VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur

19 jan 2017 06:08
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
Onderwerp Auteur
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #16
Mah jong wat een maatregelen....niet normaal....als ik dit zo lees al die eisen dan lijkt het wel of Gestapo en de SS dit uitje hebben bedacht, we gaan toch zeker naar Venlo he, en niet in een of andere goederentrein richting Polen????
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 09:31
Bung
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 109
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #17
Jonges dit weurt een belangrieke pot! Ben al de hele week zenuwachtig wie dit geit aafloape!
beide pleug in topvorm, beide limburgse pleug, een volle Koel, een oetverkoch oetvak !

Alle ingrediente zien er, iech ben er kloar veur en es mvv het niveau van de 2e helft tegen helmond hoalt dan kinne veer doa zomaar winnen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 09:37
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3823
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #18
Serieuze vraag, en misschien ben ik wat dit betreft wel een typische chauvinistische Mestreechteneer, maar boeit het je echt dat VVV een Limburgse ploeg is? Dat maakt mij dus geen fluit uit.

Ik denk er ook al de hele week aan, daar niet van, omdat ze eerste staan en wij derde. Dit gaat echt ergens over. Maar ik heb verder totaal niets met of tegen VVV, die club is voor mij qua interesse vergelijkbaar met Oss, Telstar of Emmen. Clubs met wie we geen noemenswaardige rivaliteit hebben en van wie ik zelden tot nooit een fan spreek. Ik vind een Helmond of een NAC, of zelfs een Volendam om de één of andere reden, normaal gezien een boeiendere tegenstander dan VVV.

Is dat labeltje "Limburg" voor jou zo belangrijk?

Anderen mogen ook antwoorden uiteraard.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 10:31
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #19
Nee Jacques, ik ook niet. Voor mijn gevoel eindigt Limburg als je Sittard voorbij bent op de A2, ook al heb ik verder niks met de provincie.
Die Venlonaren maken er altijd een 'derby' van, heb verder geen idee of dat aan een identiteitcrisis (om maar een derby/rivalen te hebben) ligt of dat het een marketing stunt is om dat look maar vol te krijgen... :thinking:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 11:22
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1353
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #20
Heb 1 kaart over voor bus 5. Stuur me een PM voor vandaag 14:00 uur als je interesse hebt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 11:32
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #21
Ik heb niet zo'n goed gevoel bij deze wedstrijd.. Maar dat is misschien zelfbescherming om niet te hoopvol te zijn over het resultaat ;)

Ben wel benieuwd naar de voorwaarden bij deze busreis, hoe veel erger kan het zijn dan wat we al hebben meegemaakt?
Zelf volg ik de wedstrijd via fox of een stream.. Succes allen die gaan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 11:54 19 jan 2017 11:55 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #22
Nein Jacques, ouch veur miech maak 't geine zak oet. Sterker nog, in mien ouge heet dat stökske land dat te betitele vèlt es Limburg, mer 1 betaold voetbal club; Fortuna.
Venlo is Braobant-Oos, die aandere zwartgele neet naoder te benumme kut club behoof geine oetlègk, en M.V.V. kump oet Mestreech.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 12:11
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #23
Volgens mij is deze rivaliteit een Venlose uitvinding van een jaar of tien, vijftien geleden. In 2002 of 2003, laatste wedstrijd van het seizoen begonnen een aantal Venlonaren (meer dan vijftig waren het er niet) in het uitvak hartstochtelijk te zingen over het feit dat MVV wellicht failliet zou gaan (waar toen inderdaad grote kans op was) en hoe blij ze daar wel niet mee waren. Dat was de eerste keer dat ze lieten blijken een hekel aan ons te hebben, ik kan me niet herinneren dat er daarvoor sprake was van enige animositeit tussen beide clubs. Wellicht vergis ik me. Maar toen we tegen VVV kampioen werden stonden ze volgens mij gewoon sportief te klappen in het uitvakje.

Een en ander hangt volgens mij sterk samen met de opmars die VVV na de eeuwwisseling heeft gemaakt. Van een slaperig, leuk meevoetballend clubje in de jupiler league naar een ploeg die de laatste vijftien jaar heen en weer schippert tussen ere- en eerstedivisie. Blijkbaar meent een deel van de fans nu dat bij een transformatie tot jupiler league topclub een aartsrivaal noodzakelijk is. De rivaliteit die zij ten opzichte van ons voelen is sindsdien enorm gegroeid lijkt het.

Tja, waar het vandaan komt? Geen idee. Grenzen blijven een raar fenomeen. Eindhoven, Helmond, Oss en Nijmegen liggen veel dichter bij Venlo dan Maastricht. Zelfs Den Bosch ligt bijna dichterbij. Maar omdat de provinciegrenzen zo lopen als ze lopen zijn wij blijkbaar een grotere vijand... Ik heb wel altijd het idee dat Venlo in het algemeen met een Zuid-Limburg complex kampt. Daar ligt de hoofdstad, daar zetelt het provinciebestuur, daar zit L1 etc. Ik heb weleens gelezen dat Venlonaren zichzelf beschouwen als de harde werkers van de provincie (zeg maar het Rotterdam van het zuiden), terwijl Maastrichtenaren meer levensgenieters zijn (à la Amsterdam). Geen idee of dit er wat mee te maken heeft.

Duidelijk is dat het een eenrichtingsderby is dit. De clasico van het zuiden noemen ze het zelf... Dat is voor mij toch echt MVV-Roda. Ik vind VVV geen sympathieke club, vanwege dat hierboven beschreven voorval in 2003. Maar goed, ik vind Helmond net zo min een sympathieke club. Evenals Oss en de Graafschap. Maar een derby? Nee, die speciale gevoelens zijn alleen voor Roda en Fortuna.

Maar goed, zondag zal lastig zat worden. Ik schat VVV zeker aanvallend net iets hoger in. Maar, MVV kan er in principe zonder druk heen. Zij moeten, wij mogen. De thuiswedstrijd verloren we zeer onterecht, nadat we in de tweede helft heer en meester waren. Veel zal afhangen van hoe de cruciale momenten in een wedstrijd verlopen en aan wiens zijde het geluk is. Scheidsrechtersbeslissingen, ballen op de paal etc. Onze laatste overwinning op VVV dateert alweer uit 2009. Mooi moment om aan die reeks een einde te maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 12:55
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #24
Zondag wedstrijden worden nooit uitgezonden op Fox toch? Omdat er eredivisie is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 12:57
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #25

seppo schreef : Zondag wedstrijden worden nooit uitgezonden op Fox toch? Omdat er eredivisie is.


klopt, maar om half 3 zijn slechts twee wedstrijden in de Eredivisie waardoor er een kanaal vrij is.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 12:57
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #26
Mer kin miech noe uns iemes zigke of de Ster open is?

MVVKE wilt gere rundjes geven

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 13:01
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1353
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #27
Ja en of dr pils in de bus is dit kier, neet zoe wie tegen Fortuna!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 13:07
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #28

Lijnsje@tappunt schreef : Mer kin miech noe uns iemes zigke of de Ster open is?

MVVKE wilt gere rundjes geven


Dat höb 'ch vriedag al gedoon, figuur!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 14:43
Bung
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 109
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #29

Jacques schreef : Serieuze vraag, en misschien ben ik wat dit betreft wel een typische chauvinistische Mestreechteneer, maar boeit het je echt dat VVV een Limburgse ploeg is? Dat maakt mij dus geen fluit uit.

Ik denk er ook al de hele week aan, daar niet van, omdat ze eerste staan en wij derde. Dit gaat echt ergens over. Maar ik heb verder totaal niets met of tegen VVV, die club is voor mij qua interesse vergelijkbaar met Oss, Telstar of Emmen. Clubs met wie we geen noemenswaardige rivaliteit hebben en van wie ik zelden tot nooit een fan spreek. Ik vind een Helmond of een NAC, of zelfs een Volendam om de één of andere reden, normaal gezien een boeiendere tegenstander dan VVV.

Is dat labeltje "Limburg" voor jou zo belangrijk?

Anderen mogen ook antwoorden uiteraard.


Ik heb niet zoveel met deze ploeg maar ook niet zoveel tegen deze ploeg.
Door de stand op de ranglijst en de vorige wedstrijd ( venlo thuis ) moet ik wel eerlijk zeggen dat het bij mij meer speelt als normaal.

Het is toch mooi dat er 2 Limburgse ploegen meedoen in de top van de Jupiler leauge. Chauvinistisch of niet, ik vind dat wel mooi en ik vind dat wij ook echt trots mogen zijn dat we zo hoog staan en iig ergens om knikkeren.

Mochten we winnen zondag is alles open en doen we gewoon nog steeds mee om het kampioenschap, hoe gek het ook klinkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 16:42
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #30
Venlo logica: "MVV lijkt voor 66% op VVV." Alleen de eerste letter is anders. Daarom is er een connectie en noemen we het een derby. En aangezien we allebei aan het begin van de vorige eeuw zijn opgericht, noemen we deze confrontatie: 'El Clasico'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.412 seconden