MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur

31 dec 2018 12:16
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #1
De laatste dag van het jaar. Een mooi moment om de balans op te maken over de eerste seizoenshelft, dus laat ik daar deze topic maar eens voor aangrijpen. Zoals bekend ben ik een man van de statistieken dus ik zal me daar vooral op focussen; maar laat me beginnen met een paar opmerkingen vooraf die niet statistisch van aard zijn.

Volgens mij is zo goed als iedereen op dit forum het over een paar dingen eens. Het spel is te vaak erg matig. Twee seizoenen geleden gingen we als nummer twee de winterstop in en speelden we een aantal erg leuke wedstrijden met goed voetbal. Dat werd eigenlijk maand na maand slechter met afgelopen seizoenshelft als voorlopig dieptepunt. Daarnaast is volgens mij vrijwel iedereen het er wel mee eens dat dat niet aan de spelers zelf ligt; de meesten spelen naar hun kunnen, we zijn simpelweg niet goed genoeg. Golpek en Moustafa werken bijvoorbeeld keihard, maar dat ze grote delen van het seizoen een basisplaats hadden, zegt genoeg. Als er in de winterstop niets bijkomt dan wordt komende seizoenshelft een kwelling. Voor VZM wellicht een goede zaak, want om het huidige MVV in thuiswedstrijden aan te gluren zal menigeen voor de aftrap al een paar liter pils binnen willen hebben. Gevoelsmatig is dit seizoen er één zoals in het begin van het millennium, armoedig. Zijn er helemaal geen lichtpunten? Natuurlijk wel, de overwinning op Roda vergoedt veel, heel veel. En tegen clubs als Go Ahead en Sparta, ook al verloren we, was het spel eigenlijk best goed. In uitwedstrijden komen we ook prima voor de dag – al moet daar eerlijkheidshalve meteen bij vermeld worden dat sommige overwinningen voor de poorten van de hel werden weggesleept. Hoe ontevreden je ook over het transferbeleid kan zijn, Koopmans is een regelrechte voltreffer.

Qua statistieken zien we de grotendeels negatieve gevoelens verrassend genoeg eigenlijk niet terug. Vorig seizoen gingen we de winterstop in met 25 punten uit 19 wedstrijden, nu met 26. En als je het wedstrijd voor wedstrijd bekijkt hebben we zelfs 5 punten meer dan vorig seizoen in dezelfde wedstrijden. We verloren vorig seizoen bijvoorbeeld uit bij Jong Ajax, dit seizoen winnen we daar. Zo bekeken haalden we vorig seizoen uit de wedstrijden die nu nog resteren 30 punten. Lukt ons dat dit seizoen weer, dan eindigen we op 56 punten, waarmee je traditioneel rond de achtste plaats eindigt en zeker bent van play-offs. Het jaar van de finale tegen Roda haalden we 59 punten, dat is maar 3 puntjes meer dan dit schema. Bijna niet te bevatten dat we daar zo relatief kort achter zitten.

Andere statistieken zijn voer voor psychologen: maak je een ranglijst alleen op basis van thuiswedstrijden, dan houdt MVV enkel Eindhoven en Jong AZ onder zich. Slechts twee overwinningen, waar we vorig seizoen in totaal tien keer thuis wonnen. Vrijwel onmogelijk om dat nog te halen. Maar doe je hetzelfde voor uitwedstrijden, dan pakken alleen Den Bosch, Oss en Twente meer punten. MVV is daarin ronduit top en heeft nu met vijf overwinningen al meer uitzeges te pakken dan vorig seizoen het hele jaar. Vijf uitwedstrijden winnen, dat wisten de laatste jaren alleen ploegen te doen die de play-offs haalden, om nog maar een nietszeggende statistiek er bij te pakken. Het doelsaldo is ook zoiets: we zijn (gedeeld) de minst scorende ploeg van de eerste divisie, van het hele betaald voetbal zelfs, maar qua doelpunten tegen staan we er goed op met een zesde plaats. Dat zegt wellicht ook wat over de perceptie van slecht voetbal; gedeeltelijk speelt MVV vooral ook saai voetbal met weinig risico. Bekijk de bezetting van het middenveld aan het begin van het seizoen alleen al, Ippel, Nys én Martina, daar ontbreekt nadrukkelijk een creatieve prikkel.

Wat brengt ons de tweede seizoenshelft? In een relatief korte periode spelen we thuis tegen Twente, Helmond, Telstar en Jong Utrecht. Van Twente winnen zal erg lastig worden, ook gezien hun erg goede uitbalans, maar de andere drie moeten eigenlijk een overwinning zijn en dan ziet die thuisbalans er weer wat normaler uit. Tussendoor uit naar Jong PSV en TOP Oss, twee ploegen die boven ons staan. Grappig feitje: we verloren dit seizoen uit nog niet van een ploeg die boven ons stond, enkel laagvliegers Volendam en RKC wisten thuis van MVV te winnen. Oss doet het thuis ook veel minder dan uit. Op papier dus meteen een serie waar MVV veel punten kan halen. Daarna volgen vooral in uitwedstrijden een rits toptegenstanders, met Den Bosch, Go Ahead, Roda en Sparta, waar we op papier niet veel punten zouden halen. Maar goed, dit soort logica gaat het hele seizoen al niet op. Toch moge het duidelijk zijn, MVV moet goed uit de startblokken komen na de winterstop, dan kunnen we wat tegenslagen in uitwedstrijden wel lijden. Wederom een stunt tegen Twente zou heel erg welkom zijn.

Verwacht ik nog versterking voor de wedstrijd tegen Twente? Om eerlijk te zijn niet, MVV zal waarschijnlijk pas dichter op de deadline van 1 februari spelers halen, zoals altijd. Niet omdat MVV de sloomste van de klas is, maar omdat spelers hun opties zo lang mogelijk open houden en hopen dat er iemand wat meer centen biedt. Waar moet MVV wat doen? Een aanvallende versterking sowieso, misschien wel meer dan één. Zowel een spits (al dan niet reserve) als een creatieve middenvelder als een goede buitenspeler kunnen we goed gebruiken. Maar een goede verdediger er bij, of twee, kan ook geen kwaad. Gunst valt tegen, centraal achterin is de bezetting te mager. Maar goed, vijf nieuwe spelers zie ik MVV niet halen. Twee gerichte versterkingen zouden mij al gelukkig maken, maar dan wel kwaliteit! En het liefst ook vastleggen voor na dit seizoen.

Ik sluit af met de allerbeste wensen voor 2019 voor de forumleden. Hopelijk met sportief succes!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans, jesfen, opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, Boer458, Boschpoort, Puime en5 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2018 15:43
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 807
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #2
Weer wachten tot de deadline calculeer dan maar in verlies tegen fc Twente en 2000 man minder publiek in de thuiswedstrijd tegen fc Twente 2000 mal 10 euro is toch ook 20.000 euro is toch ook een * half * jaarsalaris van bv halve Mares of Gunst. Tel daarbij op 2000 man minder publiek is voor Veer Zien MVV toch ook zo,n 5000 euro minder inkomsten ,
Mvv ziet nu toch echt wel 19 wedstrijden waar het aan schort en moeten toch echt wel hun listjes klaar hebben liggen met buckit lijstjes en al .
Halen ze maar 2 Ganse vergeet dan maar de na competitie en een verlies van enkele tonnen ten opzichte van het vorig jaar .

Mvv zit op de glijbaan lazer je er af kan het een ramp jaar worden 2019 ........
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2018 16:19
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #3
Unne gooje roetsj en in 2019 allemaol nao de Geusselt, inclusief meneer ‘glas half leeg’ de Bok.
Wat zijn uw goede voornemens bokkerijder?

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2018 16:50 31 dec 2018 16:51 door Lijnsje@tappunt.
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #4

Boe is dat feeske? schreef : Unne gooje roetsj en in 2019 allemaol nao de Geusselt, inclusief meneer ‘glas half leeg’ de Bok.
Wat zijn uw goede voornemens bokkerijder?


Iech hoop ‘nne cursus “hoe gebruik ik interpuncties” gevolgd door ‘n “azijnproeverij” te volgen.

Allemaol ‘t bitste! Dat ver nog vaol pilskes magen pakken, sjaggeneren en diks tegen Telstar thoes magen speule!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2018 18:51 31 dec 2018 18:52 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2350
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #5
Jacqes diepe buiging, kwa journalistiek ben je met Houte un klas apaart binnen dit forum,alle lezers en makers vaan dit forum un hiel gezond en sportief jaor...names opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Boer458, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 15:23
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 456
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #6
Waar het tijdens het trainingskamp in Turkije leek dat de spelers met blessures langzaam konden aanhaken bij de selectie, ziet MVV-coach Ron Elsen terug in Nederland toch weer de nodige manschappen met klachten.
Tuur Houben, Joeri Schroijen en Shermar Martina moesten vrijdag afhaken bij de training en zijn daardoor vraagtekens voor het komende competitieduel tegen FC Twente (zondag 14.30 uur).

Ricardo Ippel is zeker niet erbij en Marnick Vermijl ontbreekt hoogstwaarschijnlijk. Los van spelers met pijntjes en blessures, moet Elsen het sowieso doen zonder Xavier Mbuyamba en Jerôme Deom. Zij zijn geschorst. De verwachting is dat de overschrijving voor aanwinst Joshua Holtby op tijd is geregeld, zodat hij wel kan meedoen. Ook zijn Hawbir Moustafa en Pieter Nys fit genoeg om te spelen, al is Nys nog niet helemaal klachtenvrij.

Los van de aan- of afwezigen, verwacht Elsen een lastig duel tegen Twente. „Het is één van de kampioenskandidaten. Ze zullen proberen te domineren.” MVV heeft echter goede resultaten geboekt in wedstrijden waarbij de tegenstander het spel maakt. Dat was vooral bij uitduels het geval. „Maar het zit niet in mijn DNA en ook niet in het DNA van de club om achterover te gaan leunen”, verduidelijkt de MVV-coach.

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 16:44
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #7
Met wat pech mist mist Mvv zondag 7 spelers.
Ik had wat meer versterking verwacht?
De helicopter was toch leeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 19:32
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #8

ouwe rot schreef : Met wat pech mist mist Mvv zondag 7 spelers.
Ik had wat meer versterking verwacht?
De helicopter was toch leeg.


Ouwe rot, je weet dat de transfermarkt 31 januari sluit toch? En je bent MVV supporter. Dus 1 en 1 is ?...

Met andere woorden, Holtby mag je op deze termijn al blij mee zijn!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2019 20:49
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #9
Ik wil niet lullig doen, maar nu krijgen we dit weer. Hopend op een nr.10 en aanvallers, wordt weer opgeschoven naar 31 januari. En in de zomer is het vervolgens weer opnieuw opschuiven. Je mag niets kritisch zeggen of het is allemaal onwaar, en we maken positieve stappen. Er zijn nu eenmaal mensen die na 20 jaar weer eens een MVV willen waar het thuishoort. Zelfs een failliete club lukt dat!! Ik begin me langzaam af te vragen waar dat geld is gebleven! Maar hey!! Het was maar een gedachte! Niet verkeerd bedoeld verder!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, peeke, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2019 08:44
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3802
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #10
Wie zegt dan dat je niets kritisch mag zeggen of dat het onwaar is? Mag Boe is dat feeske? niet gewoon een andere mening hebben of blik werpen op het gebeuren? Dat mensen verschillend denken over iets betekent nog niet dat iets onwaar is, of dat je iets niet mag zeggen. Dat zegt toch ook helemaal niemand? Ik vind het om eerlijk te zijn soms juist vermoeiend dat een andere mening dan negativisme meteen op die manier wordt weggezet die jij nu doet; alsof een negatieveling monddood wordt gemaakt. Dat lees ik echt totaal niet terug in de reactie van Boe is dat feeske?.

De waarheid ligt naar mijn mening zoals zo vaak in het midden. Uiteraard mag iedereen daar anders over denken. ;)

We weten allemaal dat de selectie te krap is en kwaliteit mist. Ten minste, als het doel is om "gemakkelijk" de play-offs te halen en niet met hangen en wurgen de hele tijd net wel, net niet op een play-off plaats te staan. Ontbreken er dan ook nog eens zeven spelers - wat nog niet zeker is, ik verwacht zelf in ieder geval Schroijen gewoon aan de aftrap - dan lijkt het op voorhand een kansloze missie tegen een kampioenskandidaat als FC Twente. En dan kun je je inderdaad afvragen of het niet handig was geweest om nu al alle versterkingen binnen te hebben. We zouden ze vandaag goed hebben kunnen gebruiken.

Tegelijkertijd kan MVV de centen maar één keer uitgeven en zullen veel spelers waar MVV in geïnteresseerd is, afwachten of er geen grotere club voorbij komt. Die spelers wachten liever tot eind januari. En ja, dan hebben we alweer drie wedstrijden gehad, en met op 1 februari de vierde wedstrijd is het maar de vraag of eventuele nieuwkomers dan al klaar zijn om te spelen. Zonde, maar tegelijkertijd kan MVV daar nou ook weer niet zo veel aan doen. Als je nu een speler een ton salaris voor een half seizoen kan bieden, kun je meteen zaken doen, anders moet je afwachten. En MVV is nog altijd niet in staat om dergelijke bedragen tegen spelers aan te gooien.

Frustrerend. Voor ons allemaal.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, Lassie80, jovkle, Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2019 10:02
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #11
Voor de forumleden met Netflix hierbij een kijktip: 'Sunderland 'till I die'.

Bijna onmogelijk om niet alle afleveringen achter elkaar te kijken, want voor iedere voetbalsupporter zo herkenbaar. Daarbij de beleving van supporters geweldig in beeld gebracht!

Om te relateren aan de hiervoorgaande posts; je ziet in deze docu hoe moeilijk en ongrijpbaar het managen van een voetbalclub kan zijn. Sunderland is ca. 10x zo groot als MVV maar ongeacht de omvang en het niveau, kampen ze met dezelfde uitdagingen. Al heeft Sunderland nog te maken met een eigenaar, die besluit te stoppen met investeren. Ook interessant om te zien wat dat doet met een club.

In te transferperiode houdt iedereen, clubs en spelers, de kaarten tegen de borst tot op de laatste dag. Daarom vind ik het al een goed signaal van MVV dat ze Holtby hebben kunnen binnenhalen. Als ze een grotere naam kunnen aantrekken zal dat meestal last-minute gebeuren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2019 13:17
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 807
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #12
Wachten en wachten daar word MVV niet beter van ,het aankoop beleid is de laatste 2 jaar niet goed ,behalve Okita het is niets en weurt niets ,we ruimen Yldrim op en halen voor Yldrim weer een andere of meerdere halve die of kwarten die meestal ook nog geblesserd zijn binnen .Aanvoerder Ippel is te vaak geschorst heeft de meeste gele kaarten in k v k dit moet ook consiquenties hebben .
Kijk eens naar de jongens Martina heel leuk allemaal maar ook die zijn meestal geblesseerd .De keeper Koopmans doet het goed ,maar MVV moet de achterban ook laten zien ,met zo,o speler gaan we door en bieden hem een goed contract aan voor 3 jaar ook.
Alleen financieel gezond zijn redt je het ook niet mee ...
Het fundament bij MVV is goed ,maar het elftal van kwarten die nooit halve worden red je het niet mee ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2019 14:10
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 413
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #13
De beste stuurlui staan aan wal, Bokkesprongen. Om ganse te kunnen contracteren moet je voldoende pecunia tot je beschikking hebben of afwachten en creatief zijn...…..
De volgende gebruiker (s) zei dank u M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2019 18:29
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #14
Beste Bokkesprongen,

Je eerste zin , werkelijk. Lassie80 geeft zelfs aan om je “kwart” verstand rondom een beleid van een club tijdens een transferperiode bij te schroeven door het kijken van een docu. Nee , alleen maar schampen

Jij vindt v.d. Hurk geen verbetering t.o.v. Yildirim? Spelersinzicht van een kwart dus.

Martina’s altijd geblesseerd? Dat ze een lage pijngrens hebben , ben ik met je eens. Shermar (ik dacht dat hij de CV is) heeft nu zijn eerste serieuze blessure. Zit veel potentie in hem!

Koopmans is goed. Ey, we zijn het nog ergens over eens? Achterban laten zien dat we met hem doorwillen? Denk jij dat een jongen die werd getipt als eerste doelman bij PSV hier een contract tekent? Of wil je voor zieltjes te winnen een aanbieding doen die toch wordt afgewezen? Budgettair inzicht van nog niet eens een kwart.

Gelukkig zal jouw verstand ook nooit een “ganse” worden.

Adios!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2019 21:32
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #15
Jacques: I rest my case.... Heb verder geen vragen/opmerkingen meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.272 seconden