Voorbereiding seizoen 2018-2019

13 juli 2018 14:35
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Voorbereiding seizoen 2018-2019 #31
Vanavond de wedstrijd tegen Wattenscheid.

Ben benieuwd of Okita nu wel mee doet, en hoe de nieuwe het doen. Ook of Knops al eens wat minuten kan maken.
Yilderim zou nu echt weg zijn, ben benieuwd of dat vanavond zal blijken.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2018 23:02
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Voorbereiding seizoen 2018-2019 #32
Wat een slechte wedstrijd van MVV's kant. Verdedigend stond het redelijk. Shermar was de beste man op het veld, hij mag van mij ook de kans krijgen dit seizoen als basisspeler. Ook invaller en huurling Lavalée kon me bekoren.
Voorin zeer zwak en weinig spelers met een actie. Houben, Kostons, Reck, Golpek komen te kort. Okita is de enige die iets, maar niet veel creëerde.
Hij kreeg nog over zijn klote van Koolhof, waarmee Okita reageert met zijn hand van 'bla bla bla' richting Koolhof. Okita speelt met een transfer in zijn hoofd, heb ik het idee.
Ook geen speler die een voorzet kan geven of een vrije trap kan nemen. Schroijen met voorzetten die bestemd zijn voor spelers van 3 meter.
Bijelic (onze Zlatan) maakt een goede indruk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2018 23:19
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Voorbereiding seizoen 2018-2019 #33
Voor het eerst dit seizoen MVV in actie kunnen zien. Veel nieuwe gezichten.

Over de wedstrijd zelf: weinig verheffende wedstrijd die MVV ietwat ongelukkig verliest. Wattenscheid 09 speelt Regionalliga West. Dat is het vierde niveau in Duitsland (ze hebben een stadion waar ruim 16.000 man in kunnen). Qua niveau ontliep het elkaar niet veel. Van beide kanten was het rommelig en zat er weinig lijn in. De Duitsers kwamen wel dreigender voor het doel dan MVV. Het bekende probleem bij ons: weinig stootkracht voorin.
De eerste helft vond ik overigens minder matig dan de tweede. De twee Martina’s achterin deden het behoorlijk. Van linksback Gunst ben ik nog niet echt kapot. Hij moet wellicht zijn draai nog vinden. Het middenveld met Ippel, Nys en Bijelic was niet slecht. Al had Ippel zijn dag niet. Veel foute passes. Voorin was het mager.

Wat verder opviel: Yildirim kwam er vijf minuten voor tijd in. Daar wordt je niet vrolijk van als speler.
Verder leek Okita totaal ongeïnspireerd. Liep zich continu vast, probeerde soms drie man te omspelen. In plaats van simpel te kaatsen bleef-ie maar draaien. Toen Koolhof daar (terecht) iets van zei, gebaarde Okita met z’n hand dat Koolhof niet zo moest praten. Een normale onenigheid zoals je die wel vaker hebt in een team of maakt Okita zich onmogelijk? Hij dacht vandaag duidelijk alleen aan zichzelf in plaats van aan het teambelang. Hopelijk heb ik het mis, want vooralsnog is het de enige aanvaller die kwalitatief voor een basisplek in aanmerking komt.

Dan nog wat spelers die ik er uit licht.

Lavalée: rustig aan de bal. Lijkt veel zelfvertrouwen te hebben. Durft op te stomen. Ik vond hem beter in het centrum dan op linksback.
Bijelic: rustig aan de bal. Technisch vaardig. Kiest goede oplossingen. Durft aanvallend te denken. Met hem Ippel, Nys, Koolhof, Mares, Martina, Deom en enkele aanvullingen uit de jeugd zit je wel goed.
Schroijen: zelfde verhaal als vorig jaar. Flegmatiek en niet in de goede zin van het woord. Een voorzet die over alles en iedereen heen waait, terwijl-ie alle tijd van de wereld heeft. Gaat halfslachtig duels aan. Hopelijk vindt-ie zijn oude vorm weer terug.
Aanvallend was het de eerste helft helemaal niks. Kostons ‘zwemt’. Heeft nog te weinig body, durf en ondersteuning. Testspeler Diallo was totaal onzichtbaar. Lars Reck viel in de tweede helft aardig in. Genoeg body en durft een duel aan te gaan, maar moet nog rijpen. Kortom: het is duidelijk waar we (ervaren) versterking nodig hebben.

Disclaimer: deze waarneming is louter gebaseerd op de wedstrijd van vandaag. Ik snap heel goed dat het team op elkaar ingespeeld moet raken en dat je vaak zo goed speelt als de teamgenoten om je heen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, itsman, Zoewiezoe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2018 23:31
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
Voorbereiding seizoen 2018-2019 #34
Even een niet onbelangrijke voetnoot over een randzaak van vanavond.
Voor de mensen die altijd klagen dat MVV nooit oefenwedstrijden tegen goede tegenstanders kan regelen en dat de 1902-seizoenskaart geldklopperij is: was om 22 uur maar eens achter het stadion gaan kijken!!!
Maar liefst 10 politieauto's en circa 30 politiemensen om het volk in toom te houden!
En dat tegen een vierdeklasser uit Duitsland; goede reclame tegenover de lokale driehoek en dus een zekere garantie voor toekomstige oefenwedstrijden tegen RKVVL en SV Meerssen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2018 00:41
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Voorbereiding seizoen 2018-2019 #35
Ik ben normaliter misschien toch wel geneigd met een ietwat te positieve bril naar die vaan us te kijken. Maar over vanavond kan ik eigenlijk nauwelijks iets positiefs vinden. Ik vond de 1e helft die Ibra op het middenveld niet verkeerd. Nijs in zijn coachende rol was ook ok. Maar verder vond ik het eerlijk gezegd allemaal wel heel matig en gezapig. Als je je wil bewijzen en wilt strijden voor contract of basisplaats mag je mi toch wel iets meer laten zien.
En ja, natuurlijk is het voorbereiding, net begonnen, onwennig aan elkaar etc etc etc. Van de andere kant: ook Wattenscheid begint, net als wij, weer met een behoorlijk aantal nieuwen. Ook daar een stuk of 7 wisselingen in de selectie/basis. Dus ook dat was geen ingespeeld team. Maar dat mag allemaal geen excuus zijn om een stuk goede wil te laten zien.

Laten we overigens niet doen alsof het 4e nivo in Duitsland niks voorstelt. Juist de Regionalliga West is misschien wel de klasse op dat nivo met ploegen met de meeste historie. RW Essen, RW Oberhausen, Alemannia Aachen, Wuppertaler SV en ja hoor, ook Wattenscheid 09 hebben Bundesliga historie. Ik begreep van een van de aanwezigen van Wattenscheid dat bv Viktoria Koln (al jaren een titelfavoriet) werkt met een budget van 5 Mio…...Tel daarbij de beloften van oa Köln, BVB en Gladbach (ja, die spelen daar echt op het 4e nivo) en voorwaar, je hebt een heel interessante competitie. Om de hoek te bezoeken.....en ik begreep dat bv BVB-Jong gewoon echt veel supporters meeneemt. Itt tot die jong teams bij ons, nul komma nul ...

Terug naar die vaan us. Ben blij met nieuwe jonge talenten van Standard maar dit seizoen zijn mi toch 2 dingen echt noodzakelijk. De Martina's en co moeten nu echt doorbreken en we moeten voorin kwaliteit zien te krijgen. Een garantie op doelpunten is op ons nivo gewoon niet in te kopen, dat snap ik ook. Maar de focus moet nu toch wel echt op de aanval komen te liggen. Aamvallend was het gewoon armoe. En dat gaat op de tribune snel vervelen en het vertrouwen binnen de ploeg zal ook snel verdampen.

Maar we hebben nog een dikke maand voor de aftrap tegen Oss. Dus nog geen paniek. Maar wel gas erop.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2018 07:17
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
Voorbereiding seizoen 2018-2019 #36
Het was gisterenavond gewoon bagger wat Mvv liet zien, zwak voetbal waar je de supporters mee het stadion uitjaagt.
Op deze site mag je eigenlijk geen commentaar geven op Mvv want dan komen weer de reacties " paniekzaaier, het is voorbereiding, we hebben nog 4 weken te gaan voordat de competitie begint".
Ik zeg dat Mvv terug bij af is en zoals het er nu uitziet gaan we weer een verschrikkelijk seizoen tegemoet.
Ieder seizoen worden we zwakker in plaats van ietsjes beter, knap dat sommigen hier nog positieve puntjes gisterenavond tegen Wattenscheid hebben gezien. Ik heb een machteloos spelend Mvv gezien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2018 07:53 14 juli 2018 08:08 door Boredass.
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1240
Meer
Voorbereiding seizoen 2018-2019 #37
Wat bovenstaande schrijver schrijft klopt helemaal, probleem was ook niet kansen missen, mvv kreeg ze niet eens , ik heb 2x iets gezien wat op een kans leek. Ik hoop dat er snel iets aanvallends bijkomt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2018 07:53
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Voorbereiding seizoen 2018-2019 #38
We zijn amper begonnen en hebben nog een dikke maand om een elftal bij elkaar te krijgen, dat er nu geen voetbal op de mat ligt kan toch bijna niemand verbazen. Tuurlijk hoop je op anders , alleen zitten we als MVV onderaan de ladder als het gaat om spelers die willen komen. Wat je nu ziet zijn wat jeugdspelers die altijd als talent worden bestempeld die een contract krijgen of die getest worden.

Zo werkt de markt nu eenmaal , makelaars bepalen samen met de voetballers en de clubs , vooral de clubs met weinig middelen moeten vaak lang wachten totdat de selectie op peil is .
Voor nu kan ik me er nog niet zo druk om maken , op 17-8 spelen we tegen Oss dan zal ik pas een mening gaan vormen. Feit is wel als we weer alleen jonge talenten aan gaan trekken dat je bijna op 2 vingers kunt uitschrijven welke kant we op gaan.
Iedere voetballer die een beetje tegen een bal kan trappen ( ook niveau MVV) heeft tegenwoordig diverse aanbiedingen klaar liggen en bepaald waar hij voor kiest. Het is volgens mij al een prestatie voor MVV om uberhaupt spelers te kunnen contracteren , en dan heb ik het over spelers als Ippel die maken je beter
Nog 4 weken lekker wat aanmodderen en dan zien we wel
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brncic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2018 09:15
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
Voorbereiding seizoen 2018-2019 #39
Het was slecht gisteren, en dat mag ook gewoon gezegd worden. Alleen zit daar nuance aan, en die schrijft Napoleon perfect op. Spitsen wachten nu gewoon af, en straks zijn er opeens nog zes beschikbaar waar MVV uit kan kiezen. Maar desondanks begrijp ik niet dat er niet al een spits meetraint. Dan Kun je in elk geval iets qua systeem. Yildirim kan echt zijn conclusies trekken met twee minuten invallen in een oefenwedstrijd. Dat vind ik eerlijk gezegd niet netjes van Ron. Ok, het is geen wondervoetballer, maar dit is kleineren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2018 11:46
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
Voorbereiding seizoen 2018-2019 #40

Kotspoejer schreef : Even een niet onbelangrijke voetnoot over een randzaak van vanavond.
Voor de mensen die altijd klagen dat MVV nooit oefenwedstrijden tegen goede tegenstanders kan regelen en dat de 1902-seizoenskaart geldklopperij is: was om 22 uur maar eens achter het stadion gaan kijken!!!
Maar liefst 10 politieauto's en circa 30 politiemensen om het volk in toom te houden!
En dat tegen een vierdeklasser uit Duitsland; goede reclame tegenover de lokale driehoek en dus een zekere garantie voor toekomstige oefenwedstrijden tegen RKVVL en SV Meerssen.


En dit vind ik eigenlijk nog het ergste. Blijf toch thuis TUIG!! Als jullie willen weten waarom er geen oefenwedstrijden in de Geusselt zijn: bedank deze gasten maar...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2018 03:08
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Voorbereiding seizoen 2018-2019 #41
MVV wordt voorlaatste dit seizoen....ik kan ook zeggen bij de eerste 5.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2018 10:33
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Voorbereiding seizoen 2018-2019 #42

Kotspoejer schreef : Even een niet onbelangrijke voetnoot over een randzaak van vanavond.
Voor de mensen die altijd klagen dat MVV nooit oefenwedstrijden tegen goede tegenstanders kan regelen en dat de 1902-seizoenskaart geldklopperij is: was om 22 uur maar eens achter het stadion gaan kijken!!!
Maar liefst 10 politieauto's en circa 30 politiemensen om het volk in toom te houden!
En dat tegen een vierdeklasser uit Duitsland; goede reclame tegenover de lokale driehoek en dus een zekere garantie voor toekomstige oefenwedstrijden tegen RKVVL en SV Meerssen.


Dat is nog het ergste van allemaal, Hoe kan een oefen wedstrijd dit te weeg brengen?
Dat veel van dat soort figuren een laag IQ heeft was me al bekend. Maar om bij een oefen wedstrijd zeik te gaan maken is echt het domste wat iemand kan doen.
Wat willen ze hier mee bereiken? Dat ze een plaats stijgen op de lijst van gevaarlijke supporters?
Ik heb hier geen woorden voor en vind het te triest voor woorden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2018 17:27
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Voorbereiding seizoen 2018-2019 #43

Driver schreef : Het was gisterenavond gewoon bagger wat Mvv liet zien, zwak voetbal waar je de supporters mee het stadion uitjaagt.
Op deze site mag je eigenlijk geen commentaar geven op Mvv want dan komen weer de reacties " paniekzaaier, het is voorbereiding, we hebben nog 4 weken te gaan voordat de competitie begint".
Ik zeg dat Mvv terug bij af is en zoals het er nu uitziet gaan we weer een verschrikkelijk seizoen tegemoet.
Ieder seizoen worden we zwakker in plaats van ietsjes beter, knap dat sommigen hier nog positieve puntjes gisterenavond tegen Wattenscheid hebben gezien. Ik heb een machteloos spelend Mvv gezien.


Driver ik schreeuw dit al weken op het forum. Maar wees voorzichtig met je uitspraken en gebruik zeker het woord MODAAL MVV niet want je krijgt een ban van een stelletje moraalridders. Feit is dat het er niet goed uitziet voor dit seizoen. Maar vooral blijven wachten. Ieder seizoen hetzelfde liedje. Dat ene konijn uit het hoedje gaat ons echt niet hogerop brengen. Maar jongens blijf positief. Kijk alleen al hoe goed we voor de dag komen in de oefencampagne. En aan Verheydt, success bij de Eagels!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2018 17:47
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 660
Meer
Voorbereiding seizoen 2018-2019 #44
Als mensen zich na de oefenwedstrijd misdragen hebben, hoe moeilijk kan het dan zijn om hun namen door te spelen naar de politie ? Het kunnen er toch geen tientallen zijn dunkt me.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2018 17:48 16 juli 2018 17:49 door mvvke4life.
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Voorbereiding seizoen 2018-2019 #45

RedWhiteArmy schreef :

Driver schreef : Het was gisterenavond gewoon bagger wat Mvv liet zien, zwak voetbal waar je de supporters mee het stadion uitjaagt.
Op deze site mag je eigenlijk geen commentaar geven op Mvv want dan komen weer de reacties " paniekzaaier, het is voorbereiding, we hebben nog 4 weken te gaan voordat de competitie begint".
Ik zeg dat Mvv terug bij af is en zoals het er nu uitziet gaan we weer een verschrikkelijk seizoen tegemoet.
Ieder seizoen worden we zwakker in plaats van ietsjes beter, knap dat sommigen hier nog positieve puntjes gisterenavond tegen Wattenscheid hebben gezien. Ik heb een machteloos spelend Mvv gezien.


Driver ik schreeuw dit al weken op het forum. Maar wees voorzichtig met je uitspraken en gebruik zeker het woord MODAAL MVV niet want je krijgt een ban van een stelletje moraalridders. Feit is dat het er niet goed uitziet voor dit seizoen. Maar vooral blijven wachten. Ieder seizoen hetzelfde liedje. Dat ene konijn uit het hoedje gaat ons echt niet hogerop brengen. Maar jongens blijf positief. Kijk alleen al hoe goed we voor de dag komen in de oefencampagne. En aan Verheydt, success bij de Eagels!!!


Sorry maar ik ben het niet eens met dit negatieve gedoe.
We moeten het met het budget doen wat we hebben.
De groei is klein maar het is groei.
Ook de komende jaren zal dit zo blijven tenzij de "verlosser" met een grote zak geld komt. Kans is klein.
Als MVV kan blijven groeien kunnen er misschien ook grotere sponsors geïnteresseerd worden in MVV. Positieve uitstraling geeft positieve uitwerking.
Hoe frustrerend het ook is MVV moet gewoon verder gaan met waar ze me bezig zijn. En kleine stapjes maken om misschien ooit grote stappen te maken.
En ondertussen kunnen wij MVV helpen door als supporter achter MVV te staan( op positieve manier).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.427 seconden