VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur

24 jan 2017 22:35
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #106
@ Karakter:
Ik begrijp jouw opmerking over Calimero gedrag niet helemaal. Ik probeer juist het tegenovergestelde aan te geven!
Behalve de verloren punten (inderdaad het belangrijkste) hoeven we ons t.o.v. VVV nergens voor te schamen en hebben wij onze zaakjes aardig voor elkaar. Ik wil hier niet mee aangeven dat daar automatisch een promotie op zou moeten volgen. Ik ben ook van mening dat het creëren van stabiliteit een eerste vereiste is!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2017 20:49 25 jan 2017 20:50 door Heugem.
Heugem
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 53
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #107

Kotspoejer schreef : VVV - MVV 2 -1

supporters 0 - 1

Kortom:
wie is er nu eigenlijk klaar voor de eredivisie???


Ik snap je post volledig, maar qua supporters is het in mijn ogen toch echt in 0-0 geëindigd.
Van Venlo hoef je niet veel te verwachten op dat gebied, maar MVV viel ook weer vies tegen.

Ten eerste was het uitvak bij lange na niet uitverkocht (395 van de 550 kaarten). Uiteraard zijn daar allerlei redenen voor (waardoor een deel ook terecht thuis blijft, je wordt als een crimineel vervoerd), maar toch...

De eerste helft was de sfeer dramatisch en muisstil, evenals de rest van het stadion. Gezapige zondagmiddag, drooglegging, veel dagjesvolk, gelatenheid. In de 2e helft bij vlagen wat gezang (aan het spel van MVV de 2e helft lag het niet), maar veel te rommelig en onsamenhangend. Het is leuk dat er vanuit 4 verschillende kanten liedjes worden ingezet, maar het een heft het ander op en op deze manier wordt het nooit meer iets. Er zit totaal geen structuur of gedachte meer achter.

Het is tekenend dat een lied als 'unne Wals met Maria' nog het hardste van allemaal heeft geklonken. Uiteraard een heerlijk nummer, maar wat mij betreft (en nog velen met mij) totaal misplaatst bij een 1-1 stand in een spannende alles-of-niet pot. Op dat soort momenten moeten MVV-liederen of aanmoedigende songs klinken. Unne Wals met Maria is iets voor als je met 3-0 voor, maar niet in het heetst van de strijd.


Enfin, dit is geen incident, het is al het hele seizoen beduidend minder op dat gebied. De stempel 'fanatiekste' publiek zul je voor de buitenwereld nog wel even houden, maar uiteindelijk knapt die bel ook. Aan de spelers ligt het absoluut niet, want het publiek krijgt alles voorgeschoteld wat het wil, maar dit seizoen is er nog vrijwel geen enkele wedstrijd geweest waarbij het echt sfeervol is geweest (nee Fortuna-uit ook niet, daar is het ook 50 van de 90 minuten muisstil geweest).

Trepke B, een groepje op de Boschpoort vak F, een gedeelte van het gestopte UM.. Allemaal kleine groepjes die op hun manier hun best doen (thuis en uit), maar een kolkende Geusselt lijkt verder weg dan ooit. Uiteindelijk wel in de lijn der verwachting, door de jaren heen zijn de teugels aangetrokken en de regels veel scherper geworden. De idiote voorbeelden zijn legio, kijk maar eens naar de ontwikkeling over de laatste 10 jaren (het jaar-Maaskant tot aan nu). Pijnlijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klomeleer, Anna D., SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2017 23:12 25 jan 2017 23:13 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1353
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #108
Wat een onzin man. Bij Fortuna uit was het 90 minuten genieten. Bij VVV uit inderdaad wat minder. Waarschijnlijk waren de trommels ook verboden in Venlook, net zoals het pils. Vond het ook jammer. En ja we missen de ultra's in de Geusselt. Maar dit soort negativiteit daar hebben we niks aan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2017 08:55
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3822
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #109
Ik snap waar Heugem vandaan komt. Als je vergelijkt met de Maaskant-tijd, zeker nu we bijna tien jaar verder zijn en we dus de saaie wedstrijden onder Maaskant vergeten zijn. Want ook toen was het wel eens een wedstrijd wat stiller. En zeker bij een wedstrijd om de eerste plaats verwacht je dan meer.

Maar, in alle eerlijkheid, ik ben trots op MVV en zijn fans, maar de Maaskant-tijd was wel de meest sfeervolle periode, dat hebben we daarvoor nooit gehad. MVV heeft traditioneel helemaal niet zo'n sfeervol publiek. Wel fanatiek publiek, altijd gehad, maar hele wedstrijden gezang en geschreeuw zoals onder Maaskant, dat was eigenlijk helemaal niet normaal voor ons. In de jaren negentig waren we jaloers als FC Utrecht met een vol uitvak op bezoek kwam en 90 minuten lang zong en sprong. In 2003 waren we blij als er 2000 man in het stadion zaten, laat staan dat er gezongen werd. Wij willen heel graag bekend staan als de meest sfeervolle club. Ik zou dat ook prima vinden. Maar we hebben daar helemaal geen historie voor, buiten de paar jaar rond Maaskant. Misschien niet leuk om te horen maar wel de waarheid. De Ultras hebben veel goeds gedaan maar zijn de laatste jaren langzaam uit elkaar gevallen als sfeergroep, en dat is nog niet echt opgepakt door een andere groep. Zoiets heeft tijd nodig.

Ik stoor me wel een klein beetje aan wat Heugem "dagjesvolk" noemt - oneerbiedige naam, ik denk dat alle 395 man in het uitvak wel vaker uitwedstrijden bezocht hebben. Blijkbaar mag dat alleen als je 90 minuten lang in de hekken hangt en je keel schor schreeuwt. Voor mij stonden twee pensionado's die vaker dan ik in het uitvak te vinden zijn. Als iedereen zingt, zingen zij mee, maar ze zullen niet snel een nummer inzetten. Ik vind het prima en juist leuk dat dat soort mensen naar uitwedstrijden gaan.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2017 22:18
thomas043
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 76
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #110
Ik vind niet dat je sfeer kunt uitdrukken in het aantal minuten dat gezongen wordt. Persoonlijk vind ik een Engelse sfeer in het stadion veel vetter dan een 'geregisseerde' ultra-sfeer. Soms muisstil, soms keihard gezang, zoals bij Leeds United bijvoorbeeld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2017 10:20
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #111
Ben het volledig met jou eens thomas043 het is ook veel echter qua gevoel als je vol spanning staat te kijken en afentoe een uitbarsting krijgt als dan dat je geforceerd 90 minuten staat te zingen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2017 10:21 29 jan 2017 10:22 door seppo.
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
VVV, Venlo - MVV zondag 22 januari 14.30 uur #112

thomas043 schreef : Ik vind niet dat je sfeer kunt uitdrukken in het aantal minuten dat gezongen wordt. Persoonlijk vind ik een Engelse sfeer in het stadion veel vetter dan een 'geregisseerde' ultra-sfeer. Soms muisstil, soms keihard gezang, zoals bij Leeds United bijvoorbeeld.

Tip: Royal Antwerp, tribune 2! Engelse sfeer, alleen niet vaak muisstil ;) Als je daar 1 x tussen hebt gestaan kun je niet anders dan fan zijn. Ook Engelse getallen qua uitsupport
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.280 seconden