MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur

14 jan 2019 14:20 14 jan 2019 14:39 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #31
Ik heb een hele andere beleving over van den Hurk gisteren. Voor mij was hij juist de Motm gisteren.

Goed, ik weet natuurlijk niet wat die man in het volgende vak in zijn pijp had zitten gisteren, de wind stond ongunstig, maar Anthony won 9 van de 10 duels die hij aanging, hij wist een meervoud van onzuivere, ondoordachte passes van zijn teamgenoten toch knap om te zetten in balbezit op de helft van de tegenstander. Zonder hem kwamen we dit seizoen niet eens over de eigen helft heen. Hij is in mijn ogen een klasse beter dan zijn leveranciers op de flanken, die alle drie (Schroijen, Golpek en Abu) niet weten hoe ze een spits moeten bedienen, die alleen maar naar hun eigen voeten kijken als ze schieten. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer je twee "hofleveranciers" aantrekt, hij er minimaal 12 op een seizoen inlegt. Bij Twente uit liet hij zien hoe je een bruikbare bal moet afwerken.

Hij speelt noodgedwongen als een nummer 10 tijdens de omschakeling, hij krijgt niet de tijd om spits te zijn in dit elftal, door die omschakeling die of een wanhoops-bal naar voren is, of juist tergend langzaam via vier extra stations in de verdediging de andere flank op gaat, waardoor de tegenstander op hun dode gemak achterwaarts terug in positie kunnen lopen. Dit is het enige wat hij kan doen in dit ongebalanceerde elftal, namelijk balbezit houden en veldwinst nemen. En dat deed hij gisteren weer voortreffelijk vond ik, vechten voor elke meter, zodat zijn teamgenoten het vertrouwen hebben om een meter meer de middenlijn over te steken.

Ik vond gisteren Gunst weer ernstig door de mand vallen, hij is veel te traag in de omschakeling, de senioren in de rust hadden ongeveer dezelfde loopsnelheid als hem. By far de traagste back die we ooit gehad hebben. Hij heeft wel het inzicht, maar de handelingssnelheid ontbreekt vind ik. Hij kan dit niveau echt niet aan en geeft soms zijn tegenstander te veel ruimte. Schroijen is koning éénoog in het land der blinden, soms dreigende acties, een hoger rendement dan zijn collega op de andere vleugel, maar eigenlijk nooit meer dan een zesje in zijn totaalspel. Hij brengt alleen zichzelf in kansrijke positie met zijn acties., maar levert net als zijn andere collega's geen enkele goede bal af. (Soms wel met een gelukje) Holtby, het is nog te vroeg om er iets van te vinden. Wisselde mooi spel af met knullig balverlies direct in de schoot van de tegenstander. Ik ben benieuwd hoe hij fungeert in een compleet elftal.

Het is geen schande om hier te verliezen van een club die op de reservebank potentiële clubiconen voor ons heeft zitten. Miljoenen tegen enkele tonnen. Het is alleen tekenend dat we weer na de winterstop even kreupel en tandloos doorgaan als dat we bezig waren. Compleet machteloos voorin, en machteloos op de bank. Ze kunnen de corners beter terug op de verdediging gooien, niemand gaat tegen zo'n ballen aanlopen.

En de armoede en het verval op het veld is inmiddels ook overgeslagen op de apparatuur. Het wordt tijd dat er eens duurzaam geïnvesteerd wordt in het geluidssysteem en het scorebord, dit is niet professioneel meer dat de hele boel niet meer werkt bij een beetje kou en vocht (Elektronica gaat geen twintig jaar mee, zeker niet als het buiten hangt..). En de ontwerper van het doek "Glow Golf" mist het punt wat reclame maken is, totaal onleesbaar, maar dat heeft niks met deze wedstrijd te maken.

Het wordt tijd dat de portemonnee getrokken wordt, anders gaan mensen stemmen met die van hun eigen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mr Sjaan, Jacques, Tuor, Lassie80, Boschpoort, Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2019 20:03
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #32

Sjarelke schreef : Ben, helemaal de spijker op zijn kop. Valt weinig aan toe te voegen. Wat me veel zorgen baart is niet alleen dat de doelpunten erg schaars zijn maar ook dat het publiek massaal thuisblijft. Als je ziet hoe weinig mensen er gisteren waren tegen (toch wel) een kampioenskandidaat dan is dat een teken aan de wand (de stadionspeaker riep 5.200 menen, maar ik denk dat hij het inwonertal van Nazareth aan het voorlezen was). Ook op de samenvatting op TV schrok ik van de lege tribunes. OK, het weer zat niet bepaald mee, maar het amateurvoetbal is nog niet begonnen en er zijn tot Carnaval geen echte grote festiviteiten in de stad, dus je zou zeggen: allemaal naar de Geusselt. Maar ja, de Geusselt is natuurlijk een oud, krakkemikkig stadion, waar je je koffie of pilsje in de wind en in de stromende regen moet drinken. Dat nodigt ook niet uit. Er zijn geen warmtelampen, de oude vandagen struikelen over de ongelijkmatige treden op tribune D van de Angelside-tribune, het is kil en het regent binnen. Nee, het nodigt ook niet echt uit. Ik vroeg me halverwege de tweede helft ook af waarom ik hier nog zit. Ze kunnen nog drie weken doorvoetballen maar er wordt niet gescoord. Ik had ook heerlijk thuis met een boek op de bank naast de verwarming kunnen zitten. Maar ja ik ben nou eenmaal MVV-fan en dat ben ik ook in barre tijden zoals nu. Maar ja, hoe lang nog? De lol die ik erin heb is de laatste maanden toch wel minder geworden en dat is iets dat ik nooit had gedacht. Hopelijk keert het tij snel. Maar ik vrees dat dat een utopie is.


Hier wil ik toch wel even op reageren. Niet omdat ik op iedere slak zout wil leggen, maar omdat ik het interessant vind wat je zegt. Je schrijft dat het publiek massaal wegblijft. Hoe kom je daarbij? Met ruim 5000 toeschouwers zitten we boven ons gemiddelde en boven de gemiddeldes van de afgelopen seizoenen. Twente is zeker een aansprekende tegenstander, maar ook geen topper als het gaat om het substantieel verhogen van het thuispubliek. Dat doen alleen clubs als Roda, Fortuna en de traditionele top drie (mochten die bijvoorbeeld eens voor de beker op bezoek komen). En dan speelt bij de laatste drie ook nog eens mee dat er dan waarschijnlijk veel Maastrichtenaren/Limburgers komen die fan zijn van Ajax/Feyenoord/PSV. Bij tegenstanders als Roda en Fortuna leeft het derbygevoel en verhoogt dat het aantal bezoekers.
Niet dat ik het niet met je eens ben als het gaat om de voorzieningen in de Geusselt. Heaters zullen vast enkele toeschouwers meer naar het stadion trekken. Maar als je van het spel niet warm wordt, kun je zo veel heaters ophangen als je wilt. Op het veld moet het gebeuren (I know, cliché). Haal je resultaten of speel je spectaculair voetbal dan komen de mensen wel. Ze komen niet voor net wel/net niet-voetbal met iedere keer een tikkie breed. Dat is alleen weggelegd voor de supporters die altijd gaan. Ik vraag me ook wel eens af waar ik naar zit te kijken, maar ik heb nog zes dagen in de week over om een boek te lezen bij de verwarming.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2019 13:53
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #33
Als ik dat stuk zie van Emil Visser over "keiharde aanpak nodig bij MVV" word ik weer kotsmisselijk. Heb ik dan wat gemist? Waren er ongeregeldheden in het stadion zondag?


Of zit Emil Visser hier zijn eigen gram te halen omdat hij gewoon een kutjournalist is en hij ook weet dat wij dat vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2019 14:26 15 jan 2019 14:33 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #34

Hill28 schreef : Als ik dat stuk zie van Emil Visser over "keiharde aanpak nodig bij MVV" word ik weer kotsmisselijk. Heb ik dan wat gemist? Waren er ongeregeldheden in het stadion zondag?


Of zit Emil Visser hier zijn eigen gram te halen omdat hij gewoon een kutjournalist is en hij ook weet dat wij dat vinden.


Er is (vrijwel) niks gebeurd, maar de ME wilde graag aantonen dat ze niet voor niks met grote getalen aanwezig waren en heeft vervolgens samen met de politie met buitenproportionele machtsvertoon iedereen in de gouden ster eerst opgesloten en vervolgens een voor een naar buiten geloodst. De overgrote meerderheid in de gouden Ster had geen idee waarvoor maar iedereen werd verplicht hun ID's te tonen zodat de politie een foto ervan kon maken!

Een aantal mensen is gearresteerd omdat ze geen ID bewijs konden tonen, zodat de politie daarna via Twitter wereldkundig kon maken dat de MVV fans zich weer eens hadden misdragen.

die achterlijke eikel van een Visser vond het blijkbaar nodig om zonder wederhoor een walgelijk stuk in zijn vodje te plaatsen. Hij moet toch wat doen om het alsmaar teruglopende aantal leden iets sensationeels voor te schotelen.

Het erge is nog dat het supportersoverleg kort geleden een interview met diezelfde Visser heeft gehad over de misstanden van de poltie voorafgaande aan MVV - R*da, en hij zich begripvol toonde, terwijl achteraf bleek dat hij daarna niks ging publiceren. Het is duidelijk wat zijn eigenlijke agenda was :sick:
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2019 15:18 15 jan 2019 15:23 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #35
Ik vond het al sterk dat ik vanaf de Boschpoort dan niks zou hebben meegekregen van ongeregeldheden.

Laten we niet vergeten dat deze actie van de politie alleen legaal is als burgemeester Pen het stadionplein heeft aangewezen als veiligheidsrisicogebied. De politie mag anders niet zomaar fouilleren.

Wat is de volgende actie? Een inval bij de Albert Heijn in Scharn om winkeldieven op te sporen die niet al hun boodschappen hebben gescand? Of misschien gewoon bij elke kroeg in Maastricht een peletonnetje neerzetten? Ik bedoel: daar lopen misschien ook wel wat mongolen rond. Wie weet wat je tegen komt.

Ik denk dat het de bedoeling was om de Ster dicht te gooien, maar dat er gewoon niks gevonden is.

De actie van Pen en haar politie is volstrekt buiten proportie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2019 16:27 15 jan 2019 16:28 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #36

Hill28 schreef : Ik vond het al sterk dat ik vanaf de Boschpoort dan niks zou hebben meegekregen van ongeregeldheden.


Nou er is wel IETS gebeurd.. een groepje wilde na de wedstrijd richting het uitvak lopen maar zijn tegengehouden door de ME. Er zijn conflicterende berichten dat die groep iets gegooid heeft richting de ME, de politie zegt van wel, andere getuigen zeggen van niet.

Dat groepje is daarna de gouden ster ingelopen waarna de politie de onderstaande erehaag heeft opgezet voor alle aanwezigen. De eerdere gebeurtenissen rechtvaardigen echter het optreden van de politie totaal niet..

Trepke B had ook een video geplaatst.

De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., opadiehard, Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2019 17:59
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #37
Mèt Penn aon de mach, weurt Mestreech verkrach......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2019 20:27
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #38
Wat me dan weer mateloos stoort is dat ik nergens lees of hoor dat op zaterdagavond hooligans van Twente in de stad amok hebben gemaakt en dat dit waarschijnlijk veel erger is geweest dan zondagmiddag. Heeft de ME daar ook een oefening van gemaakt of is dit voorbehouden aan MVV?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2019 22:23
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #39
Vandaar die voor mij onaangekondigde ID controle....gr opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 jan 2019 22:24
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #40
Ik verwonder me over iets kleins, gaat verder nergens over, maar de briljante logica van onze grote vriend en kwaliteitsjournalist Visser. Hij zegt onder meer "Het stadion, eigendom van de gemeente, heeft op het gebied van veiligheid een upgrade nodig" en "incident in het stadion van MVV".

Heel leuk Emil, maar er is afgelopen zondag helemaal niets in het stadion gebeurd buiten een matige wedstrijd en het gekweel van een zanger in de rust. Zelfs de politie beweert dat ook helemaal niet. Waar haalt die man het vandaan? Verzint ie het gewoon? Heeft hij niet begrepen wat er gebeurd is?

Ik zal echt niet zeggen dat er nooit iets gebeurd, maar wanneer is er voor het laatst echt een grote vechtpartij of zo in de Geusselt zelf geweest? Tegen Roda in de play-offs werd er van alles gegooid en liepen er mensen op het veld en op de reclameborden. Maar gevochten werd er niet. En supporters op reclameborden en op het veld, dat kan gewoon zonder hekken. Dat zie je bij bijna iedere club waar je geen hekken en gracht hebt wel eens gebeuren als je maar lang genoeg wacht - al moet ik toegeven dat het tegen Roda erger was dan wat de meeste clubs meemaken.
Tegen Fortuna, alweer tien jaar geleden geloof ik, werd er ook van alles gegooid, maar hoe raar het ook klinkt, de veiligheid in het stadion was eigenlijk best goed in orde; de beide groepen fans wisten elkaar niet daadwerkelijk fysiek te bereiken. Ik denk zeker dat er verbeteringen in het stadion mogelijk zijn. Maar ik snap niet dat Visser op het stadion focust. Alle incidenten die hij noemt vonden buiten De Geusselt plaats. Op één na! "spreekkoren richting een scheidsrechter in het thuisduel tegen Cambuur". Ja, Emil, het wordt eens tijd dat De Geusselt grondig beveiligd wordt zodat spreekkoren niet meer plaats kunnen vinden! :lolno: :lolno:

Nogmaals, ik wil niets bagatelliseren maar als hij niet verder komt dan drie incidenten waarvan één spreekkoren zijn... Waar gaat dit over.

Maar goed, we weten hoe het werkt. De dorpspastoren die nooit naar voetbal gaan kunnen thuis weer roepen dat het een schande is en dat is nu eenmaal een belangrijke doelgroep van De Leugeneer.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2019 09:46
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #41
Twente heeft uiteindelijk met wat geluk gewonnen. Zoveel beter vond ik hun niet.
Achterin zoals vaker staat het als een muur zwakke punten vind ik toch de flanken en eigenlijk in elke linie vind ik de flanken de zwakste punten.
Over na de wedstrijd maar te zwijgen en dan janken als mensen aggressief worden..
En als er echt een groepje was die wilde vechten hadden ze ze moeten insluiten en niet zorgen dat ze de gouden ster in konden gaan.
En wat eerder werd aangegeven ik hoor nergens over dat de twente fans in de stad amok hebben gemaakt.... Altijd maar weer de MVV fans altijd ons maar weer slecht praten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2019 09:52
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #42
Naar een ander wijzen is nooit een geldig argument. Het is zelfs een soort impliciete bekentenis. Als ik dat vroeger als kind deed kreeg ik er een om mijn oren.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2019 15:21
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #43

opadiehard schreef : Vandaar die voor mij onaangekondigde ID controle....gr opa.


Was wel degelijk aangekondigd.
Ik meen dat donderdag al ergens gelezen te hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2019 15:46
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #44
Een ID controle is geen ramp aangezien de WET zegt dat je je altijd moet kunnen identificeren, dus ook bij een voetbal wedstrijd of tijdens het winkelen.......

Echter is het belachelijk dat iedereen in de ster de dupe is van deze politie actie.
Er valt vrij weining over te zeggen, ik denk dat ze zich verveelde, zodoende gaan ze hun macht weer tonen en mensen vervelen.

Tja het scoren, al ruim 3 - 4 jaar is dit een probleem voor MVV, ook hier valt vrij weinig over te zeggen aangezien het RON maar niet lukt om dit probleem op te lossen!!!!!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 jan 2019 16:19
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV - FC Twente zondag 13 januari 2019 14.30 uur #45
Tuurlijk, het stukje van Emil Visser is niet juist onderbouwd met feiten en wederhoor. Maar eerlijk, hoe dom het ook klinkt, kun je de journalisten maar weinig verwijten.

Nee, totaal geen sarcasme. Als mijn buurjongen 4x bij een ruzie betrokken was, ga ik ook de mening voor mijzelf vormen dat hij er dan ook wel eens iets mee te maken heeft. Ditzelfde geldt voor de journalisten. Ze zijn er niet bij, moeten voor hun baas toch iets schrijven en schrijven dan op basis van hun mening. Weer MVV? Weer problemen? Dan zullen ze het wel weer zelf geweest zijn.

Dat zou ook mijn eerste reactie zijn als mijn buurjong voor de 5e x bij iets betrokken is.

Wat dan wel had gesierd, was om erna opnieuw iets te schrijven na het weten van de feiten. Dat je de feiten opschrijft dat mensen zijn opgepakt,’prima is een feit. Geef erna dan ook aan als je een vent bent, dat vrouwen en mannen zijn opgepakt omdat ze geen ID hadden. Maar nee, laat de buitenwereld maar lekker in de waan dat het geheel fout ging na de wedstrijd.

Dan over de wedstrijd, ook wel leuk.

Ik vond VD Hurk ook niet slecht. Wint duels , komt langs een man maar krijgt geen bruikbare ballen. Hij wordt , en deels terecht, afgerekend op doelpunten. Het middenveld stond te aanvallend, waardoor iedere tegenstoot gevaarlijk was . Martina RB aub nooit meer.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden