MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019

16 feb 2019 09:21
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #31
Het was vier jaar geleden dat we voor het laatst vier keer op rij wonnen, toen overigens meteen zes keer op rij. Toen was dat niet genoeg voor een periodetitel of voor play-offs. Mochten we er dit jaar ook weer zes overwinningen op rij van maken, dan zou het een erg knappe prestatie zijn als we niet de play-offs halen, dan zouden we de laatste 9 wedstrijden zo ongeveer allemaal moeten verliezen. Maar goed, zou een typisch MVV-scenario zijn.
Met deze overwinning blijven we 11 punten voorlopen op precies dezelfde wedstrijden vorig jaar. Aangezien we de volgende twee wedstrijden vorig jaar verloren – Den Bosch en Go Ahead uit – blijft die marge sowieso in stand en wordt misschien wel groter. Want Den Bosch staat keurig tweede, maar won al vier wedstrijden niet meer en kwam gisteren tegen laagvlieger Jong AZ niet verder dan 0-0. En Go Ahead is ook uiterst wisselvallig uit de winterstop gekomen. We staan zevende in de stand en in ieder geval tot maandag bovenaan in de periode. Mooi!

Over de wedstrijd. Waardeloos veldspel, we creëren veel maar geven ook veel weg. Jong Utrecht steunde zoals verwacht volledig op Venema, die overigens zowel voor als na rust met verschillende delen van de tribunes ruzie had. Interessant karakter, maar wat die arme jongen in de KKD doet, geen idee. Die kan zo mee in Utrecht-1. Wat hij vreemd genoeg overigens al lang bewezen heeft met vier doelpunten in 282 minuten in de eredivisie… Maar Advocaat ziet liever een Kramer dus Venema stond op het veld bij Jong Utrecht. Bij hun eerste doelpunt moet Ippel de counter er uit halen met een nuttige overtreding, dat doet hij normaal gezien twintig keer per wedstrijd, nu niet en het is meteen raak. Moet natuurlijk ook bij gezegd worden dat alle verdedigers naar Venema lopen waardoor Arweiler vogelvrij staat. Die Arweiler moet niet lang na de 1-1 ook gewoon de 1-2 binnenschieten maar we ontsnappen omdat hij de bal knullig naast schiet. Het tweede doelpunt van Utrecht, gemaakt door de sympathieke Venema, die de fans op de tribune blijkbaar eens lekker wilde verwennen gezien zijn gebaartjes, was een pareltje en tegelijkertijd wederom waardeloos verdedigd. Als we zo verdedigen op de counters dan hebben we bij Den Bosch niets te zoeken. Wil Boessen speelt altijd op de counter, in de Geusselt scoorde Den Bosch ook op die manier drie keer tegen ons. Wat dat betreft houd ik mijn hart vast voor volgende week.
Onze doelpunten dan? Van den Hurk forceert de 1-0, alert binnengetikt door Kostons, en is heel slim bij de 4-2. Mooi dat Van den Hurk steeds meer bij doelpunten betrokken is. Croux natuurlijk met een parel van een doelpunt (assist van Kostons) en de nuttige assist op Van den Hurk. Croux is bijna altijd aanspeelbaar en je merkt dat met twee sterke vleugels de tegenstander keuzes moet gaan maken en dat levert soms veel ruimte op. Tussendoor kopt Kostons een corner goed door op Mares die binnenwerkt. Weer een doelpunt uit een corner, ook daar is MVV aan een opmerkelijke reeks bezig.

Ik stond vooraf ook te kijken dan Deom en vooral Holtby mochten banken, maar de statistieken geven Elsen groot gelijk: vervangers Mares (1 doelpunt) en vooral Kostons (1 doelpunt, 2 assists) hadden een zeer positieve bijdrage in dat opzicht. Moet zeggen dat Mares buiten dat doelpunt verloren rondliep, tegen dit Jong Utrecht dat op de snelle uitval gokte, zijn geen twee controlerende middenvelders nodig.

Al met al: matige wedstrijd maar weer drie punten én vier doelpunten er bij. Op die manier mogen we voor mijn part iedere wedstrijd matig voor de dag komen. Maar wat het waard is tegen betere tegenstanders gaan we de komende weken zien.

PS: met FC Croux - FC Jong Utrecht doe je Venema echt te kort, maak er dan FC Croux - FC Venema van. ;)

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Lassie80, M.V.V. 1902, Liersesup, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2019 10:13
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #32

Hill28 schreef : Martina komt tekort. Ippel leek niet fit, speelde wel héél zwak.

Tegen TOP Oss speelde Martina redelijk goed. Ippel was voor zijn blessure ook al niet meer de oude.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2019 10:50
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #33
Je hebt gelijk Jacques, niet aan gedacht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2019 10:57 16 feb 2019 11:09 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #34
Ik vond die actie bij de eerste goal van Venema en zijn 2e goal totaal onnodig. Bij de eerste goal start hij zowat op de 16 meter, om zo het hele veld over te lopen, als Jonas Olsen. Zo'n gast schoffel je toch veel eerder onderuit, al kost het je een gele kaart met een rode rand. Maar goed, je weet dan nog niet dat het een doelpunt gaat worden. En bij zijn goal, blijft men naar zijn lichaam kijken, wat hij aan het doen is. Sinds wanneer kijkt men niet meer naar de bal? Dat leer je bij de E. Er staan 5 man naar de persoon Venema te kijken i.p.v. naar de bal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Jacques, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2019 11:14
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #35

Jacques schreef : Het was vier jaar geleden dat we voor het laatst vier keer op rij wonnen, toen overigens meteen zes keer op rij. Toen was dat niet genoeg voor een periodetitel of voor play-offs. Mochten we er dit jaar ook weer zes overwinningen op rij van maken, dan zou het een erg knappe prestatie zijn als we niet de play-offs halen, dan zouden we de laatste 9 wedstrijden zo ongeveer allemaal moeten verliezen. Maar goed, zou een typisch MVV-scenario zijn.

Is dat niet heel optimistisch? We staan op dit moment slechts 2 punten voor op de laatste PO-plek en 4 op de eerste niet PO-plek. Daar staat ook dan nog een NEC onder die ik toch nog niet durf af te schrijven gezien de aanwezige kwaliteit. Het is een beetje pech dat de middenmoot zo breed is en dat de top vijf eigenlijk zo weinig afstand neemt. Als MVV volgende week wint op Den Bosch, sta je op zes punten van de tweede plaats (wat natuurlijk dan wel weer leuk is, maar de realist in mij kijkt toch eerder naar beneden dan naar boven voorlopig). Ik heb echter mijn twijfels of we als we nu nog twee keer winnen al zoveel 'PO-zekerheid' hebben, in principe zijn de twee thuiswedstrijden daarna belangrijker tegen twee rechtstreekse concurrenten. Maar wel heerlijk om weer eens in zo`n positieve flow te zitten. En prima moment om Den Bosch en Go Ahead te treffen. Lekker op de tegenaanval spelen, zou ik zeggen. Die ploegen moéten winnen tegen ons.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, middenstip, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2019 11:34 16 feb 2019 11:35 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #36

Belgske schreef : Is dat niet heel optimistisch? We staan op dit moment slechts 2 punten voor op de laatste PO-plek en 4 op de eerste niet PO-plek. Daar staat ook dan nog een NEC onder die ik toch nog niet durf af te schrijven gezien de aanwezige kwaliteit. Het is een beetje pech dat de middenmoot zo breed is en dat de top vijf eigenlijk zo weinig afstand neemt. Als MVV volgende week wint op Den Bosch, sta je op zes punten van de tweede plaats (wat natuurlijk dan wel weer leuk is, maar de realist in mij kijkt toch eerder naar beneden dan naar boven voorlopig). Ik heb echter mijn twijfels of we als we nu nog twee keer winnen al zoveel 'PO-zekerheid' hebben, in principe zijn de twee thuiswedstrijden daarna belangrijker tegen twee rechtstreekse concurrenten. Maar wel heerlijk om weer eens in zo`n positieve flow te zitten. En prima moment om Den Bosch en Go Ahead te treffen. Lekker op de tegenaanval spelen, zou ik zeggen. Die ploegen moéten winnen tegen ons.


Ik zal je een ellenlange post vol statistieken besparen, maar áls MVV de komende twee wedstrijden wint, moet het daarna wel echt dramatisch slecht gaan wil je de play-offs mislopen. Het staat ieder jaar in februari erg dicht op elkaar, en ieder jaar zakken er een paar ploegen heel hard door het ijs en ergens in maart zijn er nog maar een club of 12 over in de strijd om het linkerrijtje - inclusief Jong Ajax en Jong PSV! Je noemt NEC. Bekijk hun programma tot eind maart eens: áls NEC ons nog voorbij gaat, betekent dat dat ze van allerlei concurrenten van ons in de huidige stand gewonnen hebben, zoals Almere en Roda. Wat NEC ook doet, het is bijna altijd gunstig voor ons.

Dat gezegd hebbende, ik geloof er echt niet in dat MVV zowel van Den Bosch als Go Ahead wint. Ik zou het dikke prima vinden als we één winnen en één verliezen, dat zijn bijna bonuspunten en dan kan je daarna inderdaad thuis tegen Almere en RKC heel grote stappen richting play-offs zetten. Is dat optimistisch? Vast wel, maar ik verwacht dat dus helemaal niet. Ik reken op nul of misschien één punt in de komende twee wedstrijden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Belgske, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2019 11:56
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #37

Jacques schreef :

Belgske schreef : Is dat niet heel optimistisch? We staan op dit moment slechts 2 punten voor op de laatste PO-plek en 4 op de eerste niet PO-plek. Daar staat ook dan nog een NEC onder die ik toch nog niet durf af te schrijven gezien de aanwezige kwaliteit. Het is een beetje pech dat de middenmoot zo breed is en dat de top vijf eigenlijk zo weinig afstand neemt. Als MVV volgende week wint op Den Bosch, sta je op zes punten van de tweede plaats (wat natuurlijk dan wel weer leuk is, maar de realist in mij kijkt toch eerder naar beneden dan naar boven voorlopig). Ik heb echter mijn twijfels of we als we nu nog twee keer winnen al zoveel 'PO-zekerheid' hebben, in principe zijn de twee thuiswedstrijden daarna belangrijker tegen twee rechtstreekse concurrenten. Maar wel heerlijk om weer eens in zo`n positieve flow te zitten. En prima moment om Den Bosch en Go Ahead te treffen. Lekker op de tegenaanval spelen, zou ik zeggen. Die ploegen moéten winnen tegen ons.


Ik zal je een ellenlange post vol statistieken besparen, maar áls MVV de komende twee wedstrijden wint, moet het daarna wel echt dramatisch slecht gaan wil je de play-offs mislopen. Het staat ieder jaar in februari erg dicht op elkaar, en ieder jaar zakken er een paar ploegen heel hard door het ijs en ergens in maart zijn er nog maar een club of 12 over in de strijd om het linkerrijtje - inclusief Jong Ajax en Jong PSV! Je noemt NEC. Bekijk hun programma tot eind maart eens: áls NEC ons nog voorbij gaat, betekent dat dat ze van allerlei concurrenten van ons in de huidige stand gewonnen hebben, zoals Almere en Roda. Wat NEC ook doet, het is bijna altijd gunstig voor ons.

Dat gezegd hebbende, ik geloof er echt niet in dat MVV zowel van Den Bosch als Go Ahead wint. Ik zou het dikke prima vinden als we één winnen en één verliezen, dat zijn bijna bonuspunten en dan kan je daarna inderdaad thuis tegen Almere en RKC heel grote stappen richting play-offs zetten. Is dat optimistisch? Vast wel, maar ik verwacht dat dus helemaal niet. Ik reken op nul of misschien één punt in de komende twee wedstrijden.

Dan vertrouw ik op jouw statistieken ;) Ik zou wel teleurgesteld zijn met een 1/6. MVV heeft dit seizoen al een handvol op papier moeilijke uitwedstrijden gewonnen. In deze vorm tegen twee tegenstanders die in een mindere periode zitten, hoop ik toch zeker op 1 driepunter. Daar moet MVV ook vol voor gaan en vertrouwen in hebben. MVV heeft iets goed te maken tegen deze twee ploegen, zeker tegen Go Ahead die tot de rode kaart van Gunst weggespeeld werden en tegen hun vervelende provocerende spits.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2019 12:37
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #38
Je schema,s lijken een beetje op de schema,s van de 10 km van het wk schaatsen ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2019 20:42
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #39
Deom en Holtby zijn vorige week terecht gewisseld. En de opstelling vorige week sprak mij aan, zoals ik toen geschreven heb. Veel aanvallend ingevulde posities; prima. Ik was vrijdag in 1e instantie verrast dat beiden niet in de basis stonden. Toch kon ik het even later wel begrijpen. Jong Utrecht is niet de ploeg die vanuit dominant balbezit acteert. Ergo ze spelen op de counter. En als we dan in eigen huis met teveel aanvallende posities spelen worden we simpel uitgecounterd. Of dat dan direct 2 wissels in de basis tot gevolg moet hebben is zeker een punt van discussie maar de behoudendere basis begreep ik wel. Top was het allemaal zeker niet maar de4e op een rij hebben we wel gewoon lekker binnen. Genoeg ploegen die met ons zouden willen ruilen.
En de komende 2 tegenstanders zullen echt niet denken dat dat een makkie gaat worden. Als we met vertrouwen spelen hebben we zeker kansen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2019 22:38
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #40

bokkesprongen schreef : Je schema,s lijken een beetje op de schema,s van de 10 km van het wk schaatsen ?

Het is toch wel een ‘eeuwigheid’ geleden dat je hele zondagmiddagen met een opengeklapt rekenblad voor de tv zat en je je opwond als de commentator foute informatie gaf. Vooral Theo Koomen kon wel eens te veel door
een roze bril kijken. Those good old days!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2019 10:32
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #41
Ik dacht eerst ook, shit er zijn nog veel punten nodig, omdat de nr 10-11 zo kortbij staat. Maar het kan natuurlijk niet dat na 38 wedstrijden 10 clubs pakweg 60 punten hebben. Zoveel punten zijn er helemaal niet te vergeven.
Juist dit jaar waarin de top 5 nog kortbij staat lijkt mij minder punten nodig. Of heb ik het dan mis Jacques ?

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2019 16:14 17 feb 2019 16:19 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #42
Laat me eerst ontkrachten dat ik allerlei uitgebreide doorgerekende scenario's heb liggen, ik kijk simpelweg naar de laatste jaren en vergelijk dat een beetje met hoe het nu gaat, veel meer is het niet. :whistle:

Dat gezegd hebbende, dit begon allemaal door de opmerking dat als we de volgende twee wedstrijden winnen, de play-offs halen bijna niet meer mis kan gaan.. Twee wedstrijden winnen betekent dat we 45 punten hebben in 27 wedstrijden. De laatste keer dat een ploeg na 27 wedstrijden 45 punten (of meer) had, en niet de play-offs haalde (of rechtstreeks promoveerde) - Jong Ajax en Jong PSV uiteraard niet meegerekend? Het seizoen 2005-2006. Omdat toen, let op, vier (4! VIER!) periodetitels naar ploegen gingen, die relatief laag eindigden in de eindstand. Den Bosch was de pechvogel die na 27 speeldagen 45 punten had, en na 38 speeldagen op de zevende plaats stond. Keurig toch, zevende? Ja, maar dat bizarre seizoen dus niet genoeg omdat Haarlem, AGOVV, Oss en Zwolle onder Den Bosch eindigden maar wel een periode pakten... Na dat seizoen volgden tot nog toe 12 seizoenen waarin in totaal 52 ploegen (zonder Jong PSV en Jong Ajax) na 27 wedstrijden 45 punten of meer hadden. Alle 52 haalden ze de play-offs óf promoveerden rechtstreeks. Het komt gewoon nooit voor dat een club die na 27 wedstrijden 45 punten heeft, opeens zo gigantisch instort dat ze uit het linkerrijtje kukelen. Ook Den Bosch gebeurde dat destijds niet, die hadden gewoon fenomenaal veel pech.

Dit seizoen zijn de eerste twee periodes gepakt door ploegen die nu al 45 punten of meer hebben (Sparta en Den Bosch). Dus er kunnen nog maar twee periodetitels naar laagvliegers gaan. De kans op een scenario zoals Den Bosch in 2006 had, is te verwaarlozen.

Vandaar mijn stelligheid dat als we de komende twee wedstrijden winnen, MVV de play-offs zal halen. :P

Zoals zo vaak met statistieken is het vast ook mogelijk om een statistiek er bij te pakken die laat zien dat MVV de play-offs niet gaat halen. Maar dan kom je wel in de wat obscuurder statistieken terecht in vergelijking met een rechttoe-rechtaan statistiek van aantal punten na ongeveer 2/3e van de competitie. Het zal ongetwijfeld zo zijn dat nog nooit een ploeg de play-offs heeft gehaald nadat die club een rijaloet-lunch heeft gehad onder leiding van Armand den Ierste.

Maar nogmaals: ik verwacht niet dat we de komende twee wedstrijden winnen, en dan kan deze hele analyse de prullenbak in.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, opadiehard, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2019 18:33 17 feb 2019 18:38 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #43
Pak dan simpelweg een kortere statistiek erbij. Wanneer won MVV van zowel den Bosch uit als van Go Ahead Eagles uit in één seizoen. Dan ben je snel uit gestatistiekt. Volgens mij één keer in de 50 jaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, bokkesprongen, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2019 18:58 17 feb 2019 18:59 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #44

Schapendonk schreef : Pak dan simpelweg een kortere statistiek erbij. Wanneer won MVV van zowel den Bosch uit als van Go Ahead Eagles uit in één seizoen. Dan ben je snel uit gestatistiekt. Volgens mij één keer in de 50 jaar.


Ha, goed punt. We wonnen überhaupt pas vier keer in de historie bij Go Ahead uit als ik niet verkeerd kijk. Drie van die vier seizoenen speelde Den Bosch niet eens in dezelfde divisie, de vierde keer speelden we gelijk uit bij Den Bosch. Ik kan die ene van jou zo snel niet terugvinden maar ik zal wel verkeerd kijken. Het is hoe dan ook erg zeldzaam.

Teken ik overigens voor hoor, gelijk bij Den Bosch en winnen in Deventer. :thumbsup:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2019 19:19 17 feb 2019 19:25 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - Jong Utrecht vrijdag 15 februari 2019 #45
Edit: 0 keer dus...Overigens zie ik MVV op dit moment eerder winnen in den Bosch dan in Deventer, als ik naar de huidige vorm kijk van den Bosch en Eagles. Maar dat zegt natuurlijk niet alles.Ik ga en denk aan een gelijk spel bij ze allebei, alles meer is meegenomen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.360 seconden