zit. Maar dit zijn uiteindelijk een groep kinderen, die wil je een voorbeeld meegeven, maar volwassenen worden nu op dezelfde belachelijke betuttelende manier gestraft door de KNVB.

Dat is eigenlijk allemaal nog een overblijfsel uit de vorige eeuw, waar solidariteit gevraagd werd ten tijden van de dienstplicht, waar volksstammen in het gareel werden gehouden vanuit de schaamte binnen de kerk. Waar families verantwoordelijk werden gehouden voor het handelen van hun bloedverwanten. We leven nu in een tijd van individualisme, waar iedereen behandelt wilt worden als de nieuwe Paris Hilton op Instagram: "It's my way on the highway", waar alles geheel vrijblijvend en vrij ter interpretatie is, en je af en toe zelfs mag kiezen naar welk toilet van welk geslacht je wilt gaan, waar alles optioneel is en jij aan het stuur zit van je eigen leven. Je zou er bijna van gaan vergeten dat al die bewegingsvrijheid door anderen aan je geschonken wordt zolang je hun lied meezingt.

Die commissies en organen blijven wat mij betreft nog hangen in de vroege industriële tijd met hun collectieve straffen omtrent het betaald voetbal. Die kinderlijke benadering moet eens afgelopen zijn, men moet zich richten op de bron met uniforme huisregels en een individuele aanpak, dat kost in het begin heel veel geld, maar bestrijdt wel het symptoom. Want iemand die geen fuck om de samenleving geeft, alleen voor zichzelf leeft, zijn eigen lied wilt zingen en opportunistisch in het leven staat zal geen seconde aan de consequenties voor MVV of welke club dan ook denken, nu niet, nooit niet, tenzij ze het zelf gaan voelen in de portemonnee of in hun persoonlijke vrijheden. Heb je de ene generatie onder controle, dan staat de volgende weer voor de deur. Als club ben je gewoon machteloos in dit systeem, dat zelfs een voetbalbond een verdienmodel geeft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Belgske, Lassie80, jovkle, Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2019 10:33
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
helmond sport - MVV #28
MVV heeft wel degelijk gecommuniceerd: afgelopen maandag is dit besproken met de organisatoren van busreizen. Inderdaad geen bericht op de website ofzo, maar dat is bewust om geen slapende honden wakker te maken, if you know what I mean.
En noe aon de geng: Helmond-MVV 1-2!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2019 10:59
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
helmond sport - MVV #29
Houtengerard, ik viel me aangesproken (wellicht niet terecht, maar toch). Je gaat wat mij betreft iets te kort door de bocht als je stelt dat Commissies alleen kiezen voor collectieve straffen. De Commissie Stadionverboden van MVV is zo'n commissie en heeft geen andere keuze dan te werken conform de KNVB-regels, maar sanctioneert wel degelijk individueel op-maat. En ik weet dat MVV zelf druk bezig is om aan de club opgelegde boetes persoonlijk te verhalen op supporters: die zijn echt druk bezig met een Hooligan-act.
Dit onderwerp verdient eigenlijk een apart topic. Sorry, is niet specifiek gericht op Helmond Sport tegen MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2019 11:10
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
helmond sport - MVV #30

houtengerard schreef : Het blijft me verbazen hoe de regelgeving in dit land werkt. Als ik vernielingen aanbreng in een bibliotheek, stadspark of andere openbare voorziening dan moet ik alles zelf betalen wanneer ik wordt betrapt. Doe je dit bij een voetbalclub, dan moet de club betalen waar jij 'vermoedelijk' bij hoort. Dat is toch zo krom als wat? Dat is hetzelfde als mensen in mijn straat schade veroorzaken door een wietplantage te houden en de hele straat mag opdraaien voor alle herstelkosten. Het is gelukkig nog niet zo erg als in de Verenigde Staten, waar je als hoteleigenaar 700 miljoen euro mag neerleggen, omdat je één van je gasten niet psychologisch gescreend hebt bij het inchecken. Maar het blijft absurd.

Het zou beter zijn als de overheid een soort 'Hooligan Act' gaat invoeren die zich richt op het individu, en de KNVB een calamiteitenfonds opricht waar alle clubs maandelijks aan bijdragen voor incidentele kosten te dekken die niet verhaald kunnen worden op de veroorzaker. Tevens zouden ze clubs moeten verplichten om surveillance apparatuur aan te schaffen die aan een jaarlijkse keuring voldoen zodat de opsporingsmethodiek overal hetzelfde blijft. Dan kunnen al deze gedateerde wetgevingen die bedoeld zijn om de club onder druk te zetten de deur uit. We leven in een tijdperk waar camera's 360 graden 24/7 kunnen opnemen. Sommige stadions gebruiken zelfs al biometrische data. Als je dat als club allemaal in orde hebt dan moet de rest voor justitie of andere overheidsorganisaties zijn.

En dan heb ik het puur over vandalisme en non-verbale-intimidatie. Niet over sfeer, support, sfeerobjecten of (niet racistische) verbale intimidatie. Dat laatste hoort bij mannelijk voetbal, en bij de entourage die je graag in een stadion wilt zien als je naar voetbal komt kijken, vind ik. Als we allemaal een langzame ontsteking hadden werd het een saaie boel in de Geusselt. Maar sommige lontjes ontsteken te makkelijk en te hevig, en dat moet niet het probleem van MVV zijn, maar van andere instanties. Iedereen die de middelbare school heeft doorlopen kent wel zo iemand, een fantastische gast waar je mee kan lachen, maar soms gaat 'de knop bij hem om' of is hij met zijn aansteker zich aan het afreageren op de achterkant van de stoel van een bus tijdens het schoolreisje, en uiteindelijk wordt de hele klas op het matje geroepen, dat is niet iets van een bepaald tijdperk of van een bepaald gebied. Het zijn factoren die in de genen zit. Maar dit zijn uiteindelijk een groep kinderen, die wil je een voorbeeld meegeven, maar volwassenen worden nu op dezelfde belachelijke betuttelende manier gestraft door de KNVB.

Dat is eigenlijk allemaal nog een overblijfsel uit de vorige eeuw, waar solidariteit gevraagd werd ten tijden van de dienstplicht, waar volksstammen in het gareel werden gehouden vanuit de schaamte binnen de kerk. Waar families verantwoordelijk werden gehouden voor het handelen van hun bloedverwanten. We leven nu in een tijd van individualisme, waar iedereen behandelt wilt worden als de nieuwe Paris Hilton op Instagram: "It's my way on the highway", waar alles geheel vrijblijvend en vrij ter interpretatie is, en je af en toe zelfs mag kiezen naar welk toilet van welk geslacht je wilt gaan, waar alles optioneel is en jij aan het stuur zit van je eigen leven. Je zou er bijna van gaan vergeten dat al die bewegingsvrijheid door anderen aan je geschonken wordt zolang je hun lied meezingt.

Die commissies en organen blijven wat mij betreft nog hangen in de vroege industriële tijd met hun collectieve straffen omtrent het betaald voetbal. Die kinderlijke benadering moet eens afgelopen zijn, men moet zich richten op de bron met uniforme huisregels en een individuele aanpak, dat kost in het begin heel veel geld, maar bestrijdt wel het symptoom. Want iemand die geen fuck om de samenleving geeft, alleen voor zichzelf leeft, zijn eigen lied wilt zingen en opportunistisch in het leven staat zal geen seconde aan de consequenties voor MVV of welke club dan ook denken, nu niet, nooit niet, tenzij ze het zelf gaan voelen in de portemonnee of in hun persoonlijke vrijheden. Heb je de ene generatie onder controle, dan staat de volgende weer voor de deur. Als club ben je gewoon machteloos in dit systeem, dat zelfs een voetbalbond een verdienmodel geeft.

Schitterende post, helemaal met je eens. Dit is een landelijk/universeel probleem en het is bizar hoe anders het blijkbaar moet werken in de voetbalwereld. Het is belachelijk dat MVV en de 'normale' fans telkens moeten opdraaien voor een paar individuen. Nu kan de club het eigenlijk nooit goed doen. Als er (zoals in dit geval) preventief wordt opgetreden, hebben de MVV-supporters het gevoel dat de club niet voor hen opkomt. Als MVV te weinig doet, wordt MVV van alle kanten bekritiseerd dat ze te weinig doen om 'hun' supportersprobleem aan te pakken en volgen er zware boetes. En dit is een probleem waar heel veel clubs mee worstelen. Niet in het minst omdat er vaak toch een bepaalde angst heerst voor deze supporters. Je ziet dat clubs voortdurend op een dunne draad moeten balanceren om iedereen tevreden te houden, wat dan meestal wordt gedaan door zoveel mogelijk in dialoog te gaan met iedereen (wat op zich natuurlijk prima is, maar geen oplossing).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.408 seconden