Corona Column

26 apr 2020 17:32 26 apr 2020 17:35 door De Zwarte Vogel. Reden: stijl
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Onderwerp Auteur
Corona Column #1
Het einde van het seizoen 2019-2020 ligt - sinds de beslissingen deze week - alweer bijna twee maanden achter ons. Het zal een van die seizoenen worden die geen enkele MVV-supporter zich later zal herinneren om bijzondere gebeurtenissen op het veld, wellicht met uitzondering van het tweeluik tegen Aken-Noord. Achteraf kun je ook zeggen dat de meeste supporters al bij het begin van de competitie sceptisch waren. Die bange gevoelens werden sterker door de perikelen binnen de selectie en de wrijving met de technische staf.

Het duurde te lang voor binnen de club werd ingezien dat de communicatie met publiek, met sponsoren en met supporters op een zorgvuldige wijze dient te geschieden. Je kunt je als betaald-voetbal-club niet veroorloven binnen een van deze groepen antipathie op te wekken. Er leken positieve ontwikkelingen binnen MVV gaande. Aan de relatie met sponsoren werd gewerkt en ook naar de supporters, de rustige, oudere diehards zowel als de meer fanatieke "groepen", begon de club uit de dictatoriale schulp te kruipen.

Plots werd de hele wereld en dus ook MVV bedreigd door een vrijwel ongrijpbare vijand die nauwelijks te verdedigen viel. Deze vijand zorgt nog steeds voor angst en bezorgdheid. Voor alle betrokkenen bij MVV bestaat nu - naast bovenvermelde angst - grote onzekerheid over nabije toekomst van hun MVV. De club was al geconfronteerd met financiële tegenvallers en door de abrupte afloop van de competitie zullen de zorgen alleen maar groter zijn geworden.
Deze onzekerheid plaagt ook mij. Daarbij vraag ik me af op welke wijze wij de club kunnen steunen. Veel supporters zullen immers de gevolgen van deze crisis ook in hun portemonnee voelen. Ook mijn pensioen staat geheel onverwacht onder grote druk. Toch ga ik voorlopig wel de bijdrage aan "Veer Zien MVV" verhogen, immers mijn horeca-uitgaven zijn zo laag geworden dat dat wel even kan.

Ik hoop dat andere MVV-supporters met nog meer creatieve ideeën komen voor steun aan "Us MVV-ke" . We hebben al zware stormen doorstaan, ook deze zullen we overleven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, middenstip, opadiehard, Tuor, 01Mestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2020 17:40
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 960
Meer
Corona Column #2
Voor mij mag MVV beginnen met de verkoop van seizoenskaarten voor het nieuwe seizoen, tegen de normale prijzen. Ook al zullen er misschien nog een tijdje wedstrijden zonder publiek gespeeld moeten worden, bij ons zullen er toch gelijk 2 seizoenskaarten besteld worden. Al is het maar om de club te steunen omdat we anders misschien straks helemaal geen club meer hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, opadiehard, Tuor, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2020 14:04
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 737
Meer
Corona Column #3
De club zal 't moeilijk krijgen al is dat buitenuit niet duidelijk. Velen zullen ook naar hun portemonnee kijken. Die staat op allerlei manieren onder druk, pensioen, inflatie (prijzen), ontslag, minder uren etc. Er zijn er nu al wedstrijden weggevallen voor de huidige sk. En zoals je zegt in het nieuwe seizoen het risico dat er misschien nog wel 'n aantal wegvallen. Dus supporters zijn wellicht terughoudend. MVV zal goed moeten kijken hoe ze hier slim mee omgaan zodat iedereen tevreden is. Waarom zou de sk houder het volle risico dragen terwijl de losse kaartkoper doodleuk wegblijft en het geld in zijn zak houdt. Is een concept met early bird (waarbij de verkoop nu snel begint), normale prijs iets? Waarbij wellicht ook losse kaarthouders over de streep worden getrokken naar de eerste. Alhoewel nu die ook geen normale sk kopen. Zo krijg je sneller geld binnen, trek je twijfelaars eerder over de streep en geef je de vaste sk houder korting op de weggevallen wedstrijden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2020 20:57
InDoDoNnY
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 34
Meer
Corona Column #4
Het is misschien wat wrang om in de huidige tijd waar het Corona-virus nog steeds slachtoffers maakt, de druk op zorgverleners gigantisch is, de gehele economie in een giga-recessie komt en daardoor bedrijven het zwaar hebben, mensen hun baan verliezen en pensioenen onder druk staan, om het dan over een voetbalclub te hebben. Maar dan nog, ook na Corona gaat het leven verder en is voetbal weer de belangrijkste bijzaak van ons leven.

Ik onderstreep daarom dat we moeten nadenken hoe we extra geld voor MVV kunnen binnen. Massaal seizoenkaarten aanschaffen is daarbij een goede stap, maar er zal meer mogelijk en nodig zijn. Echter, wie de nieuwe AD wordt en welke hoofdtrainer we krijgen speelt voor mij persoonlijk een heel grote rol.

Als de AD en trainer (één naam van mogelijke trainer die ik heb gehoord is echt te beschamend voor woorden en uit het bekende netwerk van Elsen) mensen uit het old-boys netwerk worden dan heb ik weinig trek om iets extra’s voor MVV te doen en ik denk vele met me. In dat geval wil ik rustig wat extra’s via VZM doen, dan weet ik dat er controle is dat het geld goed besteedt wordt. Die zullen na het beleid van afgelopen jaar, waar heel veel geld verdampt is, vast een stuk sceptischer staan tov het oude-MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, Jacques, Boredass, Tuor, topschutter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 apr 2020 23:06
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
Corona Column #5

InDoDoNnY schreef : Het is misschien wat wrang om in de huidige tijd waar het Corona-virus nog steeds slachtoffers maakt, de druk op zorgverleners gigantisch is, de gehele economie in een giga-recessie komt en daardoor bedrijven het zwaar hebben, mensen hun baan verliezen en pensioenen onder druk staan, om het dan over een voetbalclub te hebben. Maar dan nog, ook na Corona gaat het leven verder en is voetbal weer de belangrijkste bijzaak van ons leven.

Ik onderstreep daarom dat we moeten nadenken hoe we extra geld voor MVV kunnen binnen. Massaal seizoenkaarten aanschaffen is daarbij een goede stap, maar er zal meer mogelijk en nodig zijn. Echter, wie de nieuwe AD wordt en welke hoofdtrainer we krijgen speelt voor mij persoonlijk een heel grote rol.

Als de AD en trainer (één naam van mogelijke trainer die ik heb gehoord is echt te beschamend voor woorden en uit het bekende netwerk van Elsen) mensen uit het old-boys netwerk worden dan heb ik weinig trek om iets extra’s voor MVV te doen en ik denk vele met me. In dat geval wil ik rustig wat extra’s via VZM doen, dan weet ik dat er controle is dat het geld goed besteedt wordt. Die zullen na het beleid van afgelopen jaar, waar heel veel geld verdampt is, vast een stuk sceptischer staan tov het oude-MVV.


Welke naam zingt er rond kwa trainer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2020 06:17 28 apr 2020 06:20 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
Corona Column #6
Het geen waar ik veel van wakker lig buiten wat het Corona virus nog allemaal gaat aanrichten aan menselijke slachtoffers,is het feit wanneer gaat er weer gevoetbald worden,twee tegenstellingen maar alle twee heel belangrijk de eerste kwa gezondheid de tweede kwa sportief.
Wanneer word er dan weer publiek toegelaten,als ik zie dat er waarschijnlijk nu al festivals voor 2021 worden afgelast?
Ik ben ontzettend bang of ons cluppie het wel overleeft,net als vele andere clubs die het heel moeilijk zullen krijgen.
Ons vermogen had al een enorme deuk opgelopen en zal zo nog verder slinken,ik weet het klinkt als een doemscenario maar realisties gezien is het dat ook, als we hier uit komen worden we wel heel erg sterk in onze verbintenis met us mvvke.
Laten we hopen dat we straks weer allemaal ons cluppie kunnen aanmoedigen, in een tijd die ons sterker en saamhoriger maakt.
Laat ik stoppen met het negatieve verhaal en proberen wat vaster te gaan slapen en te dromen van een mooie toekomst,met een gezonde wereld door de komst van een vaccin en een gezonde voetbalclub op financieel en sportief gebied...Gr opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, 01Mestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2020 09:22
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Corona Column #7
Ik koop sowieso natuurlijk weer een seizoenkaart en hoef ook geen korting, vergoeding voor gemiste wedstrijden, of wat dan ook. Ik heb dan ook nog gewoon werk (en salaris) dus allemaal geen probleem. Zelfs als we bij wijze van spreke heel volgend seizoen zonder publiek moeten spelen doe ik dat. Ik wil MVV graag helpen overeind te houden.

Maar ik herken wel wat InDoDoNnY zegt. Nee, ik heb geen concrete namen van trainers gehoord. Dat niet. Maar komt MVV nu uit financiële nood met een c-trainer als naam en is het spelersbudget om te huilen, dan doe ik ook niets extra's (buiten Veer zien MVV dan). Zeker als de communicatie er over tegenvalt. Komt MVV met een mooi plan, en dat hoeft echt geen miljoenenverslindend verhaal te zijn, dan doe ik graag iets extra's.

Ik besef ter dege dat het voor bestuurders, de leiding van een voetbalclub, erg lastige tijden zijn. Bijna onmogelijk om nu een budget voor volgend seizoen te bedenken; om zo veel redenen. Tegelijkertijd ontstaan uit nood vaak goede plannen, dit is het moment om creatief te zijn.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, Tuor, Lassie80, jovkle, bokkesprongen, 01Mestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2020 09:43
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Corona Column #8

InDoDoNnY schreef : Als de AD en trainer (één naam van mogelijke trainer die ik heb gehoord is echt te beschamend voor woorden en uit het bekende netwerk van Elsen) mensen uit het old-boys netwerk worden dan heb ik weinig trek om iets extra’s voor MVV te doen en ik denk vele met me. In dat geval wil ik rustig wat extra’s via VZM doen, dan weet ik dat er controle is dat het geld goed besteedt wordt. Die zullen na het beleid van afgelopen jaar, waar heel veel geld verdampt is, vast een stuk sceptischer staan tov het oude-MVV.


Ik heb ook een naam gehoord vanuit het old-boys netwerk.
Ik ben het volledig eens met bovenstaand stukje. Mocht het daadwerkelijk uitkomen, dan heb ik ook weinig zin om iets extra's te doen. Voor VZM wil ook wel wat extra's doen. Er zal toch iets moeten veranderen. Met het 'Elsen netwerk' spelen we de komende 20 jaar nog eerste divisie.

Het is afwachten.

Haw pin, allemaol!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2020 10:46
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Corona Column #9
Num daan ouch de naom
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, opadiehard, Och jeh, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2020 11:54
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1871
Meer
Corona Column #10
In de huidige tijd en de tijd die je nu als club hebt , omdat er niet gespeeld wordt geeft aan de ene kant veel onzekerheid maar aan de andere kant kun je ook duidelijk laten zien waar je voor staat en je toegevoegde waarde ligt als club. Zo zagen we mooie acties voorbij komen van A-Side die ondersteunt worden door diverse partijen en zelfs door het bestuur... onze directie heb ik daar nog niet in zien lopen maar misschien heb ik dat gemist.

Ik denk dat er vele supporters bereidt zijn mist er perspectief is om iets extra's voor de club te doen in welke vorm dan ook , je hoort dat en leest dat ook . Dat geeft weer de solidariteit aan maar ook hoe belangrijk een club als MVV is voor de samenleving in groot Maastricht .
MVV heeft bijna 20.000 volgers op FB en 10.000 op instagram , dat geeft maar aan hoeveel mensen iets met MVV hebben . Je kunt gerust zeggen dat 1 op de 6 Maastrichtenaren MVV volgt en wellicht is dat percentage groter . Dat biedt kan kansen zou ik zeggen

De tijd wat je nu hebt en dat er niet gevoetbald wordt moet effectief gebruikt worden om onze club te verduurzamen en gebruik te maken van de kansen die erg liggen , in mijn optiek is eerst kennis en kunde aan je club verbinden , dan het plan en dan komt het geld vanzelf !
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2020 12:54 28 apr 2020 12:55 door topschutter.
topschutter
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 32
Meer
Corona Column #11
Coumans, Hermans zijn de namen die ik hoor op het bomvolle vrijthof, bij de tribunal, kern van waarheid??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2020 13:26
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 737
Meer
Corona Column #12
Deze situatie kan ook kansen bieden. Ideaal moment echter om je ook te verschuilen achter een virus en de invloed op de begroting. Zeker als je zelf niet creatief bent om met een laag budget en een goed plan/verhaal toch eens een leuke trainer en spelers te halen. Wat dat betreft, geen platform meer om mee te beppen, maar duidelijk de visie en besluitvaardigheid (of niet) van de TD. Maar van Elsen zal je nooit een boost hoeven te verwachten met zijn eigen netwerk. Hermans is bij 2e klasser Heer moeten schuiven voor Demouge en Coumans ligt 'n beetje in de lijn van Usta qua ervaring. Ipv doorselecteren zien we hoogstwaarschijnlijk gewoon weer de martinaatjes aan het werk zien en wellicht zelfs een vermijl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2020 14:07
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Corona Column #13
Er is maar een oplossing er moet iemand weg, vul zelf de naam maar in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2020 16:03
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Corona Column #14
Nou die naam kan ik zo invullen ,maar eerst ik heb 2jaar niet meer gereageerd op dit forum omdat er toch niks veranderde maar na dat napoleon iets van zich liet horen over een nieuw mvv wil ik wel gaan mee denken hoe hij dat wil gaan doen.jaren geleden heb ik al geroepen dat alleen als mvv een grote jongen binnenhaalt die zich voor meerdere jaren aan mvv verbind kan er iets ontstaan,maar dan moeten er wel wat mensen opstappen waar onder de old boys want daar heb je niks aan .die zitten er alleen maar om gezien te worden en brengen verder niets .dan Ron elzen blijf maar om de brei heen lullen maar levert niks op met zijn netwerk,er moeten nou stappen gemaakt worden zodat Maastricht weer een eredivisie waardige club wordt en die kan blijven meedraaien in de eredivisie.dus napoleon kom uit de loopgraven en begin met de mensen die je om je heen hebt te bouwen aan een mvv waar wij als supporters op zitten te wachten.ik geloof in de woorden wat je hebt uit gesproken 2maanden geleden maakt het nu ook maar waar.ik blijft het volgen en zal mijn mening niet onder stoelen of banken schuiven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2020 18:57
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Corona Column #15
Ik ben bang dat er helaas niet veel zal veranderen binnen onze club. De kans om nu een slag te maken, wordt niet ingezien en onze club mist weer eens de boot en zal achter de feiten aanlopen.

Kijk maar eens naar het inerim aan trekken van Erens. Het blijft het ons kent ons en over een paar maanden is het geen interim meer maar definitief omdat er niemand anders is. Ze weten potverdirie al vanaf januari dat penders weg is, hoeveel tijd heb je nodig om te schakelen en een nieuw vers persoon er nerr te zetten.
Ik zie het helaas somber in

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.429 seconden