Corona Column

14 mei 2020 13:37
Draankörgel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
Corona Column #46
Dreeke, prachtig hoe je je zelf hier wegzet. Lezen, begrijpend lezen is een kunst. Velen hebben het al geprobeerd duidelijk te maken. Jacques heeft het nogmaals met nette en duidelijke schrijven geprobeerd, maar helaas het mocht niet baten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2020 14:49
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Corona Column #47
Helemaal niemand op het forum in het afgelopen jaar:

- Zoals het nu gaat bij MVV, is het prima
- Ik vind dat Ehrens en Elsen het goed doen en zo lang mogelijk moeten blijven zitten
- Ik vind het oké als MVV over een paar jaar bij de amateurs speelt
- Ik zie 20 jaar Keuken Kampioen Divisie wel zitten
- Ik ben bij voorbaat tegen de plannen van Napoleon of iemand anders met initiatieven om de club verder te helpen

Dreeke, 3 posts per dag:

Alles moet anders, iedereen moet weg, we moeten weg uit de Keuken Kampioen Divisie, en wie een een kritische kanttekening plaatst bij Napoleon is onderdeel van het probleem
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2020 15:11
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Corona Column #48

Larsbak schreef : Helemaal niemand op het forum in het afgelopen jaar:


Dreeke, 3 posts per dag:

Alles moet anders, iedereen moet weg, we moeten weg uit de Keuken Kampioen Divisie, en wie een een kritische kanttekening plaatst bij Napoleon is onderdeel van het probleem


Je vergeet nog te vermelden dat hij al lang genoeg meeloopt en ruim 30 jaar in Amsterdam woont waar een voetbalclub is waar alles anders gaat.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2020 15:47
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Corona Column #49
We zullen zien wie er gelijk krijgt blijven jullie maar lekker dromen en achter deze directie met elzen en erens aan her roer lopen en mvv komt nooit meer terug in de eredivisie maar één ding monddood krijgen jullie mij niet. Wees daar maar zeker van .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2020 16:15
Zeikbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 173
Meer
Corona Column #50

dreekemvvke schreef : We zullen zien wie er gelijk krijgt blijven jullie maar lekker dromen en achter deze directie met elzen en erens aan her roer lopen en mvv komt nooit meer terug in de eredivisie maar één ding monddood krijgen jullie mij niet. Wees daar maar zeker van .


Ook hier sla je wederom de plank volledig mis Dreeke, want niemand heeft hier ergens geschreven dat hij of zij achter deze directie aanloopt. Dat is wat jij er weer van maakt.

Monddood willen we je ook zeker niet krijgen hoor, iedereen heeft recht om zijn mening hier te geven en die zullen we ook altijd respecteren. Echter wanneer je niets zinnigs te melden hebt kun je je beter een bepaalde afgang besparen, want 10x per dag hetzelfde schrijven zonder argumentatie gaat niemand overtuigen en wordt zelfs een beetje bespottelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2020 16:37
Draankörgel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
Corona Column #51
Dreeke, wie zit er achter die naam? Frans Bauer? Ik voel me steeds meer in de online Bananasplit terecht komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2020 16:39
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Corona Column #52
Iech gun ederein z'n visie/meining, mer de oonderbouwing vaan Dreeke is kier op kier, jaor in jaor oet weer 0,0. Zoe wie al ieder door lui aongehaold, 'r stamp allein ope deure in.

En es 't menier neet nao de zin is, dan is de ganse wereld dat sjöld, behalve Dreeke zelf... Daan kump z'n ''ervarings''verhaol kier op kier weer bovedrieve..
En dat is in principe nog neet erg huur Dreeke, este ten minste in staot bis um d'ne ''tegestander'' in dit geval hielemaol oet positie te praote/sjrieve. Mer iech höb d'ch tot op d'n daag vaan vendaog nog geine eine kier kinne trappere op 'n argumint boevaan 'ch kin zègke: Noe höbste ze allemaol ligke...

In de corona-tied is 't handeg um aondeile moondkepkes te koupe, mer iech dink tot Dreeke aondeile ougkleppe heet...
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2020 17:39
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Corona Column #53
Hier kan ik alleen maar op zeggen dat de laatste jaren prima gaat met mvv .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2020 19:03
Yannick
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
Corona Column #54
Ik weet het niet helemaal zeker of dit al vermeld is op het forum, maar ik vind wel echt dat ALLES MOET VERANDEREN bij MVV!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2020 04:15 14 juli 2020 04:22 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 794
Meer
Corona Column #55
====================================================================
Steunregeling overheid: Roda JC krijgt 474.273 euro; MVV krijgt ongeveer de helft: 247.386 euro;
argumentatie van verdeling gelden nog onbekend

====================================================================

(Bron: De Limburger, 13 juli 2020; URL: www.limburger.nl/cnt/dmf20200713_0016797...ow-pot-dan-feyenoord
Oorspronkelijke titel van dit artikel in De Limburger: Steunregeling overheid: FC Twente krijgt meer uit NOW-pot dan Feyenoord)

De profclubs hebben zo’n dertig miljoen euro aan voorschotten uit de NOW-regeling gekregen. Zo kunnen de clubs het omzetverlies compenseren omdat vanwege de coronacrisis sinds maart de competities stilliggen. Opvallend: FC Twente krijgt 7.000 euro meer dan Feyenoord, terwijl de Rotterdamse club met een hogere begroting werkt.

Alleen Ajax, PSV, AZ en FC Utrecht krijgen meer steun dan FC Twente. De clubs met kleinere begrotingen, zoals FC Emmen, Fortuna Sittard en RKC, zitten aan de onderkant. Zelfs NEC en NAC, uitkomend in de eerste divisie, krijgen meer geld dan de drie eredivisionisten. Fortuna ontving 584.778 euro, VVV ruim een ton meer: 717.000 euro.

Roda JC ontving 474.273 euro, en moet daarmee in de eerste divisie alleen NEC, NAC, De Graafschap en Cambuur voor laten. MVV zit met 247.386 euro aan de onderkant van de middenmoot. Telstar ontving het minst: 101.001 euro.

Vorige week wees toenmalig sportminister Van Rijn het verzoek van de KNVB af om voor maximaal 140 miljoen euro steun te verlenen. De clubs moesten individueel aankloppen. En dat hebben alle profclubs gedaan.

Eredivisie
Ajax 3,96 miljoen euro
PSV 2,75 miljoen euro
AZ 2,27 miljoen euro
FC Utrecht 1,53 miljoen euro
FC Twente 1,37 miljoen euro
Feyenoord 1,30 miljoen euro
PEC Zwolle 1,18 miljoen euro
Vitesse 1,11 miljoen euro
Heerenveen 1,07 miljoen euro
FC Groningen 1,04 miljoen euro
Willem II 890.685 euro
ADO Den Haag 808.248 euro
Sparta 788.073 euro
Heracles 744.066 euro
VVV 717.000 euro
Fortuna Sittard 584.778 euro
FC Emmen 579.582 euro
RKC 475.908 euro

Eerste divisie
NEC 630.054 euro
NAC 587.049 euro
De Graafschap 499.665 euro
SC Cambuur 480.735 euro
Roda JC 474.273 euro
FC Volendam 326.415 euro
FC Den Bosch 296.925 euro
Almere City FC 288.414 euro
Go Ahead Eagles 285.705 euro
Excelsior 270.771 euro
MVV 247.386 euro
FC Eindhoven 175.320 euro
Helmond Sport 146.472 euro
TOP Oss 143.847 euro
FC Dordrecht 137.640 euro
Telstar 101.001 euro


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2020 08:40
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Corona Column #56
Dat is in totaal dan 1 miljoen belastinggeld voor die wiksers aan de grens als je de huurverlaging van 6 ton meetelt. Bedrog loont kennelijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2020 09:15 14 juli 2020 09:17 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
Corona Column #57
Vraagt je af waar überhaupt de steun aanvraag op gebaseerd is als je naar de verschillen kijkt. Omzetverlies...drank, tickets, sponsoring, personeel? ..als je daar tegenover zet de dure trainers en spelers die al aangetrokken dan wel verkocht zijn zijn bij al deze clubs. Zo krom als wat. Begrijp heel goed dat mensen er moeite mee hebben dat clubs hun hand ophouden. Het verschil tussen clubs onderling valt wel op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2020 09:23
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 704
Meer
Corona Column #58

Roed en Wit 70 schreef : Vraagt je af waar überhaupt de steun aanvraag op gebaseerd is als je naar de verschillen kijkt. Omzetverlies...drank, tickets, sponsoring, personeel? ..als je daar tegenover zet de dure trainers en spelers die al aangetrokken dan wel verkocht zijn zijn bij al deze clubs. Zo krom als wat. Begrijp heel goed dat mensen er moeite mee hebben dat clubs hun hand ophouden. Het verschil tussen clubs onderling valt wel op.


Als ik het goed zie, is dit de NOW-regeling die alleen gaat over loonkosten. Zie je maar weer eens dat bij Roda nog altijd enorme salarissen worden betaald. Of ze hebben de dochter van de wasvrouw die in 2012 een keer geholpen heeft in de businessclub ook gewoon opgegeven als werknemer. Ze zijn tot alles in staat.
En maar roepen dat de gemeente moet bijspringen omdat ‘dat niet anders kan’. Had Streppel, Goppel, Marzo niet gehaald en gekozen voor eigen trainers en eigen jeugd en je had al geen huurverlaging nodig gehad. En linkse rakkers als Ron Meijer en Jack Vinders vinden dit ook nog doodnormaal als het om hun cluppie gaat... :sick:
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2020 09:43 14 juli 2020 09:47 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
Corona Column #59
Hebt gelijk, NOW regeling. Dacht algemene knvb steun. Gaat dus om tegemoetkoming op de loonkosten vanaf 1 juni, zowel kantoor als spelers denk ik. Dus tenminste 20% omzetverlies, ten hoogste voor de maanden tm okt. ter hoogte van maximaal 90% van de loonsom, gerelateerd aan het omzetverlies. Bij voetbalclubs zo krom als wat. Als je een (te) groot kantoorpersoneel bestand hebt, veel (jeugd)trainers etc . De huidige salarissen, maar ook salarissen van nieuwe spelers, de hoge uitgaven die nu gedaan zijn voor spelers/trainers, directe winst uit transfers. Omzetverlies is dan gerelateerd aan tickets, drank, merchandising, sponsoring(?), daar kun je je dan nog iets bij voorstellen bij de clubs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2020 09:48
Dylan93
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 25
Meer
Corona Column #60
Hier zie je hoe de berekening ongeveer werkt:

www.uwv.nl/werkgevers/overige-onderwerpe...g-tegemoetkoming-now

Omzet verlies is dus wel degelijk een belangrijke factor. En als je de omzet vergelijkt +- 5,5 miljoen (Roda 2019 excl exploitatie bijdrage) en MVV +- 2,7 miljoen dan is het wel duidelijk waar het verschil vandaan komt.

Helaas kun je in het jaarverslag van MVV niet zien hoe de omzet is opgebouwd, bij Roda wel. Zij vangen aan sponsoring (in 2019) al 2,1 mln en ik denk dat voor MVV op dat gebied (al jaaaaaren) winst te behalen valt.

Ik hoop dat Noor wat voordelen aan 'het sponsoren van MVV' kan hangen, want voor een glas bier en slecht voetbal kun je op zondag ook naar RKVVL gaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.447 seconden