Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018

02 okt 2018 08:14
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 899
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #46
Poeh....dat viel vies tegen...eerste 15 minuten was het nog heel aardig en was het wachten op het doelpunt. Die kwam er niet en vanaf toen was het sterk bergafwaarts, met een fantastische vrije trap van Martina als kers op de taart in blessuretijd (tekenend voor de hele wedstrijd: kansrijke positie en dan een poging doen om de bal over de hoge tribune te schieten...).
Abubakar komt nog geen lantaarnpaal voorbij, wat valt die tegen zeg.
Vd Hurk heeft hele sterke momenten, maar is geen killer en had minimaal 1x moeten scoren. Erg jammer.
Nys is meer bezig met zijn haar dan met voetballen.
Uiteraard kan iedereen zien dat we geen creatieve spelers hebben op het middenveld. Dat we geen creatieve speler hebben weten te vinden is nog tot daar aan toe, maar dat je dan Koolhof (makkelijk? gratis?) laat gaan naar een concurrent begrijp ik niet. Beter iets dan niets, toch?

Gelukkig hebben ze vrijdag weer een uitgelezen mogelijkheid om zich te revancheren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2018 08:15
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #47
Ik heb de wedstrijd gisteren ook helemaal 'uitgezeten'. Ik vraag me werkelijk af wat de toegevoegde waarde is van die Jong-teams in de Eerste Divisie. Niet zozeer qua niveau, maar qua aantrekkingskracht. Dan speel je thuis in lege stadions en uit komt er ook geen hond kijken en dan zenden ze die ellende tot overmaat van ramp van ook nog uit! Een vreemd gevoel overviel me gisteren, ik vroeg me af waar ik naar zat te kijken. Maar goed, ik ben maar een leek in die voetbalwereld en ik zal het allemaal wel niet snappen.

Dan de wedstrijd. De mensen voor mij hebben die al haarfijn geanalyseerd dus ik beperk me tot hetgeen mij opviel. je kunt een keer slecht spelen en een offday hebben, maar waarom allemaal tegelijk? Er is een aantal spelers dat echt kwaliteit tekort komt voor dit niveau, dat weten we: Shermaine Martina, Moustafa en Golpek. Ik vraag me af waarom Shermaine Martina een vrije trap mag nemen. Hij schoot die ver naast of hoog over en schoof de ene na de andere bal in de voeten van de tegenstander. Toch mag hij veel te lang blijven staan. Moustafa redde prachtig op de doellijn maar voor de rest was het zwaar ondermaats, schiet gewoon een bal die hij wil voorzetten achter de doellijn. Ik erger me elke week weer groen en geel aan dit belabberde (basis)niveau. Maar gisteren vielen wat mij betreft ook wat andere 'ervaren' spelers akelig door de mand:
- Ippel pakte alweer geel en alweer op een plek waar dat helemaal niet nodig is; is opbouwend bovendien veel te traag
- Nys grossiert (al twee jaar) in net-niet passes en loopt vooral veel te veel, klaagt veel bij de scheids maar moet zelf veel effectiever zijn;
- Gunst was ook heel matig, nauwelijks een goede pass gegeven, veel balverlies

Van den Hurk is er nog maar kort en moet je even de kans geven maar die moet nu toch echt gaan scoren. De enorme kans die hij gisteren miste was voor mij wel een eerste signaal dat we weer niet de goede spits in huis hebben. Hopelijk bewijst hij het tegendeel en scoort hij vrijdag weer eens tegen FCDB, dat zou goed zijn voor het zelfvertrouwen. Ik hoop het echt.

Tenslotte viel me het enorme verschil op tussen eerste en tweede helft (wat zakken we letterlijk en figuurlijk ver terug zeg) en het verschil met de wedstrijd tegen het 'grote' FC Utrecht. Daar was veel meer strijd en speelde men op het scherp van de snede. Zelfs de mindere goden speelden aardig.
Nou, snel vergeten maar en op naar vrijdag. Bij winst staan we op een playoff-plek. Maar dat zal wel komen omdat we de 'grote kanonnen' (Twente, Sparta, Roda, Cambuur en NEC) nog niet gehad hebben.

Hopelijk zorgt MVV vrijdag voor een andere sfeer want hier werd ik niet vrolijk van.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2018 11:21 02 okt 2018 11:26 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #48
Van den Hurk is een spits die vanuit een snelle counter scoort. MVV heeft geen snelle counter/omschakeling. Het is steeds vanuit een langzamere opbouw, de bal in de 5 meter pompen. Utrecht kreeg in de 2e helft veel meer kansen om druk te zetten. Ik dacht eerst dat MVV dit expres deed, om eindelijk eens te gaan counteren. Maar heb in die hele 2e helft, niet 1 snelle counter gezien. Als ze daar eens op zouden oefenen, dan scoort van den Hurk ook..Je hebt hier wel een nummer 10 voor nodig, want met 3 verdedigende middenvelders krijg je dit beeld vanzelf. Tot aan de winterstop wordt het punten sprokkelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2018 14:14
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #49
Volgens mij heeft MVV al een getalenteerde en aanvallende nummer 10 in huis nl. Jerome Déom. Deze jongen heeft vanaf zijn 14e tot op heden voor het nationaal elftal van België (in zijn leeftijdscategorie) gespeeld. M.i. houdt Elsen zich te star vast aan zijn huidige middenvelders, ongeacht de "prestaties" die deze leveren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2018 14:47 02 okt 2018 14:50 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #50
Net zoals vorig seizoen kun je stellen dat één tegendoelpunt meteen het winnende doelpunt is. Ik lees dat men naarstig opzoek was naar een nummer tien, maar dat dit niet gelukt is (goh..met dat versleten dubbeltje). Maar ik hoor niks over een 2e spits en een centrale verdediger die we vroeger wél hadden. Dit elftal is zo dun en kwetsbaar dat één langdurige blessure het begin betekent van een lange puntenloze periode.

Als je hier iets over zegt een week voor het sluiten van de transfermarkt dan ben je een 'grijnbeer'. Maar nog geen maand later liggen de kaarten echt zo op tafel en komt het riedeltje "Wachten tot de winterstop" weer vroegtijdig om de hoek kijken, het smoesje dat daarop volgt heet "Volgend seizoen gaan we meer doelpunten inkopen". Ik wordt er moedeloos van. Het ligt niet aan de zoektocht, het ligt aan waar je mee wappert. Andere ploegen doen paniekaankopen om maar iets te hebben, MVV doet niets en schuift gewoon door naar het volgende seizoen, alsof sterfelijkheid en vermaak niet bestaat.

Laten we realistisch zijn MVV kan gewoon momenteel niet de kwaliteit betalen die ze in huis willen halen. Als dit het minimale pakket is dat je jouw klanten wilt aanbieden, dan hangt er een faillissement boven het hoofd bij ieder normaal functionerend bedrijf die niet wilt bezuinigen op kwaliteit, wanneer men niet de minimale bezetting aan personeel kan inhuren. MVV kan wel de kwaliteit nog (meer) omlaag gooien om wel aan de dubbele bezetting van 22 spelers te voldoen, maar dan weet je dat het stadion leeg loopt en er meer defibrillators moeten worden opgehangen voor de degradatie strijdt onderaan het rechterrijtje. We staan nu 9e, kijk je daar niet blind op, de ploegen onder ons hebben de klappen als gehad van de grote jongens, wij gaan die de komende maanden incasseren, en dan ziet het landschap er heel anders uit.

Het gaat er bij MVV niet meer om hoe goed je speelt, wat je vorm is, maar het gaat om of je beschikbaar bent of niet, dat bepaalt je basisplaats in dit scheef en onervaren elftal. Succes verzekerd deze formule..Als een profclub kun je dit eigenlijk niet meer serieus nemen. Ik voel me een Olympiër, een aanhanger van een club, die puur en alleen bestaat in deze competitie om andere clubs hun succes te gunnen, een figurant bij een sportevenement tussen de echte deelnemers, de ranglijst telt niet meer, het gaat er alleen om, om het bootje van het ene seizoen naar het andere seizoen te verplaatsen. En het ergste is, ik kan niemand hier echt de schuld van geven. Maar de clubliefde wordt met het seizoen wel minder.:angry:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2018 15:25
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #51
Waarom kan je hier niemand de schuld aan geven? Dit is wel erg gemakkelijk, het starre beleid van de club is hier de oorzaak van.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2018 15:37
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3817
Meer
Onderwerp Auteur
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #52
Het is net zo gemakkelijk om altijd maar iemand de schuld te geven, middenstip. Je weet voorgaand aan het seizoen al dat er zeven clubs geen play-offs halen. Betekent dat dan ook dat minimaal zeven clubs slecht beleid voeren? Dat daar een schuldige is?

Met grote gedeeltes van je verhaal eens Houten. Je hoeft geen Louis van Gaal te zijn om te zien dat elftal creativiteit mist, zowel in de basis als op de bank om de wedstrijd open te breken. Vergelijk met ons laatste leuke seizoen, toen hadden we Nwakali veelal in een aanvallende rol in de basis ipv Martina als extra verdedigende middenvelder, Labylle en Ciranni op de flanken ipv Gunst en Hawbir. En N’Koyi en Güvenc als invallers als het alsnog niet liep, in plaats van Golpek en Kostons. Nogal een verschil.

Ik heb wel het idee dat MVV dit jaar wat meer wilde uitgeven (en dat bij Van den Hurk ook gedaan heeft). Maar blijkbaar was een week niet genoeg tijd om die jongen van Oss en anderen te overtuigen. Of toch zelfs met transfer Okita nog niet genoeg geld om spelers te overtuigen. Ergens denk ik dan ook dat MVV dit seizoen niet meer te veel moet uitgeven. Graag nog een leuke versterking die ook volgend seizoen er bij is, maar de hoofdprijs voor een huurling in de winterstop? Neuh, bewaar dat geld dan graag voor volgend seizoen. Maar goed, in 5000 berichten met de tekst “weer een tussenjaar” heb ik ook geen zin.

Overigens, om mijn status als positivo wat in bedwang te houden: ik gaf al aan bij tekenen Van den Hurk dat ik me verbaasde over het overdreven optimisme en gaf toen al aan dat er nog minimaal twee verdedigers, een creatieve middenvelder en een reservespits bij moest om echt aanspraak op play-offs te maken. Helaas is alleen nog een verdediger (Vermijl) gekomen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, houtengerard, Boe is dat feeske?, Tuor, itsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2018 18:33
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #53
MVV hecht waarde aan een zeer voorzichtig financieel beleid. Een trauma uit het verleden. Zolang de begroting klopt en er een elftal staat dat niet door iedereen overlopen wordt is het goed. En dat is ook dit seizoen weer aan de orde. Het is ook dit jaar weer tussen hangen of wurgen. Het ontbreken van een nr 10 vermindert de effectiviteit van de voorhoede, de selectie is buitengewoon smal. Play offs, zou kunnen, ik hoop het.
Laat onverlet dat er weinig echte ambitie is om daadwerkelijk stappen te maken. Er zijn geen initiatieven om het budget substantieel te verhogen, er zijn geen vermogende maastrichtenaren die er brood in zien om iets te doen. Onze toekomst staat vast. Een acceptabele positie in de 1e divisie. En dat is het dan. We zullen het er mee moeten doen. Beter wordt het niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2018 21:07
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #54
Zou Loshaj die rol van spelbepalende aanvallende middenvelder niet kunnen vervullen? Volgens mij heeft hij nog geen nieuwe club? (kan me vergissen). Al is het maar tot de winterstop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2018 02:27
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 800
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #55

jovkle schreef : Volgens mij heeft MVV al een getalenteerde en aanvallende nummer 10 in huis nl. Jerome Déom. Deze jongen heeft vanaf zijn 14e tot op heden voor het nationaal elftal van België (in zijn leeftijdscategorie) gespeeld. M.i. houdt Elsen zich te star vast aan zijn huidige middenvelders, ongeacht de "prestaties" die deze leveren.

Goed idee!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2018 02:35
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 800
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #56

Boe is dat feeske? schreef : Had ik gisteravond maar geneukt ipv voetbal gekeken!

MVV zorgde dit keer voor t zaad, dood zaad. Aw kut neet, je zult als neutrale toeschouwer maar gedacht hebben, hoe zou het niveau in de KK divisie eigenlijk zijn, laat ik eens kijken naar fox!

Kunnen nog lang zeike over die nr 10, patronen beginnen zich af te tekenen. In de winter 3 mega versterkingen van al die duiten op de bank!

Enne, nog geneukt afgelopen avond/nacht?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2018 10:04
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #57
Nee, ik denk dat hij dat hij dat voortaan voor iedere vrijdag in zijn agenda zet, want voorlopig zal er niet veel veranderen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?, Kay, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2018 11:37
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #58

Schapendonk schreef : Nee, ik denk dat hij dat hij dat voortaan voor iedere vrijdag in zijn agenda zet, want voorlopig zal er niet veel veranderen.


Ik hoop dan wel dat zijn vrouw al in de overgang is geweest, want anders kan het zijn dat soms de vrijdag anders besteed gaat worden. Tenzij hij natuurlijk een echte kapitein is!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2018 14:20
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #59
Helaas, aankomende vrijdag wordt niet geneukt, want ik maak weer de rit van 160km naar Mestreech om MVV te zien spelen.

Ik hoop dat deze wedstrijd ons in orgasmische sferen brengt maar ik ben er bang voor

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2018 14:20
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 821
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #60
Tel de inkomsten eens op een rij ,

Zonder creaviteit Minder toeschouwers .
Minder opbrengst Veer zien MVV.
Geen nacompetitie .
Volgend jaar jaar minder seizoenskaarten .

Als MVV niet kan mee doen om spelers te halen zoals Van Vossebelt Almere ,Cas Peters Volendam ,.Brain Smeets Fc Oss zelfs bood Helmond-sport Kjell Knops een beter contract aan dan MVV .

Heeft MVV dan wel een toekomst ..............in de keuken competitie .........?????????????????????????????????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden