MVV Algemeen

07 dec 2018 12:18
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Algemeen #1
Volgens serieuze geruchten wordt Gommans,( voorheen ass. trainer van Van Marwijk,) de nieuwe trainer van MVV.
Discussie gesloten.
07 dec 2018 12:28
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 426
Meer
MVV Algemeen #2
Denk dat je Roel Coumans bedoelt?
Discussie gesloten.
07 dec 2018 13:14 07 dec 2018 13:17 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Algemeen #3

Tuor schreef : Denk dat je Roel Coumans bedoelt?


Tsja, kunnen we dan niet beter Ron Promotion aanhouden? Weer iemand zonder verleden als profvoetballer en hij heeft ook niet echt veel ervaring als hoofdtrainer. Hoogstens leuk als assistent.
Discussie gesloten.
07 dec 2018 13:36
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
MVV Algemeen #4

Tuor schreef : Denk dat je Roel Coumans bedoelt?


Dit "gerucht" heb ik enkele maanden geleden ook al gehoord, maar daarna hoorde ik er niks meer over. Het was toen in elk geval een serieuze optie voor het bestuur.
Discussie gesloten.
07 dec 2018 14:26
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV Algemeen #5
Volgens mijn bronnen heeft MVV in de afgelopen jaren met meerdere trainers gesproken. Van een vrijblijvend gesprek tot serieuze onderhandeling. MVV was jaren geleden zo goed als rond met Edwin Hermans, en heeft een paar maanden geleden echt wel eens bij Streppel geïnformeerd of hij interesse zou hebben in meer dan alleen een stage bij voetbalvriend Elsen. Het is echt niet dat MVV krampachtig aan Ron vasthoudt. Ron geeft ook ieder jaar aan het eind van het seizoen intern aan dat hij liever geen hoofdtrainer blijft maar technisch directeur en/of hoofd jeugdopleiding wil zijn. Maar steeds komt het op hetzelfde neer: geld ontbreekt, op minimaal twee manieren. Wat ik hieronder zet is nooit letterlijk als één verhaal zo aan mij verteld, ik leg wat dingen bij elkaar en een gedeelte speculeer ik ook gewoon maar, neem dit zeker niet als absolute waarheid aan, maar volgens mij zit het ongeveer zo:

Een hoofdtrainer die min of meer bewezen kwaliteit op MVV-niveau kan leveren, kost qua salaris veel geld. Voor MVV-begrippen een bedrag waar je twee basisspelers voor betaalt, minimaal. En daarmee hangt samen: een hoofdtrainer van dat niveau verwacht een spelersbudget waarmee je in de, pakweg, top 8 van de KKdivisie speelt. Laten we zeggen: meer dan een miljoen euro per jaar, waar MVV momenteel rond de 880.000 euro zit als ik het goed begrepen heb, en een paar jaar geleden nog met 6 ton dabbelde. Die hoofdtrainer verwacht naast het spelersbudget ook dat hij een assistent heeft, een keeperstrainer, dat er een fitnessruimte is met moderne apparatuur, dat er video-analyse uitgevoerd kan worden, een tweede elftal waar spelers zich kunnen ontwikkelen, en ga zo maar door. MVV zit financieel in de lift, maar is gewoon nog niet zo ver dat ze een bewezen naam dit allemaal kunnen bieden.

Als je dan weggaat van bewezen hoofdtrainers en uitkomt bij onbewezen trainers, dan kunnen bovenstaande eisen een stuk minder zijn natuurlijk. Een beginnende trainer accepteert die 880.000 euro spelersbudget echt wel, die neemt genoegen met net iets meer dan minimumloon en dat de video-analyse nog op een betamax gedaan wordt. Maar dan wordt het vanuit MVV-kant natuurlijk maar de vraag of het verstandig is om te doen. Een beginnende trainer blijft een gok. We herinneren allemaal Jan van Deinsen nog. Sympathieke man, maar compleet ongeschikt als trainer in het betaald voetbal. Dan kun je beter Ron Promotion houden. Dus een beginnende trainer, die gok zal MVV alleen nemen als ze de kans hoog inschatten dat het echt een groot talent is.

Concreet Roel Coumans. Naam zingt afgelopen jaar al vaker rond. Gedeeltelijk is het lazy journalism: Coumans is een vriendje van Van Marwijk dus ach, laten we hem als gerucht noemen. Maar wellicht gedeeltelijk ook een kern van waarheid, ik zou het niet weten. Het risico van de beginnende trainer is natuurlijk een stukje kleiner als je weet dat Bert van Marwijk op de achtergrond als sparringpartner en ervaren begeleider rondloopt. Ik sta niet meteen te springen om deze naam, maar het is ook niet dat ik huilend onder mijn bureau kruip. Ik zou zo snel geen naam weten die onder huidige omstandigheden naar MVV zou willen komen, waar ik warmer van wordt.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, Lassie80, jovkle, bokkesprongen, Pentakel
Discussie gesloten.
07 dec 2018 15:47
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 904
Meer
MVV Algemeen #6
Ik weet iemand die liever vandaag dan morgen trainer van MVV zou willen zijn (en een groot Mvv hart heeft).
En hij heeft ook nog veel ervaring omdat hij al met grotere WK voetballers gewerkt heeft.
Zo heeft hij afgelopen zomer Bert van Marwijk geassisteerd. (Mvv pak die kans)
Discussie gesloten.
07 dec 2018 16:18
johan
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 139
Meer
MVV Algemeen #7
bedoel je ernst faber peter
Discussie gesloten.
10 dec 2018 10:08
iggyinthehouse
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 45
Meer
MVV Algemeen #8
Of Robbie Servais?

www.limburger.nl/cnt/dmf20180613_0006400...t-aan-zijn-eerste-wk

Binnenkort weer in het Maastrichtse...
De volgende gebruiker (s) zei dank u ouwe rot
Discussie gesloten.
10 dec 2018 15:56
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 311
Meer
MVV Algemeen #9

ouwe rot schreef : Ik weet iemand die liever vandaag dan morgen trainer van MVV zou willen zijn (en een groot Mvv hart heeft).
En hij heeft ook nog veel ervaring omdat hij al met grotere WK voetballers gewerkt heeft.
Zo heeft hij afgelopen zomer Bert van Marwijk geassisteerd. (Mvv pak die kans)


Helemaal mee eens !!!
Laat RS maar komen !!!
Discussie gesloten.
10 dec 2018 21:52
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
MVV Algemeen #10
Brepoels....gr opa.

....
Discussie gesloten.
11 dec 2018 03:23
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
MVV Algemeen #11
Laten we ophouden over namen van trainers en spelers. We zijn voorbijgelopen door clubs die in dezelfde situatie zaten als MVV, maar wel de noodzakelijke keuze hebben gemaakt.

Kijk alleen al naar de ranglijst, met uitzondering van TOP Oss staan we gewoon op de plek waar we financieel en organisatorisch thuishoren.

Haal de kop uit het zand, MVV bestuur. De voetbalwereld is veranderd. Zoek investeerder(s)!

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip
Discussie gesloten.
11 dec 2018 12:02
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
MVV Algemeen #12
Het blijft een moeilijk verhaal. De prestaties van MVV komen niet overeen met de verwachtingen. Zijn de prestaties dan slecht of is het verwachtingspatroon niet realistisch? En door wie zijn die verwachtingen gecreëerd?
N.a.v de discussie in dit topic en in het topic over de wedstrijd tegen RKC denk ik dat de waarheid - zoals zo vaak - in het midden ligt. Over het algemeen kun je ervan uitgaan dat de begroting bepalend is voor je plek op de ranglijst. Simpel gezegd: de club met het meest geld eindigt bovenaan en de club met het minste geld onderaan. Dat is een gemiddelde en er zijn natuurlijk ieder seizoen uitzonderingen. Het mooie van voetbal is dat je hoopt dat jouw club een van die uitzonderingen is. We kennen allemaal het sprookje van Liecester dat City, Chelsea en andere topclubs het nakijken gaf.
Als we kijken naar de huidige eerste divisie, dan zie je dat Den Bosch en Top Oss momenteel boven verwachting presteren. Daarentegen staan Cambuur en NEC maar twee punten boven ons.
Wat mij wel tegenvalt van MVV is dat keer op keer dezelfde verdedigende fouten worden gemaakt. Dat je tegen Jong AZ tandeloos en inspiratieloos bent. Dat er nog steeds weinig goede voorzetten worden gegeven. Het contrast met de wedstrijd tegen andere tegenstanders (Go Ahead Eagles, Roda) is groot. En ook die wedstrijden speel je met enigzins beperkte middelen.
Ik hoop in ieder geval dat de club met een paar gerichte versterkingen komt in de winterstop. Een nieuwe trainer voor volgend seizoen is wellicht een goed idee. Ik heb niets tegen Elsen, maar ik denk dat het beter is om de functies technisch directeur en trainer te scheiden. Nu keurt de slager zijn eigen vlees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Zoewiezoe
Discussie gesloten.
11 dec 2018 12:29
WildeFred
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 10
Meer
MVV Algemeen #13
Wat zorgelijk is dat de prestaties meerjarig steeds minder worden terwijl het spelersbudget toeneemt en er na elk seizoen een aantal spelers De Geusselt uitlopen waarvoor een transfersom wordt binnengehaald. Blijkbaar zijn we niet in staat om daarvoor gelijkwaardige opvolgers binnen te halen. Dat vind ik vreemd, ook omdat clubs met min of meer gelijkwaardige budgetten dat wel kunnen. De inkoopstrategie die jaren wel goed heeft gewerkt in tijden dat het economisch wat minder ging, moet worden losgelaten.
Verder vind ik zorgelijk dat individuele spelers zich onvoldoende ontwikkelen en dat spelers die wel worden gehaald veelal onvoldoende brengen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, bokkesprongen
Discussie gesloten.
11 dec 2018 14:55
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV Algemeen #14

WildeFred schreef : Wat zorgelijk is dat de prestaties meerjarig steeds minder worden terwijl het spelersbudget toeneemt en er na elk seizoen een aantal spelers De Geusselt uitlopen waarvoor een transfersom wordt binnengehaald. Blijkbaar zijn we niet in staat om daarvoor gelijkwaardige opvolgers binnen te halen. Dat vind ik vreemd, ook omdat clubs met min of meer gelijkwaardige budgetten dat wel kunnen. De inkoopstrategie die jaren wel goed heeft gewerkt in tijden dat het economisch wat minder ging, moet worden losgelaten.
Verder vind ik zorgelijk dat individuele spelers zich onvoldoende ontwikkelen en dat spelers die wel worden gehaald veelal onvoldoende brengen.


Tsja, we groeien weliswaar, maar andere (kleinere) clubs om ons heen groeien net zo hard mee of zelfs harder. Dit betekent dat ondanks de vergroting van het budget, de rangschikking van de club voor een speler niet perse beter wordt.

Huurspelers waren eerst gratis, nu moet MVV ''gewoon'' een deel van het salaris betalen. Waar je eerst 5 huurspelers en 3 eigen spelers had, heb je nu wellicht 2 huurspelers en één eigen speler.

Gelijkwaardig opvolger. Wat bedoel je hier precies mee? Okita was namelijk ook een gok , omdat hij in de voorbereiding nu niet bepaald doeltreffend was. Als je hier tegenover Abubakar zet, was ik in eerste instantie ervan overtuigd dat dit een waardige vervanger is. Nu blijkt dit toch niet zo te zijn. Noem eens een vergelijkbare club in jouw ogen die dit anders doet? Ik val je niet aan, maar ben gewoon benieuwd.

Spelers ontwikkelen zich niet genoeg zeg je. Ik weet niet of je iedere training gaat kijken, een boekje bijhoudt over de ontwikkeling van bepaalde personen. Als je de afgelopen jaren eens Pereira als voorbeeld neemt : eerste paar wedstrijden een ramp, nu vinden we het erg dat hij weg is. Hetzelfde geld voor Ciranni die zich behoorlijk heeft ontwikkeld, een Croux. Vorig jaar Okita. Weet niet wat je nog meer wilt....

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Zoewiezoe, M-MVV
Discussie gesloten.
11 dec 2018 16:16 11 dec 2018 16:17 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV Algemeen #15
Okita was je sowieso kwijt. Hij kwam nog niet eens meer opdagen. Hij vond MVV niet goed genoeg. En kijk waar hij nu staat met zijn topclub NEC. Het enige voordeel is, dat het MVV nog wat geld in het laatje heeft bezorgd. Maar als je dat geld niet goed besteed, is ook dat gauw weg. Zo'n van den Hurk zal best wat verdienen. Maar wat moet je met een van den Hurk als hij geen nr. 10 achter zich heeft staan. Vind die maar eens in de winterstop. Ik moet het nog zien. En zo niet, zou je dus nú al moeten kijken voor het nieuwe seizoen. En dat gebeurd niet bij MVV. Althans tot nu toe niet.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden