Willen jullie promoveren of niet?

31 juli 2012 09:09
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3800
Meer
Onderwerp Auteur
Willen jullie promoveren of niet? #1
Allereerst: moderatoren, als dit verkeerd staat, graag verplaatsen en mijn excuses. Wellicht is het wel aardig om een poll bij deze topic te plaatsen, ik weet niet hoe dat moet...

In het transfergeruchten-topic is een discussie bezig die daar eigenlijk niet thuishoort. Maar het maakt me wel nieuwsgierig. Er zijn mensen die heel stellig roepen dat ze niet willen promoveren. Ik geloof dat ze niet alleen bedoelen "dit seizoen nog niet" maar zelfs "nooit meer".
Zelf vind ik dat bizar, ik wil dolgraag terug naar de Eredivisie. Zelfs als we nu promoveren, geen cent te makken hebben en 32 keer verliezen (2 keer winnen van die uit daarachter natuurlijk), dan zit ik het hele seizoen met een grote smile op de tribune. Maar los daarvan; als ik terugdenk aan onze laatste drie jaartjes eredivisie. Dat vond ik zó veel leuker, zó veel spannender, dan al die jaren Jupiler League... Ook al vochten we ieder jaar tegen degradatie. Iedere overwinning was een prijs!

Dus ben ik benieuwd: wil jij dat MVV promoveert naar de Eredivisie (dit seizoen of later) of liever niet? En waarom wel/niet?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 09:14
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #2
Niet promoveren(nog niet)
Eerst groeien tot een topper in jupilerleage.

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 09:23
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #3
(Nog) niet promoveren.

@Jacques, je geeft aan dat zelfs als je 32 wedstrijden verliest je dan met een smile op de tribune zit. Ik ben bang dat je daar dan 1 van de weinigen bent.
De meeste supporters zullen wegblijven bij tegenvallende resultaten.
Daarnaast zijn de kosten die met een eventuele promotie gemoeid zijn dusdanig hoog (denk aan aanpassingen aan het stadion, premies, lonen etc) dat dit mogelijk nieuwe financiële problemen met zich mee brengt.

Persoonlijk denk ik dat MVV de komende jaren zal moeten groeien, moeten aantonen dat de club financieel gezond is en blijft en dat we daarna misschien aan promotie kunnen denken.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 09:42
daan4suz
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 22
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #4
Promoveren, en als het kan al dit jaar. Als sporter (en club) moet je altijd het hoogste nastreven.

Zelfs als je het erop volgende jaar weer degradeerd, maak je als club, en spelers, zo'n groeiproces door dat je er alleen maar beter van wordt als je het goed aanpakt. Verder ben ik ook niet zo bang dat ons bestuur gekke dingen gaat doen waardoor we er na een jaartje eredivisie en degradatie weer slecht voorstaan.

Ook promoveren (en degraderen) hoort bij de groeistuipen van us clubke. Mischien hebben we wel 2 of 3 pogingen nodig, maar iedere stap maakt de club sterker en maakt een langer verblijf in de eredivisie mogelijk.

En na meer als 10 jaar juup league, verlang ik weer terug naar de good old days. Waar clubs op bezoek komen die ook supporters meebregen, uitverkocht huis tegen de andere Maasstad club, enz, enz.
En als we maar 2 wedstrijden winnen, laat het dan wel 2x tegen Aachen noord zijn :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 09:46
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #5
Voor mij mogen we op en neer 'pendelen' tussen de divisies. Net zoals RKC, dat ondanks de financiële malaise in die jaren, nu toch stabiel kan meedraaien in de Eredivisie na de zoveelste promotie. Dankzij goede aankopen.

Plus MVV kan die reclame inkomsten goed gebruiken om onvoorziene zaken te betalen. Helaas is een veldverwarming duur, maar daar moet ook een mouw aan te passen zijn (VZMVV?).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Prikske

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 09:53
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #6

houtengerard schreef : Voor mij mogen we op en neer 'pendelen' tussen de divisies. Net zoals RKC, dat ondanks de financiële malaise in die jaren, nu toch stabiel kan meedraaien in de Eredivisie na de zoveelste promotie. Dankzij goede aankopen.

Plus MVV kan die reclame inkomsten goed gebruiken om onvoorziene zaken te betalen. Helaas is een veldverwarming duur, maar daar moet ook een mouw aan te passen zijn (VZMVV?).

Die betalen de jeugdopleiding toch al?
Als het doorgaat en de meeste leden ermee instemmen...

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 10:04
Prikske
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 21
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #7
Promoveren!

Ik ben het eens met daan4suz dat je als club en sporter maar ook als supporter het hoogste moet nastreven.

Tevens deel ik de mening met houtengerard dat je desnoods paar keer gaat pendelen tussen eredivisie en jupilerleague om uiteindelijk, mede door goed beleid en beetje geluk, een stabiele eredivisionist te worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 10:22
ErwinvP
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 30
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #8
Voor mij ook promoveren....

Als je de kans krijgt moet je het doen...
En financieel Tja.sponsoren gaan dan ook meer sponseren en de tv gelden worden veeeeeel meer.
Daar word wel een oplossing voor gezocht.en als je het eerste jaar doorkomt inde eredivisie dan word het budget alleen maar verhoogd.
En sommige spelers worden meer waard vooral jeugdspelers daar kun je dan veel meer voor vragen en krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 10:23 31 juli 2012 10:23 door Belgske.
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 450
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #9
Natuurlijk promoveren. Geen enkele JL-club is klaar voor de eredivisie. Kijk hoe vaak De Graafschap met grote afstand kampioen werd in de JL en weer even snel terug degradeert. Als JL-club heb je in je eerste jaar(en) eredivisie gewoon 'geluk' nodig dat je een paar geslaagde transfers doet en dat er een paar teams zijn die zwakker zijn dan jij. De kloof tussen eredivisie en eerste divisie is zo groot dat dit gat niet zomaar gedicht kan worden. Iedere kans die je krijgt om te promoveren, moet je dus grijpen. Het is nog altijd beter voor de club om dan onmiddellijk terug te degraderen dan om in de grijze middenmoot te blijven staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 10:32
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #10

Danny1983 schreef :

houtengerard schreef : Voor mij mogen we op en neer 'pendelen' tussen de divisies. Net zoals RKC, dat ondanks de financiële malaise in die jaren, nu toch stabiel kan meedraaien in de Eredivisie na de zoveelste promotie. Dankzij goede aankopen.

Plus MVV kan die reclame inkomsten goed gebruiken om onvoorziene zaken te betalen. Helaas is een veldverwarming duur, maar daar moet ook een mouw aan te passen zijn (VZMVV?).

Die betalen de jeugdopleiding toch al?
Als het doorgaat en de meeste leden ermee instemmen...


VZM heeft als doel gesteld om dit jaar een (deel van de) jeugdopleiding te ondersteunen. In welke vorm of manier wordt nu verder onderzocht. Echter zal dit enkel gebeuren wanneer het merendeel van de donateurs zijn of haar mening heeft verkondigd. Wat dat betreft zijn we goed onderweg :)

Het belangrijkste op dit moment is de roep van VZM om ondersteuning/ideeën vanuit de achterban. Deze hebben we gelukkig al van een aantal supporters ontvangen. Maar hoe meer betrokkenheid van jullie als supporters, hoe meer ideeen er door VZM uitgewerkt kunnen worden. Wij hopen dat deze ideeën uit eindelijk weer zullen leiden tot meer leden van VZM met als gevolg een hogere bijdrage en meer daadkracht.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 10:33
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #11
Promoveren een mooie gedachte, herinneringen aan vervlogen tijden, waarin het Ajax, Feyenoord, PSV, Twente, Aachen-Nord dun in de broek liep als ze naar Maastricht moesten komen.
Dit elftal is daar absoluut nog niet aan toe.
Laten we er eens eerst voor zorgen dat we de komende 2 à 3 jaar een stabiele subtopper worden, eer we de overstap naar de Eredivisie maken.
Indien we te vroeg promoveren en (waarschijnlijk) veel verliezen komen de successuoorters weer met de bekende kritiek (Kloetzèk) en laten de club weer als een baksteen vallen.

Daarnaast is het van belang om hard te werken aan de uitbreiding en in stand houden van het aantal sponsoren. Deze zul je hard nodig hebben want in de eredivisie zal je begroting toch 4 x zo hoog moeten zijn, wil je "overleven".

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 10:33 31 juli 2012 10:34 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #12
Natuurlijk promoveren. Nadeel is echter(wat ik al eens eerder genoemd heb)dat de knvb het zo geregeld heeft dat dit bijna onmogelijk is. Je bent egenlijk dan haast verplicht om kampioen te worden. En dat zie ik niet snel meer gebeuren omdat de concurrentie ongelooflijk groot is. In de NC moet je zowiezo eerst thuis spelen en dan uit tegen de eredivisionist en dan ligt het er ook nog eens aan op welke plek je eindigt in de JL. Als je dus een team bij elkaar kan sprokkelen wat een beetje goed klikt, en net iets meer kan brengen dan de rest met de nodige porties geluk, dan ben je er. Maar die portie geluk moet dan wel zó groot zijn om die eredivisionist klein te krijgen, en dit is meestal een club die de afgelopen 10 jaar niet die malaise hebben meegemaakt als MVV. Er moet dus een inhaalslag plaats vinden. En met het hudige systeem is dit bijna niet te doen. Of er moeten 3 degraderen en 3 promoveren. Dan krijg je veel meer doorstroom en verbetering van het Nederlandse voetbal. Het gekke is dat de knvb wel meer doorstroom in de onderste regionen wilt, maar een blokkade neerzet in de bovenste regio. :thumbsdown:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 10:43
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #13
Stabiliteit van de club, financieel en organisatorisch, moet prioriteit hebben.
Als promotie reëel is moet je er niet voor weglopen maar de komende twee seizoenen verwacht ik niet dat we er al aan toe zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 10:51 31 juli 2012 11:26 door Boschpoort.
De Paus
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 50
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #14
Precies Jacques, zelfs als je ziet dat Heerenveen, een stad met 28.000 inwoners, geregeld in de top mee doet en zelfs Europees speelt kan ik me maar moeilijk inbeelden dat MVV dat niet kan. Kampioen van Nederland worden hoeft niet maar geregeld (lieft structureel) eredivisie spelen is zo en zo veel mooier dan spelen tegen Veendam, Telstar of Almere.

Wat betreft de financiële situatie, na een promotie krijg je al op 3 manieren meer geld binnen:

- Hogere inkomsten d.m.v. tv-gelden.
- Meer sponsoren en huidige sponsoren die meer zullen investeren i.v.m. meer naamsbekendheid, vaker en langer op TV te zien.
- Naar ik hoop minimaal 2000 man extra op de tribunes. Ook dat levert weer enkele tonnen extra per jaar op.

Ik word er gewoon kotsmisselijk van als ik richting de Duitse grens kijk en ze daar elk jaar eredivisie zie spelen. Die situatie moet zo spoedig mogelijk omgedraaid worden wat mij betreft!

En Frank, weinig kapitaalkrachtige sponsoren? Ik heb nog eens even snel een blik geworpen op de site van MVV maar bij die sponsoren zit genoeg kapitaal. De kunst is om ervoor te zorgen dat deze dat ook aan MVV willen besteden.

EDIT MOD: Dit bericht is op verzoek van de Paus verplaatst vanuit rubriek 'transfergeruchten'.

God bless the Pope.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 10:54 31 juli 2012 10:58 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 748
Meer
Willen jullie promoveren of niet? #15
Zoals ik al schreef bij een ander item (zie: mvvfans.nl/forum/3-wedstrijden-mvv/3915-...mit=15&start=15#4211 ) zit de schrik over dreigende faillissementen van MVV er nog flink bij mij in. Daarom kies ik ook voor stabiliteit. Promoveren is prima en moet ook een doelstelling op langere termijn (vijf jaar, tien jaar?) zijn. Binnen een paar jaar promoveren heeft voor mij geen prioriteit. Ik vertrouw op het bestuur en de technische staf, en zie wel waar we belanden. Eerst maar eens een tweede team oprichten, dan zien we wel weer verder.

Goed idee, Jacques, om hier een rubriek over te beginnen.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.267 seconden