Willen jullie promoveren of niet?

31 juli 2012 10:58 31 juli 2012 11:07 door Saint Pierre.
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #16
Promotie op zich moet altijd het doel zijn. Je kunt je altijd wel afvragen of de club (zowel technisch als op het gebied van faciliteiten) klaar is voor deze stap. Een 'onverwachte' promotie kan ervoor zorgen dat bepaalde zaken moeten worden geforceerd. Dit kost bij de promotie een boel geld, maar kan uiteraard worden gecompenseerd door een gedeelte extra inkomsten.

Het flipperen tussen de divisies is niet (financieel) aantrekkelijk, maar je ziet dat bijvoorbeeld Heracles en RKC hebben laten zien dat als er goed beleid wordt gevoerd (en financiële middelen aanwezig zijn) het goed mogelijk is structureel eredivisie te spelen. Al vind ik het voorbeeld van RKC nogal pril. 1 minder jaartje nu en dan zijn ze weer terug.

Als je het mij vraagt is MVV, organisatorisch en facilitair, nog niet klaar voor deze stap. Mocht dit jaar een promotie mogelijk zijn zullen op alle gebieden alles moeten worden bijgesteld om hier toch aan te kunnen voldoen. Sportief succes is altijd wenselijk!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 12:59
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Onderwerp Auteur
Willen jullie promoveren of niet? #17
Aswin, mijn opmerking over "32 wedstrijden verliezen" was nogal overdreven, ik wilde alleen maar aangeven dat ik het niet erg vind om in de eredivisie veel wedstrijden te verliezen. Liever dan in de Jupiler League te blijven dabbelen. I wanna go home!

En voor wie het nog niet duidelijk was: die twee wedstrijden die we dan wel zouden winnen, daar doelde ik mee op de wedstrijden tegen dat clubje uit Aachen-Nord inderdaad. :)

Ik sta er van te kijken hoeveel mensen liever nog niet promoveren. Het verhaal van "organisatorisch etc klaar zijn" heb ik al veel te vaak gehoord, ik geloof daar niet zo in. Of beter gezegd: ik denk dat MVV zich op dat vlak nog enorm kan verbeteren, maar denk dat dat niet in de Jupiler LEague zal lukken...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 13:19
Saint Pierre
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #18
Jacques,
Het is bij de meeste mensen niet een kwestie van 'niet promoveren'. Voetbal is tegenwoordig echt geen spelletje waar wij als supporters het verschil kunnen maken. MVV is op dit moment op alle vlakken een jupilerleague ploeg. Mocht MVV promoveren moet MVV zorgen dat alles een klasse omhoog gaat. Dit kun je nu wel rustig willen opbouwen, maar mocht promotie een feit zijn (ik betwijfel het, maar goed..) dan MOET alles veranderen.

Ik kan me geen sportman voorstellen of supporter die MVV niet in de eredivisie wilt voorstellen.... Ambitie is altijd nodig, zeker als het gaat over een mooie club als MVV. We horen thuis in de Eredivisie, maar voordat deze discussie te groot wordt misschien handig de resultaten af te wachten :P . 3 x verliezen en Trost is een pannenkoek en alle aankopen kunnen er niks van. 3 x winnen en we zijn titelkandidaat!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 13:42
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #19
Voor mij is het simpel: als de kans zich voordoet, moet je die met twee handen grijpen. Met een beetje geluk in de nacompetitie gecombineerd met een dosis assertief voetbal ben je er. Uiteraard nooit ten koste van het bestaansrecht van de club, maar dat zal onder het huidige bestuur nooit in gevaar worden gebracht door onverantwoorde financiele risico's. Spelen in de Eredivisie is het mooiste dat er is op voetbalgebied. Ook als dat betekent dat MVV Maastricht op en neer gaat pendelen tussen ere- en eerstedivisie. En eens gaat dat lukken door de combinatie van gestaag beleid en wat geluk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 14:56
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 301
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #20
Mvv moet nu gewoon 2 of 3 jaar plaats 2 t/m5 halen.
Dan speel je elke thuiswedstrijd voor een vol stadion,je kun extra sponsors binnen halen,financieel helemaal gezond worden.
En dan pas een gooi naar de titel doen.Dan heb je ook meer kans tot je niet het jaar erop weer degradeert. Een promotie kost tegenwoordig meer dan het opbrengt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 14:59
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 107
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #21
Als sportman laat je een kans om te promoveren niet schieten dat lijkt me logisch.
Als supporter wil je uiteraard niks anders.
Of het goed is voor MVV? ik betwijvel het eerlijk gezegd,je komt tegen Ajax,Feyenoord,Utrecht en ga zo maar door leuk,alleen komt daar ook de keerzijde in beeld..de veiligheid?als de politiek zijn zin krijgt en de clubs moeten gaan opdraaien voor de veiligheid en en om het stadion zullen veel clubs het loodje erbij leggen, want dat kost klaauwen vol geld en juist dat is wat MVV (nog)niet heeft,denk ook niet dat er momenteel een basis is om eredivisie te spelen.
Deze ploeg moet instaat zijn na compitie te halen,maar laten we niet meteen denken dat ze die ook winnen met alle respect maar je hebt 18 gelijkwaardige spelers nodig en die hebben we bij lange na niet.
Al met al wordt het een interessant seizoen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 16:20
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #22
De kosten voor veiligheid kunnen dan ook geminimaliseerd worden. Heel simpel, als door de lokale driehoek wordt besloten dat bezoekende supporters niet welkom zijn.
Het zou me niet verbazen als het die richting in de toekomst uit zal gaan, alleen om kosten te besparen en "werkdruk" te verlagen bij de goofies. En dit alles schuiven ze dan onder de voetbalwet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 16:29
de bok
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 123
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #23
Als je de kans hebt om te promoveren moet je het zeker doen , je kunt het niet plannen !


Maastricht verdient gewoon een ere-dividie club !

- Hoofdstad van limburg .
- Historichs gezien een van de oudste clubs van nederland .
- Verdrag van maastricht .
-Culturele hoofdstad van europa .

Laats maar zeer belangrijk supporters worden middemoot Jupiler-leaque moe , en men heeft er de selectie voor !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 16:32
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #24
Gewoon gaan voor promotie,

Kom op, als je dat niet wilt, ben je ook maar een loser. De problemen die dan ontstaan worden ook wel weer opgelost.

Duidelijk!

Zonder inzet, geen waardering

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 16:37
Badjakker
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 248
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #25
Hmm.. Moeilijke kwestie.
Als supporter wil je natuurlijk maar 1 ding: promoveren.
Maar ik zit in mijn hoofd met een aantal vragen, en heb een scenario opgesteld, met een aantal vragen daarin.

Scenario: MVV promoveert dit seizoen. Dit zou betekenen dat het bestuur hèèl hard werk moet gaan verrichten, willen ze deze financiële klap(?) kunnen opvangen. Denk hierbij inderdaad aan wat hierboven staat. Veiligheid is een van deze punten. Daarbij weet ik niet of het stadion nog geschikt is voor eredivisie, is het uitvak eigelijk groot genoeg? Of wordt dit uitgebreid als er een Ajakkes op bezoek komt? En moeten we het stadion in zijn geheel uitbouwen dan?
Dan is maar te hopen dat MVV staande houdt in de hoogste klasse, of in ieder geval op en neer pendelt, zoals ook hierboven gezegd word. Als MVV weer degradeert kan het misschien zo'n klap oplopen, zoals dat 10 jaar geleden... Maar daar denk ik niet aan, want met dit bestuur moet dat geheel goed komen.

Persoonlijk zou ik niet weten wat ik wil. Ik wil geen onverwachte tegenslagen bij een onverwachte promotie. Daarentegen wil ik wel zo snel mogelijk "naor hoes".
Kompleminte,

Badjakker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 18:55
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #26
Natuurlik wille veer promoveere.
Wat betref de veiligheid zit et waal good dink ich, es ich zeen det det gaat in Venlo auch goodgekuurd is.
Et "staande houden in de eredivisie" mot mit een bietje geluk auch kinne. Et verschil mit de ongerste 4 eredivisie plooge en de boveste juupplooge is ech niet zo groot!! ;)

Draan wie verkes Wullem !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 19:59 31 juli 2012 20:03 door Anna D..
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #27
Je kunt wel willen promoveren, de kans moet zich natuurlijk wel eerst aandienen. Stel dat MVV eventueel voor een daverende verrassing kan zorgen dan wel via het kampioenschap of play-offs, moet je die kans met beide handen aangrijpen.

Je moet als club altijd het hoogste nastreven en zeker een club als MVV gezien haar traditie hoort eigenlijk 'gewoon' in de Eredivisie thuis. Zie niks in een redenatie om eerst enkelen jaren stabieler te worden in de hogere regionen van de Jupiler League. Geen enkele club is hier klaar voor, zodra het kan moet je er vol voor gaan.

Sowieso krijg je dan meer geld binnen door te hogere tv-gelden en een club op het hoogste plan is aantrekkelijk voor nieuwe sponsoren. Ook voorzie ik dan een sterke stijging van het aantal seizoenskaarthouders (4000, 5000 lijkt mij reeël). Je wordt als club ook interessant voor spelers die normaal niet in de Jupiler League willen voetballen zodat je selectie versterkt wordt. Ons huidige bestuur zal echter geen onverantwoorde risico's nemen wat betreft spelerssalarissen. Mocht je eventueel weer na een jaar degraderen kom je hier wel weer sterker uit en speel je waarschijnlijk weer bovenin mee in de Jupiler League. Elke wedstrijd zal er geknokt moeten worden om tegen een kwalitatief sterkere tegenstander normaal gesproken 1 of meerdere punten uit het vuur te slepen. Vechtvoetbal kan zorgen voor een kolkende Geusselt iets wat de laatste tijd ontbreekt.

Mij hoor je zeker niet klagen om als het moet een paar keer als club het heen-en-weer bootje te spelen zoals bijvoorbeeld een Excelsior. Kan me niet voorstellen dat je hier als club slechter van wordt. Als ik al denk aan de mooie wedstrijden die eventueel dan gespeeld zullen worden in de Geusselt gaat mijn hart al sneller kloppen, weer tegen Ajax, Feyenoord, PSV en natuurlijk Roda JC. Snap niet dat je ongevoelig en emotieloos kunt verkondigen dat het verstandig is als we deze stap niet zetten. Tuurlijk ben je als organisatie hier niet klaar voor op dit moment, maar op een hoger niveau kan je dit sneller professionaliseren.

Denk overigens niet dat het dit seizoen op sportief gebied ons zo voor de wind zal gaan dat we een serieuze bedreiging kunnen vormen in de top van het klassement. Daar ben ik wel realistisch genoeg voor om dat in te zien. Maar goed dromen mag en zeg nooit nooit natuurlijk. Een club als Heracles Almelo heeft het ook door gedegen financieel beleid het ook geschopt tot een redelijke middenmoter.

Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Sjotelsplak, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 20:22
Mestreechter geis
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #28
Es ut bestuur zeet dat het meugelik is en verantwoord zal ieg zegke, doen. Wie sneller ,wie liever, mer dat moot wel verantwoord goon aanders neet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 22:52
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #29
Ja ik wil liever vandaag weg uit die zinloze competitie waar we nu weer opstarten.
Is het realisties?...ik zeg constant nee...omdat we een te kleine begroting hebben.
Maar wetende dat er geld bijkomt als je promoveerd en er hopenlijk extra(grote)sponsors instappen zeg ik ja hiel geer leever vandaog es murge.
Iech laot ut op miech af kaome...sjus wie mvv mot doen...ierluksheidhalve zek iech neen...mer geveulsmaotig zek iech jao...feyenoord,ajax psv en roda :thumbsup:...gr opa ;).

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 23:16
Graasvrete
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #30
foi foi foi heij weur iech neet goot vaan, t is 'n forum en alles mot op 'n forum meugelik zien meh tot dit de tendens us vaan us provinciaals clubke. Veer höbbe noe d'n tied laote veer met us twie vuuj op de groond blieve. E paar jaor geleije waore veer met de aw elite d'r bijnao neet mie. Gewoen d'n tied pakke dee veer noe höbbe en nog 'n jaar of dreij minimaol wachte tot de economie weer aontrek en daan met doen veur t jl kampioensjap. De ecomomische recessie speult noe n belangrieke rol in 'n eventueel kampioensjap. Röstig us bestuur laote bouwe nao 'n volwierdige voebalclub boebeij och de neet voebaldetails, bv, veiligheid, toiletten, reclaam, en aanpak vaan de sponsoren etc., die motte kloppe aanders vergeet t meh veur altied. Conclusie vertrouw op veurzitter, bestuur en d'n broednudige tied want de plaotse Aoken en Köln zien och neet op dezelfde daag geböwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 1.073 seconden