MVV Algemeen

18 jan 2019 16:32 18 jan 2019 17:34 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV Algemeen #46
Het was misschien achteraf gezien verstandiger geweest om als club om helemaal geen statement te geven, en gewoon een open eind te laten aan dit verhaal. Gezien de reacties die hierop volgen, zul je nooit het goede antwoord kunnen geven voor geen enkele partij.

Men vergeet dat MVV zelf betrokken is in dit hele verhaal. MVV heeft zelf alle informatie gekregen, plus de informatie zij zelf bezitten nog eens uitgebreid kunnen toetsen (Bijvoorbeeld camera beelden). Dus niet alleen aannames, en dit is dan hun conclusie 5 dagen later. Ik vind de reacties op facebook eerlijk gezegd overtrokken, zeker gezien de koers die MVV de laatste jaren heeft ingezet in het reageren en ageren op incidenten/ongeregeldheden. Als dit uit het tijdperk van Rinkens kwam dan kon ik die reacties nog enigszins begrijpen, maar de laatste jaren wordt er meer op ratio dan emotie gecommuniceerd met de pers. Het zou onlogisch zijn als MVV dit besluit maak op basis van alleen maar aannames, geloof maar dat er feiten zijn gepresenteerd die niet vallen te ontkennen, maar ook niet openlijk hoeven te worden gedeeld met iedereen.

Ik snap dat je boos bent als je daar op je gemak een biertje staat te drinken en iemand je vrijheid komt afpakken en je komt vertellen waar je moet lopen. Maar men moet zich wel beseffen door wie je vrijheid wordt geschonken en wie je dit kan afnemen indien je betrokken raakt in de zoektocht naar een verdachte. Die treinreizigers in Zwolle vonden het ook niet leuk dat ze de trein over het spoor moesten verlaten hoe een krijgskampgevangene, omdat één kameel zich tussen hen verschanst had met verkeerde intenties. Dat hoort ook bij de macht van de overheid, gegeven door het merendeel van de burgers. Nu kunnen die mensen wel boos worden op de NS of Veolia, maar dat is even onzinnig als MVV in dit verhaal aanvallen. Als er een verdenking is dat er een verdachte persoon zich in een pand bevindt, mag men zelfs je persoonlijke SM-Kelder thuis binnenvallen, ook al zit je midden in een sessie.

Natuurlijk begrijp ik dat men nog steeds boos is over het machtsvertoon en pesterijtjes van de ME, tijdens de uitwedstrijd naar Twente. Want dat was het ook gewoon, een tegenreactie op de onmacht in Utrecht. Maar MVV hier als zondebok neerzetten omdat zij niet 'onvoorwaardelijk' voor hun supporters opkomen in dit verhaal, is belachelijk, men heeft gewoon het recht om een eigen mening te vormen op basis van interne conclusies. Maar goed, ik ben dan ook niet iemand die gelooft in de onvoorwaardelijkheid van dingen. Soms zijn feiten belangrijker dan dat.

Een tijd geleden was ook de politie het supportershome binnen gevallen van FC Twente, zij hadden toen als doel het opsporen van een drugshandel. Stel men had destijds niks gevonden, hadden ze toen openbaar moeten zeggen "Ja, wij waren opzoek naar drugsdealers". Nee, natuurlijk niet die informatie blijft intern. Maar je zou dan eventueel wel beter kunnen begrijpen waarom men dan Identiteiten gaat controleren. En dat men zoekt naar mensen die onder de radar willen blijven. Daar zullen ongetwijfeld onschuldigen tussen zitten, net als bij ons. Maar dat maakt het niet minder valide. En dat is weer het gevaar van social media, iedereen heeft een mening en het collectief dat speelt op de emotie, heeft altijd gelijk in de discussie.

Ik weet nog die hele discussie over de winkeliers op de grote gracht, die in de zomer met zijn allen voor hun eigen winkel wilden zitten. De raad van filosofen op Facebook gingen helemaal los over die arme winkeliers die toch zo onmenselijke bestraft werden omdat ze niet de warmte konden ontvluchten (op gemeente grond). Die zaak werd zelfs nog gewonnen voor de rechter. Maar wie zou de zondebok krijgen toebedeeld als een voetganger even op de automatische piloot van de stoep stapte voor al dat terrasmeubilair op die smalle stoep, en onder de passerende bus in kwam? Wie was dan de grote boeman geweest? Want dat is een van de drukste straten van Maastricht qua voetverkeer. Dat perspectief wordt niet aangehaald in de discussie, want het collectief dat speelt op de emotie heeft altijd gelijk blijkbaar.

Ik zeg trouwens niet dat het gerechtvaardigd is wat de ME allemaal doet. Ik zeg alleen dat MVV hier zelf ook slachtoffer van is geworden. Maar net als de treinreizigers in Zwolle en De NS, hoort dat bij het dagelijkse leven. Deal with it en ga gewoon weer verder met je leven. Dan hier kleinzerig om te doen. Het zal niet de laatste keer zijn dat je vrijheid misschien wordt ingeperkt door toedracht van derden. Ik heb zelf nog twee wedstrijden tegoed de afgelopen jaren die derden van mij (en velen) afgepakt hebben, onder andere een leuke pot tegen Cambuur.. Maar helaas, dat is de kracht die individuen hebben binnen onze democratie en de macht van de meerderheid (50,1%) die zich laat gelden als er gestraft moet worden. Hopelijk geeft MVV zelf nog een uitgebreidere toelichting over dit verhaal, als de informatie dit toestaat, misschien dat er dan wat meer begrip ontstaat over het waarom.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle
Discussie gesloten.
18 jan 2019 17:09
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
MVV Algemeen #47
Waar blijven de statements van MVV omtrent het schandalig politieoptreden bij FC Twente uit en RodaJC uit ?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
Discussie gesloten.
18 jan 2019 17:51
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Algemeen #48

Sjotelsplak schreef : Waar blijven de statements van MVV omtrent het schandalig politieoptreden bij FC Twente uit en RodaJC uit ?


Over Twente uit heeft MVV iig vragen gesteld

www.1limburg.nl/mvv-stelt-vragen-over-politieoptreden
Discussie gesloten.
18 jan 2019 19:58
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 960
Meer
MVV Algemeen #49

jeoff schreef :

Sjotelsplak schreef : Waar blijven de statements van MVV omtrent het schandalig politieoptreden bij FC Twente uit en RodaJC uit ?


Over Twente uit heeft MVV iig vragen gesteld

www.1limburg.nl/mvv-stelt-vragen-over-politieoptreden

Klopt voor de schijn. Ooit nog iets gehoord over ev. antwoorden? Ik ben bang dat dit statement van het bestuur de club vele echte supporters en dus seizoenskaarten gaat kosten. Veel fans voelen zich echt in de steek gelaten.
Discussie gesloten.
18 jan 2019 23:03
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
MVV Algemeen #50
Iets heel anders feyenoord gaat samenwerkings verband aan met dordrecht, hebben wij nog ergens samenwerking met een club ....gr opa.

....
Discussie gesloten.
19 jan 2019 05:47
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV Algemeen #51
Nou, het gaat zich in dit niet om of de reactie van die enkele relschoppers ok is maar wat MVV doet voor de supporters die zich niet gehoord, niet meer veilig voelen na meerdere incidenten met de politie en de ME.
De manier waarop dit bericht is opgesteld is gewoon fout.

Van mij mag MVV naar buiten communiceren dat relschoppers worden aangepakt en dat er een zero tollerance geld.

Maar wat doet MVV om er voor te zorgen dat de vaders en moeders met hun kinderen zich veilig voelen? De gewone supporters.
Als je als supporter geconfronteerd wordt met een opgefokte ME heb je namelijk geen zin meer om met je kinderen naar een wedstrijd te komen.

Juist om deze mensen bij MVV te houden moet je achter je supporters gaan staan.

Het eerste wat dit persbericht als reactie oproept bij juist deze groep supporters is, nou Je wordt bedreigd en geslagen door de ME en dan ook nog eens niet gesteund/beschermd door MVV.
Hier jaag je dus supporters weg!

Ongeacht of MVV hier iets aan kan doen.
Het is namelijk wel een product wat je verkoopt.
Mensen betalen geld voor een wedstrijd.

En als je hun niet kunt overtuigen dat je veilig bent komen ze niet meer.

Verstuurd vanaf mijn moto e5 plus met Tapatalk
Discussie gesloten.
21 jan 2019 10:49
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
MVV Algemeen #52
Ik realiseer me net dat er al een onderwerp 'MVV algemeen' bestaat. ik sluit deze thread om verwarring te voorkomen.
Discussie gesloten.
21 aug 2019 12:58
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV Algemeen #53
MVV en communiceren is het zelfde als MVV en promoveren.
Klinkt leuk maar gebeurd nooit.

Wie beslist bij mvv of er iets gecommuniceerd word of dergelijke, word het niet eens tijd deze persoon te vervangen of pop cursus te sturen zodat hij weet wat zijn functie inhoud.
Discussie gesloten.
21 aug 2019 13:20
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 960
Meer
MVV Algemeen #54

mvv supporter schreef : MVV en communiceren is het zelfde als MVV en promoveren.
Klinkt leuk maar gebeurd nooit.

Wie beslist bij mvv of er iets gecommuniceerd word of dergelijke, word het niet eens tijd deze persoon te vervangen of pop cursus te sturen zodat hij weet wat zijn functie inhoud.

Wellicht heeft dit te maken met het vertrek van Stijn Vullings? Ook m.b.t. het blaadje met de opstellingen e.d.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roei baank, middenstip
Discussie gesloten.
21 aug 2019 13:51
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 896
Meer
MVV Algemeen #55

pinobel schreef :

mvv supporter schreef : MVV en communiceren is het zelfde als MVV en promoveren.
Klinkt leuk maar gebeurd nooit.

Wie beslist bij mvv of er iets gecommuniceerd word of dergelijke, word het niet eens tijd deze persoon te vervangen of pop cursus te sturen zodat hij weet wat zijn functie inhoud.

Wellicht heeft dit te maken met het vertrek van Stijn Vullings? Ook m.b.t. het blaadje met de opstellingen e.d.


Zou best kunnen. Ik ken het contract van Stijn niet, maar ik neem aan dat hij na het opzeggen van zijn contract nog een x-periode moest uitwerken.
Bij het uitwerken zorg je voor je overdracht naar je collega's.
Dit had dus netjes overgedragen moeten zijn.

MVV krijgt het gewoon niet voor elkaar om haar website, app, facebook uptodate te houden. Sommige informatie staat wel op medium A, maar niet op B en omgedraaid. Hoe lastig is het om de opstellingen gewoon op je website/app/facebook te zetten? Hoe lastig is het om de uitslag van je wedstrijd op je website te zetten? Etc etc etc
Mijn conclusie gaat nogmaals zijn: het is een zeer amateuristische organisatie.

Waarschijnlijk zullen ze wel "handjes te kort komen", maar daar koop je niets voor.
Discussie gesloten.
21 aug 2019 14:06
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV Algemeen #56
Wellicht kun jij je steentje bijdragen!!!
Discussie gesloten.
21 aug 2019 14:35
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV Algemeen #57
Ik begrijp nu de reden van het aanmaken van dit topic. Zodat men weer een nieuw topic heeft om offtopic de gal te speije.

Mijn god, hoeveel kots kan een organisatie over zich heen krijgen. Sommige dingen zijn echt wel terecht en kritiek houdt je organisatie scherp, maar de manier waarop...dit is puur en alleen om je eigen gram te halen, de MVV organisatie wordt er op deze manier niet beter van. Eerder slechter, want het heeft een sneeuwbal effect, deze negativiteit straalt op iedereen neer. Net als een keeper bij zijn debuut in de Geusselt massaal kutkeeper noemen, krijgt een nieuwe jongen (m/v) op kantoor hier ook geen fijn gevoel bij.

Dat vuile was buitenhangen begint me echt de keel uit te hangen hier, het is je eigen club, nergens praat men zo negatief over de eigen club als hier.
Waardeer eens wat meer wat je hebt, ook al is dat niet veel helaas. En neem eens een voorbeeld aan de AngelSide die dit seizoen goed begonnen is, zou de mensen sieren als ze tegen Roda eens massaal achter de jongens gingen staan in plaats van zeiken over stoeltjes en een zogenaamde kutkeeper.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Ster_Drager, Ben Salemans, opadiehard, jovkle, J.P. Ler, Ekstertjj, M-MVV
Discussie gesloten.
21 aug 2019 14:49
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV Algemeen #58
@ boe is dat Feeske,

jou reactie klopt ook niet. Natuurlijk is het als club niet fijn commentaar te krijgen. laat staan jaar na jaar na jaar.
Echter is het de verantwoordelijkheid om te leren van je fouten. helaas is dit iets wat MVV niet doet.
Ieder jaar opnieuw worden de zelfde fouten gemaakt. Ieder jaar opnieuw is er commentaar. Echter doet MVV er niets mee.
Betekent dat dan dat wij maar moeten ophouden met commentaar te leveren? Nee absoluut niet. Je moet juist meer en harder van je laten horen.
Want wij zijn betaalde klanten. en MVV hoort ons te WAARDEREN en niet andersom. MVV moet blij zijn dat we uberhaubt na al die tussen jaren nog steeds naar het stadion komen. Wij spekken de MVV kast en niet andersom. Zonder supporters is MVV na dit jaar failliet.
is het dan te veel gevraagd dat we een schoon stadion / up todate website willen. nee absoluut niet. dit is gewoon fatsoen en dat hoor je als bedrijf op orde te hebben.

Tegenwoordig kunnen kinderen van 13 fatsoenlijke website maken waar bedrijven mee vooruit kunnen. Hoe kan het dan zijn dat er niet iemand is bij MVV die een stuk tekst aanlevert en vervolgens op alle media geplakt word. Klinkt simpel en is ook simpel. Echter verwacht MVV dat alles gratis gebeurd en dat iedereen zich gratis naar MVV werpt. Nou zal ik eens vertellen dat op het moment alleen de zon en de lucht nog gratis zijn op aarde. Verder dien je voor alles te betalen.
En het mag duidelijk zijn dat als je na 5 maanden nog steeds geen vervanger hebt, hij ook niet zomaar komt aanwaaien.

Net zoals wij moeten betalen voor onze vieze stoelen, kaartjes en bier moet MVV ook eens geld gaan uitgeven aan communicatie, website, leren van fouten en ga zo maar door.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Maosbrögk
Discussie gesloten.
21 aug 2019 15:23
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
MVV Algemeen #59
MVV zet voetbal op één, is meerdere keren gecommuniceerd, ook niet iets van dit seizoen, ze maken dus de keuze dat andere delen van de organisatie achter blijven. Daar zijn zo te lezen meerdere forumers het niet mee eens, dat mag. Maar voor MVV is dat niet eens zozeer “niet leren van de fouten” maar bewust minder aandacht naar schone stoeltjes en een opstellingenpapier en meer aandacht naar een nieuwe speler.

En precies ditzelfde is vorig jaar – niet door mij overigens – ook al gezegd toen het om vieze stoeltjes ging. Vanwaar bij jullie de verwachting dat het dit jaar opeens allemaal tip top zou zijn? Ik had die verwachting niet, maakt het leven een stuk prettiger kan ik je vertellen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?, itsman
Discussie gesloten.
21 aug 2019 15:28 21 aug 2019 15:29 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV Algemeen #60
Tel daarbij op dat Stijn en Stijn flink worden gemist, de vervangers zijn niet 1-2-3 op het niveau van Stijn en Stijn en je kunt je voorstellen dat er nu wat minder gestroomlijnde communicatie is.

Wel zou ik zeggen dat alles dat geld opbrengt voor 'Voetbal op 1' op kantoor prio 1 moet zijn, en dus moet de kaartverkoop gemaximaliseerd worden. Informeer de mensen dus via mail over kaartverkoop moffen. Maar die stoeltjes, estebleef. En het mooiste is, er wórdt juist wel iets met de stoelen gedaan, maar nu is het tempo en de manier waarop weer niet goed volgens sommigen.

Boe is dat feeske?
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.419 seconden