Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018

28 sept 2018 08:46
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
Onderwerp Auteur
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #1
Jong Utrecht uit, ik neem aan zonder Joeri en hopelijk met Ippel. Op een maandagavond, sfeervolle ambiance gegarandeerd!

Zoals bekend houd ik van statistiekjes. Één van de zaken die ik een beetje in de gaten houd, is hoe we het doen ten opzichte van vorig seizoen. En dan pak ik de identieke wedstrijd er voor terug. En dan valt meteen op dat we het voor elkaar kregen om de eerste vijf wedstrijden steeds een ander resultaat neer te zetten dan vorig seizoen. Vorig seizoen verloren we bij Almere en Eindhoven, en speelden gelijk bij Telstar en thuis tegen Oss, en wonnen we thuis van Go Ahead. Dit seizoen wonnen we bij Telstar en Eindhoven, speelden gelijk in Almere en verloren van Go Ahead en Oss. Best opmerkelijk dat we zo veranderlijk zijn. Al leert de ervaring dat we tijdens een seizoen vaak meer dan 2/3e van de wedstrijden een ander resultaat halen dan het seizoen er voor. Vorig seizoen in 38 competitiewedstrijden maar 10 dezelfde resultaten*. Dat geeft dus meteen aan hoe waardevol deze statistiek is: niet zo heel erg, het is meer bezigheidstherapie.

Maar goed, met de overwinning op Dordrecht er bij (net zoals vorig jaar) liggen we twee punten voor op vorig seizoen. Vorig seizoen verloren we bij Jong Utrecht, dus een overwinning op maandag zou ons al vijf punten voorsprong geven. Houdt meteen de trend in stand dat de meeste resultaten anders vallen dan vorig jaar. Ook betekent een overwinning dat we leuk meedoen in de periode en de koppositie in de periode op maar drie punten blijven volgen. Tevens sta je dan leuk in het linkerrijtje én pak je bijna twee punten gemiddeld per wedstrijd – een gemiddelde waarmee je aan het eind van het seizoen de eerste ronde van de play-offs mag overslaan. Kortom, áls we winnen van Jong Utrecht, heb je qua droge cijfers gewoon een goede competitiestart.

Uiteraard moet daar een grote kanttekening bij. We hebben nog geen echte gigant (Twente, NEC, Roda, Sparta) gehad, en Jong Ajax en Jong PSV hebben we ook ontlopen tot nog toe – al vind ik die dit seizoen wat lastiger in te schatten dan vorig seizoen, toen beiden gewoon heel goed waren. Met Almere en Go Ahead twee ploegen gehad die je in de play-offs verwacht en daar pakten we maar één puntje. In oktober spelen we tegen Twente en Jong PSV, in november tegen Sparta, Roda en Jong Ajax. Drie punten tegen Jong Utrecht, en daarna thuis tegen Den Bosch, hebben we keihard nodig om in dat linkerrijtje te blijven op de langere termijn.

Even terug naar die periodestand. Met NEC – Go Ahead en Cambuur – Roda is er een gerede kans dat de ploegen boven ons dit weekend punten laten liggen. En volgende week Go Ahead – Sparta en Almere – NEC. Als we echt van Jong Utrecht en daarna van Den Bosch winnen, dan is Twente – MVV opeens een kraker in de periodestand. Dat zou toch leuk zijn. Die wedstrijd is op een zondagmiddag, 30.000 bezoekers, hopelijk ook een goed gevuld uitvak.

Wat valt er over Jong Utrecht te zeggen? Die zijn zwak begonnen met vier punten uit zes wedstrijden. Maar Venema, die vorig seizoen al onze plaaggeest was, heeft er wel alweer vier goals inliggen. Ook met de nieuwe regels voor jong-teams is op maandag spelen ietwat ongunstig maar gezien de blessuregolf bij Utrecht 1 zal het gelukkig wel loslopen qua eerste elftalspelers.

Kom op MVV, laat zien dat je wel degelijk in Utrecht kan winnen!

*kanttekening: bij gedegradeerde ploegen is het altijd de vraag door wie je ze vervangt. Nu maakte dat vorig seizoen toevallig niets uit maar wil de disclaimer maar gegeven hebben. Komt Roda in de plaats van Emmen, De Graafschap of Fortuna?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor, Lassie80, jovkle, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2018 11:55
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #2
Als er een ding duidelijk werd op de thuistribune bij Utrecht gisteren, is hoe ontevreden ze zijn over hun spitsen Kerk en met name Dessers. Speelden ook wel behoorlijk waardeloos gisteren moet ik zeggen. Iedereen daar schreeuwt om een basisplaats voor Nick Venema zondag tegen Groningen. Hopen maar dat Advocaat daar gehoor aan geeft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2018 13:04
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #3
Jacques, op basis van de regionale locaties vergelijk ik FC Twente met De Graafschap, Fortuna Sittard met GeelZwartParkstad. Helaas bleef toen alleen over om Sparta Rotterdam met FC Emmen te vergelijken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2018 14:52
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #4
Het zou me verbazen als deze wedstrijd nog bezocht mag worden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2018 14:58
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #5
Nee dus:

MVV mag maandag geen supporters meenemen naar de competitiewedstrijd tegen Jong FC Utrecht. Dit naar aanleiding van de rellen die gisteravond uitbraken na de bekerwedstrijd tegen @fcutrecht #mvv #DLSport

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2018 15:06
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #6
JONGENS bedankt !!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2018 15:15
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #7
Dat was te verwachten.
en dat zijn nu net de wedstrijden waar alleen de échte fans heen gaan. een jong team, op maandagavond...
Die worden weer gedupeerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2018 15:22
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
Onderwerp Auteur
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #8

Boschpoort schreef : Dat was te verwachten.
en dat zijn nu net de wedstrijden waar alleen de échte fans heen gaan. een jong team, op maandagavond...
Die worden weer gedupeerd.


Waarmee je ook precies aangeeft dat dit 100% symbolische straffen/maatregelen zijn. De daders voelen dit niet, de keurige fans wel. Zoals zo vaak.

Sterker nog, dit werkt uiteraard contraproductief. Meer MVV-fans die gaan proberen op de thuistribune plaats te nemen, zoals iedere wedstrijd met verplichte combi of dergelijke maatregelen.

Maar de lokale driehoek in Utrecht kan zich weer op de borst kloppen, kijk eens hoe streng wij zijn! Bah, bah, bah.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2018 15:27
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 703
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #9
Het 'bah, bah, bah' moet hier vooral gericht worden aan die eencelligen die zich voor de zoveelste keer niet konden beheersen. Het maakt niet uit of er geprovoceerd werd, of er een hek open stond of wat dan ook. Je kunt ook gewoon weglopen en naar huis gaan. De enige benadeelde in dit verhaal is namelijk
JE EIGEN CLUB!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2018 15:40
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
Onderwerp Auteur
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #10

Brncic schreef : Het 'bah, bah, bah' moet hier vooral gericht worden aan die eencelligen die zich voor de zoveelste keer niet konden beheersen. Het maakt niet uit of er geprovoceerd werd, of er een hek open stond of wat dan ook. Je kunt ook gewoon weglopen en naar huis gaan. De enige benadeelde in dit verhaal is namelijk
JE EIGEN CLUB!



Ik word een beetje moe dat je bij bijna ieder bericht dat ook maar een flintertje van een mening bevat een disclaimer moet typen omdat er altijd wel weer iemand het anders uitlegt of het omdraait omdat het niet zijn straatje past. Geldt niet alleen op dit forum overigens maar zie je veel breder terug.

Dat ik bah bah bah zeg tegen politici wil niet zeggen dat ik vond dat de MVV supporters die door dat hek wilden gaan, in hun recht stonden of niets te verwijten valt. Integendeel. Ik vind het storend dat je de indruk wekt dat ik dat wel doe door mijn woorden "bah bah bah" naast opmerkingen over open hek en provocatie te plaatsen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2018 15:59
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 703
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #11
Dag Jacques. Ik snap je punt. In dit geval is die samentrekking tussen 'bah, bah, bah' en mijn woorden ook niet helemaal terecht. Maar ik bedoel dat er te vaak gewezen wordt naar allerlei andere factoren en besluiten. Als die 'fans' zich gewoon gedragen hadden, was er geen reden geweest voor de driehoek om zichzelf op de borst te kunnen kloppen. Daar doel ik op, niet zo zeer op jouw letterlijke woorden, want je bijdrages lezend weet ik heel goed hoe je erover denkt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2018 16:10
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3814
Meer
Onderwerp Auteur
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #12
Dank je Brncic. Voor ik mijn bericht als reactie op Boschpoort plaatste, kwam ik naar het forum omdat ik iets op facebook las dat ik wilde delen. Ik las het bericht van Boschpoort en werd afgeleid. :P

Ik zie op facebook posts van mensen dat ze trots zijn dat MVV wel gelukt is wat Ajax en Feyenoord niet gelukt is. Dat de MVV-fans uitgedaagd werden en als beesten behandeld. Dat het prachtig was, en vet. Volwassen mannen, geen gastje van 19 of iemand met de neus vol poeder. Vandaag gepost, niet gisteravond vol adrenaline, maar na er een nachtje over geslapen te kunnen hebben. Ik begrijp dat echt niet. Ik snap best dat een bepaalde groep dit stoer vindt of zo. Maar bij iemand van die leeftijd en zo, is daar nou echt niemand in de omgeving die tegen hem zegt dat dit niet kan?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, Boschpoort, Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2018 16:26
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #13

Jacques schreef : Dank je Brncic. Voor ik mijn bericht als reactie op Boschpoort plaatste, kwam ik naar het forum omdat ik iets op facebook las dat ik wilde delen. Ik las het bericht van Boschpoort en werd afgeleid. :P

Ik zie op facebook posts van mensen dat ze trots zijn dat MVV wel gelukt is wat Ajax en Feyenoord niet gelukt is. Dat de MVV-fans uitgedaagd werden en als beesten behandeld. Dat het prachtig was, en vet. Volwassen mannen, geen gastje van 19 of iemand met de neus vol poeder. Vandaag gepost, niet gisteravond vol adrenaline, maar na er een nachtje over geslapen te kunnen hebben. Ik begrijp dat echt niet. Ik snap best dat een bepaalde groep dit stoer vindt of zo. Maar bij iemand van die leeftijd en zo, is daar nou echt niemand in de omgeving die tegen hem zegt dat dit niet kan?


pfff, moraal ridder. ;-)*

*disclaimer: dit is sarcasme!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2018 16:40
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #14
En straks weer klagen dat MVV bijna iedere uitwedstrijd met de combi moet ...... !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2018 16:43
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Jong Utrecht - MVV Maandag 1 oktober 2018 #15

Jacques schreef :
Waarmee je ook precies aangeeft dat dit 100% symbolische straffen/maatregelen zijn. De daders voelen dit niet, de keurige fans wel. Zoals zo vaak.


Ik kan me zo voorstellen dat de Utrecht fans niet zo blij waren met de (bijna) bestorming van hun kidstribune en voor maandag een vergeldingsactie gepland hadden tegen de MVV supporters.. de maatregelen zijn in dat geval niet enkel symbolisch. Logisch dat de burgemeester daar gewoon geen zin in heeft
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Puime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.366 seconden