Transfergeruchten Seizoen 2018-2019

07 juli 2018 14:55
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #451
Het is andersom. Dan moet MVV zélf zeggen voor plek 10 tot 15 te gaan. En niet steeds zeggen voor de top 5 te gaan. MVV zélf doet dit. Niet de mensen die hierdoor hoge verwachtingen hebben.
Discussie gesloten.
07 juli 2018 15:06
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #452

Schapendonk schreef : Het is andersom. Dan moet MVV zélf zeggen voor plek 10 tot 15 te gaan. En niet steeds zeggen voor de top 5 te gaan. MVV zélf doet dit. Niet de mensen die hierdoor hoge verwachtingen hebben.


Dat is natuurlijk vrij kort door de bocht Cees. En ook onwaar.

MVV stelt al jaren het sportieve doel ‘Playoffs halen’. Mijns inziens realistisch, het stadion en onze supporters aantallen moeten ons aan de punten helpen om boven die 14de plek van de begroting uit te komen. En dat lukt aardig, ook toe te schrijven aan onze staf en voetbalplatvorm natuurlijk.

Dat MVV de ambitie heeft structureel Top5 te spelen staat hier compleet los van, een ambitie mag en moet je hebben om sponsoren te binden. En qua organisatie die die sponsoren moet binden maken we ook stappen, maar dat is een andere discussie.

Dusjeh, playsoffs was het doel afgelopen jaar, playoffs is gehaald afgelopen jaar. En toch een enorme negatieve teneur. Praat dat MVV niet aan maar zoek dat nou ook eens bij jezelf!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager
Discussie gesloten.
07 juli 2018 15:09
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #453
Nou...... Twee seizoenen terug was er een voorzitter die zei:
Nu moeten we door, volgend jaar promoveren we!
Als dat geen verwachtingen schept dan weet ik het niet.....

Verstuurd vanaf mijn moto e5 plus met Tapatalk
Discussie gesloten.
07 juli 2018 15:15
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Onderwerp Auteur
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #454
Ik ben het met jullie eens, echter, ieder jaar (of over meerdere jaren) werd wel de doelstelling "eredivisie" door MVV zelf aan onze lippen gesmeerd. Ook door het nieuwe bestuur werden die mijlpalen in de grond gestoken en die zijn inmiddels gepasseerd zonder resultaat en verantwoording. Van de andere kant als men gaat zeggen "We zijn waar we moeten zijn" dan kost je dat ook weer 500 seizoenkaarten meer voor de mensen die nog altijd denken achter die wortel aan te rennen. Maar het is niet zo dat alleen de supporters elkaar iets wijsmaken, het is ook de club zelf die een onhaalbare slogan hanteerde om zieltjes te behouden in een financieel bijna onmogelijke situatie toen. Het vuur achter de club is nog altijd de gedachte dat dit allemaal voortkomt uit pech en dat er ooit een ommekeer komt, want ooit, voor de industriële revolutie, kon het allemaal wel in Maastricht. Als je dat vuurtje gaat doven, dan haal je helemaal dat laatste beetje momentum uit de club om haar nek boven water te houden. Eredivisie is het sprookje wat de club in leven houdt en we zaten er vorig seizoen, raar genoeg, één kopbal van verwijderd, om de boel weer te resetten naar nul en een nieuwe telling te beginnen richting het beloofde land, met nieuwe moed.

Als het op spitsen aankomt dan wordt altijd de Thiebaut-kaart uit de kast getrokken. Maar Thiebaut werd gefinancierd door Nico Jongen zelf (150.000,-). Het huidige MVV zal nooit een kaliber Thiebaut kunnen bekostigen. Maar omdat dit nog allemaal nog in het recente verleden zit, blijven die verwachtingen leven.

De aanpak van dit seizoen is al stukken beter dan voorgaande seizoenen. We hebben een nieuwe voorzitter, die nuchter en voorzichtig is in zijn uitspraken. We hebben een directeur die nu een betere toelichting geeft over wat er in de keuken van MVV gebeurt. Het haalt een beetje de magie weg, maar het brengt wel meer begrip voor de situaties. Misschien is dit wel de beste manier om langzaamaan een ander vuur te laten branden onder de club.

(Reageer svp verder op dit onderwerp in het MVV Algemeen topic, zodat transfergeruchten ontopic blijft.)
Discussie gesloten.
07 juli 2018 15:17
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #455

Boe is dat feeske? schreef :

Schapendonk schreef : Het is andersom. Dan moet MVV zélf zeggen voor plek 10 tot 15 te gaan. En niet steeds zeggen voor de top 5 te gaan. MVV zélf doet dit. Niet de mensen die hierdoor hoge verwachtingen hebben.


Dat is natuurlijk vrij kort door de bocht Cees. En ook onwaar.



Dat MVV de ambitie heeft structureel Top5 te spelen staat hier compleet los van, een ambitie mag en moet je hebben om sponsoren te binden.Praat dat MVV niet aan maar zoek dat nou ook eens bij jezelf!


Maar ik als supporter mag toch ook ambitie hebben? Als je al 40 jaar gaat kijken, dan zijn de laatste 18 jaar nou niet iets waar je vrolijk van wordt. Ik weiger gewoon MVV te vergelijken met TOP Oss. Sorry.
Discussie gesloten.
07 juli 2018 15:33
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #456
Cees ik denk dat niemand zich met oss vergelijkt. Het gaat me om de teleurstelling, dat je zelf al 18 jaar een stuk minder lol beleeft aan de club, enkele momentjes daargelaten. Je kunt daar verschillend mee omgaan, maar ik zeg dus dat je jezelf tekort doet door 18 jaar slechte zin te hebben over deze situatie.

En idd houten, hoop doet nog leven, ook bij mij!

Boe is dat feeske?
Discussie gesloten.
07 juli 2018 15:48
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #457
Nou slechte zin heb ik niet en al zeker geen 18 jaar, maar ik zou MVV eens vol met overtuiging in die top 5 willen zien. Niet dat ik er slechte zin van krijg, maar het is gewoon hoe ik MVV beleef/zie. Zo'n top 5 hoort gewoon bij mijn club. Maar inderdaad dat is gebaseert op het verleden. Daarom de opmerking over Oss. Enfin, back to topic wat mij betreft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boe is dat feeske?
Discussie gesloten.
07 juli 2018 21:03
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 826
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #458
Wat een onzin of je nu 40 jaar naar Mvv gaat of de 2 de wedstrijd in je leven je wilt een goeie wedstrijd zien en progressie ...

Al heb je 40 jaar Halve sex je hoopt toch echt op Ganse sex en niet op Kwarten sex ............
Discussie gesloten.
07 juli 2018 21:51 07 juli 2018 21:52 door Boe is dat feeske?.
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #459
Bok laat s*x erbuiten, op dit openbaar forum lezen waarschijnlijk ook ganse kinderen mee. ?

Boe is dat feeske?
Discussie gesloten.
08 juli 2018 09:35 08 juli 2018 09:36 door Mie leef Mestreech.
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #460
Er is dus, na het gelijkspel tegen Meerssen, duidelijk werk aan de winkel. Zelf ben ik niet daar geweest, maar als ik deze selectie bekijk hebben we niet eentje voorin die een goal kan maken (Okita staat voor een vertrek, heb ik het gevoel).
Weinig creativiteit vanaf de vleugels, enkel Schroijen. Ook weinig creativiteit op het middenveld (lees, te veel dezelfde type spelers met Nys, Ippel en Mares).
Achterin in Gunst wel beter dan Janssens. Verder ook geen type Kuipers, Pereira. Ook zie ik geen speler die een fatsoenlijke hoekschop kan trappen (al jaren een probleem), of een vrije trap kan nemen. Er moeten spelers bij die kwaliteit leveren. En dan doel ik op Fatih Kamaçi van TOP Oss op '10'. Damon Mirani van Almere City centraal achterin en wellicht die Braun van Fortuna als rechtsback. Een of twee flankspelers erbij en een goede spits. Maar meestal zijn die niet haalbaar...
Discussie gesloten.
08 juli 2018 09:47
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 282
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #461
Oftewel concreet ( ik zal mijn woorden zorgvuldig moeten uitzoeken i.v.m. een ban ) het ziet er 40 dagen voor de competitie slecht uit. De illusie dat je bij de eerste 8 gaat komen is nu al een utopie. Daar komen de mensen niet voor naar de Geusselt. I.i.g. geen extra mensen. Investeerders voor MVV, de club uit culinair Maastricht? Die zijn nergens te vinden. Jawel....bij de moffen en Fortuna. Nee sorry hier kan ik niet positief over zijn. Incidentele uitschieters zijn leuk maar structureel kunnen meedraaien vind ik leuker. Zie ik helaas zonder een geldinjectie never nooit meer gebeuren. Maar gelukkig hebben we onze eigen identiteit, wat een dooddoener. We zullen het wel weer zien.
Discussie gesloten.
08 juli 2018 10:53
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #462
En ik denk dat er zeker ook nog een aantal goede namen bij gaan komen.

Ik denk dat we vorig jaar 7 spelers hadden die om en nabij het salarisplafond voor MVV-begrippen verdienden (Pereira, Ciranni, Nys, Ippel, Koolhof, Schroijen, Ogunjimi). Tel daarbij op de huur van Verrips en Mmaee waar MVV naar mijn idee ook een groot deel van het salaris heeft moeten betalen, zullen ook tegen dat plafond verdienen. Nwakali een half jaar huren zal ook een aardig centje hebben gekost ondanks de 'samenwerking met Arsenal'. Janssens en Thuys komen ook niet voor 0 euro hier ballen zoals veel mensen denken vanuit de samenwerking met Genk.

Als ik dan kijk naar de huidige contractspelers kom ik weer uit op:
Nys, Ippel, Koolhof, Schroijen en Yilidirim met een duur contract, 5 spelers. Okita zal geen topsalaris hebben kijkend naar de manier waarop hij vorig jaar is binnengehaald en de resultaten van het verleden. Koopmans streep ik weg tegen een half jaar Nwakali.

Natuurlijk een hele ruwe schets waar ik overige contracten niet meeneem en die ook op salaris wat vooruit zullen zijn gegaan of überhaupt hebben gekregen (Martina's, Moustafa, Houben, valt voor deel weer weg tegen Loshaj etc. etc. etc.), maar persoonlijk denk ik dat er echt nog genoeg ruimte is om een paar voor MVV-begrippen topnamen binnen te halen. Zeker als het budget weer omhoog is gegaan zoals werd gezegd?? (Al zou die stijging vorig jaar ook het geval zijn geweest, maar als je de selectie van vorig jaar vergelijkt met die van twee jaar terug zou ik persoonlijk toch eerder denken aan een daling vorig jaar. )
Discussie gesloten.
08 juli 2018 11:18
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1241
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #463
Het budget kan nog zoveel stijgen zoveel als je wilt maar als je spelers niet overtuigd krijgt om te tekenen houdt het op.
Dan komt weer plan b , zoveel mogelijk testen.
Discussie gesloten.
08 juli 2018 16:32
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 374
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #464
Ik maak me ook zorgen over komend seizoen, je wordt inderdaad niet vrolijk als je de selectie van Mvv ziet. Twee seizoenen geleden hadden we nog een redelijke selectie dat mee kon doen bij de eerste zes. Vorig seizoen was het al een stuk minder qua kwaliteit en nu hebben we nog helemaal niets.
Scouting is er helaas vrijwel niet bij Mvv, de voetbalmakelaars bieden testspelers aan bij Mvv, het is te hopen dat daar iets bij zit.
Nee, ik kijk niet zoals velen hier, door een Mvv bril maar naar de werkelijkheid. Een beetje goede scouting in het buitenland kan al promotie opleveren, zie Fortuna. Over 6 weekjes heeft Mvv al zijn eerste competitiewedstrijd gespeeld...het publiek loopt er vooralsnog niet warm voor.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk
Discussie gesloten.
08 juli 2018 17:04
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 706
Meer
Transfergeruchten Seizoen 2018-2019 #465
Je verhaal klopt, maar niet helemaal. Ook
Fortuna heeft geen scouts, maar maakt gebruik van een netwerk rond Gün om spelers te halen. Daarbij betaalt Fortuna (veel) meer salaris dan wij.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.413 seconden