MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019

17 feb 2019 19:24
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #46
We kunnen deze twee ploegen op geen beter moment treffen. Ten eerste omdat er nog veel ploegen strijden om PO's en zodoende tegen elkaar spelen, dus er gaan altijd ploegen punten verspelen dus per saldo kun je er na deze twee wedstrijden niet opeens slecht voortaan als MVV zijnde, zelfs niet als je ze allebei verliest

Ten tweede omdat den Bosch en GAE een moeizame periode doormaken. Den Bosch won 4 wedstrijden op rij niet, wij wonnen 4 op rij wėl. En het is ook niet zo dat ze 4 ontzettend lastige wedstrijden hebben gespeeld achter elkaar. Met achtereenvolgens Eindhoven en RKC uit, Volendam thuis en jong AZ uit sprokkelen ze twee punten door gelijk te spelen tegen de twee laatstgenoemden. Daarnaast scoren ze slechts twee doelpunten in die laatste vier wedstrijden, MVV maakte er in hetzelfde tijdsbestek 12. Daarnaast zijn we dit seizoen vaak erg goed voor de dat in uitwedstrijden tegen sterk geachte tegenstanders.

GAE erg wisselvallig sinds de winterstop met 2 winstpartijen, 2 gelijke spelen en 2 keer verlies. Daarnaast incasseerden ze in de laatste 2 wedstrijden liefst 6 tegentreffers.

Ik zie genoeg perspectief voor MVV om minstens een keer een resultaat te halen en misschien zelfs wel meer. Onderschat niet hoe goede vorm en een sterke moraal in het team het wedstrijdverloop kan beïnvloeden. De stemming bij onze komende twee opponent is waarschijnlijk niet opperbest en als het niet meteen gaat lopen kan het publiek zich zo maar tegen de eigen ploeg gaan keren.

Dat gezegd hebbende, ik zou ook tevreden zijn wanneer er 2/3 punten uit deze twee potten worden gesleept omdat we zo waarschijnlijk wel minimaal rond de 9e plek blijven hangen. Kijk voor de lol maar eens naar het programma van onze concurrenten de komende twee weken. Om een indruk te geven: jong PSV - Roda, RKC Volendam,
NEC - Almere en Twente - Eindhoven.

Geloof het of niet, ondanks een op het oog teleurstellende eerste seizoenshelft maken we nog gewoon echt volop kans op PO's en mogen we zelfs dromen van een periodetitel of het overslaan van de 1e ronde PO's. Ik loop wellicht wat op de zaken vooruit, maar wat kan ik zeggen, ik droom graag :).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2019 09:44
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #47
Ik zet het hier neer want zelfde speelronde. Twente wint gisteren van Jong PSV en staat boven ons in de periode doordat zij alle wedstrijden winnen. Twente heeft nog geen periodetitel, maar zal wel boven ons eindigen - ik zie ons althans geen 17 punten meer goedmaken in het laatste stuk van de competitie ;). Wat mij betreft mag Twente dus gewoon die periode pakken. Dan wel graag door letterlijk alle wedstrijden te winnen, want ze moeten nog tegen Eindhoven, Roda, Oss en Volendam. Allemaal ploegen die momenteel binnen vier punten van ons staan.

A propos, leuk stukje perspectief: na onze wedstrijd tegen Twente in januari stonden we drie punten boven Telstar en één puntje boven NEC. Oss stond acht punten boven ons. Amper vijf wedstrijden later staan we boven Oss, zeven punten boven NEC en veertien (!) boven Telstar. We kunnen Telstar inmiddels doorstrepen als concurrent. Qua stand de volgende clubs die kandidaat zijn om door te strepen: momenteel NEC en Cambuur. Maar daar ben ik toch wat voorzichtiger in; beiden hebben een selectie die in staat zou moeten zijn om een gigantische eindsprint in te zetten.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2019 10:03 19 feb 2019 10:04 door Belgske.
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #48

Jacques schreef : Ik zet het hier neer want zelfde speelronde. Twente wint gisteren van Jong PSV en staat boven ons in de periode doordat zij alle wedstrijden winnen. Twente heeft nog geen periodetitel, maar zal wel boven ons eindigen - ik zie ons althans geen 17 punten meer goedmaken in het laatste stuk van de competitie ;). Wat mij betreft mag Twente dus gewoon die periode pakken. Dan wel graag door letterlijk alle wedstrijden te winnen, want ze moeten nog tegen Eindhoven, Roda, Oss en Volendam. Allemaal ploegen die momenteel binnen vier punten van ons staan.

A propos, leuk stukje perspectief: na onze wedstrijd tegen Twente in januari stonden we drie punten boven Telstar en één puntje boven NEC. Oss stond acht punten boven ons. Amper vijf wedstrijden later staan we boven Oss, zeven punten boven NEC en veertien (!) boven Telstar. We kunnen Telstar inmiddels doorstrepen als concurrent. Qua stand de volgende clubs die kandidaat zijn om door te strepen: momenteel NEC en Cambuur. Maar daar ben ik toch wat voorzichtiger in; beiden hebben een selectie die in staat zou moeten zijn om een gigantische eindsprint in te zetten.

Laat wat mij betreft ook wel zien dat je niet teveel op de korte termijn moet kijken, dat laat jij al een heel seizoen mooi zien door te vergelijken met het puntentotaal in vergelijking met vorig seizoen. Tot die wedstrijd tegen Twente hebben we amper 'makkelijke' thuiswedstrijden gehad, vooral ook door de vorm van de tegenstander op dat moment. Den Bosch, Go Ahead, Top Oss, Twente, Sparta waren allen in topvorm toen ze naar Maastricht kwamen en stonden helemaal bovenin de rangschikking in die periode. Dan in een aantal wedstrijden nog wat pech gehad door wedstrijdomstandigheden of door veel afwezigen. MVV heeft dat echter ruimschoots gecompenseerd door op verplaatsing super goede resultaten neer te zetten. De afgelopen weken hebben we drie thuiswedstrijden gehad tegen drie laagvliegers. Dat moet normaal gezien ook gewoon een 9/9 opleveren als je in aanmerking wilt komen voor de PO`s. Het gebeurt alleen niet zo vaak dat je die wedstrijden allemaal achter elkaar krijgt. Dat geeft dus ook weer een beetje een vertekend beeld nu alsof MVV nu in supervorm is. Die 'makkelijke' wedstrijden zijn nu wel voorbij, vanaf nu speel je ongeveer iedere speeldag tegen een rechtstreekse concurrent of een ploeg die boven je staat (+ nog twee jong-teams).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.288 seconden