MVV-Fortuna Sittard

18 mrt 2017 16:31
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Fortuna Sittard #1
Over 15 dagen is het dan zover, waar menig Fortuna en MVV naar zal uitkijken. Uitvak zal vol zitten met 550 supporters.

Mijn voorspelling: 2-2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2017 19:41
thomas043
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 76
Meer
MVV-Fortuna Sittard #2
Net als de afgelopen 3 jaar gaat ook Fortuna dit jaar (helaas) weer winnen ben ik bang.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2017 19:54
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
MVV-Fortuna Sittard #3
Onlangs mijn gebroken enkel zeker van de partij, deze wedstrijd wil ik niet missen. Vandaag 4 kaarten voor Angel-side gekocht. Heb er alle vertrouwen in dat MVV de 3 punten in huis houd deze keer!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2017 12:53
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 970
Meer
MVV-Fortuna Sittard #4
Laatste keer dat MVV won van Fortuna in Maastricht was op 16 september 2011(!). 5,5 jaar geleden ongeveer. Het werd toen 3-1 voor MVV door goals van 'roeje' Winkens, Smeets en La Rosa.
Daarna werd het 2x gelijk (0-0 en 3-3) en won Fortuna 2x (0-1 en 1-3).

Ook ik ben bang dat MVV niet gaat winnen deze wedstrijd. Fortuna speelt na de winter volwassener door een aantal nieuwe spelers die ze hebben aangetrokken. MVV speelt wisselvallig. Dan een goede wedstrijd waar MVV de sterren van de hemel speelt en de wedstrijd erna is het weer minder.

Hopelijk wordt met die ban gebroken en wint MVV op haar verjaardag weer eens een keer thuis van Fortuna.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2017 19:18
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Fortuna Sittard #5
Deze derby is een wedstrijd op zicht en zal denk ik beslist worden op details. Gaat Fortuna het spel maken of loeren ze op de counter? heeft Bassan zijn dag? Is schroyen extra gebrand om te vlammen? MVV heeft het voordeel dat ze thuis spelen. Laten we er een mooie sportieve wedstrijd van maken.

Oh ja, Pak die Duitsers in de play offs als jullie ze treffen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Bieske

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2017 07:47
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV-Fortuna Sittard #6
Wij winnen daar. En zij winnen bij ons. Dat is standaard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2017 08:57
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV-Fortuna Sittard #7
Het wordt een wedstrijd op zich en het verleden leert dat we in de Geusselt tegen Fortuna verrassend vaak zwak voor de dag komen. Maar mensen die denken dat Fortuna in een flow zit: dat valt wel mee. Na de winterstop winnen ze van twee laagvliegers (Achilles en Jong Utrecht). Verder van Jong Ajax, dat was een mooie overwinning voor de fans, maar ze werden 60 minuten lang weggetikt en op puur opportunisme loopt Fortuna er daarna overheen. Hulde daarvoor, ik wil dat niet teniet doen, maar een volwassener ploeg dan Jong Ajax had dat niet laten gebeuren. Cerny liet Opsitalieri zijn gang gaan. En dan niet één keer, maar aanval na aanval. Een normale ploeg past zijn spel aan als dat een keer of twee gebeurt.

Verder een nipte overwinning in Emmen, waar Emmen meer kansen en meer balbezit had, en nog afgelopen vrijdag een overwinning op De Graafschap. De Graafschap staat al het hele seizoen onderin, en speelde in Sittard vanaf de 28e minuut met een man minder. Desondanks had De Graafschap meer balbezit. Tussendoor verloor Fortuna een aantal keer, van ploegen uit het linker rijtje, en speelde drie keer gelijk, zowel tegen een laagvlieger als Dordrecht als tegen hoogvliegers als Jong PSV en Cambuur.

Fortuna speelt volwassener dan voor de winterstop, laat de tegenstander het spel maken. Dat moge duidelijk zijn. Daar kunnen ze het goede ploegen lastig mee maken, zie Jong Ajax, Jong PSV en De Graafschap. Het gaat geen gemakkelijke zege voor ons worden. Maar tegelijkertijd hadden ploegen als VVV, Almere en NAC geen enkel probleem met Fortuna.

Helaas voor ons lijkt Fortuna wel uitgespeeld dit seizoen, dus dit is de enige wedstrijd voor hun die er nog toe doet. Maar goed, ze kunnen zichzelf ook voorbij lopen op die manier. Fortuna pakte slechts 4 punten uit de laatste vier wedstrijden, MVV 8. Het klinkt gek, maar relatief gezien zijn wij de ploeg in vorm, zij niet.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2017 09:16 20 mrt 2017 09:17 door Fortuna88.
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Fortuna Sittard #8
Ook dit is een feit(doelsaldo niet erbij).

1) VVV 28 punt
2) Cambuur 22 punt
3) NAC 22 punt
4) Emmen 20 punt
5) J PSV 20 punt
6) Almere 19 punt
7) Jong Ajax 19 punt
8 RKC 19 punt
9) Fortuna 19 punt
10) Volendam 18 punt
11) de graafschap 18 punt
12) MVV 17 punt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2017 09:28
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV-Fortuna Sittard #9
Zucht, ik was er al bang voor dat Fortuna-fans zich op hun teentjes getrapt zouden voelen. Prima joh, geloof wat je wilt geloven. Die tabel laat vooral zien dat buiten VVV alles dicht bij elkaar staat na de winterstop. Maakt ook weinig uit verder, wedstrijden tussen Fortuna en MVV gaan zelden zoals je verwacht volgens de vormtabel.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2017 10:59
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1004
Meer
MVV-Fortuna Sittard #10
Jacques, laat ze toch. Ieder jaar opperen wij, maar zeker ook die daar achter, dat ze een betere selectie hebben, hoge ogen gaan gooien etc. Feit dat Fortuna beter draait als voor de winterstop klopt ook. Echter, wat iedereen vergeet, vanaf nu ongeveer zijn wij vorige seizoenshelft alles gaan winnen. Wij hebben momenteel alle ''lastige'' tegenstanders , op Volendam na, gehad. Ik zie het dus gunstig in. Fortuna is lekker, zoals ieder jaar, uit-gevoetbald en kunnen hun seizoen enkel compleet hebben als ze hier winnen. So be it, ik lig er niet wakker van met alle die potten bier achter de kiezen. Het enige waar ik op hoop is dat Oliseh Ronnie zo gek krijgt om op hem te reageren :lachen:

Ik voorspel een 2-1 zege voor ons: Ospi raakt nooit een bal goed tegen ons(vorige wedstrijd 3 ballen achter elkaar 50m de lucht in), die Schuurs (menneke vaan 17 jaor) is al aan het opperen dat ze hier wel even gaan winnen, Bassan kan wel een balletje goed raken en Stokkers is tegen Kuipers geen schim van zijn vorige toevalstreffers. Oh ja, dan komt good old Sjoers Ars erin :daag:

Kwalitatief zijn wij beter, wij spelen thuis en zijn gewoon al het hele seizoen beter. Wel leuk om eens een vol uitvak te zien :thumbsup:

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2017 12:18
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Fortuna Sittard #11

Jacques schreef : Zucht, ik was er al bang voor dat Fortuna-fans zich op hun teentjes getrapt zouden voelen. Prima joh, geloof wat je wilt geloven. Die tabel laat vooral zien dat buiten VVV alles dicht bij elkaar staat na de winterstop. Maakt ook weinig uit verder, wedstrijden tussen Fortuna en MVV gaan zelden zoals je verwacht volgens de vormtabel.


Ook wij hebben al paar clubs uit linker rijtje gehad en ook nog punten tegen gepakt. Tegen de 'mindere' ploegen laten we het afweten helaas. Ik gun MVV het beste behalve de 2 wedstrijden tegen Fortuna overigens. En nee ik ben niet op me teentjes getrapt. Hoe hoger jullie eindigen hoe beter, en dat is gemeend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2017 12:23
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Fortuna Sittard #12

Lijnsje@tappunt schreef : Jacques, laat ze toch. Ieder jaar opperen wij, maar zeker ook die daar achter, dat ze een betere selectie hebben, hoge ogen gaan gooien etc. Feit dat Fortuna beter draait als voor de winterstop klopt ook. Echter, wat iedereen vergeet, vanaf nu ongeveer zijn wij vorige seizoenshelft alles gaan winnen. Wij hebben momenteel alle ''lastige'' tegenstanders , op Volendam na, gehad. Ik zie het dus gunstig in. Fortuna is lekker, zoals ieder jaar, uit-gevoetbald en kunnen hun seizoen enkel compleet hebben als ze hier winnen. So be it, ik lig er niet wakker van met alle die potten bier achter de kiezen. Het enige waar ik op hoop is dat Oliseh Ronnie zo gek krijgt om op hem te reageren :lachen:

Ik voorspel een 2-1 zege voor ons: Ospi raakt nooit een bal goed tegen ons(vorige wedstrijd 3 ballen achter elkaar 50m de lucht in), die Schuurs (menneke vaan 17 jaor) is al aan het opperen dat ze hier wel even gaan winnen, Bassan kan wel een balletje goed raken en Stokkers is tegen Kuipers geen schim van zijn vorige toevalstreffers. Oh ja, dan komt good old Sjoers Ars erin :daag:

Kwalitatief zijn wij beter, wij spelen thuis en zijn gewoon al het hele seizoen beter. Wel leuk om eens een vol uitvak te zien :thumbsup:


Laten we er gewoon een mooie derby van maken. Wij hebben onze ' mindere' wedstrijden gehad en MVV ook. Laten we hopen dat beide ploegen fit zijn en dat beide ploegen hun vorm hebben en dat de beste mag winnen. Ik ben tevreden hoe Fortuna nu speelt( behalve tegen NAC toen miste we 3 basis spelers) en het is jammer dat het seizoen bijna is afgelopen en dat we nergens meer voor spelen. Fortuna heeft het voor de winterstop laten liggen en hebben ze aan zich zelf te verwijten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2017 12:29
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
MVV-Fortuna Sittard #13
Dank voor de reactie, maar de zaken die je benoemt, staan toch ook gewoon in mijn bericht? Overigens verliezen jullie ook van Venlo, Almere en NAC, dat zijn echt geen mindere ploegen ;) In mijn bericht bedoelde ik juist aan te geven dat het bij Fortuna een beetje alle kanten op kan. Soms winnen van tegenstanders uit het linker rijtje, soms verliezen, soms gelijk.

Mijn stelling over de vorm was helemaal niet als "steek" richting Fortuna bedoeld. Ik heb het gevoel dat sommige MVV-fans denken dat Fortuna in topvorm is en bijna alles wint, en MVV zelf in de goot ligt en dramatisch uit vorm is. Om die fans gerust te stellen liet ik even de puntenaantallen van de laatste vier wedstrijden zien.

En ik roep al maanden dat Fortuna van mij alles mag winnen buiten de wedstrijden tegen MVV, gezien de stand zou dat alleen maar gunstig zijn :P vond het jammer dat jullie verloren van NAC bijvoorbeeld.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2017 12:39 20 mrt 2017 12:40 door Lijnsje@tappunt.
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1004
Meer
MVV-Fortuna Sittard #14
Ja zeker, maar hopelijk loopt er niet weer zo een gek als Vanek rond waar jullie zo trots op zijn op jullie forum, want nu staan daar veel pilsjes ;)

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2017 16:51
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV-Fortuna Sittard #15
Dit seizoen is MVV bijna elke wedstrijd de betere, maar toch spelen we nog te vaak gelijk of verliezen we nipt. Ook nu weer tegen Telstar waarin de in de 91e minuut twee zekere punten weggeven.
En tegen fortuna geldt geen enkele voetbalwet. Dat is elk jaar weer een loterij. Gek genoeg komt de uit spelende ploeg er meestal beter uit dan de thuisploeg. Wat dat betreft liggen de kaarten niet gunstig maar we gaan het zien op 2 april.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.372 seconden