Corona Column

14 juli 2020 09:52
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Corona Column #61
mee eens dat het allemaal heel krom is maar in ons geval heeft de NOW regeling ons wel gered ! Want in de flow waarin wij zaten en het alsmaar leger worden van het stadion en geen kans op PO hebben we een groot gedeelte van de salarissen kunnen betalen , dus dat deel van Corona heeft er in ieder geval voor gezorgd dat we een eigen vermogen positief over hielden !..

Nu komt het volgende hoofdstuk Corona hoeveel last gaat MVV hier het komend seizoen financieel van ondervinden, we zullen het zien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2020 10:07
Draankörgel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
Corona Column #62
Even snel door het lijstje heen gekeken. En heel krom is dit absoluut niet. Qua bedragen aan steun voor de verschillende clubs denk ik best een logische opbouw.

Zoals al eerder gemeld dient er over de aangevraagde NOW periode een omzetverlies te zijn van 20% t.o.v. vorig jaar. De NOW is in dat geval een aanvulling tot een maximaal van 90%. Uiteraard hebben alle clubs dit aangevraagd. Hoe meer personeel een club heeft rondlopen, zowel op als naast het veld, hoe meer NOW steun er is. Geheel logisch uiteraard.

Nu durf ik bij voetbalclubs niet te zeggen hoe de gehele financiële boekhouding eruitziet, daar hebben anderen wellicht meer verstand van. Ik kan me indenken dat de omzetten stijgingen/verliezen flink kunnen verschillen door bijvoorbeeld transfers die vorig jaar en dit jaar op bepaalde momenten zijn gedaan. Dit kan best een invloed hebben op de 20% omzet verlies t.o.v. vorige jaar. Met een beetje pech dienen sommige clubs dan de NOW terug te betalen. Maar in de boekhouding kan veel denk ik...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2020 10:13
Dylan93
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 25
Meer
Corona Column #63
Blijkt je omzetverlies uiteindelijk minder te zijn dan moet je uiteindelijk wat je teveel gekregen hebt terug betalen. We weten allemaal wel dat er minstens 1 lijk per seizoen uit de Roda kast moet vallen, we weten ook dat creatief boekhouden in kerkrade een verplicht schoolvak is, dus wie weet..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2020 08:35
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Corona Column #64
Na gister is wel duidelijk geworden dat spelen met publiek ( dit seizoen) bijna aan een zijden draadje hangt.
Ik kan me werkelijk niet voorstellen met de koude wintermaanden de herfst voor de boeg dat er publiek straks vanaf oktober nog binnen mag gezien de ontwikkelingen van de verspreiding van het virus . En zolang er geen vaccin is zal dit zo blijven !!!

Met die wetenschap zou ik als ik MVV was nog proberen een extra actie op de lopende acties van seizoenskaarten zetten om er nog een paar honderd binnen te halen....want straks spelen zonder publiek is geen inkomsten

Ook zou ik als VZM was de mogelijkheid bieden om nu je tegoed op te waarderen en bv 25% extra aan waarde te krijgen , je betaalt 100 euro en krijgt 125 euro aan te goed !
Ook dit geld kun je nu maar beter binnen hebben.... we zijn nog lang niet klaar met Corona en de echte stress testen , hoe clubs er voor staan en welke buffers ze hebben aangelegd dat gaat nu pas beginnen !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2020 09:37
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Corona Column #65
Ja, het is altijd gemakkelijk praten vanaf de zijlijn, maar ben het met je eens Napoleon (en anderen die dit ook al zeiden), die kortingsactie had gewoon verlengd moeten worden. Iedere kaart met 40% korting die je nu nog verkoopt, is meegenomen. En kan gezien ontwikkelingen corona pure winst blijken te zijn.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2020 09:37 07 aug 2020 09:38 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
Corona Column #66
Waar hebben we het in godsnaam over. Deze regering weet gewoon niet meer wat ze moet doen. Mondkapje wel/niet/wel, jongeren niet/wel, het virus gaat door de lucht wel/niet. Het feit op zich dat er op een zaterdag tienduizenden mensen in de nauwe straten door toeristische steden trekt, veelal zonder mondkapje en op terrassen neerploft, heb hoor je nog steeds niemand over, want dat is economie. In een persconferentie voetbal er weer bijtrekken, omdat ze bij feyenoord hebben gezongen in de buitenlucht. Wat erg. Bij MVV 2500 mensen totaal verspreid, in de buitenlucht. Desnoods verplicht je mondkapjes in het stadion. Moet toch geen probleem zijn.

Zou prettig zijn als MVV snel communiceert hoeveel toeschouwers men van plan is toe te laten (mits akkoord lokale driehoek). Zag deze week op Facebook weer aanmoediging om te kopen. Geld snel binnenhalen of valt dit nog binnen de marges van wat men wil toelaten? En voor mensen die dan zeggen, daar is die 40% voor als men niet mag. Men was vanuit de supporters toch al langer bezig om goedkopere tarieven erdoor te krijgen. Dus dat was niet alleen corona gerelateerd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2020 09:55
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Corona Column #67

Napoleon schreef : mee eens dat het allemaal heel krom is maar in ons geval heeft de NOW regeling ons wel gered ! Want in de flow waarin wij zaten en het alsmaar leger worden van het stadion en geen kans op PO hebben we een groot gedeelte van de salarissen kunnen betalen , dus dat deel van Corona heeft er in ieder geval voor gezorgd dat we een eigen vermogen positief over hielden !..

Nu komt het volgende hoofdstuk Corona hoeveel last gaat MVV hier het komend seizoen financieel van ondervinden, we zullen het zien


@jacques en ik meende dus dat die 40% in stand was gehouden , maar ik begrijp dus dat die actie er per 1-8 toch van af is ?
ik wilde namelijk bovenop die -40% nu nog 3 weken iets extra er bovenop doen ... bv -10 of 15% er bij ( boven op die -40) omwille van de naderen mogelijkheid tot geen publiek ivm Covid-19

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2020 10:50
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Corona Column #68

Napoleon schreef :

Napoleon schreef : mee eens dat het allemaal heel krom is maar in ons geval heeft de NOW regeling ons wel gered ! Want in de flow waarin wij zaten en het alsmaar leger worden van het stadion en geen kans op PO hebben we een groot gedeelte van de salarissen kunnen betalen , dus dat deel van Corona heeft er in ieder geval voor gezorgd dat we een eigen vermogen positief over hielden !..

Nu komt het volgende hoofdstuk Corona hoeveel last gaat MVV hier het komend seizoen financieel van ondervinden, we zullen het zien


@jacques en ik meende dus dat die 40% in stand was gehouden , maar ik begrijp dus dat die actie er per 1-8 toch van af is ?
ik wilde namelijk bovenop die -40% nu nog 3 weken iets extra er bovenop doen ... bv -10 of 15% er bij ( boven op die -40) omwille van de naderen mogelijkheid tot geen publiek ivm Covid-19


Ik begrijp jouw goede bedoelingen van je voorstel maar ik vind dat je dat niet kunt maken t.o.v. de mensen die vroegtijdig gebruik hebben gemaakt van de kortingsactie en daardoor in een vroeg stadium hun steun en vertrouwen betuigden naar MVV toe.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2020 11:38
HIER!!
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 242
Meer
Corona Column #69
Daar moet je in deze situatie schijt aan hebben. Nu iedere euro telt. Breed je bestand uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2020 11:41
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Corona Column #70
.. Of je maakt er 35% korting van. Nog steeds een hele flinke korting, waarmee je degene die eerder gekocht hebben niet tegen de schenen schopt. Daarnaast verreken je het verschil met de mensen die al een kaart met 20% hebben gekocht. Ik verwacht namelijk niet dat dat er al veel zijn, maar daarmee kweek je dan wel weer goodwill tegenover die supporters.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2020 12:02
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Corona Column #71
Verleng de actie van 40% gewoon onder het mom van ''wegens groot succes verlengd''. Je hebt nu miljaar eens vele kaarten verkocht , probeer die trend door te zetten!

Om nu op die 40% nogmaals een korting te geven is natuurlijk belachelijk. Bij de huidige 2100 zitten genoeg ''nieuwelingen''. Ik denk dat voor nu de meeste nieuwelingen over de streep zijn getrokken die je dan weer op vrijdagavond (of wanneer we ook spelen) komend seizoen niet meer ziet doordat ze zich bezeikt voelen door hun vroege aankoop.

Ohja MVV, een lekkere transfer triggert de twijfelaars natuurlijk ook!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2020 12:05
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Corona Column #72

HIER!! schreef : Daar moet je in deze situatie schijt aan hebben. Nu iedere euro telt. Breed je bestand uit.


Daar kun je nu schijt aan hebben maar dat zal een boomerang effect hebben uiteindelijk. Die paar euros die je extra zou hebben weegt niet op tegen fatsoen. Supporters zijn al gevraagd om af te zien van compensatie van afgelopen seizoen en ga je ze nu nog eens straffen.
De club zal dan uiteindelijk veel goodwill verliezen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, middenstip, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2020 12:32
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Corona Column #73
Anyway , dan vanaf maandag de -40 korting actie terug
Onder een winnend team moet je niet wijzigen en we gaan nog 3 weken knallen !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2020 22:38 07 aug 2020 22:40 door LRB.
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 591
Meer
Corona Column #74

De_Lange schreef :

HIER!! schreef : Daar moet je in deze situatie schijt aan hebben. Nu iedere euro telt. Breed je bestand uit.


Daar kun je nu schijt aan hebben maar dat zal een boomerang effect hebben uiteindelijk. Die paar euros die je extra zou hebben weegt niet op tegen fatsoen. Supporters zijn al gevraagd om af te zien van compensatie van afgelopen seizoen en ga je ze nu nog eens straffen.
De club zal dan uiteindelijk veel goodwill verliezen!


ik begrijp je en qua ethiek en integriteit heb je zeer zeker een heel sterk punt, maar dan denk ik ook aan een ander topic
"Re:Waarom speelt MVV al 20 jaar in de eerste divisie? "...

En komt ook een oude soortgelijke en ook minder leuke traditie in mijn gedachte terug...in de tijd voor die 20 jaar..

Wie veer ieredevisie späölde verkochte die vaan us aoch mie keertsjes daan tot dao plaots waor teege toppleug of topwedstrije of derbies....

...En in de tied wie allein de ieretribuun zitplaotse had, moste mer aonsjuive en stoonste op elkaars tiene...28 doezend maan in de Geusselt

...En wie dao laater met ut gedraajd veld euveral zitplaotse waore....en de kaoms get laat....daan waorste gepopsijstkenaarievoogeld...:daag:
want op dien steulke zitte...?
Dat koste op dienne boek tattoeweere...
Met get gelök koste op e trepke zitte..en in de winter met naate sjnie...
Shit happens, get over it! zagte ze gewoen teege us

Daan gun iech die vaan us noe in dees meulikke tied mien cent noe es ut neet aanders kin en neet mie luikes binne maage.
Wie miene peer zaoliger zag: neet kriete, neet jenke ..aoch neet zemmele, zokke of zeivere...

Of wat motte veer aanders... nao un aander klub goon..?

Iech blijf wel toes veur diech of iemes aanders este of iemes aanders persee wuls goon..
NO PROBLEM, MATE! AND NO HARD FEELINGS !!!

Iech bin gewoen gruuts op mien club, onverbiddelik en onveurwaardelik
Veur iewig en altied mien MVV !

Es veer jekers kier goon zeevere, geeve veer aoch e "sjoen" sinjaal aof nao potensjeele sponsoore...
Geliek höbbe is sjoen, mer soms motte veer weijer kieke en dinke.
Zwiege veur ut groetere good vaan us clubke is soms beeter..;)

iech kin eine ( un aw mösj ) dee meint tot fan vaan MVV un vörm vaan verzet (résistance) is...
mer deej ligk de ganse tied op e roej benkske en heet unne sjlaag vaan de meule este miech vraogs...:P
want este miech vraogs...
être fan de MVV est un act de Fierté





,
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Roei baank, Jacques, jovkle, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2020 08:52
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Corona Column #75
Blijft voor een hoop mensen toch ontzettend lastig om on topic te blijven. Voor diegenen die het zo nodig vinden om hun visie op corona en alles daaromtrent op het forum te plaatsen, doe dat dan in ieder geval in het betreffende topic. Dan hoeven de mensen die niet per definitie geïnteresseerd zijn in de mening van elke zelfverklaarde viroloog dat niet allemaal te lezen. Leef jullie uit wat mij betreft, maar dan graag wel in dit topic.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Boschpoort

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.755 seconden