MVV Maastricht - TOP Oss

17 aug 2018 22:29
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #46
Lichtpuntje vond ik Moustafa. Verder een aardige pot, net als vorig seizoen, maar dan iets minder goed. Gaan dit jaar strijden voor plaats 12..... Helaas....


DDeDD, MVV, Door Dik en Door Dun!

MVV, Door Dik En Door Dun

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2018 22:32
thasjeng
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 44
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #47
Wat een onzin.... verkorte versie vaan us volksleed, knvb maffia en t friese volksleed daan en vaan de moffe..... sjaganeer miech kepot deraon!!! Euver de wedstrijd: sfeer n dikke 9, wedstrijd n dikke 5, geine spits dee t aofmaak.. jaomer genog slech begin vaan de competitie

thasjeng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2018 22:38
Zakelijk
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #48
Ik heb het op dit forum altijd opgenomen voor het bestuur en de trainerstaf, maar nu is het tijd om eens kritisch te worden.

Alle begrip voor het bestuur, met een zware onderbezetting alles proberen te regelen is niet niks. Voetbal staat op 1 .. dat moet ook, maar een technisch manager voor het spelersbeleid lijkt me niet verkeerd. Dhr Elsen .. ik heb genoten van het spel van MVV afgelopen jaren ( uitgezonderd vorig jaar), maar deze dubbelfunctie begint zijn tol te eisen. In het spel van MVV zit totaal geen verassing meer. Ook vandaag weer een onbegrijpelijk middenveld, lieverdje Pieter staat altijd in de basis.. terwijl we met Martina en Ippel al 2 lopers in de ploeg hebben. We hebben een frisse blik nodig in het aankoop beleid, maar ook in de manier van spelen.


Dit elftal heeft 3 a 4 spelers nodig om kans te maken op de playoffs.. rechtsback, spits, een 10 en eventueel linksbuiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2018 22:45 17 aug 2018 22:46 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #49

Robin schreef : Lichtpuntje vond ik Moustafa. Verder een aardige pot, net als vorig seizoen, maar dan iets minder goed. Gaan dit jaar strijden voor plaats 12..... Helaas....


DDeDD, MVV, Door Dik en Door Dun!


Lichtpuntje? Dan heb ik toch een andere wedstrijd gezien..... Veel balverlies, waardeloze voorzetten en iedere keer het balletje terug. Dit gaat een heel zwaar seizoen worden zonder versterkingen......

Ik vond het echter wel een verrassing dat Golpek erin kwam.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2018 22:50
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #50
Ik snap niet zo goed waarom de Martina op het middenveld wordt opgesteld. Ik heb in de voorbereiding toch een aantal wedstrijden bekeken, waarin Everaers speelde. Jongen met lef, durf, diepgang, pit. Als je dan toch op voorhand zegt dat we het daar dit jaar van moeten gaan hebben snap ik de keuze voor Martina niet.

Verder viel het me achterin nog wel mee vandaag, maar naar voren toe missen we echt een paar spelers die het verschil kunnen maken. Leuk dat Kostons er 11 maakt tegen Bunde maar voor de basis in de KKdivisie komt ie nog net wat te kort. Er zal toch echt een spits bij moeten, zodat hij via invalbeurten zn minuten kan maken.







Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2018 22:56
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #51
Ik snap de verontwaardiging niet. We weten allemaal dat we aan alle kanten zijn voorbij gelopen door meer vermogende clubs met externe financierders. Wij als MVV kiezen al jarenlang om zelfstandig te blijven en ons te focussen op de kleine bedrijven in Maastricht. Prima, dan blijft de club in onze handen. Maar dan spelen we ook voor maximaal de middenmoot. Zeker in deze competitie met de grootmachten erbij. Wees dan ook niet verbaasd,maar berust je erin dat, als er niet jaarlijks 1 a 2 miljoen euro bijkomt, we niet voor top-5 gaan spelen.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u danima98

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2018 22:57
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #52
Om te beginnen, hoe haal je het in je hoofd om met 3 verdedigende middevelders te spelen???
Mvv begon goed maar was naar 10 minuten de regie kwijt. Verder was gewoon duidelijk dat zelfs Top oss momenteel meer kwaliteit heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2018 23:25
Rojablanco
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 27
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #53
Thuis met 0-2 verliezen van Oss, dan weet je wel waar je staat, daarom ook geen schande dit verlies, een beter signaal voor verandering kunnen de beleidsbepalers niet krijgen.
Buiten dat we op bepaalde posities spelers missen met kwaliteit, vond ik ook de gekozen speelwijze van Elsen niet geweldig.
Tegen dit zwak Oss, want ook Oss was niet goed, moeten gewoon 3 punten worden gepakt, en vooral thuis.
Elsen heeft zijn vizier momenteel op knokken en werklust, en gokt daarbij aanvallend op een bal die van de zijkant de 16 wordt ingeslingerd, echter ontbreekt het daarvoor aan kopkracht en kon Oss deze ballen makkelijk verdedigen.
In balbezit van Oss wil Elsen het middenveld druk bezet houden om daar een eventuele aanvalsopbouw te ontregelen, zelfs de aanvallers moeten 20 meter over de middenlijn mee terug om dat blok te vormen, je verovert dan een aantal keren snel de bal, maar kunt deze niet voorwaarts spelen omdat de aanvallers er nog lang niet zijn, resultaat: balletjes op korte afstand met veel balverlies.
Er mag nog wel wat bij: centraal achterin staan nu 2 werkers, voetballend absoluut niet de beste, waar vooral Mares onder enige druk vaak niet goed uitzag en paniekerig handelde, dus een voetballende centrale verdediger met rust aan de bal is gewenst, middenveld geen spoor van enige creativiteit, misschien dat Deom dit kan hebben of wellicht Koolhof, maar vandaag dus niemand, geen steekpass, helemaal niks gezien.
Voorin moet er een centrumspits bij, iemand die je bij balverovering kunt aanspelen en daarna het eindstation is, Kostons wil wel maar kan het nog niet, veel kaatsen zijn stuiterballen of hebben niet voldoende snelheid, en een eindstation is hij ook nog niet.
Werk aan de winkel dus voor de beleidsbepalers, maar ook voor Elsen, want met dit voetbal(spelopvatting) voorspel ik in de winterstop nog 2500 supporters op de tribune, de playoffs heeel ver weg en een stuk minder seizoenskaarten voor het nieuwe seizoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2018 23:34
Josef1982
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 61
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #54
Ach top Oss is titelkandidaat #helpendegedachten

Na de 0-1 Niks meer in te brengen :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2018 23:35
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #55
Het klote gevoel en de teleurstelling is inmiddels wat afgenomen. Daarom waag ik me nu aan een analyse.
Op de inzet was weinig aan te merken. En dat is waar we het, zolang er nog geen kwaliteitsimpuls is, van moeten hebben. Toch zou het prettig zijn als er met name op het middenveld nu al wat meer lijn en creativiteit in het spel komt. Voor Martina (die het overigens behoorlijk deed) zou je kunnen denken aan Koolhof of Deom. Of breng heel langzaam Everaers. Je zou in ieder geval eerder kunnen wisselen.
Meer aanvallende impulsen en iemand die het spel makkelijk kan verleggen.
De verdediging vond ik niet eens zo slecht. Shermar Martina gooit zich werkelijk overal voor, maar die goal mag nooit vallen. Je verliest de wedstrijd door de individuele klasse van die Dogan van Oss. Prachtige goal. Zeker. Maar waarom mag-ie vanaf die afstand aanleggen en schieten? Daar moet je korter opzitten.
Verder golfde het spel op en neer. Strijdvoetbal is vaak rommelig. Voor het verzorgde spel hoefden we vandaag niet in de Geusselt te zijn. Pech hadden we bij de kopbal die van de lijn werd gehaald en geluk bij de bal die Oss van dichtbij over de goal werkt. Hopelijk komt er snel versterking en komt er ook duidelijkheid in de affaire Okita.
Op basis van één wedstrijd trek ik geen conclusies voor de rest van het seizoen. Daar waag ik me pas na een wedstrijd of zes à zeven aan.
Lichtpunt: de support van (met name) de Angelside.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2018 01:48 18 aug 2018 01:50 door Zoewiezoe.
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Maastricht - TOP Oss #56
De verwachtingen waren natuurlijk al niet hooggespannen maar een 0-2 tegen TOP blijft kloete. Ben het overigens helemaal eens met de opmerking van Rojablanco. Dit resultaat moet de komende 2 weken toch een maximale inspanning van onze technische mannen mbt het aantrekken van de broodnodige kwaliteitsimpulsen tot gevolg hebben. Niemand wil spelen voor plaats 14.....Dat wij met onze begroting dit jaar niet meespelen voor een top 6 positie lijkt me logisch en daar kan ik ook goed mee leven. Maar tussen 6 en 14 zit nog een wereld van verschil.
Ik heb overigens geen klagen over de inzet van de ploeg vanavond. De wil was er echt wel. En in fases in mn de 1e helft zag het er ook nog best aardig uit. Maar we missen uiteindelijk wel dat stukje extra klasse/gogme/finesse....geef het maar een naam. En TOP neemt de punten ook wel gelukkig mee. Een werelddoelpunt van die jongen; maar dat mag hij nog 10x proberen.....hoe vaak zou die erin gaan? En de 2-0....tsja dat kan in blessuretijd bij die stand. Niet groots dat TOP, wel effectief. Zeker na rust. Maar het ziet er wel pijnlijk uit in de uitslagenlijst. 0-2 tegen TOP.......brrrrr.

Eigenlijk hoop ik stiekem dat Okita morgen verkocht wordt. Dan weet MVV wat er financieel nog mogelijk is en kunnen ze misschien wel zaken afwerken.
Het seizoen is nog lang....en de selectie is nog niet compleet. Hartverwarmend vond ik de support van de Angelside NA de wedstrijd. Daar werd perfect aangevoeld dat een fluitconcert en het toekeren van de rug niet het juiste signaal was naar het team. De onvoorwaardelijke steun vond ik het winstpunt van vanavond.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2018 01:55 18 aug 2018 02:18 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #57
Enfin de kop is eraf. Ik heb geen enkele oefenwedstrijd gezien, dus ging er compleet blanco in vanavond. Er was niks mis met de werklust, maar het is vanavond nog maar eens extra duidelijk geworden waar in dit elftal de pijnpunten liggen.

Ik heb het even gemist, maar waarom is het volkslied ingekort? Is dit een eis van de knvb? Vind de langere versie toch echt beter. Maar goed. De start van MVV was nog alleraardigst, met die kans voor Schroyen, maar eigenlijk zakte het daarna snel weg. Na de blessure van Shermar is MVV de hele eerste helft niet meer gevaarlijk geweest. Oss deed evenmin iets, buiten die indirecte vrije trap in de zestien. Niet zo'n slimme actie van Koopmans... Toch vond ik Oss gedurende de eerste helft steeds brutaler worden.

Na rust kroop MVV weer wat meer uit zijn schulp. We hadden de wedstrijd voor mijn gevoel behoorlijk onder controle, zonder zelf kansen te creëren verder. Tja en dan valt de 0-1 plots. Heel mooi afgemaakt, maar vanuit MVV perspectief natuurlijk een heel onnodig weggeven goal. Schroyen die het presteert om een vrije trap niet eens langs een eenmansmuur te krijgen, snelle counter, een verdediger van ons (weet even niet meer wie) die volledig de mist in gaat. En dan legt die gast hem er ook nog eens schitterend in. Daarna drong MVV wel aan, maar we hebben eigenlijk nauwelijks 100% kansen gehad. Op die ene kopbal na, die door een wereldredding van die keeper tegengehouden werd. Feitelijk vormden die twee momenten van briljantie/mazzel, de 0-1 en de redding van de keeper van Oss het verschil tussen deze twee ploegen. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat we door pech verloren hebben hoor, maar het zijn wel net die kleine marges (noem het briljantie of noem het mazzel) die het verschil maakten. Hoe dan ook, MVV heeft na de 0-1 nog wel wat mogelijkheden gehad, maar ik had eerlijk gezegd geen moment het gevoel dat we zouden gaan scoren. De 0-2 hing al een tijdje in de lucht en viel uiteindelijk ook nog. En dus een nederlaag en daarmee een zuur begin van de competitie.

Koopmans maakte een aardige indruk op me. Rare actie bij die terugspeelbal, maar straalt wel zekerheid uit, meer dan eerdere gehuurde keepers. Verder moeilijk oordelen, want zo superveel heeft hij niet te doen gehad. Moustapha werkt als een paard, maar is voetballend gewoon beperkt. Eigenlijk te beperkt voor de basis. Gunst vond ik alleraardigst starten, beetje a la Labylle spelend, maar zakte in de loop van de wedstrijd ver terug. Kunnen we aanvallend nog wel plezier aan gaan beleven. Ik lees dat mensen de verdediging goed vonden staan, dat vond ik persoonlijk met name centraal nogal tegenvallen. Elke diepe bal van Oss was gevaarlijk. Mares speelde zeer onrustig, was regelmatig zijn man kwijt en werd een aantal keer kinderlijk voorbijgelopen. En dan was dit met alle respect niet de beste voorhoede die we dit jaar gaan tegenkomen. Martina vond ik wat beter, is voetballend wat meer onderlegt en wat sneller. Hoe gaat het met zijn blessure? Had het idee dat hij behoorlijk pijn had en vond hem zeker in de eerste helft niet fris ogen, dusdanig dat ik hem eigenlijk rijp vond voor een wissel uit voorzorg. Goed, uiteraard kan de medische staf dit veel beter beoordelen dan ik vanaf de Boschpoort. Maar in het algemeen vond ik het allemaal erg paniekerig achterin. Er moet daar echt ervaring en kwaliteit bij. Het middenveld dan. Er is al veel gezegd over de keuzes van Elsen vanavond op die plekken. Ook ik heb me hierover verbaasd. Waarom spelen met drie verdedigende middenvelders? Shermaine, Ippel en Nys kunnen alledrie die rol van defensieve middenvelder prima uitvoeren. Maar alledrie tegelijk is teveel. Nys moest nu op tien spelen, werkte hard maar liep er regelmatig verloren bij en mist ook gewoon de technische kwaliteiten voor een speler op 10. Volledig begrijpelijk, want hij is van origine geen aanvallende middenvelder. Door de keuze voor drie verdedigende middenvelders werd het aanvallende spel van MVV volledig doodgeslagen. Het was aanvallend zo eendimensionaal. Alleen via de flanken kon voor enig gevaar worden gezorgd, ware het niet dat de gemiddelde voorzet van bedroevend niveau was en bovendien vrij zinloos tegen de fysiek sterke verdedigers van Top. Een creatievere man op 10 had dit kunnen veranderen en voor meer variatie kunnen zorgen. Is hierboven ook al gezegd, maar waarom niet met Koolhof starten? Of toen duidelijk was dat het niet lukte hem eerder brengen dan de 85e minuut? Het gebrek aan creativiteit op het middenveld van vandaag was schrijnend. Dit mag de technische staf zich aanrekenen. Shermaine vond ik overigens een degelijke wedstrijd spelen. Fijn ook dat Ippel er weer bij is, al vond ik hem wel bij vlagen nog wat roestig ogen. Af en toe dom balverlies, net niet scherp ingrijpen, dat soort dingen. Waarschijnlijk gebrek aan wedstrijdritme. Deom oogde fel. Abuhbakar startte ook dreigend maar zakte ook weg in de tweede helft. Maar heeft potentie. Schroyen. Wie krijgt hem aan de praat? Leidde de 0-1 in met een werkelijk schandalig zwakke vrije trap en grossierde weer in waardeloze voorzetten. Niks aan te merken op zijn werklust, maar hij brengt voetballend zo weinig. Al heb ik in de eerste helft wel hoopvolle combinaties gezien met Gunst, misschien kan daar een mooie tandem uit ontstaan. Vond Golpek niet slecht invallen, maar kon ook niet voor kansen zorgen. Kostons was totaal onzichtbaar. Toegegeven, die jongen heeft nauwelijks bruikbare ballen gehad. Maar ook fysiek en technisch zat hij volledig in de zak van de achterhoede van Oss en voetballend was hij veel te slordig.

Al met al: er is duidelijk werk aan de winkel. Dat wisten we ook al voor deze wedstrijd, maar is vanavond nog eens extra duidelijk geworden. Met de werklust is niks mis. Maar er zal kwaliteit bij moeten. Een ervaren centrale verdediger en spits zijn echt noodzakelijk. En eigenlijk mag er ook nog wel een rechtsback en een nummer 10 bij, al zal dat laatste wel niet tot de mogelijkheden behoren. Lukt het niet deze spelers erbij te halen dan zal playoffs halen een moeilijk verhaal worden. Hopelijk komt er deze week snel duidelijkeid over versterking, en ook over Okita. En gelukkig zijn er dan nog 37 wedstrijden te spelen en nog 111 punten te verdienen! De slag hebben we vanavond verloren, maar de oorlog duurt nog heel lang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, jovkle, M.V.V. 1902, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2018 02:31
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #58
toch nog 4714 Toeschouwers vandaag , respect :thumbsup:

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2018 02:41
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #59
Je beschrijft het goed Tuor , ik vond het vreslelijk en ondermaats wat MVV presteerde een achterhoede waar alleen Gunst een basisplaats verdiende een Mares die duidellijk niet thuis hoort op dit niveau ,Moustafa en Matina leuk voor moeder de vrouw ( ze weken heel hard ) op het middenveld Ippel die er nerveus van word en pakt geel ,Nys die best aardig balt ,Kostons onzichtbaar ,Schroyen volgens mij de enigene die kan ballen voorin en Baboukar best aardig maar je schiet er weinig mee op .

De stoeltjes waren schoon ,de entreekaarten waren duurder en er waren geen programmaboekjes en geen marchandise stand ,en verder voor mij geen
leuke avond in De Geuselt .
Dus ,wat ik al verwachte ,dit jaar geen MVV voor mij ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2018 06:22
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
MVV Maastricht - TOP Oss #60
ANGELSIDE BEDAANK.......gr opa

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.460 seconden