MVV Algemeen

25 dec 2018 09:24
johan
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 139
Meer
MVV Algemeen #31
wens ook iedereen prettige feestdagen en een gezond en sportief 2019
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Liersesup
Discussie gesloten.
25 dec 2018 11:51
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV Algemeen #32

Roei baank schreef : Joyeux Noël oet mistig Banneux ND.

Boujieke in Banneux veur MVV kin woondere doen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk
Discussie gesloten.
01 jan 2019 01:35
Liersesup
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
MVV Algemeen #33
Aan allen die MVV een warm hart toe draagt , de beste wensen , een goede gezondheid en een voorspoedig sportief 2019 .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, opadiehard, jovkle, Boer458, M-MVV
Discussie gesloten.
01 jan 2019 08:56
M-MVV
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 169
Meer
MVV Algemeen #34
De beste wensen allemaal voor 2019!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Liersesup
Discussie gesloten.
09 jan 2019 18:27
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
MVV Algemeen #35
Ik las net via de website jaarboekmaastricht.nl over MVV in 1967. Heel lezenswaardig voor de Gemeente Maastricht!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk
Discussie gesloten.
11 jan 2019 14:57
Puime
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
MVV Algemeen #36
Goed hoor , weer een sponsor er bij. NAGA SOLAR , merci .
Discussie gesloten.
16 jan 2019 22:20 16 jan 2019 22:23 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 531
Meer
MVV Algemeen #37
Op verzoek van Houten Gerard zet ik de discussie die in het topic met transfergeruchten ontstond hier voort.

Ik wil nog even reageren op wat Tuutsje schrijft:

Wij zijn toch niet de enigen die zien dat het voetbal niet om aan te zien is. Daarom vraag ik me ook af waarom er geen maatregelen worden getroffen. Op deze manier blijft er geen hond meer over die komt kijken. Ik schaam me als mensen me vragen hoe MVV speelde. MVV is een bedrijf, als je bij een bedrijf niet of ondermaats presteert flikkeren ze je eruit. Of is MVV een filantropische instelling?

Er is dit seizoen ook geen enkele speler waarvoor ik naar het stadion kom, (ja de keeper).... Dat zegt toch al genoeg... Waar zijn de Nwakali’s, de Crouxen, de Okita’s enz...


Ik ben het grotendeels met je eens. Het voetbal is (vaak) niet om aan te zien. En MVV is zeker geen filantropische instelling. Maar waar ik het niet mee eens ben is je stelling dat MVV een bedrijf is. In discussies over het runnen van een club, over hoger op komen en over investeringen wordt vaker geroepen dat een club net een bedrijf is. Maar dit is gewoon niet zo. Ik heb het al eens aangegeven: er zijn best wel wat artikelen en boeken over geschreven. Het doel van een voetbalclub is niet winst maken, maar zo goed mogelijk presteren op sportief gebied. Daarnaast heeft de club vaak een sociaalmaatschappelijke functie. Mensen komen er samen, beleven er plezier aan (dit seizoen wat minder) etc. Een bedrijf heeft simpelweg tot doel om winst te maken. Als voetbalclubs bedrijven waren, waren het de slechtste bedrijven die er zijn. Ze maak vaker verlies dan winst en als ze winst maken is die marginaal.
Een voorbeeld: alle clubs in de eredivisie hebben vorig seizoen samen 40 miljoen euro winst gemaakt. En dat komt alleen maar doordat er spelers zijn verkocht aan grote, buitenlandse clubs. Zonder die verkopen was er verlies gedraaid. Met alleen het vermarkten van het clubgevoel en de recettes van wedstrijden komen de meeste clubs er niet. Je kunt de gezamenlijk eredivisie niet eens vergelijken met een middelgroot Nederlands beursgenoteerd bedrijf. Laat staan dat je een middenmoter uit de eerste divisie kan vergelijken met een bedrijf.
Hier een artikel van negen jaar geleden met nog een aardige argumentatie:

www.nrc.nl/nieuws/2010/12/28/voetbalclub...ven-11983111-a264837

Kortom: het moet absoluut beter, maar we kunnen voetbalclubs niet vergelijken met bedrijven. Bovendien is het vanuit die optiek knap dat MVV zwarte cijfers schrijft. Sportief kopen we daar nu (nog) niks voor. Helaas heb ik ook geen panklare oplossing. Meer geld zou zeer welkom zijn. Maar hoe genereer je dat zonder je ziel te verkopen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, jovkle, tuutsje
Discussie gesloten.
16 jan 2019 22:59 16 jan 2019 23:02 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
MVV Algemeen #38
Bedankt voor de duidelijke onderbouwing.

Wat wel blijft is de sportieve achteruitgang. Sinds de verloren playoff finale ben ik van mening dat we alleen maar bergafwaarts gaan qua veldspel en kwaliteit van spelers.

Na iedere wedstrijd gezien te hebben word ik eigenlijk steeds moedelozer. Als ik al de opstelling voor de wedstrijd zie denk ik al bij mezelf, daar gaan we weer....
We hebben wel de langstzittende trainer van de KK divisie. Of we met dat record blij moeten zijn weet ik niet.
Iedere wedstrijd dezelfde opstelling in hoeverre dat mogelijk is, iedere keer dezelfde wissels, iedere keer hetzelfde veldspel etc.

Wordt het ook niet eens tijd voor nieuw bloed? Dit brengt wellicht ook nieuwe contacten met zich mee en spelers?
Ik had vernomen dat ze een aantal maanden geleden bezig zijn geweest met Adrie Koster alleen is dat niet doorgegaan. Is dat plan van een nieuwe trainer dan alweer van tafel?

Ik heb ook geen panklare oplossing, al denk ik wel dat een verandering noodzakelijk is. Liefst nog dit seizoen.
Kijkend naar FC Den Bosch en Fortuna moeten we misschien de mening om de club te verkopen eens gaan bijstellen. Ik ben stiekem toch wel jaloers op hun successen tot dusver.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902
Discussie gesloten.
17 jan 2019 02:16 17 jan 2019 02:24 door omnisciens.
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
MVV Algemeen #39
Het zal niet veranderen.

En dat frustreert, je wordt van alle kanten voorbij geraasd met de snelheid van een TGV, Fortuna, Den Bosch, Almere.
Jaaaaaa maar zij verkopen toch hun ziel, ohja? Zien we andere clubkleuren bij fortuna, zien we een ander clublied, zien we andere shirts, andere stadion namen?
Nee, we zien clubs met betere spelers, voetballen tegen ajax en feyenoord. Volle tribunes en een club die leeft. Wij mogen het doen met 1 keer uit en 1 keer uit naar Roda. Maar hey! Onze ziel hebben we toch nog steeds?

Zonder inzet, geen waardering
Discussie gesloten.
17 jan 2019 07:39
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
MVV Algemeen #40
Ik deel het cynisme dat nu toch wel door veel mensen geuit wordt niet. Natuurlijk zijn er dingen die beter moeten en willen we graag meer maar op een zak duiten is echt geen garantie voor betere prestaties, dat hebben we ondertussen toch wel geleerd van andere voorbeelden? NEK en Twente hebben zó veel meer te besteden en hebben op elke positie een speler staan die twee klasses beter is dan die van ons, maar doen zij het nou zo goed? We verliezen met 0-2 van Twente door een ongelukkige 1-0 en een zondagsschot van Brama en daar staat nog een afgekeurde 1-0 van abubakar tegenover. Uit winnen we van Twente en NEK. Voetballend is het dit seizoen slecht, mee eens, maar er zijn weinig ploegen, volgens mij, die dit seizoen wel goed voetbal op de mat leggen in deze competitie. Enkel den Bosch (ja daar heeft de zak geld tot nu toe wel effect) kan mij echt bekoren. Sparta heeft ook al aardig wat beroerde wedstrijden gespeeld maar zitten nu wel in een goede flow. Ik geloof er niet in dat een aantal versterkingen in de winterstop veel verschil gaan malen. Het moet gewoon een keer goed gaan vallen, dit team heeft geloof nodig en vertrouwen en ik denk dat er dan best nog een leuk restant van competitie in zit. Misschien dat een andere spelopvatting meer teweegbrengt dan nieuw materiaal, in mijn ogen past de huidige speelstijl gewoon niet erg goed bij deze groep. Alles kan nog, het is en blijft een gekke competitie. Laten we nog wachten tot het einde vh seizoen met oordelen.
Discussie gesloten.
17 jan 2019 09:02
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV Algemeen #41

omnisciens schreef : Het zal niet veranderen.

En dat frustreert, je wordt van alle kanten voorbij geraasd met de snelheid van een TGV, Fortuna, Den Bosch, Almere.
Jaaaaaa maar zij verkopen toch hun ziel, ohja? Zien we andere clubkleuren bij fortuna, zien we een ander clublied, zien we andere shirts, andere stadion namen?
Nee, we zien clubs met betere spelers, voetballen tegen ajax en feyenoord. Volle tribunes en een club die leeft. Wij mogen het doen met 1 keer uit en 1 keer uit naar Roda. Maar hey! Onze ziel hebben we toch nog steeds?


Ik ben zeker jaloers op Fortuna. Net zoals ik jarenlang jaloers was op Roda die met financiële doping van de gemeente in een leuk stadion eredivisie speelden. Ik ben jaloers op de eerste plaats van Den Bosch.

Maar ik wil toch wel een belangrijke nuance op bovenstaand stukje geven. Bij Den Bosch zitten mensen die enige tijd geleden veroordeeld zijn. Voor belastingfraude, witwassen van geld, door het doen van transfers van voetballers. Onder meer in Nederland (meer specifiek, met Vitesse onder Jordania sr.). De bedragen op papier matchten niet met de bedragen die via een andere route daadwerkelijk betaald werden. Een goed lezer herkent dit gedrag overigens ook van een andere club dan Den Bosch en Vitesse, maar ik durf dat niet hardop te zeggen want dan heb ik de pravda weer achter me aan die hier om bewijs komt schreeuwen. Heb ik uiteraard niet.

Ik weet dat iedereen recht heeft op een tweede kans, ik weet dat het best mogelijk is dat ze daar nu alles netjes doen. Maar ik zou dat soort mensen liever niet bij MVV zien. Dat heeft niet zo veel met clubkleuren te maken, met clublied of stadionnaam. Gewoon met het voortbestaan van de club. Want als, als, die knakkers bij Den Bosch weer belastingfraude aan het plegen zijn, is er een reële kans dat FC Den Bosch als (wederom als…) dat uit komt direct failliet is. Weg club.

Maar goed, het kan jaren duren voor zoiets uitkomt. En wellicht horen we er nooit iets van. In de tussentijd best kans dat FC Den Bosch promoveert. En een paar seizoenen eredivisie speelt. En wij niet. Ja, daar ben en blijf ik toch echt jaloers op.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
Discussie gesloten.
17 jan 2019 13:34 17 jan 2019 13:34 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
MVV Algemeen #42
Een quote uit het 150-jarig jubileumboek van MVV in 2052:

''In de afgelopen 50 jaar was het motto van de club vooral:

Komopdieroeie schreef : Het moet gewoon een keer goed gaan vallen, dit team heeft geloof nodig en vertrouwen en ik denk dat er dan best nog een leuk restant van competitie in zit. Misschien dat een andere spelopvatting meer teweegbrengt dan nieuw materiaal, in mijn ogen past de huidige speelstijl gewoon niet erg goed bij deze groep. Alles kan nog, het is en blijft een gekke competitie. Laten we nog wachten tot het einde vh seizoen met oordelen.



''

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk
Discussie gesloten.
17 jan 2019 14:02
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV Algemeen #43
Haha, Jomanda in tha house.

Wat in die grafiek echter niet terugkomt zijn de succesmomenten, die er toch ook wel waren. De periode in 2011, het strijden voor het kampioenschap in 2013 met de failliete clubs, en de PO finale tegen de Moffen in 2017.

Het zijn deze momenten waarom we toch blijven hopen, het is wachten op zo'n volgend moment en dan moet het eens goed vallen.

Boe is dat feeske?
Discussie gesloten.
18 jan 2019 15:24 18 jan 2019 15:32 door Lijnsje@tappunt.
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV Algemeen #44
Zo, het statement van MVV is bekend en social media ontploft. Iedereen zo ongeveer dezelfde mening, maar eerlijk gezegd vraag ik me af of men de tekst leest of enkel zie “MVV staat achter ingrijpen ME”.

Waar rook is, is vuur. Dat er iets, hoe groot dan ook, buiten is gebeurd, staat denk ik vast. De ME gaat niet lukraak iets uitvoeren, hoe de verhoudingen ook zijn. Diegene wat zijn betrokken bij het voorval buiten het stadion, daarvan zijn enkele de Ster ingedoken.


Hierna is besloten om de deuren de sluiten. Hier staat MVV achter en ik ook. Dat de ongeschuldigen nu de dupe worden van deze maatregel, betreurt MVV en daar is MVV teleurgesteld in. Wat wil je nu dat MVV zegt? Wellicht een andere titel gebruiken, maar verder kan ik mij inhoudelijk (wat sommige denk ik niet lezen ) vinden in het statement.

Nou mensen, bij deze ben ik de kop van jut

* verkeerd topic, kan iemand dit verplaatsen voor me?

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, jovkle, Brncic
Discussie gesloten.
18 jan 2019 15:29
Hugo
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
MVV Algemeen #45

Lijnsje@tappunt schreef : Hier staat MVV achter en ik ook.


Ik ook!
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Lijnsje@tappunt
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.433 seconden