MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019

09 feb 2019 11:58
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #1
Tegen Jong Utrecht zou MVV voor de vierde keer op rij kunnen winnen, de derde thuisoverwinning op rij kunnen pakken, en daarmee toch langzamerhand het gevoel bij het huidige seizoen aardig omdraaien. Tegelijkertijd op het programma onder meer RKC – Almere, Go Ahead – NEC en Roda – Cambuur. Eindhoven krijgt met Jong Ajax ook een sterke klant op bezoek. Met een overwinning zullen we een gaatje slaan op een paar ploegen onder ons en/of een paar ploegen boven ons bijhalen. In het meest gunstige geval staan we na vrijdag zesde en dankzij Jong PSV is dat momenteel een plek die uiteindelijk betekent dat je de eerste ronde play-offs zou overslaan. Na deze wedstrijd twee zware uitwedstrijden bij Den Bosch en Go Ahead – al zijn beiden ook niet meer zo sterk als aan het begin van het seizoen, toch is het handig om een buffertje te hebben. Het moge duidelijk zijn: winnen van Jong Utrecht is het devies.

Nu is dat helaas wel een beetje de goden verzoeken natuurlijk. Wanneer won MVV voor het laatst vier competitiewedstrijden op rij? Dat lukte niet eens in het laatste seizoen dat we eventjes eerste stonden en de finale van de play-offs haalden. Nee, bizar genoeg lukte dit voor het laatst in het laatste seizoen dat we de play-offs NIET haalden; in seizoen 14/15 wonnen we opeens uit het niets op het eind van het seizoen zes (6!) keer op rij – om vervolgens de allerlaatste wedstrijd uit bij Eindhoven keihard met 5-1 afgeslacht te worden. De keer daarvoor dat we vier keer op rij wonnen was alweer zes jaar geleden en dat is een wat dubieuze statistiek, want één van die overwinningen werd weggestreept vanwege het faillissement van Veendam. Maar goed, laten we met dat soort negatieve herinneringen afrekenen door gewoon te winnen van Jong Utrecht.

Jong Utrecht staat laatste en verliest uit vrijwel alles. Nul overwinningen, twee gelijke spelen tegen Eindhoven en Jong AZ, de rest verloren, vaak redelijk kansloos. Dit seizoen komt alles van Nick Venema en Syllah Sow. Sow is naar RKC (waar hij het leuk doet overigens, transfervrij gegaan, had ik ook wel hier willen zien…) en Venema zit de laatste weken vaak bij het eerste van Utrecht en doet dan niet mee bij Jong Utrecht. Na de winterstop nog maar één keer meegedaan, maar toen scoorde hij wel. Maar kom op. Jong Utrecht. Dit moeten gewoon drie punten zijn, klaar. En dan zien we daarna wel de precieze gevolgen voor de stand. Mijn tips? Doelpunt uit een corner met assist van Holtby, een doelpunt van Croux uit een counter, en Schroijen mag een penalty binnen schieten, 3-0, feest. Zorg dat je betaalpas opgeladen is!


You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor, Yannick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2019 08:39 13 feb 2019 08:41 door Komopdieroeie.
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #2
Bestempeld als een risicowedstrijd met 100% ID controle en voor sommigen geen mogelijkheid tot kopen van een e-ticket. Supporters van de bezoekende ploeg niet welkom. Dat wordt een uitgestorven Geusselt vrijdag schat ik zo in, zeker met een beloftenploeg als tegenstander. Wat een aanfluiting. Hopelijk kunnen onze jongens het dit keer wel opbrengen om met een nagenoeg afwezige support de discipline en wil op de mat te leggen om Utrecht over de knie te leggen.

Wat hebben we toch een kortzichtige burgemeester. Trots om Maastrichtenaar te zijn en trots op onze stad maar dit soort praktijken en de huidige situatie in de gemeente doet toch de nodige wenkbrauwen fronsen en krenkt enigszins die trots. Maar ja, wat wil je dan met een burgemeester uit Helmond en met een juridische achtergrond.

P.S. ik ben benieuwd naar wat de club naar buiten gaat brengen over deze beslissing en door wie de beslissing genomen is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2019 09:06
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #3
Deze belachelijke beslissing kan natuurlijk nooit in overleg of met instemming van de club genomen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2019 09:50
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #4
Natuurlijk is het belachelijk dat zoiets van kracht is tijdens een wedstrijd tegen een jeugdelftal. Maar heel vreemd is het niet als je kijkt naar wat zich in de beker heeft afgespeeld. Ik denk niet dat veel burgemeesters het risico zouden willen lopen dat dit duel wordt gebruikt als rode loper voor de avances die zijn gemaakt in Utrecht. Het is niet ondenkbaar dat de harde kern van Utrecht niet een klein beetje onder de indruk was van het gejudo met een paar seniore stewards en het vluchten voor een Afrikaans zwaargewicht. Het was net Lord of the Rings hoe men voor die poort ging. Het kan net zo goed zijn dat zij ons hier een demonstratie willen komen geven hoe je dat wel moet doen, wij hebben niet alle informatie over deze beslissing (Misschien is hij wel gegrond).

Het is jammer, scheelt toch weer een 26 euro aan tickets, en nu wordt er helemaal niet meer gezongen vrijdag..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2019 09:52
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #5
Al die reacties ook op social media: belachelijk, bestuur moet optreden, zo verlies je supporters. Ik vraag me oprecht af of deze mensen verder kijken dan hun neus lang is. Of gewoon een hele lange neus hebben, dat kan natuurlijk ook.....

Ze zullen ongetwijfeld (werd ook al gezegd) geluiden hebben opgevangen (gemeente kan goed bespioneren namelijk) dat er een actie komt vanuit Utrecht n.a.v. de ongeregeldheden tijdens de bekerwedstrijd. Dan gaat de gemeente en niet de club acties ondernemen om dit te voorkomen. MVV heeft echt niet zelf gezegd :jongens, vandaag allemaal ID-controle. De club kan ook niet zeggen: Ach Penn, daar luisteren wij niet naar. Want dan gaat de wedstrijd simpelweg niet door. Altijd die kort door de bocht reacties dat het bestuur iets moet doen : het bestuur heeft ook te luisteren naar de autoriteiten. Wij kunnen ook niet zeggen : vandaag luister ik even niet naar iets wat de gemeente/politie mij opdraagt.

Daarnaast heb ik er persoonlijk geen problemen mee om samen met mijn seizoenskaart even mijn legitimatiebewijs uit de beurs te pakken, te laten zien aan de beveiliger (deze man doet ook maar wat hij krijgt opgedragen) en door te lopen. In aller eerlijkheid, vaak kijken ze nog niet eens. Ik vraag me af wat het bezwaar hier tegen is. Je wordt niet naar een tentje gebracht, tot de onderbroek uitgekleed en vervolgens gefouilleerd.

Steun de club, we draaien nu eindelijk drie weken eens lekker!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, opadiehard, Lassie80, jovkle, Jim Cemint, Zoewiezoe, bokkesprongen, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2019 12:11
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 546
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #6

Lijnsje@tappunt schreef : Al die reacties ook op social media: belachelijk, bestuur moet optreden, zo verlies je supporters. Ik vraag me oprecht af of deze mensen verder kijken dan hun neus lang is. Of gewoon een hele lange neus hebben, dat kan natuurlijk ook.....

Ze zullen ongetwijfeld (werd ook al gezegd) geluiden hebben opgevangen (gemeente kan goed bespioneren namelijk) dat er een actie komt vanuit Utrecht n.a.v. de ongeregeldheden tijdens de bekerwedstrijd. Dan gaat de gemeente en niet de club acties ondernemen om dit te voorkomen. MVV heeft echt niet zelf gezegd :jongens, vandaag allemaal ID-controle. De club kan ook niet zeggen: Ach Penn, daar luisteren wij niet naar. Want dan gaat de wedstrijd simpelweg niet door. Altijd die kort door de bocht reacties dat het bestuur iets moet doen : het bestuur heeft ook te luisteren naar de autoriteiten. Wij kunnen ook niet zeggen : vandaag luister ik even niet naar iets wat de gemeente/politie mij opdraagt.

Daarnaast heb ik er persoonlijk geen problemen mee om samen met mijn seizoenskaart even mijn legitimatiebewijs uit de beurs te pakken, te laten zien aan de beveiliger (deze man doet ook maar wat hij krijgt opgedragen) en door te lopen. In aller eerlijkheid, vaak kijken ze nog niet eens. Ik vraag me af wat het bezwaar hier tegen is. Je wordt niet naar een tentje gebracht, tot de onderbroek uitgekleed en vervolgens gefouilleerd.

Steun de club, we draaien nu eindelijk drie weken eens lekker!


Waarom ga je diezelfde discussie dan niet aan op Social media? Er komt geen utrecht, een id controle is een wassen neus, er zal ook weer massaal politie aanwezig zijn, at teams zullen weer op niks gaan jagen. Maar goed, als mensen zoals hierboven maar hun wedstrijdje zien en prima in deze.poppenkast trappen dat dit nodig is . Volgens mij zou jou een bezetting zoals in de jaren 40 ook geen reet uitmaken. Als je maar kunt ademen en vreten. Dat de omgeving van de geusselt niks meer met gastvrijheid heeft te maken maar meer met een oorlogsgebied zal je ook een reet roesten. Als argument zal jij natuurlijk wat incidenten opnoemen. En zo zitten we precies in de spagaat die onze burgemeester wil. Collectief straffen of een onveiligheidsgevoel uitvoeren kan schijnbaar prima bij voetbalsupporters. Als we morgen moskeeën gaan afsluiten, 100 % ID controle gaan uitvoeren omdat enkele bezoekers zich regelmatig misdragen of extremistische ideeën hebben is dit land te klein.

Maar goed, wij blijven ons verzetten tegen deze idioterie en burgemeester. Of die paar hier het nou leuk vinden of niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2019 13:24 13 feb 2019 13:25 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #7
De club steunen is het kernpunt hier. MVV zit in een flow. Sportief gezien gaat het even voor de wind. Inderdaad, dat is nu even essentieel. Is dat ook niet waarvoor we naar MVV gaan?? Lijkt me van wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2019 13:28 13 feb 2019 14:12 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #8

webmastersfm schreef : Maar goed, wij blijven ons verzetten tegen deze idioterie en burgemeester. Of die paar hier het nou leuk vinden of niet.


Ja, collectieve straffen zijn de meest kinderachtige vorm van sancties opleggen. Maar wat heeft verzet daar tegen voor een zin? Niemand wint van de overheid, niemand ligt daar wakker van, het opent alleen maar nieuwe deuren voor de machthebbende. De enige die je met "verzet" en "protest" de grond in boort en van je afduwt is je eigen club, die zelf een speelbal is van haar meerdere. MVV opereert en leeft onder de gratie van de lokale magistraat. Men lijkt niet te begrijpen dat MVV moet kiezen tussen verliessituaties, niet tussen personen. MVV heeft liever de euro's van de mensen die het 'moet' benadelen, dan een ansichtkaart van de Burgemeester.

Ik begrijp dat supporters meer weerstand willen zien van hun club. Maar MVV kan zich echt niet verzetten tegen organisaties die de macht hebben om je helemaal te slopen (Hou ze te vriend). Dat hebben we gezien aan de politieactie richting Twente, die zo ingedeeld was dat je niet meer in staat was op überhaupt de wedstrijd te halen.(Geen wet die dat verbiedt) (En ik begrijp helemaal waarom mensen daar kwaad om zijn.) Een ID controle daarentegen is toch echt het minst vernederende wat men kan opleggen, tenzij je een probleem hebt met autoriteit en niet tegen het gevoel kunt dat iemand (tijdelijk) meer macht heeft dan jou. Ook al wordt hem die wettelijk gegeven (Niet door MVV zelf, maar door het merendeel van de samenleving.)

Maar ook daar stem je als bevolking allemaal zelf op. En laat die wetten nou allemaal net uit de rechtse hoek komen.. daar waar zoveel gehunkerd wordt naar vrijheden.(De Politiestaat/zwaardere straffen/meer Justitiële macht/bescherming van het collectief ten koste van het individu, etc.).

Daar op persoonlijk vlak (via MVV), zonder rekening te houden met de spelregels, tegenin gaan, is net zo zinloos, als dat je jezelf met een geel hesje aan bij de grensovergang laat overrijden door een vrachtwagen, terwijl jouw politieke kleur niet aan de macht is in een politiek stabiel en democratisch land. Totaal zinloos.

(mening)
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2019 13:46
Bieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 156
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #9

webmastersfm schreef : Maar goed, wij blijven ons verzetten tegen deze idioterie en burgemeester. Of die paar hier het nou leuk vinden of niet.


Om geen zinloze en verhitte discussie te ontlokken eerst even de disclaimer dat iedereen uiteraard op zijn eigen manier zich mag uiten en op zijn eigen manier MVV mag steunen.

Om toch te reageren op je stelling. Ik heb het idee dat de huidige manier van verzet tonen net averechts werkt. Lege tribunes daar ligt niemand (buiten de penningmeester van MVV) wakker van, vindt de lokale driehoek wel prima eigenlijk.
Aanwezig zijn en middels zang, spandoeken, etc je ongenoegen tonen dat heeft mijn inziens meer effect. Relatief gezien dan, ik verwacht dat op dit moment niets effect heeft (wil uiteraard niet zeggen dat je het dan maar moet laten!).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2019 15:37
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #10
Ik heb respect voor iedereen die hier op zijn of haar manier zich van distantieert. De overheid heeft de mond vol van normalisatie en het verminderen van onnodige regelgeving maar zeggen en doen zijn nog steeds twee totaal verschillende werelden.
Mij verbaast het telkens weer het te nadrukkelijk aanwezig zijn van handhavingsdiensten en dan niet alleen in het voetbal. Straks zul je het met de carnaval ook weer zien. De politie en of me moet en zal met hun bus midden dwars door het feestgedruis rijden om hun aanwezigheid te laten zien. Deze acties werken averechts en het is een verkeerde manier van respect afdwingen.
Deze beroepsgroepen zouden gewoon aan de zijkant uit het zicht aanwezig dienen te zijn, zodat snel ingrijpen mogelijk is indien nodig. Dit nadrukkelijk aanwezig zijn wekt bij vele aversie op, ook bij mij omdat het te absurd is. Het is zoeken naar iets te doen te hebben waarbij eigenlijk het uitgangspunt moet zijn we willen niets te doen te hebben maar zo denken vele daar niet, helaas.

Helaas in de huidige samenleving heeft de gewone burger geen invloed meer op de overheid. Ze houden elkaar immer de hand boven elkaar.

Maar ondanks alle kwatsj van de lokale driehoek zal ik toch naar het stadion gaan, carnaval vieren etc. want die normalisatie is nog altijd een utopie omdat ze altijd redenen vinden om toch anders te besluiten, al zouden we als klapvee op de tribune zitten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2019 18:23 13 feb 2019 18:39 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #11
Nogal eenzijdig verhaal. Dit ziet inderdaad iedereen anders. Dat een bus politie door een menigte gaat vindt wellicht niet iedereen storend, waaronder ouderen of mensen met kinderen. Ook is snel ingrijpen dan juist eerder daar, dan vanaf langs de zijkant. Het is maar wat je storend en intimiderend vindt plus wat je van plan bent. Wat voor de een, een gevoel van aversie opwekt, wekt bij de ander een gevoel van veiligheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2019 06:19 15 feb 2019 06:30 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #12
Om hier trouwens nog even op terug te komen. Ben maar blij. Want in de vorige eeuw, in de jaren '70 en '80 kwam zo'n peloton politie regelmatig de tribune op bij MVV, om de boel schoon te vegen c.q. groepen te scheiden. Over aversie gesproken. Daar stelt de politie van anno 2019 niets meer bij voor. Dat is super soft beleid te noemen, vergeleken met toen. Nu moet alles opgelost worden door een handvol suppoosten van middelbare leeftijd, die dat overigens vaak ook nog met succes doen (zie Utrecht uit). Dit is bijna lachwekkend te noemen, tegenover de jaren '70/'80. Ten minste, als je op dat gebied iets wilt voorstellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2019 08:00
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #13
MATCHDAY!

Naar het stadion voor Jordy!!!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2019 09:28
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #14

Boe is dat feeske? schreef : MATCHDAY!

Naar het stadion voor Jordy!!!


Zeker naar het stadion voor Jordy, maar zeer zeker ook voor alle andere spelers van Us MVV'ke!! Ben tenslotte supporter van de hele club en dan maak ik geen uitzondering wat spelers betreft, zei het zo dat Jordy een smaakmaker is!!

FORZA MVV


MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2019 11:24
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #15
Jo, je slaat de spijker op zijn kop. Vind het super dat Jordy erbij is, maar voor mij hoort een Golpek of Houben er net zoveel bij als Jordy of Joeri.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.405 seconden