Corona Column

28 apr 2020 20:47 28 apr 2020 20:48 door Charmeur.
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
Corona Column #16
Als het weer een ons kent ons trainer word uit het good old boys netwerk, dan neem ik liever straks mijn good old vrouwtje vaker mee uit eten op vrijdag.

Je moet als MVV nu reageren en vooral anticiperen. Maar als voorheen, de basis zal met Elsen alweer niet gaan kloppen. Een stabiele basis om daarna stappen te zetten indien mogelijk. Jaarplan 23 ongeveer nu?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2020 23:02
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 501
Meer
Corona Column #17
Weurt tied tot Elsen vertrek
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mie leef Mestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2020 10:46
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1853
Meer
Corona Column #18
Ben zelf er benieuwd of het voetbal op 1-9 weer kan beginnen en wat dat voor wedstrijden met publiek betekend
Het virus moet wel heel ver uitgedoofd zijn in de maatschappij wil men het aandurven denk ik
Kans op een vaccin gaat pas volgend jaar worden.. en op 1,5 meter handhaven in een stadion gaat gewoon niet lukken...

Dus mijn "hoop"zit een beetje dat de besmetting curve sterk gaat dalen de komende 2 maanden , dat we media juni meer zicht hebben .
Maar hou mijn hart vast met openstellen scholen en het feit dat de economie moet gaan draaien ...
Hoe zien jullie dat ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2020 11:28
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Corona Column #19
Tja Napoleon niemand kan in een glazen bol kijken, er zijn verschillende modellen over dit virus, de meest aannemelijke (voor mij) is dat het virus de komende maanden redelijk uit zal doven omdat het zomer wordt en mensen dan automatisch verder uit elkaar gaan leven, icm de 1.5m afstand zoveel mogelijk naleven.

Echter zo rond september oktober begint het kouder te worden, dus kruipen de mensen weer dichter bij elkaar + mensen worden elke maand een beetje lakser met de regels (dat zie je nu alweer) + men denkt ohhh dat virus is vrijwel weg, wat kan ons nog gebeuren, en dan komt dat virus mogelijk keihard terug.

Totdat er een vaccin is, is dit voor mij een realistisch scenario. Zeker omdat groepsimmuniteit mogelijk een fabel is (want net als een griepvirus kan het coronavirus mogelijk jaarlijks muteren, en dan zijn genezen mensen gewoon weer vatbaar, dit wordt nu onderzocht).

Er zal fundamenteel iets moeten veranderen in deze wereld anders krijgen we vroeg of laat wederom zo'n pandemie, maar let op mijn woorden we gaan terug naar business as usual model met streven naar maximale economische groei en zullen alleen aan symptoombestrijding gaan doen ipv voorkomende maatregelen nemen (extra voorraden bescherming aanleggen ipv exotische diermarkten verbieden, en geboorte beperken).

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2020 12:00
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 807
Meer
Corona Column #20
.Bekijk naar de lijn Macron Frankrijk en Merkel Duitsland dit gaat Nederland volgen ,en kijk naar de opnames in de ICt bedden in Nederland dit loopt terug van 1225 bedden naar gisteren 867 bedden met 700 bedden kan Nederland de crisus weer aan .Zakt het verder naar 600 bedden is de situatie weer stabiel en word er weer gevoetbald n beperkte maten bv bij MVV max 1800 toeschouwers zeg maar alleen de seizoens kaart houders en geen sfeer vak (sta je te kort bij elkaar )
Verder als je nu al ziet dat de gewone man het hardst getroffen word finacieel in deze crisus verwacht ik ook geen 4000 toeschouwers meer bij MVV immers de werkeloosheid zal fors toenemen ,de Horeca zal hard getroffen worden de gemeente Maastricht heeft ook geen geld en Den haag wil zijn 100 miljard terug.

Ik denk wel dat us MVV ke het red maak je begroting op 1800 seizoens kaarten ,Laat de staf loon offers maken laat Elsen weer trainer worden enz.
Ik denk zelf met een sober MVV dat leuk aanvallend voetbal speelt met een positief publiek ,een publiek dat beseft promotie zit er eigenlijk niet in in deze sobere tijd heel gezellig kan zijn met een fijne en leuke Vrijdag avond met bier en een worst immers MVV is een volksclub en Vrijdag avond gaan ze even stappen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2020 09:25
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
Corona Column #21
Goeie bijdrage van Boe is dat feeske. Zou het besef nu eens doordringen dat het grof overbevolken van de aarde uiteindelijk onze eigen ondergang wordt? Je ziet al dat een stad als New York keihard gepakt wordt door zo’n virus. Dat kun je toch niet los zien van het aantal mensen dat daar op elkaar zit gepakt. Daarnaast heeft ieder mens eten nodig, woonruimte, spullen...zo nemen we allemaal een stuk aarde in beslag dat ten koste gaat van andere soorten, planten, dieren, natuur. Door steeds te gaan voor economische groei wordt het stuk dat ieder gebruikt ook nog eens steeds groter. Het evenwicht is zoek en dan is de kans op dit soort pandemieën groot. Al lijkt het erop dat de mens de huidige pandemie nog te slim af zal zijn. Ik ben het eens met boe is dat feeske dat de oorsprong van het probleem aangepakt moet worden.

Dan terug naar de symptoombestrijding en het voetbal: het lijkt erop dat er in september een vaccin zal zijn (lees www.ad.nl/binnenland/coronavaccin-met-ne...tps://www.google.nl/ ). Maar het duurt natuurlijk een paar maanden voordat daar genoeg van is. Dan komt ook nog de R in de maand in september en juist dan wil de knvb weer gaan ballen. Vergeet het maar...met een beetje geluk zijn na de winterstop genoeg mensen gevaccineerd om de stadions weer open te gooien. Maar ik zie het nog gebeuren dat er pas weer gevoetbald gaat worden met publiek over exact 1 jaar, als de zomer wederom het virus zal uitdoven en het in combinatie met genoeg ingeënte mensen veilig genoeg zal zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2020 12:34
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Corona Column #22
Wanneer gaan we weer over de toekomst van mvv praten ,ik wil graag weten of er al wordt gesproken met investeerders of met een nieuwe trainer maar dan wel met een goede trainer voor mvv in de toekomst en niet weer een type elzen maar eentje die durf op te treden als het moet .ik hoor nog maar weinig van napoleon of zijn ze nog steeds aan het brainstormen over het nu verder gaat ,en wanneer er wat bekend wordt i.v.m het aanschaffen van een seizoenskaart want dan kan wel eens de doorslag geven mensen kunnen het geld maar een keer uitgeven ,dus kom op napoleon of wie ook.
De volgende gebruiker (s) zei dank u topschutter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2020 13:38
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 501
Meer
Corona Column #23
Iech bin idd benuijd naor nuijts vaan Napoleon. Es de naome Coumans of Hermans kloppe daan kinne veer beter oetsjeije, is Elsen daor weer verantwoordelijk veur daan weurt ut toch ech tied tot heer vertrek. Mer good ut zien geruchte. Hopelijk heet MVV zien leske gelierd met Usta. Napoleon en avant!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2020 13:39
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 413
Meer
Corona Column #24

dreekemvvke schreef : Wanneer gaan we weer over de toekomst van mvv praten ,ik wil graag weten of er al wordt gesproken met investeerders of met een nieuwe trainer maar dan wel met een goede trainer voor mvv in de toekomst en niet weer een type elzen maar eentje die durf op te treden als het moet .ik hoor nog maar weinig van napoleon of zijn ze nog steeds aan het brainstormen over het nu verder gaat ,en wanneer er wat bekend wordt i.v.m het aanschaffen van een seizoenskaart want dan kan wel eens de doorslag geven mensen kunnen het geld maar een keer uitgeven ,dus kom op napoleon of wie ook.



Napoleon heeft in ieder geval de eerste aanzet gegeven en het lijkt er m.i. sterk op dat er iets gebeurd met zijn adviesen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2020 13:59 30 apr 2020 13:59 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 709
Meer
Corona Column #25
Voor diegene die het gemist heeft en geen Trepke B leest op Facebook...Nino Everaers heeft bij MVV te kennen gegeven te stoppen en komt dus niet meer terug aankomend seizoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2020 14:02 30 apr 2020 14:04 door Jim Cemint.
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 795
Meer
Corona Column #26

SintServaos schreef : Iech bin idd benuijd naor nuijts vaan Napoleon. Es de naome Coumans of Hermans kloppe daan kinne veer beter oetsjeije, is Elsen daor weer verantwoordelijk veur daan weurt ut toch ech tied tot heer vertrek. Mer good ut zien geruchte. Hopelijk heet MVV zien leske gelierd met Usta. Napoleon en avant!

Coumans en Hermans zijn inderdaad niet de namen waar je op hoopt. Maar laten we reëel zijn... trainers van het kaliber Streppel of Steijn (die hier wel eens voorbij komen) zijn simpelweg niet haalbaar. Zit er dan nog iets tussen de categorie beginnende trainer en ervaren trainer? Ik weet het niet. We zullen zien waar MVV uiteindelijk mee komt. Ook ik hoop op een trainer die het klappen van de zweep kent. Maar ik zou er ook niet van staan te kijken als iemand als Edwin Hermans inderdaad hoog op het lijstje staat.

Ik ben overigens van mening dat Usta niet zo zeer geen succes is geworden vanwege zijn onervarenheid, maar meer door zijn karakter en uitstraling. Daarmee wil ik zeggen dat je Usta en Coumans/Hermans niet over één kam moet scheren. OK... het zijn alle 3 beginnende trainers maar daar houd de vergelijking dan verder ook op wat mij betreft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brncic, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2020 18:42
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1853
Meer
Corona Column #27
Als binnen MVV , iedereen mee denkt en het beste wil en indien nodig over zijn eigen schaduw heen kan gaan, en het club belang op 1 zet ..en geef me eens 1 reden aan waarom je clubbelang niet boven alles prefereert! ...dan staat er komend seizoen een trainer van naam voor de groep !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2020 19:51
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 659
Meer
Corona Column #28
Cryptisch bezig Napoleon.
Bedoel je dat Elsen over zijn schaduw moet stappen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2020 20:53 30 apr 2020 20:53 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
Corona Column #29
Ik denk dat we realistisch moeten zijn onder de huidige crisis. Als er weer gevoetbald mag worden, dan is het waarschijnlijk zonder of met minder publiek. Dan kun je geen toptrainer gaan inhuren, want je mist inkomsten. Dan kun je blij zijn dat Elsen de capaciteit heeft om de functies van trainer en technisch directeur te combineren in zijn eentje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2020 22:00
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Corona Column #30
Nooit meer Ron elzen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.339 seconden