MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur

12 jan 2019 23:03
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #16

Lassie80 schreef : Voor de forumleden met Netflix hierbij een kijktip: 'Sunderland 'till I die'.

Bijna onmogelijk om niet alle afleveringen achter elkaar te kijken, want voor iedere voetbalsupporter zo herkenbaar. Daarbij de beleving van supporters geweldig in beeld gebracht!

Om te relateren aan de hiervoorgaande posts; je ziet in deze docu hoe moeilijk en ongrijpbaar het managen van een voetbalclub kan zijn. Sunderland is ca. 10x zo groot als MVV maar ongeacht de omvang en het niveau, kampen ze met dezelfde uitdagingen. Al heeft Sunderland nog te maken met een eigenaar, die besluit te stoppen met investeren. Ook interessant om te zien wat dat doet met een club.

In te transferperiode houdt iedereen, clubs en spelers, de kaarten tegen de borst tot op de laatste dag. Daarom vind ik het al een goed signaal van MVV dat ze Holtby hebben kunnen binnenhalen. Als ze een grotere naam kunnen aantrekken zal dat meestal last-minute gebeuren.


@Lassie, bedankt voor de kijktip! Zeer herkenbaar voor menig supporter. Op wat voor niveau dan ook. We willen allemaal beter en hogerop, maar wat zijn de financiële obstacles? Er komt echt wel veel bij kijken. Heb maar meteen twee afleveringen achter elkaar gekeken.

Dan over de wedstrijd. Geen idee wat we mogen verwachten. Keert Nys terug op het middenveld? Speelt Holtby meteen mee en wat kan-ie? Zeer benieuwd. Vooraf teken ik voor een puntje of kunnen we weer stunten?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2019 23:50
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #17

Schapendonk schreef : Ik wil niet lullig doen, maar nu krijgen we dit weer. Hopend op een nr.10 en aanvallers, wordt weer opgeschoven naar 31 januari. En in de zomer is het vervolgens weer opnieuw opschuiven. Je mag niets kritisch zeggen of het is allemaal onwaar, en we maken positieve stappen. Er zijn nu eenmaal mensen die na 20 jaar weer eens een MVV willen waar het thuishoort. Zelfs een failliete club lukt dat!! Ik begin me langzaam af te vragen waar dat geld is gebleven! Maar hey!! Het was maar een gedachte! Niet verkeerd bedoeld verder![/


Ik vind ook dat het bestuur van MVV openlijker kan zijn waar het geld van de begroting naar toe gaat ,nu zien wij als supporters dure klachten zijn vertrokken en groot verdieners komen er voor terug misschien op v,d Huk na .

Mvv wees transpalant ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2019 17:44 13 jan 2019 17:45 door VakD.
VakD
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 55
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #18
Complimenten aan de gehele gezags driehoek van Maastricht!! Een crimineel wordt beter behandeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2019 17:45
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #19
"Het kan vriezen, het kan dooien", "Nog vlees, nog vis"; deze uitdrukkingen geven mijn gevoel weer bij dit seizoen en ook deze wedstrijd.

Qua veldspel echt niet minder dan Twente. Wel de gebruikelijke slordigheden, moeilijk tot scoren komen en verdedigend te veel steken vallen.
Twente viel me trouwens (weer) behoorlijk tegen qua veldspel. Maar ja, ze hebben wel de kwaliteit (bij de 2e goal dan, de 1e was lucky) om onze fouten af te straffen.

De buitenspel goal weet ik niet zeker, maar het voelde al aan dat de pass net te laat werd gegeven.
Holtby maakte een goede indruk met de nodige dreiging en strijd. Geef hem een paar wedstrijden de kans.

Op naar de volgende en hopen op beter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2019 17:57
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #20
‘Halve’, ‘ganse’, ‘dreikwaart’. Het maakt mij niet uit hoe je het noemt, maar Holtby was vandaag in ieder geval een aanwinst. De enige in mijn ogen die er boven uit stak. Eindelijk een spelverdeler met overzicht en venijn. Hopelijk blijft het niet alleen bij vandaag, maar kan-ie het ook in de komende wedstrijden laten zien. Dan kun je hem bijvoorbeeld samen met Ippel en Deom op het middenveld zetten.
Over de wedstrijd: jammer dat je deze pot onnodig verliest in vijf minuten tijd. Knullig en ongelukkig hoe de 0-1 tot stand komt. En je had natuurlijk ook zelf kunnen scoren. Uithuilen en door naar de volgende.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2019 18:08 13 jan 2019 18:10 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #21

VakD schreef : Complimenten aan de gehele gezags driehoek van Maastricht!! Een crimineel wordt beter behandeld.


Jeetje wat een beveiliging dit kost toch klauwen met geld,we mochten de ster niet in wat een gedoe.
Pas om half twee naar binnen,een half uur gewacht.
Dan de wedstrijd helemaal geen tegenvallend mvv,maar ben natuurlijk weer ouwe zeur....MVV KOOP IN OP LENGTE.
Het is net als je boven de 1.70 uitkomt kwa lengte je geen contract krijgt binnen het maastrichtse?
Onze duitse middenvelder oke maar helaas weer de lengte man o man...tuur,nys,ippel,...zelfs voorhoede komt te kort kwa lengte.
Madurodam elftal zou je bijna zeggen,wanneer word men eens wakker binnen het mvvse?
Thal gaf nu al aan waarom nog aankopen we zijn al op de plaats waar we graag willen staan in verband met nacomp!
TD,bestuur en andere aankoopbeleiders wij willen weer mee tellen met dit super publiek zij en ik verdienen meer als dit toch?
Heel veel respect voor onze jongeren kwa aanmoedigingen...jongens kwa dit petje af.
Ik heb totaal geen verwachtingen kwa aan trekken van nieuwe spelers in deze winterstop,heb hoop een beetje opgegeven.
Dan nog een ding wat behelst een aanvaller of meerdere spelers van in dit geval twente om de angelside uit te dagen bij het maken van een doelpunt....dit is zo ontzettend kinderachtig.
Ik eindig met de tekst alweer redelijk tot goed gevoetbald maar de driepunter gaan weer naar de uit club,hoop niet dat het seizoen als een nachtkaars uitgaat,vandaag weer meer dan 5000 supporters?...wanneer mogen we op meer hopen?...gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2019 18:18
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #22
Vandaag zijn wederom de gevolgen van het conservatief beleid van ons bestuur zichtbaar geworden. Eigen koers varen, zonder externe financiering. We hebben vandaag helaas alweer de gevolgen gezien. 3500 effectieve toeschouwers en een matige opstelling met matige spelers. Met als gevolg een matige uitslag.

Mijn vraag, blijft het bestuur vasthouden aan dit conservatief beleid?

Daarnaast mijn complimenten aan Annemarie 'Le Penn'. Ze moet vannacht wel heel goed slapen, want door haar beleid zijn er vandaag 200 supporters lastig gevallen door een dictatoriaal politiebeleid dat Maastricht heeft behoed van heel veel ellende. Kunt u zich indenken wat er zou gebeurd zijn als 200 supporters uit Cafe De Gouden Ster naar huis waren gegaan? De gevolgen waren niet te overzien geweest. Vandaar, wederom, Annemarie, heel veel dank!

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u VakD

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2019 19:40
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #23
De eerste divisie wordt steeds sterker en wij MVV worden ieder jaar minder.
Tuurlijk is het verschil vandaag tussen MVV en Twente helemaal niet zo groot als je de begrotingen naast elkaar legt .
Twente laat in mijn ogen ook heel weinig zien en steelt hier de overwinning.
Onze balans thuis is natuurlijk dramatisch , 2 overwinningen tot dusver dat is alleen maar om te huilen.
Vandaag speelde we in mijn ogen met 8 man, Nijs, Abu en Martina waren dramatisch en de rest vangt dat gewoon niet op
Holtby was het enige plus puntje en laat een mooie match zien , ben alleen bang dat hij langzaam omlaag gezogen gaat worden door zijn collega's als er niks bij of naast komt.

Ik las laatst een kopje waarin Elsen liet optekenen dat het niet in het DNA van MVV zit om achter over te leunen. Toen dacht ik man... je doet niet anders wekelijks. Vandaag ook we staan 0-2 achter en hebben nog een half uur te spelen onze opbouw is nog langzamer dan die van de MVV all stars . Maar niemand geeft die bal gewoon een hengst na voren en probeert daar maar een oplossing te gaan zoeken.
Wij kunnen niet opbouwen en wij kunnen geen kansen uitspelen en leuke combinaties opzetten , we kunnen in feite niet veel maar als we 1000% erop krijgen en na voren denken dan krijgen we hier en daar een mogelijkheid . Maar vooral dat laatste het na voren denken is er zo uit geramd door Elsen en Co , je mag bij MVV niet naar voren denken, aanvallende vrijetrappen, ingooien etc gaan 9 van de 10 keer terug zodat iedere tegenstander zonder enig probleem zich makkelijk kan groeperen.
Als MVV gewoon direct de lange bal speelt zorgt dat het middenveld kort op de spitsen speelt dan heb je kans dat we de 2de bal veel sneller krijgen en zo dicht bij de 16 kunnen komen , met wat kunst en vliegwerk krijg je zo wat mogelijkheden.
Onze ploeg ontbreekt namelijk ook gewoon spelers die het verschil kunnen maken. Joeri is de laatste... maar we hebben niemand meer . Iedereen zijn we kwijt geraakt en zijn een arm moedige ploeg geworden die als een paar hans worsten de opdrachten van Elsen en Co slikt . Het DNA van MVV laat me niet lachen ....
Als ik trainer was en iedereen die een onnodige bal terug op zij zou spelen zou de boetepot mogen speken .
Maar goed , ik ben de trainer niet ik ben alleen maar een supporter/sponsor die er steeds minder aan vindt . Het voetbal is meestal klote en het resultaat is vaak nog dramatischer.
Er moeten zeker 2 spelers bij die iets kunnen en er moet gewoon een andere trainer komen die eens durft te voetballen en als je niet kunt voetballen want dat kan dit team niet dan gewoon lange ballen naar voren , aansluiten en van den Hurk ondersteunen en werken als een paard en dan maak je in deze competitie meer paraat dan je denkt.

Daarbij ontbindt met inmiddelijke ingang het contract van die Abu en Pieter Nijs .....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2019 20:45
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #24
Gelukkigste heeft vandaag gewonnen, gelijkspel was denk ik eerlijker geweest. Maar goed, in dit soort omstandigheden gaat het om details die net de goede kant op moeten vallen. Bij ons was dit niet zo, en zoals bekend hebben we ook niet de kwaliteit dit zelf af te dwingen. 

Eerste helft was van twee kanten gewoon matig. Ook vanwege de omstandigheden. Tot de 0-1 hadden wij 2 kansjes en Twente 1. Verder was het vooral ploeteren. Tja, en dan staat het toch opeens 0-2. Eerste tegengoal was pech, maar begon met achterlijk balverlies van ik meen Nys (mislukt hakje). En ook de 0-2 werd ingeleid door totaal onnodig balverlies, bij nota bene een ingooi voor ons. Tja. We doen onszelf tekort. Zeker omdat het 1-0 had moeten staan. Want als het inderdaad buitenspel was (daar leek het wel op), dan is het gewoon bijzonder slordig van Abuhbakar dat hij niet achter de bal bleef.

Tweede helft probeerde MVV het wel, met ook hier en daar een kansje, maar de echte kwaliteit om het Twente moeilijk te maken ontbrak. Nouja, dat is geen nieuws. Twente liet verder ook weinig meer zien. Zeer tegenvallend. Maar goed, zij hebben 3 punten, wij niet. 

Koopmans had een klasse redding bij 0-0. Kansloos bij de doelpunten. Martina, pech bij de goal. Moeite als rechtsback. Begrijpelijk, is niet zijn plek. Mares en Lavalee hebben weinig weggegeven. Gunst werkte hard, maar had ook zijn handen vol aan zijn tegenstander en aanvallend kwam er weinig uit. Had echt meer van hem verwacht. Nys heel matig. Zoals altijd echt wel werkend, maar ook teveel balverlies. Kostons idem. Vond Holtby aardig spelen. Fel en heeft voetballende kwaliteiten. Ik zeg niet dat het de verlosser is, maar lijkt me op basis van vandaag zeker geen onaardige speler om erbij te hebben. Met Deom er volgende week weer bij staat er dan toch meer voetballend vermogen op het midden. Misschien kan Holtby ook op rechts uit de voeten? Want Abuhbakar liet vandaag nog maar eens zien niet in de basis thuis te horen. Deed werkelijk bijna alles verkeerd. Zijn handelingssnelheid is gek makend, zo traag. Golpek deed het als invaller veel beter op die plek. Schroyen speelde ongelukkig. Van den Hurk werkte keihard en vond ik prima spelen, maar is nauwelijks in kansrijke positie geweest. 

De realiteit blijft hetzelfde als voor de winter. We gaan heus nog wel punten pakken, maar meer dan bovenkant rechter/onderkant linkerrijtje zit er met dit elftal waarschijnlijk niet in. Het zal hangen en wurgen worden voor een playoff plek, zeker wanneer er niet op zijn minst nog een aanvallende, creatieve versterking op de flank bij komt. Nouja, we gaan het zien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902, bokkesprongen, Liersesup

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2019 05:06 14 jan 2019 05:27 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 782
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #25
Ik ben al ruim 50 jaar seizoenskaarthouder van MVV. Ik zal nooit een speler uitfluiten na een wedstrijd. Maar ik wil heel even van dit nette gedrag afstappen. Mijn god, sommige spelers vielen mij zondagmiddag gruwelijk tegen.

Van den Hurk. Tja, hij zal ongetwijfeld heel sympathiek zijn, een teamspeler zijn, hij zal ongetwijfeld talent hebben (toegegeven, ik zag wel enkele mooie acties van hem), hij zal altijd wel fout aangespeeld worden... Maar het blijft een feit dat hij tot nu pas 4 goals heeft gemaakt in 20 wedstrijden. Dat is een slecht gemiddelde voor een spits. Veel mensen zeggen dat hij op een eiland speelt en weinig goede ballen krijgt. Nou, er kwamen deze wedstrijd een stuk of 15 of 20 ballen bij hem aan, maar bij elke aanname is er wel iets: een foute aanname, de tegenstander is eerder bij de bal of neemt hem de bal af, de tegenstander maakt een overtreding, Anthony maakt (veel, veel te vaak) een overtreding op zijn tegenstander als hij de bal in de hoogte krijgt aangespeeld. Mijn droge analyse, die mij pijn aan mijn hart doet: aan Anthony van den Hurk hebben we op dit moment geen fuck! Ron Elsen, de statistieken zijn onverbiddelijk: er moet iets veranderen in de spits, want zoals we nu spelen hebben we (haast) helemaal niets aan Anthony van den Hurk. Misschien is Anthony een super-sub?

Abubakar. Hij is een technisch begaafde speler op de vierkante meter. Helaas telt een voetbalveld van 100 x 50 meter, ofwel 5000 vierkante meters. Het spelletje wordt niet op 1 maar op 5000 vierkante meters gespeeld. Jammer genoeg heeft Abuhbakar tot nu toe oogkleppen op en mist hij spelinzicht, het zicht op teamgenoten. Daar hebben we, helaas, dus ook nauwelijks een fuck aan! (Denk niet dat ik het leuk vind om dit allemaal te schrijven... Maar, Ron Elsen, word wakker, zo gaat het niet, terwijl er toch alternatieven zijn die ik zo dadelijk zal aangeven...)

Nijs was na enkele weken blessureleed verrassend snel terug in de basis, zelfs als aanvoerder. Nijs, vroeger, enkele seizoenen geleden, toch in principe een speler met een eredivisieniveau, gaf met zijn spel duidelijk aan dat hij weer helemaal terug was op zijn oude niveau van enkele wedstrijden voor zijn blessure: hard werkend, na elke actie zijn kuif weer goed leggend, maar helaas zeer wisselvallig spelend. Ondanks al die werklust: aan Nijs heb je ook al geen fuck ... In de tweede helft speelde hij vooral in de verdediging; Ron Elsen weet blijkbaar ook niet echt wat hij met zijn, in mijn ogen gevallen, aanvoerder moet...

Zijn er ook positieve punten? Jazeker. Onze keeper Koopmans en onze verdedigers Mares en Lavallee zijn heel degelijke spelers. Nieuwkomer Joshua Holtby, middenvelder, werd na zijn eerste wedstrijd volkomen terecht tot MVV Man-of-the-Match verkozen. Dit is MVV's hoop in bange dagen. De gebroeders Shermar zijn nog geen toppers, maar groeien nog steeds. Yoeri Schroijen is een vaste waarde van MVV, die af en toe, begrijpelijk, mismoedig wordt van het niveau van zijn teamgenoten. Dogan Golpek viel, zoals altijd, goed in en passeert heel gemakkelijk tegenstanders. Kostons was vrij onzichtbaar in deze wedstrijd. Deze jonge talentvolle speler verdient echt eens een kans in de spits!

Of ik adviezen heb voor Ron Elsen? Wie de vorige alinea's heeft gelezen, zal mijn adviezen niet echt verbazen. Mijn advies is om Van den Hurk, Abubakar, Nijs en misschien ook de dit seizoen wel hard werkende, maar teleurstellende Ippel (slik, dat waren toch onze steunpilaren?) eens een paar weken/maanden op de bank te zetten, als super-invallers. Laat in hun plaats Koen Kostons eens in de spits beginnen en geef de gemakkelijk spelende Golpek een basisplaats in de voorhoede. Yoeri Schroijen is uiteraard altijd een must. Zet op het middenveld in elke geval Deom en Holtby.

Nogmaals, ik baal ervan om 'vaste waardes' als Van den Hurk, Abuhbakar, Nijs en misschien ook wel Ippel af te vallen. Maar ze stellen me al vele, vele wedstrijden bitter teleur... Gelukkig zijn er alternatieven beschikbaar...


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2019 08:06
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #26
Ben het fucking met je eens Ben.

Helaas wil jij 3 spelers op de bank zette, en qua alternatieven zat alleen Golpek op de bank. (Die meerdere matches in de basis begon en nu gepasseerd was, met een reden?).

Deom was geschorst, gelukkig volgende match er weer bij. (Mbuyamba ook). Blijft er nog 1 wissel van je over. Die zou dan uit de transferperiode kunnen komen. Een aanvallende versterking /linking pin middenveld-aanval. En die komt er ook nog zeggen ze.

Heeft iemand gister de verdediging van Twente gezien? 3 bomen van spelers. Hoe wil je daar in godsnaam de lange bal op gaan spelen Napoleon? Oprechte vraag.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2019 08:12
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #27
Sorry Ben, maar ik vond de Martina's gisteren echt dramatisch! De nummer 4 stond bij de 2 goals toch te klooien en was zn man steeds kwijt, die andere schoot de bal meermaals totaal verkeerd richting niemandsland. Hurk kan echt wel wat, maar in dit systeem moet hij veel te veel werk verrichten buiten de 16. Ik denk dat met goede aanvoer en een ander middenveld hij er echt wel meer inschiet dan nu het geval. Naar mijn mening kun je hem daar niet op afrekenen.
Abu ben ik helemaal met je eens, die valt me vies tegen. Dan liever Golpek, die komt op snelheid tenminste zn man voorbij, heeft ook nog betere controle over de bal en komt af en toe tot een voorzet.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2019 08:23
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #28
Ben, helemaal de spijker op zijn kop. Valt weinig aan toe te voegen. Wat me veel zorgen baart is niet alleen dat de doelpunten erg schaars zijn maar ook dat het publiek massaal thuisblijft. Als je ziet hoe weinig mensen er gisteren waren tegen (toch wel) een kampioenskandidaat dan is dat een teken aan de wand (de stadionspeaker riep 5.200 menen, maar ik denk dat hij het inwonertal van Nazareth aan het voorlezen was). Ook op de samenvatting op TV schrok ik van de lege tribunes. OK, het weer zat niet bepaald mee, maar het amateurvoetbal is nog niet begonnen en er zijn tot Carnaval geen echte grote festiviteiten in de stad, dus je zou zeggen: allemaal naar de Geusselt. Maar ja, de Geusselt is natuurlijk een oud, krakkemikkig stadion, waar je je koffie of pilsje in de wind en in de stromende regen moet drinken. Dat nodigt ook niet uit. Er zijn geen warmtelampen, de oude vandagen struikelen over de ongelijkmatige treden op tribune D van de Angelside-tribune, het is kil en het regent binnen. Nee, het nodigt ook niet echt uit. Ik vroeg me halverwege de tweede helft ook af waarom ik hier nog zit. Ze kunnen nog drie weken doorvoetballen maar er wordt niet gescoord. Ik had ook heerlijk thuis met een boek op de bank naast de verwarming kunnen zitten. Maar ja ik ben nou eenmaal MVV-fan en dat ben ik ook in barre tijden zoals nu. Maar ja, hoe lang nog? De lol die ik erin heb is de laatste maanden toch wel minder geworden en dat is iets dat ik nooit had gedacht. Hopelijk keert het tij snel. Maar ik vrees dat dat een utopie is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2019 08:38
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1349
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #29
Tja we kunnen wel individuele spelers eruit gaan pikken...

Van den Hurk had eerste helft nog goeie acties hoor. Tweede helft sprong hem veel van de voet, leek er conditioneel doorheen te zitten. Heeft ook geen enkele speler waarmee het echt klikt. Als spits heb je inderdaad geen fuck aan hem.

Als de Martina’s waren gegroeid qua spel, dan bleek dat zeker niet gisteren. Wat een geklungel bij die eerste goal, het leek wel een ameteurveld. Ook de rest van de wedstrijd matig beiden.

Abu is geen Okita helaas.

We hebben gewoon het slechtste elftal ooit (op misschien het elftal na toen die turk trainer was) Dan nog begonnen we vrij aardig. Maarja wie niet scoort kan nooit winnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2019 09:56 14 jan 2019 10:18 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #30
MVV begint niet eens zo slecht, tot de 0-1 heeft Twente maar één kans gehad. Een wereldredding van Koopmans voorkomt daar een doelpunt. Bal wordt tegen de looprichting van de keeper in naar de grond gekopt en hij heeft hem alsnog. Ongelofelijk knappe redding. Wat zou ik die jongen volgend jaar nog bij ons hebben, één van de weinige spelers die ik volgend jaar echt terug wil zien in de basis (samen met Schroijen en wellicht Holtby en Deom), maar dat zal wel niet gebeuren. MVV dwingt zelf, zoals al het hele seizoen natuurlijk, te weinig af in die fase, maar tegen een team als Twente was ik best tevreden op dat moment. Maar ja, een paar minuten later enorm dom balverlies en enorm veel pech, de bal vliegt met een boog over Koopmans heen en het staat 0-1. Vervolgens mag Brama, die tot dat moment alleen maar balverlies geleden had en aan het zeuren was tegen Blom, vrij uithalen na wederom gemakkelijk balverlies en die bal vliegt natuurlijk de kruising in, 0-2.

In de tweede helft is MVV totaal niet bij machte de wedstrijd om te keren. Geen moment het idee gehad dat we nu echt naar een offensief zaten te kijken. Tegelijkertijd had MVV een hele reeks corners, waar totaal niets uit kwam. We kregen een paar vrije trappen op gevaarlijke plekken, maar ook dat leverde nauwelijks gevaar op.

Voor mijn gevoel zat het ons ook niet mee qua arbitrale beslissingen. Twente zat een paar keer op randje van een rode kaart. Ik vraag me af of de buitenspelgoal wel buitenspel was, al werd de pass inderdaad net te laat gegeven vrees ik. De keeper van Twente – keepte overigens ook erg sterk, ranselde een goed schot van Golpek uit de kruising – komt met twee gestrekte benen naar voren op Van den Hurk in. “De bal”, gebaart Blom. Ja, heel leuk dat hij de bal raakte, maar hij neemt ook gewoon de speler mee met een tackle die volgens de regels gewoon verboden is. Gebeurt dat op het middenveld dan is het standaard geel met een klein vleugje rood er bij, maar doet een keeper het, dan durft een scheids niet in te grijpen.
[EDIT] net de samenvatting gezien. Was voor zo ver ik het kan inschatten geen buitenspel, MVV had gewoon op 1-0 moeten staan.

Kortom: op alle gebieden een frustrerende zondagmiddag.

Holtby lijkt me een prima versterking, maar zo zijn er meer nodig, in de aanval, in de verdediging. Want ik voeg me bij een aantal voorgangers door gewoon wat spelers te benoemen. Gunst, ik was blij met zijn komst, maar wat valt die tegen. Al vaker gezegd dit seizoen maar hij is gewoon één van de zwakste schakels. Nijs speelde ongelukkig, laat ik het daar maar op houden. Martina op rechtsachter, misschien oneerlijk hem daar op af te rekenen want het is niet zijn positie, maar viel ook tegen. Abu liet een paar keer een leuke actie zien maar brengt toch echt te weinig. Van den Hurk, het lijkt wel alsof hij met een ander team meetraint door de week of zo, totaal geen klik met de rest qua voetbal. Schroijen had zijn dag niet, maar het is oneerlijk van een flegmatieke buitenspeler te verwachten dat hij iedere wedstrijd de reddende engel is.

Een fitte Vermijl zou een toegevoegde waarde zijn, want daar hebben we het beste nog niet van gezien, maar vraag is of dat dit seizoen nog gaat gebeuren (anders gewoon Mbuyamba laten spelen). Deom keert nog terug van een schorsing, we hebben Ippel nog. Ten opzichte van gisteren drie basisspelers die je miste wat mij betreft. Deom, Ippel en Holtby zijn allemaal middenvelders. Zoals ik het zie, raken Nys en Kostons hun plaats kwijt als die allemaal fit en speelgerechtigd zijn. Wat hebben we dan het meeste nodig? Aanvallers! Liefst twee die gewoon meteen in de basis kunnen starten. En dan nog een linksachter, uiteraard ook meteen basisniveau. Met die drie versterkingen staat er een leuk team. Zonder verdere versterking blijft het dabbelen rond plaats 9 tot en met 14 en jaag je het publiek het stadion uit. Ik wacht 31 januari af, maar om eerlijk te zijn verwacht ik dat het tegen gaat vallen.

Wil ik toch nog afsluiten met een “positieve” noot*: het slechtste optreden in de Geusselt kwam niet van MVV, de scheidsrechter, Twente, of de old stars/all stars. Nee, dat was niet eens voetbalgerelateerd. Het optreden in de rust van Jaspers, wat was dat? Ik heb wel eens een krolse kat ’s nachts horen krijsen, dat klonk nog beter.

En er valt me nog iets binnen; iets opvallends. Twente kreeg een vrije trap in de eerste helft, toen het nog 0-0 stond. Vlak voordat die speler de bal trapte, klonk er een raar geluid door de luidsprekers, en die speler schoot de bal van schrik pardoes de Angel Side in. Hij beklaagde zich nog bij Blom die ook niet wist wat hij er mee moest. Is dat een nieuwe briljante afleidingsstrategie? Of was Jaspers alvast aan het inzingen of zo?

*haha, noot, en dan heb ik het over een zanger. Leuke woordgrap hè? Zelfs de humor zakt mee met het niveau van MVV…

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jovkle, Boschpoort

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.381 seconden